Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií

Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Trebichalská
Šetření:15. 02. 2015 - 08. 03. 2015
Počet respondentů:300
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník slouží jako podklad pro mou Diplomovou práci na téma Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií.

Odpovědi respondentů

1. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 30 let24381 %81 %  
31 - 45 let4214 %14 %  
46 - 60 let103,33 %3,33 %  
61 a více51,67 %1,67 %  

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena27391 %91 %  
muž279 %9 %  

Graf

3. Kdo Vás učil, jak pečovat o své zuby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodiče21973 %73 %  
stomatolog/dentální hygienistka7525 %25 %  
média62 %2 %  

Graf

4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštěvuji16555 %55 %  
2x ročně7023,33 %23,33 %  
1x ročně3311 %11 %  
méně, než 1x ročně3210,67 %10,67 %  

Graf

navštěvujete-li dentální hygienu, přejděte na otázku č. 6

5. Pokud služeb dentální hygienistky nevyužíváte, z jakého důvodu tak činíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám informace o službách dentální hygieny6034,88 %20 %  
nepovažuji to za potřebné5833,72 %19,33 %  
jiné důvody5431,4 %18 %  

Graf

6. Jak jste se o dentální hygieně dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od zubního lékaře13745,67 %45,67 %  
z médií7525 %25 %  
na doporučení známých6622 %22 %  
slyším o ní poprvé227,33 %7,33 %  

Graf

7. Převážně díky médiím máte přehled o produktech na trhu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17859,33 %59,33 %  
ne12240,67 %40,67 %  

Graf

8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, vybírám dle vlastního uvážení v obchodě19364,33 %64,33 %  
ne, používám přípravky doporučené mou dentální hygienistkou8327,67 %27,67 %  
ano, vybírám podle reklamy v médiích248 %8 %  

Graf

9. Co je podle Vás příčinou vzniku zubního kazu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatečná ústní hygiena23377,67 %77,67 %  
dědičnost3511,67 %11,67 %  
konzumace sladkostí186 %6 %  
nevím144,67 %4,67 %  

Graf

10. Jak podle Vás vzniká zubní kámen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zmineralizováním zubního povlaku21672 %72 %  
po určité době vzniká přirozeně4715,67 %15,67 %  
nevím299,67 %9,67 %  
tvrdá voda nebo časté pití minerálek82,67 %2,67 %  

Graf

11. Myslíte si, že zubní plak je škodlivý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24581,67 %81,67 %  
ne3010 %10 %  
nevím258,33 %8,33 %  

Graf

12. Považujete ošetření u dentální hygienistky za součást preventivní péče o Vaše zuby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17257,33 %57,33 %  
ne12842,67 %42,67 %  

Graf

13. Pociťujete v současnosti nějaký z problémů týkající se Vašeho chrupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepociťuji15250,67 %50,67 %  
bolestivost při kousání nebo reakce na teplé a studené6822,67 %22,67 %  
krvácení dásní5518,33 %18,33 %  
zápach z úst206,67 %6,67 %  
viklavost zubů51,67 %1,67 %  

Graf

14. Myslíte si, že má stav ústní dutiny vliv na Vaše celkové zdraví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25886 %86 %  
ne4214 %14 %  

Graf

15. Využíval byste informace na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví, které by byly uzpůsobeny mírou odbornosti pacientům s možností online komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, na vše se zeptám svého lékaře nebo lékárníka13545 %45 %  
ano, ale hledal bych i jiné zdroje10735,67 %35,67 %  
ano, protože na internetu je mnoho nedůvěryhodných informací5819,33 %19,33 %  

Graf

16. Uvítal byste v plánovaném systému e-Health (elektronizace zdravotnictví) službu telemedicíny, která umožňuje pacientům dálkovou komunikaci s lékařem? Systém zahrnuje monitoring pacientů pomocí internetu nebo mobilních komunikačních systémů a dálková vyhodnocení parametrů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, preferuji osobní kontakt s lékařem, považuji to za zásah do svého soukromí12441,33 %41,33 %  
ano, nabízí to úsporu času a možnost řešit zdravotní stav z pohodlí domova10334,33 %34,33 %  
nevím, přirozeně se přizpůsobuji aktuálnímu pokroku moderních technologií7324,33 %24,33 %  

