Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií
Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Trebichalská |
---|---|
Šetření: | 15. 02. 2015 - 08. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 300 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 19.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 48,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník slouží jako podklad pro mou Diplomovou práci na téma Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií.
Odpovědi respondentů
1. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 - 30 let | 243 | 81 % | 81 % |
31 - 45 let | 42 | 14 % | 14 % |
46 - 60 let | 10 | 3,33 % | 3,33 % |
61 a více | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
2. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 273 | 91 % | 91 % |
muž | 27 | 9 % | 9 % |
3. Kdo Vás učil, jak pečovat o své zuby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodiče | 219 | 73 % | 73 % |
stomatolog/dentální hygienistka | 75 | 25 % | 25 % |
média | 6 | 2 % | 2 % |
4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nenavštěvuji | 165 | 55 % | 55 % |
2x ročně | 70 | 23,33 % | 23,33 % |
1x ročně | 33 | 11 % | 11 % |
méně, než 1x ročně | 32 | 10,67 % | 10,67 % |
5. Pokud služeb dentální hygienistky nevyužíváte, z jakého důvodu tak činíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám informace o službách dentální hygieny | 60 | 34,88 % | 20 % |
nepovažuji to za potřebné | 58 | 33,72 % | 19,33 % |
jiné důvody | 54 | 31,4 % | 18 % |
6. Jak jste se o dentální hygieně dozvěděli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od zubního lékaře | 137 | 45,67 % | 45,67 % |
z médií | 75 | 25 % | 25 % |
na doporučení známých | 66 | 22 % | 22 % |
slyším o ní poprvé | 22 | 7,33 % | 7,33 % |
7. Převážně díky médiím máte přehled o produktech na trhu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 178 | 59,33 % | 59,33 % |
ne | 122 | 40,67 % | 40,67 % |
8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, vybírám dle vlastního uvážení v obchodě | 193 | 64,33 % | 64,33 % |
ne, používám přípravky doporučené mou dentální hygienistkou | 83 | 27,67 % | 27,67 % |
ano, vybírám podle reklamy v médiích | 24 | 8 % | 8 % |
9. Co je podle Vás příčinou vzniku zubního kazu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatečná ústní hygiena | 233 | 77,67 % | 77,67 % |
dědičnost | 35 | 11,67 % | 11,67 % |
konzumace sladkostí | 18 | 6 % | 6 % |
nevím | 14 | 4,67 % | 4,67 % |
10. Jak podle Vás vzniká zubní kámen?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zmineralizováním zubního povlaku | 216 | 72 % | 72 % |
po určité době vzniká přirozeně | 47 | 15,67 % | 15,67 % |
nevím | 29 | 9,67 % | 9,67 % |
tvrdá voda nebo časté pití minerálek | 8 | 2,67 % | 2,67 % |
11. Myslíte si, že zubní plak je škodlivý?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 245 | 81,67 % | 81,67 % |
ne | 30 | 10 % | 10 % |
nevím | 25 | 8,33 % | 8,33 % |
12. Považujete ošetření u dentální hygienistky za součást preventivní péče o Vaše zuby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 172 | 57,33 % | 57,33 % |
ne | 128 | 42,67 % | 42,67 % |
13. Pociťujete v současnosti nějaký z problémů týkající se Vašeho chrupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nepociťuji | 152 | 50,67 % | 50,67 % |
bolestivost při kousání nebo reakce na teplé a studené | 68 | 22,67 % | 22,67 % |
krvácení dásní | 55 | 18,33 % | 18,33 % |
zápach z úst | 20 | 6,67 % | 6,67 % |
viklavost zubů | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
14. Myslíte si, že má stav ústní dutiny vliv na Vaše celkové zdraví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 258 | 86 % | 86 % |
ne | 42 | 14 % | 14 % |
15. Využíval byste informace na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví, které by byly uzpůsobeny mírou odbornosti pacientům s možností online komunikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, na vše se zeptám svého lékaře nebo lékárníka | 135 | 45 % | 45 % |
ano, ale hledal bych i jiné zdroje | 107 | 35,67 % | 35,67 % |
ano, protože na internetu je mnoho nedůvěryhodných informací | 58 | 19,33 % | 19,33 % |
