Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace zaměstnanců a firemní kultura

Motivace zaměstnanců a firemní kultura

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Šantrůčková
Šetření:01. 02. 2010 - 20. 02. 2010
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):8 / 8.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:29,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Radka Šantrůčková a chtěla bych Vás poprosit o spolupráci a trochu Vašeho času pro vyplnění následujícího krátkého dotazníku, který bude součástí mé diplomové práce. Velmi si Vaší pomoci vážím a předem moc děkuji.
Postupujte, prosím, dle instrukcí uvedených u každé otázky.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6057,14 %57,69 %  
ne3533,33 %33,65 %  
nevím109,52 %9,62 %  

Graf

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
firemní barvy a loga8883,81 %84,62 %  
propagační předměty6864,76 %65,38 %  
hodnocení pracovníků5754,29 %54,81 %  
normy chování (např. při jednání se zákazníkem atd.)5552,38 %52,88 %  
intranet5451,43 %51,92 %  
etický kodex4845,71 %46,15 %  
dress code (normy pro oblékání v zaměstnání)4441,9 %42,31 %  
firemní časopis4139,05 %39,42 %  
zvyky, rituály a ceremoniály3129,52 %29,81 %  

Graf

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádným6561,9 %62,5 %  
jinou formou motivace (např. pochvala, sankce atd.)3634,29 %34,62 %  
peněžní odměnou1413,33 %13,46 %  

Graf

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6561,9 %62,5 %  
ne4038,1 %38,46 %  

Graf

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přátelský kolektiv, dobré vztahy na pracovišti6360 %60,58 %  
dobrý plat vzhledem k ostatním organizacím4542,86 %43,27 %  
dobré vztahy s nadřízenými3735,24 %35,58 %  
jistota zaměstnání3735,24 %35,58 %  
pracovní doba3432,38 %32,69 %  
možnost kariérního rozvoje3028,57 %28,85 %  
pracovní výzvy2624,76 %25 %  
pracovní prostředí2624,76 %25 %  
reputace organizace1918,1 %18,27 %  
"práce je pro mě hobby"1918,1 %18,27 %  
férové odměňování1615,24 %15,38 %  
délka placeného volna87,62 %7,69 %  

Graf

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stravenky / příspěvek na stravování6965,71 %66,35 %  
účast na akcích pořádaných podnikem (sportovní hry, vánoční večírek atd.)5956,19 %56,73 %  
osobní ohodnocení4441,9 %42,31 %  
prémie4340,95 %41,35 %  
příspěvek na penzijní pojištění3432,38 %32,69 %  
dárkové poukazy na jiné vyžití (sportovní, kulturní atd.)3028,57 %28,85 %  
vzdělávání a osobní rozvoj (např. VŠ, MBA studium)2725,71 %25,96 %  
sick days (dny placeného volna v případě nemoci)2523,81 %24,04 %  
stravování2422,86 %23,08 %  
firemní kurzy a stáže2120 %20,19 %  
příspěvek na životní pojištění2019,05 %19,23 %  
lékařské služby2019,05 %19,23 %  
notebook i k soukromým účelům2019,05 %19,23 %  
příspěvek na dovolenou2019,05 %19,23 %  
zvýhodněné ceny firemních výrobků a služeb1817,14 %17,31 %  
homeworking1615,24 %15,38 %  
13. případně 14. plat1615,24 %15,38 %  
sjednané slevy u dodavatelů podniku1413,33 %13,46 %  
rekreační zařízení podniku1312,38 %12,5 %  
automobil i k soukromým účelům1211,43 %11,54 %  
podílení se na rozhodování1211,43 %11,54 %  
povýšení109,52 %9,62 %  
ubytování98,57 %8,65 %  
akciový program (možnost zvýhodněné koupě akcií podniku)87,62 %7,69 %  

Graf

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3937,14 %37,5 %  
spíše ne2422,86 %23,08 %  
ano2220,95 %21,15 %  
ne2019,05 %19,23 %  

Graf

8. Pracujete ve společnosti, která má:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 zaměstnanců4542,86 %43,27 %  
1-10 zaměstnanců1817,14 %17,31 %  
20-50 zaměstnanců1514,29 %14,42 %  
50-100 zaměstnanců1413,33 %13,46 %  
10-20 zaměstnanců1312,38 %12,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní kurzy a stáže na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvyky, rituály a ceremoniály na otázku 2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

  • odpověď etický kodex:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi lékařské služby na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi povýšení na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní kurzy a stáže na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

  • odpověď přátelský kolektiv, dobré vztahy na pracovišti:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi férové odměňování na otázku 5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

  • odpověď notebook i k soukromým účelům:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi automobil i k soukromým účelům na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
  • odpověď účast na akcích pořádaných podnikem (sportovní hry, vánoční večírek atd.):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podílení se na rozhodování na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

8. Pracujete ve společnosti, která má:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

8. Pracujete ve společnosti, která má:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šantrůčková, R.Motivace zaměstnanců a firemní kultura (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://motivace-zamestnancu-a-firemni-kultura.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.