Graf

17. Která ze sociálních médií znáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook 3411,33 %11,33 %  
Facebook, twitter144,67 %4,67 %  
Nevim 82,67 %2,67 %  
FB72,33 %2,33 %  
facebook, Twitter, instagram62 %2 %  
žádné62 %2 %  
-51,67 %1,67 %  
neznam51,67 %1,67 %  
internet41,33 %1,33 %  
.41,33 %1,33 %  
ostatní odpovědi ...
facebook, instagram, twitter
žádná
Nic
internet, tv
Facebook, Twiter
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn
facebook,
tv, internet
všechny
Nevím.
facebook, instagram
facebook, twitter,
facebook, twiter, instagram
?
Facebook, Google+, Linkedin, MySpace
linkedin, twitter, facebook
facebook, Twitter, G+
různá
fb a spoustu dalsich
Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat
televize, internet, rádio
televize, rádio, Facebook
facebook, twitter, instagram, google plus
facebook,twitter
facebook,twitter,link
internet, televize, noviny
facebook, youtube, twitter, blogy
novinky.cz, facebook, google
skype, google+, vk, skype, facebook
internet, rozhlas, televize
facebook, twitter, gooogle plus
tv,internet,rádio
facebook,twitter. instagram
tn.cz,prásk,
facebook, mobilní aplikace, google
Facebook, Twitter, Instagram, Tumbrl, My Space, We Heart It
facebook, wikipedie
fb, internet
Tv,radio,velkoplošné obrazovky,billboardy,knihy
hodne
internet - seznam.cz, fb
Facebook LinkedIn pintrest instagram twitter Google + je jich hodne
internet obecně, sociální sítě (fb, twitter), wikipedia
Facebook, twitter, lide, 9gag
všechny možné
Mlada fronta
internet, televize, rozhlas, noviny
facebook, linkedin, twitter, instagram, google+
twitter, google, facebook, instagram, TV
facebook, rádio, internet
znám jich opravdu hodně :)
Internet, televize, rádio, noviny, specializované časopisy, odborné články
Facebook, Twitter, ...
tv, net, radio, noviny
facebook, internet
Facebook, Twitter, Flicker, YouTube, Google+, Linkedln
pokec,wikipedia,socialne siete,youtube
internet,tv, letáky atd
televize
facebook a instagram
facebook, tvitter, seznam.cz
Myslíte jako Facebook, Twitter, Google+ a pod?
/
facebook, twitter, instagram, youtube, linkedin, google plus atd.
Facebook, YouTube
Facebook, LinkedIn, Instagram, Google+, Tmblr,atd.
seznam.cz Facebook
Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Google, ....
www.rajce.idnes.cz, www.picasaweb.google.com , www.flickr.com, www.youtube.com, www.linkedin.cz,
MF Dnes, Google, Internet, Lidové noviny, různé časopisy
MF Dnes, Televize, Internet
facebook, twitter, myspace, instagram, whatsap, youtube, linkedin, lide
Internet google
Facebook, Lide.cz, LinkedIn, Twitter
faceboom
tweeter, instagram, facebook
fb, televizia, ineternet,billboard
TV, časopisy, noviny, sociálne siete
take co sa tykaju zdravotnictva asi ziadne
myspace
facebook, pokec, twitter
fb. twitter, instagram, blogovaci portaly aj
TV, rádio, internet?
FB, twitter
Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram
Facebook, Twitter, Linkedin
facebook,twitter,ask, instagram
Facebook, Twitter, Blog, Instagram
facebook, twitter, instagram, google +
facebook, youtube, wikipedie, google, instagram, twitter
facebook, twitter, myspace, instagram, linkedin
Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Linkedin, Tumblr
facebook, google, twitter
nevzpomínám si
facebook, instagram, vinted, google
facebook, twitter, instragram je jich hromada
Sociální sítě (Facebook), blogy, diskuzní portály, zpravodajské servery