16. Uvítal byste v plánovaném systému e-Health (elektronizace zdravotnictví) službu telemedicíny, která umožňuje pacientům dálkovou komunikaci s lékařem? Systém zahrnuje monitoring pacientů pomocí internetu nebo mobilních komunikačních systémů a dálková vyhodnocení parametrů.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, preferuji osobní kontakt s lékařem, považuji to za zásah do svého soukromí | 124 | 41,33 % | 41,33 % |
ano, nabízí to úsporu času a možnost řešit zdravotní stav z pohodlí domova | 103 | 34,33 % | 34,33 % |
nevím, přirozeně se přizpůsobuji aktuálnímu pokroku moderních technologií | 73 | 24,33 % | 24,33 % |
17. Která ze sociálních médií znáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
34 | 11,33 % | 11,33 % | |
Facebook, twitter | 14 | 4,67 % | 4,67 % |
Nevim | 8 | 2,67 % | 2,67 % |
FB | 7 | 2,33 % | 2,33 % |
facebook, Twitter, instagram | 6 | 2 % | 2 % |
žádné | 6 | 2 % | 2 % |
- | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
neznam | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
internet | 4 | 1,33 % | 1,33 % |
. | 4 | 1,33 % | 1,33 % |
ostatní odpovědi | 207 | 69 % | 69 % |
18. Která využíváte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
74 | 24,67 % | 24,67 % | |
internet | 14 | 4,67 % | 4,67 % |
fb | 12 | 4 % | 4 % |
žádná | 10 | 3,33 % | 3,33 % |
žádne | 9 | 3 % | 3 % |
nic | 7 | 2,33 % | 2,33 % |
facebook, linkedin | 6 | 2 % | 2 % |
Nevim | 6 | 2 % | 2 % |
facebook, instagram | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
- | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
ostatní odpovědi | 152 | 50,67 % | 50,67 % |
19. Ve kterých hledáte informace o zdraví?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 38 | 12,67 % | 12,67 % |
29 | 9,67 % | 9,67 % | |
v žádných | 21 | 7 % | 7 % |
nikde | 20 | 6,67 % | 6,67 % |
nehledám | 17 | 5,67 % | 5,67 % |
v žádném | 8 | 2,67 % | 2,67 % |
8 | 2,67 % | 2,67 % | |
- | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
žádné | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
nevím | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
ostatní odpovědi | 144 | 48 % | 48 % |
20. Vnímáte ve zdravotnickém sektoru v oblasti médií nějaký nedostatek? Pokud ano, uveďte jaký
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
?
.
.
.
.
...
...
....
....
/
ále, je jich mnoho
ani ne
Ani ne tak jako nedostatek jako premiru informaci, ktere se rozchazeji a clovek pak nevi, co je vlastne pravda a cim by se mel ridit...
Ano
ano - miliony smýšlených informací a konspiračních teoríí od lajků které zaplavují internet, či pod vlivem reklamy a podplácení též noviny a Tv. čili přehlcenost plevelem a nedostatek odborných, pro veřejnost srozumitelných pravdivých článků na úrovni.
Ano, dávají nauplne informace pacientům a tim vyvolavaji zbytecnou paniku. Napr. V obdobi chripek apod..
Ano, média často lžou.
ano, moc odborniku neinformuje verejnost
Ano, někdy neověřené informace
Áno, neviem, ktoré informácie sú pravdivé a ktoré nie
asi ne
asi ne
asi ne
asi ne, osvěta je dnes velká
celé je to nedostatek. vše se dozvím jen z reklamy a tomu nevěřím
celkove asi mala informovanost
dezinformace, hlas zde má každý Franta
dobrá reklama výrobku je kladena nad skutečný výsledek a následný dopad na zdraví člověka
doktoři se moc nevěnují pacientům
dosud jsem se tím nezabývala
Chaos v informovanosti veřejnosti, uvítala bych konkrétní a spolehlivé internetové stránky související se zdravotnickou problematikou.
ideální by byla telemedicína
individuálnost lékařů, podceňování zdravotního stavu
Informace pro seniory - nedostatek informací zaměřených na seniory, ale i osoby pokročilejšího středního věku - tzn. nesoustředit vše jen na dobové IT technologie.
jako nedostatek vnímám velké množství neužitečných reklam s mylným obsahem
je malo duveryhodnych informaci o zdravotnickem sektoru
Je ťažké odpovedať na túto otázku, pretože neviem čo konkrétne má obsahovať odpoveď, t.j. nerozumiem celkom presne otázke. Každopádne si myslím, že zdravie v médiách je propagované ako výrobok, ktorý si človek môže kúpiť. Nemyslím si, že je to správna cesta. Každý človek by mal byť tolerantný voči svojmu telu a vnímať ho. Tak bude vedieť, čo je pre neho dôležité a čo mu chýba. Pokiaľ je človek naozaj vážnejšie chorý, mal by vyhľadať odbornú pomoc a riadiť sa tým, čo mu navrhne jeho doktor.
