Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace zaměstnanců a firemní kultura

Motivace zaměstnanců a firemní kultura

Jak jste vybírali střední školu?
Na základě jakých kritérií jste (si) vybrali střední školu? Kde jste hledali informace?

(veřejné výsledky nejpozději 29. 12. 2022, vhodné pro studenty sš a rodiče studentů sš)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Šantrůčková
Šetření:01. 02. 2010 - 20. 02. 2010
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):8 / 8.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:28,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Radka Šantrůčková a chtěla bych Vás poprosit o spolupráci a trochu Vašeho času pro vyplnění následujícího krátkého dotazníku, který bude součástí mé diplomové práce. Velmi si Vaší pomoci vážím a předem moc děkuji.
Postupujte, prosím, dle instrukcí uvedených u každé otázky.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6057,14 %57,69 %  
ne3533,33 %33,65 %  
nevím109,52 %9,62 %  

Graf

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
firemní barvy a loga8883,81 %84,62 %  
propagační předměty6864,76 %65,38 %  
hodnocení pracovníků5754,29 %54,81 %  
normy chování (např. při jednání se zákazníkem atd.)5552,38 %52,88 %  
intranet5451,43 %51,92 %  
etický kodex4845,71 %46,15 %  
dress code (normy pro oblékání v zaměstnání)4441,9 %42,31 %  
firemní časopis4139,05 %39,42 %  
zvyky, rituály a ceremoniály3129,52 %29,81 %  

Graf

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádným6561,9 %62,5 %  
jinou formou motivace (např. pochvala, sankce atd.)3634,29 %34,62 %  
peněžní odměnou1413,33 %13,46 %  

Graf

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6561,9 %62,5 %  
ne4038,1 %38,46 %  

Graf

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přátelský kolektiv, dobré vztahy na pracovišti6360 %60,58 %  
dobrý plat vzhledem k ostatním organizacím4542,86 %43,27 %  
dobré vztahy s nadřízenými3735,24 %35,58 %  
jistota zaměstnání3735,24 %35,58 %  
pracovní doba3432,38 %32,69 %  
možnost kariérního rozvoje3028,57 %28,85 %  
pracovní výzvy2624,76 %25 %  
pracovní prostředí2624,76 %25 %  
reputace organizace1918,1 %18,27 %  
"práce je pro mě hobby"1918,1 %18,27 %  
férové odměňování1615,24 %15,38 %  
délka placeného volna87,62 %7,69 %  

Graf

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stravenky / příspěvek na stravování6965,71 %66,35 %  
účast na akcích pořádaných podnikem (sportovní hry, vánoční večírek atd.)5956,19 %56,73 %  
osobní ohodnocení4441,9 %42,31 %  
prémie4340,95 %41,35 %  
příspěvek na penzijní pojištění3432,38 %32,69 %  
dárkové poukazy na jiné vyžití (sportovní, kulturní atd.)3028,57 %28,85 %  
vzdělávání a osobní rozvoj (např. VŠ, MBA studium)2725,71 %25,96 %  
sick days (dny placeného volna v případě nemoci)2523,81 %24,04 %  
stravování2422,86 %23,08 %  
firemní kurzy a stáže2120 %20,19 %  
příspěvek na životní pojištění2019,05 %19,23 %  
lékařské služby2019,05 %19,23 %  
notebook i k soukromým účelům2019,05 %19,23 %  
příspěvek na dovolenou2019,05 %19,23 %  
zvýhodněné ceny firemních výrobků a služeb1817,14 %17,31 %  
homeworking1615,24 %15,38 %  
13. případně 14. plat1615,24 %15,38 %  
sjednané slevy u dodavatelů podniku1413,33 %13,46 %  
rekreační zařízení podniku1312,38 %12,5 %  
automobil i k soukromým účelům1211,43 %11,54 %  
podílení se na rozhodování1211,43 %11,54 %  
povýšení109,52 %9,62 %  
ubytování98,57 %8,65 %  
akciový program (možnost zvýhodněné koupě akcií podniku)87,62 %7,69 %  

Graf

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3937,14 %37,5 %  
spíše ne2422,86 %23,08 %  
ano2220,95 %21,15 %  
ne2019,05 %19,23 %  

Graf

8. Pracujete ve společnosti, která má:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 zaměstnanců4542,86 %43,27 %  
1-10 zaměstnanců1817,14 %17,31 %  
20-50 zaměstnanců1514,29 %14,42 %  
50-100 zaměstnanců1413,33 %13,46 %  
10-20 zaměstnanců1312,38 %12,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní kurzy a stáže na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvyky, rituály a ceremoniály na otázku 2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

  • odpověď etický kodex:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi lékařské služby na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi povýšení na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní kurzy a stáže na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

  • odpověď přátelský kolektiv, dobré vztahy na pracovišti:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi férové odměňování na otázku 5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

  • odpověď notebook i k soukromým účelům:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi automobil i k soukromým účelům na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:
  • odpověď účast na akcích pořádaných podnikem (sportovní hry, vánoční večírek atd.):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podílení se na rozhodování na otázku 6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

8. Pracujete ve společnosti, která má:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že je ve společnosti, kde pracujete, cíleně rozvíjena firemní kultura?

2. Používají se/jsou nějak dány ve společnosti, kde pracujete, následující prostředky firemní kultury? (Označte, které ano)

3. Jakým způsobem je ve společnosti, kde pracujete, vymáháno dodržování firemní kultury

4. Jsou v organizaci, kde pracujete, využívány v souvislosti s firemní kulturou některé vzdělávací metody (např. instruktáž, přednáška, seminář, intranet atd.)?

5. Důvodem pro práci ve vaše zaměstnání jsou pro vás: (Vyberte 3 nejdůležitější)

6. Jaké motivační faktory se ve společnosti, kde pracujete, využívají:

7. Jste spokojen/a s motivačními faktory, které společnost, kde pracujete, využívá?

8. Pracujete ve společnosti, která má:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šantrůčková, R.Motivace zaměstnanců a firemní kultura (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://motivace-zamestnancu-a-firemni-kultura.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.