Facebook, Twitter, Google+, Myspace, Instagram,...
Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Pinterest, Google+ (a ještě plno dalších, na které si teď nevzpomenu)
internet celkově, tištěná média
youtube
twirter, facebook, google plus, myspace, instagram, linked in
facebook, tweeter, internet vseobecne, diskuze internetove
TV, Internet, rádio, rozhlas
internet, TV, noviny
Facebook, Twitter, Badoo, Lidé.cz, Libimseti, LinkedIn
Twitter, Facebook, Linked In, Instagram, Google Plus
facebook,steam
facebook.com, twitter
televize, internet, radio, noviny, magaziny
Facebook, vinted jsou pro mě nejpouživanějsí pak ještě npřeberné množství blogů
facebook, twitter, instagram, youtube, blogger
Facebook, twitter, google+
facebook, twitter, ask, instagram, icq, whats app, wiber
facebook, twitter, instagram, youtube, last.fm, linked in,yahoo, pinterest, google+..
Facebook, Twitter, Instagram, Skype, Google+, Ask
internet, televize, rádio, noviny
tištěné, TV, reklama, radio
facebook, twitter, YouTube, flickr, skype, wikipedia
Internet, noviny, televizi, radio
Facebook, Votoč
facebook,lindenkin,twitter,internet obecně
facebook, twitter, instagram, pinterest
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube, Google
facebook, instagram, twitter, tumblr
TV, rádio, internet
facebook, twiter, google+
Facebook, LinkedIn, Twitter
FB, twitter, instagram, youtube
-
internet, televize, rádio, tisk
devať
Čo? :D
TV, RÁDIO, INTERNET, TISK
stomateam
twitter
Facebook, twitter, instagram, tumblr, pinterest
facebook, twitter, tumblr, youtube, vines, stream, pinterest
Facebook, ruzne blogy, instagram...
Facebook,Twitter,Wikipedia
jvv
xhamster.com
internet, e-mail, facebook,
Nejsem si jistá pojmem "sociální média", pokud je to to samé jako sociální sítě, pak FB, twitter, Linkedin, Lidé...
internet, televize, rozhlas, tisk
je toho moc
Facebook, Twiterr, Instagram
FB, Twitter, Linkedin, Youtube, Pinterest
FB, Twitter, Instagram...
Myslí se tím sociální sítě? Pak facebook, instagram, twitter, ... Pokud webovky, pak spíš náhodně, na konkrétní si nevzpomenu.
televize, rozhlas, tiskoviny, sociální sítě, internet
x
Facebook, instagram, twitter, badoo, vinted
facebook, youtube, linkedin, twitter, pinterest, google+, instagram, myspace, flickr, rajče, primat, blogy,...
facebook, google+
facebook, g+, twitter..
Facebook, YouTube, Twitter, různé blogy apod.
internet, televize, noviny, ...
google
facebook, twitter, google+, instagram, tumblr, pinterest, linkedin, ....
internet, televize, noviny, rádio
internet tv radio
pokud jsou tím myšleny sociální sítě tak Facebook, Twitter, Linkedin
Facebook, Twitter, Google +...
televize, internet, telekomunikace
FB, Twitter, Instagram
internetová média, sociální sítě
facebook, twitter,pinterest, různá fóra, blogy
internetové zprávy, facebook
facebook, twitter, google plus, ask.fm, vinted
Google, seznam, Facebook
Facebook, Omlazení, Vinted
Facebook, vinted, YouTube, lide, badoo
Facebook, vinted a asi všechny stránky s diskuzema
vinted, facebook
zadna
....
Facebook, Skype, Instagram,... těch je :D
facebook, twitter, linkedin, badoo
facebook, instagram, twitter, linkedin
Nevím, co přesně si pod tímto pojmem představit,a le řekla bych se že se jedná o facebook, twitter, badoo apod.
youtube, facebook, twitter, google+, wikipedie
Facebook, Twitter, Google+, Wikipedia
televize, internet, facebook
facebook , skype, icq
fejbůček
20769 %69 % 