Jsou málo vidět
Každý říká něco jiného - jak pak vědět, co je pravda?
KLAMAVÉ REKLAMY
kontakty
Malá informovanost
malá ochota lékařu vyslyšet pacienta
malá osvěta k plánování rodičovství, jak na prevenci
malá osvěta, je třeba klást důraz na prevenci.
malá propagace
Malo dentalnich pomucek ze zahranici
málo informací o novinkách v zahraničí
Málo lékařů celkově a málo lékařů, kteří přibírají nové pacienty
málo skutečných odborníků s lidským přístupem - že dokáží pacientovi vysvětlit, co se děje, co dělají, atd.
média v tomto sektoru příliš nesleduji, takže ne
místo reklam na prášek bych uvítala reklamy, které vybízejí k pravidelnému čištění zubů, pravidelným lékařským prohlídkám atd
Mnoho protiřečících si informací.
mnoho reklamy na přetěžované značky
moc jsem to nezkoumala
moc se o to nezajímám
Momentálně si nevybavuji žádný zásadní nedostatek.
Myslím si, že stále existují lidé, kteří netuší, co to vůbec dentální hygiena je. Nemají s ní žádne zkušenosti a nepřikládají péči o chrup takovou váhu. Více bych v médiích zdůrazňovala, že k péči o chrup nepatří pouze pravidelná návštěva zubaře a správné čištění, ale také dentální hygiena.
myslim ze media jsou to posledni cim by se nase zdravotnictvi melo zabyvat
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne, moc se nezajímám
Ne, můj názor je takoví co člověk potřebuje si vyhledá na internetu nebo daný problém prokonzultuje se svím lékařem
Ne.
Ne.
nebudu se zastávat kurev
nedostatečná koordinace jednotlivých oboru pri péči o pacienta
Nedostatečná medializace informací a seriózních webů o zdraví
Nedostatečné informace
Nedostatek časového prostoru hrazený pojišťovnou, proto navštěvuji soukromý sektor
Nedostatek dobrých zubařů
Nedostatek nevnímám. Pokud mám nějaký problém, jdu k doktoru. I když si předem na internetu možnosti vyhledám, konzultace a názor lékaře je pro mě důležitější a dávám mu větší váhu než internetovým zdrojům.
Nedostatek nových mladých lékařů se znalostí nejnovějších poznatků z oboru zejména na malých městech
Nedostatek pravdivých inforamcí, které nejsou zkorumpované nadnárodními spolčnostmi, které daný lék/látku/pomůcku vyrábějí a díky financím si mohou "zaplatit" klinické testování.
Nedostatek zubařů
Nedostatkem samozřejmě je výše finančních prostředků, které jsou to tohoto odvětví odváděny. Ale i přesto mám pocit, že naše zdravotnictví je na velmi vysoké úrovni. Ještě poznámka k otázce č. 8 - Dentální pomůcky kupuji v lékárně na doporučení svého stomatologa. Protože si myslím, že on má mnohem více odborných znalostí a zkušeností, aby mi dokázal poradit, jaké pomůcky jsou pro mě vhodné. č. 12 O můj chrup se stará výhradně stomatolog, tak samozřejmě prohlídku u stomatologa za preventivní považuji
nedůvěryhodnost zdrojů
nehledám
nechápu otázku
Nekdy pisou bláboly
nemam rad lzi ktere cloveka nabadaji koupit si nejaky produkt ktery neni tak dobry
Nemám zájem o zdravotnictví a tudíž se neorientuji v otázkách týkajících se této oblasti
Nenapadá mě.
Není určeno zda je to seriozní zdroj a opavdu jde například o léčebný přípravek nebo jen o marketingvý tah
nepravě podávané informace
nepřehlednost a záruka důvěryhodnosti zdroje
nepřemýšlela jsem o tom...
Nepřesné informace. Tím, že se na internetu může vyjádřit kdokoliv, tak vzniká problém nepravdivých informací.
Nepřesnost informací, propagace určitých výrobků kvůli vlastnímu zisku
neříkají úplnou pravdu
neskutečně mě štve, jak si doktoři pomocí médií hledají potenciální pacienty, PR články typu musíte to a to, a ještě si kupujte doplňky stravy, prášky na to a to
Nesleduji -> nemohu soudit.
nesleduji zdravotnická média
netuším
Neuplne a nepravdive informace. Jde o byznys ne o zdravi lidi
neúplné informace
neuvedomuji si
neviem
Neviem.
nevím
Nevim
Nevím
nevim
Nevim
Nevím
nevím
Nevim
nevím
nevím
nevím
Nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevim
nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím o žádném
nevím, až tak mě to nezajímá, když mám problém jdu k lékaři
nevím, co si mám představit pod "zdravotnický sektor v oblasti médií"
Nevim, nemam s tim zkusenost
Nevím, vše řeším se svým zubařem.
Nevím, zda existují přímo nějaké odborné/osvědčené stránky o zdravotnictví, ale předpokládám, že ano, ovšem je neznám. V tomto tedy vidím nedostatek, měly by se více propagovat, aby o nich věděli všichni.
Nevim. Je to trochu abstraktní otazka
nevnímám
nevnímám
nevnímám
nevnímám
nevnímám
Nevnimam
nevnímám
nevnímám
nevnímám
Nevnímám
nevnímám
Nevnímám.
nevšímam se zatím ničeho,protoze muj zdravotni stav je v poradku...
nevzpomínám si
nezabývám se tím
nezajímá mě to
Nezajimam se.
nic
nic
nic mě nenapadá
Nic mě nenapadá.
Nic mě nenapadá... Nemam potíže, neshanim informace...
nie
nie
nie
nie nevnimam
Nikdy mě nenapadlo hledat příčinu jakýchkoliv svých zdravotních problémů na internetu, takže nevím.
Nikoliv.
Nízká informovanost o prevenci, navíc si myslím, že by se pacient měl podílet na své léčbě.
O tuto oblast se nezajímám, co chci vědět, se dozvím od lékaře nebo hledám prostřednictvím google nebo knih.
o žádném nevím
Obecně na tato témata moc nenarážím, když už, bývá tam silně patrný reklamní podtext. Nízká míra zaměření na čtanáře u "seriózních" textů, lidé se pak obracejí na neseriózní zdroje, které působí, že svým čtenářům více rozumějí.
odbornost, holistický přístup. individuální pohled
Odporující si informace
Omlouvám, se ale vůbec nevím, jak na tuto otázku odpovědět
ospravedlnujem sa ale nemam cas vyplnat
Postrádám neco komplexního, uceleného a podloženo odborníky a ministerstvem, v cem se laik vyzná a jednoduše najde co hledá.
Pravděpodobně nedostatek relevantních veřejných zdrojů informací.
Pravdivé informace
pravdivost
Problém se "zdravotní gramotností" (health literacy) - lidé nemají obecně přehled o existenci odborných zdrojů, na kterých se vyskytují ověřené informace; informace často čerpají z různých pochybných blogů, apod.
prostředí kde lékaři pracují mi občas přijdou pod úroveň
převažuje reklama nad ověřenými informacemi
přílišná snaha udělat skrze media z ne až tak kvalitního produktu speciální. Odsunutí kvalitních výrobků do pozadí.
reklamuji se pouze produkty na chripku, nachlazeni a nadace Mely by se delat reklamy, ktere by lidi donutili starat se o svoje zdravi - tyto reklamy vidam jen u lekare v cekarne
Reklamy jsou na nevhodné produkty, hlavně kartáčky s tvrdými štětinami a nerovnoměrnou délkou jednotlivých svazků
Reklamy na předražené lékařské zboží. Na přírodní prostředky léčení reklamu nedělá nikdo ... Něco ve smyslu: vypij si čaj z lipového květu a taky se ti uleví... to by asi musela udělat nezávislá instituce, která u nás neexistuje.
Reklamy. Mám pocit, že jsou vždy reklamy jen na špatné věci. Proč není reklama na curaprox? Kvalitní věci nepotřebují reklamu.