Graf

18. Která využíváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook7424,67 %24,67 %  
internet144,67 %4,67 %  
fb124 %4 %  
žádná103,33 %3,33 %  
žádne93 %3 %  
nic72,33 %2,33 %  
facebook, linkedin62 %2 %  
Nevim 62 %2 %  
facebook, instagram51,67 %1,67 %  
-51,67 %1,67 %  
ostatní odpovědi .
Nevyužívám
linkedin
YouTube
google
fb, twitter
instagram
internet, TV
...
facebook, twitter
výše uvedené
?
blogy, diskuzní fóra
Facebook, Instagram, Snapchat
televize internet
televize, rádio, Facebook
facebook, instagram, twitter
všechny
facebook, youtube,
Fb, google
skype, vk, google +
internet, rozhlas, televize
facebook, google plus
tv,internet,rádio
prásk
facebook, mobilní aplikace, google
Twitter, Facebook, Instagram
fb, internet
TV,rádio,knihy
Face book
internet seznam, fb
facebook LinkedIn
internet, facebook
Mlada fronta
internet, televizi, noviny
twitter, google, facebook, instagram, TV
rádio
inernet
Instagram, Facebook, Twitter
Internet, televize, časopisy
ždáná
vyse zminena
všetky uvedené
nevyuzivam
obe
facebook, seznam-e-mail
viz.
/
facebook, twitter, instagram, linkedin, youtube
Facebook, YouTube
seznam.cz Facebook
Linkedin, Facebook
www.rajce.idnes.cz
MF Dnes, Google, Internet
MF Dnes, Televize, Internet
facebook, twitter, whatsap, youtube
Facebook, Lide.cz, LinkedIn
zadna
televizia, internet
všetky vyššie spomenuté
take co sa tykaju zdravotnictva asi ziadne
myspace
fb, instagram, drive twt
FB, Blog
ty, která potřebuji
google +
youtube, wikipedie, google
facebook, twitter, linkedin
Facebook, Twitter,Tumblr
asi nevyužívám
Žádná.
facebook, google, instagram, skype
všechny, facebook už jen na zprávy
všechna uvedená výše
Facebook, Linkedin (na Twitteru a G+ mám účet taky, ale nepoužívám ho)
internet, tištěná édia
Twitter, facebook, LinkedIn, instagram
Internet, televize
Twitter, Facebook
televize, internet, radio
facebook, vinted
facebook, instagram, youtube, blogger
žádné, jsem paranoidní a myslím si, že mě špehují :)
viz výše vyjmenované
Facebook, Instagram, Google
vše
facebook, YouTube, skype, wikipedia
Internet, televizi
Všelijaká
facebook, pinterest
nejspíš žádné, nebo nevím, zda jsou to sociální média
Facebook, Youtube, Google
internet, tisk
TV, internet
víte co je to pussy ?
Nechápem..
TV, RÁDIO, INTERNET, TISK
wikiskripta
twitter
facebook, tumblr, youtube
Spis zadna
bvv
slutload.com
internet, e-mail
Nevyužívám žádné, pokud jsem dobře pochopila tuto i předchozí otázku.
žádná, nevidím důvod
opět
FB, Youtube, Pinterest
x
facebook, instagram, vinted
facebook, youtube, linkedin, google+, pinterest, instagram, rajče, primat
facebook, google+
....
facebook, YouTube
žádné, vždy se na vše zeptám svého zubaře
twitter, google+, pinterest, linkedin
všechna
internet, telekomunikace
facebook, insagram, wikipedia, vinted, google
fb, fóra
internetové zprávy, facebook
google plus, facebook
Google, Facebook
Facebook, Omlazení, Vinted
Facebook, vín teď, youtube
výše zmíněné
vinted, facebook
nehledám informace
Nevyužívám.
vse
viz. výše
youtube, facebook
internet
Všechny zmíněné kromě Twitteru
všechny uvedené
fejsbůček
15250,67 %50,67 % 

Graf

19. Ve kterých hledáte informace o zdraví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet3812,67 %12,67 %  
Google 299,67 %9,67 %  
v žádných217 %7 %  
nikde206,67 %6,67 %  
nehledám175,67 %5,67 %  
v žádném 82,67 %2,67 %  
Facebook82,67 %2,67 %  
-51,67 %1,67 %  
žádné51,67 %1,67 %  
nevím51,67 %1,67 %  
ostatní odpovědi žádných
.
seznam.cz
u lékaře
odborné servery
na internetu
v žiadnych
ne
nic
...
žádná
nechcikazy.cz, google
tak ruzne
Instagram
v médiích ne
Žádné z uvedených
FB, internet obecně
seznam, google
jinde
nehledám nepotřebuji
internetové stránky o zdraví, poradny, doporučení
Nehledám cíleně. Je možné, že ve VK mě několikrát nějaká informace zaujala, a proto jsem si ji přečetla.
ani jeden z uvedenych
Odkazy a stránky na fcb
celkove na internetu
moje zdraví
V žádných, nepovažuji je za spolehlivý zdroj informací
knihy,rádio
zadna
všude
aislp
na sociálních mediich nehledam
www.znamylekar.cz, což není přímo o zdraví, ale svým způsobem to souvisí, wiki
informuji se u lékaře
V žádném, mám je za jiným účelem než je zdraví
Odborné články, časopisy o chrupu, internet
blogy
v knihách, na internetu
a
V zadnych
wikipedia,youtube. vyhľadávanie na google, ale to asi nepatrí medzi sociálne médiá.
Od známých
Wikipedia
nehledam tyto informace na socialnich sitich
Na odborných webech
Google, Seznam, Wikipedia
seznam,google
www.facebook.com
Goggle, Internet
hledam v knihach
Hledám na internetu
ziadnych
myspace
ulekare.cz
portály, které se věnují péči o zdraví
různé stránky
FB, když už na sociálních sítích
Nehledám,zatím jsem se nikdy nesetkala s problemem
v žádných z nich
nevyhledávám
google, wikipedie
Vyhledávače
Nikde na sociálních sítích.
V žádných!
Na žádných, hledám je u lékaře
Informace o zdraví nehledám na sociálních sítích! Pokud mě zajímají opravdu odborné zdroje, nabízí se např. Medline, Medvik, Embase, apod. Pokud méně odborné, použiju Google, nebo např. server Doktorka.cz a podobné
je to různé, nárazově. Většinou z odkazů přátel na internetu, konkrétní odkazy
youtube
v žádné
vsude na internetu
hledám je jinde
seznam.cy
---
LÉKAŘ!!!!!!!!!!!!!!!!
Na internetu takové informace nevyhledávám.
yahoo, youtube
tuštěné
wikipedia, nemoci.vitalion
na internetu obecně
pinterest
internet, brožurky od dentální hygienistky
nehledám v soc. médiích
bezne na internetu
kunda- MIloš Zeman
Nikde :D
INTERNET, TISK
zdravi.e15
ani jedno
Wiki
v žádném.
iugv
redtube.com
V žádných.
internet, tisk
diskusní fóra
google.com, znamylekar.cz
Na webových stránkách nebo u lékaře.
Spíš v rámci internetových novin, jako např. lidovky, hn, idnes, v sekcích o zdraví.
x
ani v jednom
google, youtube
.....
sukl.cz, aislp ;)
výjimečně na fcb, ale o všem se radím se svojí stomatoložkou, vzhledem k tomu, že mám velké problémy s chrupem z velké části vlivem dědičnosti
na žádných soc. sítích
v žádných, vždy se na vše zeptám svého zubaře
na googlu
kdekoli na internetu
Google.cz
Hledám v těch, které mi nabídne vyhledavač po zadání dotazu a připadají mi seriózní
google a konzultace s lékařem
Ne v sociálních médiích
doktorka.cz - nebo jak se to jmenuje :) chodím tam jen velmi výjimečně
?
Nevyhledávám.
ruzne
moc nehledám
Ani v jedné
v žádných (ta otázka už jednou byla výše)
Nikde, takové informace hledám na věrohodnějších stránkách, v knížkách, brožurách či osobně u lékaře.
wikipedie
v žádné z nich
většinou na nějakých diskuzních fórech
Na facebooku informace o alternativní medicíně, jinak je hledám jinde na internetu.
žádný
na google
seznam
14448 %48 % 

Graf

20. Vnímáte ve zdravotnickém sektoru v oblasti médií nějaký nedostatek? Pokud ano, uveďte jaký

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

?