Snad otazku chapu dobre, ale problemu je dost. Za a) informovanost lidi je diky mediim minimalni, lidi bude stale zajimat vice vrazdeni nez vlastni zdravi, na internet take radeji pujdou na jine stranky nez na ty o zdravi; b) bohuzel nevim jak, ale je potreba lidi donutit nad svym zdravim premyslet a jelikoz vetsina dnesnich lidi sleduje v nejake mire media, mela by se o to postarat prave ona; +muj subjektivni problem-obecne velmi nerada podporuji farmaceuticke spolecnosti, ktere se snazi, aby lidi byli co nejnemocnejsi a tim zvysili svuj zisk, jelikoz nemocni lide potrebuji vice leku, proto me osobne se ani zdravotnicke deni v mediich nedotkne, nebudu si toho vsimat. Dekuji za dotaznik a doufam, ze je aspon k necemu. Hodne stesti, Sarka
spatne nastavena motivace z hlediska vyuziti psychologie medii a psychologie motivace.
spoustu informací, které jsou naprosto nesmyslné a zavádějící
Stát nemá celkově žádnou koncepci týkající se systematické prevence či lépe udržování zdraví. Nevyužívají médií je jen dusledkem/součástí tohoto stavu.
stojí to moc peněz - drahá antikoncepce včetně kondomů
Stomatologie - málo odborných stomatologů, většina jen "pracuje" pro peníze Veterina - -//-
Špatná dostupnost ověřených informací a naopak zahlcení informacemi nepodloženými a lživými.
špatná informovanost starších lékařů, kteří se i bojí pracovat
teď si na nic nevzpomenu
Tuto oblast aktivně nesleduji.
u zubařů nevnímám žádné nedostatky, měla jsem v životě 3 zubaře a všichni byli dobří, ale možná to je jen tím, že se zuby nemám žádné problémy... jinak u ostatních lékařů jsem často narážela na neschopnost správné diagnózy, nebo rady typu - "kupte si na to něco v drogerii" (u kožní např.) Nebo "to nic není" takže všechny menší neduhy už si radši léčím sama :-)
urcite ano
Uvítala bych mnohem silnější kampaň na podporu medicíně založené na důkazech a proti pavědě, hlavně co se týká současných mód jako neočkovat děti nebo porodit doma.
Velká reklama v určité oblasti léků, velký obsah informací, které není možno korigovat
Velký nedostatek je milion reklam na rádoby léky, který jsou v závěru úplně na nic. Prostě nesnasim farmaceutický lobby.
Většinou neúplné informace.
více info o motivace pacientů k preventivním prohlídkám
Více odborných informací a možností léčby různých onemocnění pro laickou veřejnost
Více oficiálních poraden na netu
Vím, že tomu asi nejde zabránit, ale připadá mi na internetu velké množství stránek ohledně zdraví, které jsou nedůvěryhodné a zbytečně lidi straší. Stránek týkající se rad ohledně zdraví, charakteristik nemocí nebo potravin (blahodárné nebo neblahodárné účinky na lidské zdraví) je na internetu a v časopisech nespočet a jeden článek potvrzuje něco, co jiný popírá atd. Navíc rady a dotazy na internetu nebo v médiích využívá spoustu lidí místo řešení jít k lékaři a spoustu toho můžou tímto způsobem podcenit. Bohužel mě nenapadá žádné řešení tohoto problému, snad jen to, že by tyto články měli vydávat opravdu pouze kvalifikované osoby nebo ti, kteří dané problematice opravdu rozumí. Já sama sice internet využívám, pokud potřebuju radu ohledně zdraví, ale je to pouze jako krajní mez, pokud nemám možnost si zajít zrovna k lékaři. Takže určitě bych zpřísnila pravidla pro vydávání nebo publikování článků z oblasti zdravotnictví.
Vsechno
VV
Vychvalování nekvalitních výrobků v reklamách.
x
x
Xxx
Zadny. Jsem z me strany spokojena.
Zatím jsem na žádný nenarazila.
Zatím využívám zdravotnictvi hlavně preventivně,tak to nedokážu posoudit.
zdravotnická témata v médiích nesleduji
Zdravotnictví se objevuje spíše v reklamách, poradenství na internetu či sociálních médiích je stále vize budoucnosti
Žádný
žádný, nečtu informace o zdraví na internetu
Žádný.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.