.

.

.

.

...

...

....

....

/

ále, je jich mnoho

ani ne

Ani ne tak jako nedostatek jako premiru informaci, ktere se rozchazeji a clovek pak nevi, co je vlastne pravda a cim by se mel ridit...

Ano

ano - miliony smýšlených informací a konspiračních teoríí od lajků které zaplavují internet, či pod vlivem reklamy a podplácení též noviny a Tv. čili přehlcenost plevelem a nedostatek odborných, pro veřejnost srozumitelných pravdivých článků na úrovni.

Ano, dávají nauplne informace pacientům a tim vyvolavaji zbytecnou paniku. Napr. V obdobi chripek apod..

Ano, média často lžou.

ano, moc odborniku neinformuje verejnost

Ano, někdy neověřené informace

Áno, neviem, ktoré informácie sú pravdivé a ktoré nie

asi ne

asi ne

asi ne

asi ne, osvěta je dnes velká

celé je to nedostatek. vše se dozvím jen z reklamy a tomu nevěřím

celkove asi mala informovanost

dezinformace, hlas zde má každý Franta

dobrá reklama výrobku je kladena nad skutečný výsledek a následný dopad na zdraví člověka

doktoři se moc nevěnují pacientům

dosud jsem se tím nezabývala

Chaos v informovanosti veřejnosti, uvítala bych konkrétní a spolehlivé internetové stránky související se zdravotnickou problematikou.

ideální by byla telemedicína

individuálnost lékařů, podceňování zdravotního stavu

Informace pro seniory - nedostatek informací zaměřených na seniory, ale i osoby pokročilejšího středního věku - tzn. nesoustředit vše jen na dobové IT technologie.

jako nedostatek vnímám velké množství neužitečných reklam s mylným obsahem

je malo duveryhodnych informaci o zdravotnickem sektoru

Je ťažké odpovedať na túto otázku, pretože neviem čo konkrétne má obsahovať odpoveď, t.j. nerozumiem celkom presne otázke. Každopádne si myslím, že zdravie v médiách je propagované ako výrobok, ktorý si človek môže kúpiť. Nemyslím si, že je to správna cesta. Každý človek by mal byť tolerantný voči svojmu telu a vnímať ho. Tak bude vedieť, čo je pre neho dôležité a čo mu chýba. Pokiaľ je človek naozaj vážnejšie chorý, mal by vyhľadať odbornú pomoc a riadiť sa tým, čo mu navrhne jeho doktor.

Jsou málo vidět

Každý říká něco jiného - jak pak vědět, co je pravda?

KLAMAVÉ REKLAMY

kontakty

Malá informovanost

malá ochota lékařu vyslyšet pacienta

malá osvěta k plánování rodičovství, jak na prevenci

malá osvěta, je třeba klást důraz na prevenci.

malá propagace

Malo dentalnich pomucek ze zahranici

málo informací o novinkách v zahraničí

Málo lékařů celkově a málo lékařů, kteří přibírají nové pacienty

málo skutečných odborníků s lidským přístupem - že dokáží pacientovi vysvětlit, co se děje, co dělají, atd.

média v tomto sektoru příliš nesleduji, takže ne

místo reklam na prášek bych uvítala reklamy, které vybízejí k pravidelnému čištění zubů, pravidelným lékařským prohlídkám atd

Mnoho protiřečících si informací.

mnoho reklamy na přetěžované značky

moc jsem to nezkoumala

moc se o to nezajímám

Momentálně si nevybavuji žádný zásadní nedostatek.

Myslím si, že stále existují lidé, kteří netuší, co to vůbec dentální hygiena je. Nemají s ní žádne zkušenosti a nepřikládají péči o chrup takovou váhu. Více bych v médiích zdůrazňovala, že k péči o chrup nepatří pouze pravidelná návštěva zubaře a správné čištění, ale také dentální hygiena.

myslim ze media jsou to posledni cim by se nase zdravotnictvi melo zabyvat

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne, moc se nezajímám

Ne, můj názor je takoví co člověk potřebuje si vyhledá na internetu nebo daný problém prokonzultuje se svím lékařem

Ne.

Ne.

nebudu se zastávat kurev

nedostatečná koordinace jednotlivých oboru pri péči o pacienta

Nedostatečná medializace informací a seriózních webů o zdraví

Nedostatečné informace

Nedostatek časového prostoru hrazený pojišťovnou, proto navštěvuji soukromý sektor

Nedostatek dobrých zubařů

Nedostatek nevnímám. Pokud mám nějaký problém, jdu k doktoru. I když si předem na internetu možnosti vyhledám, konzultace a názor lékaře je pro mě důležitější a dávám mu větší váhu než internetovým zdrojům.

Nedostatek nových mladých lékařů se znalostí nejnovějších poznatků z oboru zejména na malých městech

Nedostatek pravdivých inforamcí, které nejsou zkorumpované nadnárodními spolčnostmi, které daný lék/látku/pomůcku vyrábějí a díky financím si mohou "zaplatit" klinické testování.

Nedostatek zubařů

Nedostatkem samozřejmě je výše finančních prostředků, které jsou to tohoto odvětví odváděny. Ale i přesto mám pocit, že naše zdravotnictví je na velmi vysoké úrovni. Ještě poznámka k otázce č. 8 - Dentální pomůcky kupuji v lékárně na doporučení svého stomatologa. Protože si myslím, že on má mnohem více odborných znalostí a zkušeností, aby mi dokázal poradit, jaké pomůcky jsou pro mě vhodné. č. 12 O můj chrup se stará výhradně stomatolog, tak samozřejmě prohlídku u stomatologa za preventivní považuji

nedůvěryhodnost zdrojů

nehledám

nechápu otázku

Nekdy pisou bláboly

nemam rad lzi ktere cloveka nabadaji koupit si nejaky produkt ktery neni tak dobry

Nemám zájem o zdravotnictví a tudíž se neorientuji v otázkách týkajících se této oblasti

Nenapadá mě.

Není určeno zda je to seriozní zdroj a opavdu jde například o léčebný přípravek nebo jen o marketingvý tah

nepravě podávané informace

nepřehlednost a záruka důvěryhodnosti zdroje

nepřemýšlela jsem o tom...

Nepřesné informace. Tím, že se na internetu může vyjádřit kdokoliv, tak vzniká problém nepravdivých informací.

Nepřesnost informací, propagace určitých výrobků kvůli vlastnímu zisku

neříkají úplnou pravdu

neskutečně mě štve, jak si doktoři pomocí médií hledají potenciální pacienty, PR články typu musíte to a to, a ještě si kupujte doplňky stravy, prášky na to a to

Nesleduji -> nemohu soudit.

nesleduji zdravotnická média

netuším

Neuplne a nepravdive informace. Jde o byznys ne o zdravi lidi

neúplné informace

neuvedomuji si

neviem

Neviem.

nevím

Nevim

Nevím

nevim

Nevim

Nevím

nevím

Nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevim

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím o žádném

nevím, až tak mě to nezajímá, když mám problém jdu k lékaři

nevím, co si mám představit pod "zdravotnický sektor v oblasti médií"

Nevim, nemam s tim zkusenost

Nevím, vše řeším se svým zubařem.

Nevím, zda existují přímo nějaké odborné/osvědčené stránky o zdravotnictví, ale předpokládám, že ano, ovšem je neznám. V tomto tedy vidím nedostatek, měly by se více propagovat, aby o nich věděli všichni.

Nevim. Je to trochu abstraktní otazka

nevnímám

nevnímám

nevnímám

nevnímám

nevnímám

Nevnimam

nevnímám

nevnímám

nevnímám

Nevnímám

nevnímám

Nevnímám.

nevšímam se zatím ničeho,protoze muj zdravotni stav je v poradku...

nevzpomínám si

nezabývám se tím

nezajímá mě to

Nezajimam se.

nic

nic

nic mě nenapadá

Nic mě nenapadá.

Nic mě nenapadá... Nemam potíže, neshanim informace...

nie

nie

nie

nie nevnimam

Nikdy mě nenapadlo hledat příčinu jakýchkoliv svých zdravotních problémů na internetu, takže nevím.

Nikoliv.

Nízká informovanost o prevenci, navíc si myslím, že by se pacient měl podílet na své léčbě.

O tuto oblast se nezajímám, co chci vědět, se dozvím od lékaře nebo hledám prostřednictvím google nebo knih.

o žádném nevím

Obecně na tato témata moc nenarážím, když už, bývá tam silně patrný reklamní podtext. Nízká míra zaměření na čtanáře u "seriózních" textů, lidé se pak obracejí na neseriózní zdroje, které působí, že svým čtenářům více rozumějí.

odbornost, holistický přístup. individuální pohled

Odporující si informace

Omlouvám, se ale vůbec nevím, jak na tuto otázku odpovědět

ospravedlnujem sa ale nemam cas vyplnat

Postrádám neco komplexního, uceleného a podloženo odborníky a ministerstvem, v cem se laik vyzná a jednoduše najde co hledá.

Pravděpodobně nedostatek relevantních veřejných zdrojů informací.

Pravdivé informace

pravdivost

Problém se "zdravotní gramotností" (health literacy) - lidé nemají obecně přehled o existenci odborných zdrojů, na kterých se vyskytují ověřené informace; informace často čerpají z různých pochybných blogů, apod.

prostředí kde lékaři pracují mi občas přijdou pod úroveň

převažuje reklama nad ověřenými informacemi

přílišná snaha udělat skrze media z ne až tak kvalitního produktu speciální. Odsunutí kvalitních výrobků do pozadí.

reklamuji se pouze produkty na chripku, nachlazeni a nadace Mely by se delat reklamy, ktere by lidi donutili starat se o svoje zdravi - tyto reklamy vidam jen u lekare v cekarne

Reklamy jsou na nevhodné produkty, hlavně kartáčky s tvrdými štětinami a nerovnoměrnou délkou jednotlivých svazků

Reklamy na předražené lékařské zboží. Na přírodní prostředky léčení reklamu nedělá nikdo ... Něco ve smyslu: vypij si čaj z lipového květu a taky se ti uleví... to by asi musela udělat nezávislá instituce, která u nás neexistuje.

Reklamy. Mám pocit, že jsou vždy reklamy jen na špatné věci. Proč není reklama na curaprox? Kvalitní věci nepotřebují reklamu.

Snad otazku chapu dobre, ale problemu je dost. Za a) informovanost lidi je diky mediim minimalni, lidi bude stale zajimat vice vrazdeni nez vlastni zdravi, na internet take radeji pujdou na jine stranky nez na ty o zdravi; b) bohuzel nevim jak, ale je potreba lidi donutit nad svym zdravim premyslet a jelikoz vetsina dnesnich lidi sleduje v nejake mire media, mela by se o to postarat prave ona; +muj subjektivni problem-obecne velmi nerada podporuji farmaceuticke spolecnosti, ktere se snazi, aby lidi byli co nejnemocnejsi a tim zvysili svuj zisk, jelikoz nemocni lide potrebuji vice leku, proto me osobne se ani zdravotnicke deni v mediich nedotkne, nebudu si toho vsimat. Dekuji za dotaznik a doufam, ze je aspon k necemu. Hodne stesti, Sarka

spatne nastavena motivace z hlediska vyuziti psychologie medii a psychologie motivace.

spoustu informací, které jsou naprosto nesmyslné a zavádějící

Stát nemá celkově žádnou koncepci týkající se systematické prevence či lépe udržování zdraví. Nevyužívají médií je jen dusledkem/součástí tohoto stavu.

stojí to moc peněz - drahá antikoncepce včetně kondomů

Stomatologie - málo odborných stomatologů, většina jen "pracuje" pro peníze Veterina - -//-

Špatná dostupnost ověřených informací a naopak zahlcení informacemi nepodloženými a lživými.

špatná informovanost starších lékařů, kteří se i bojí pracovat

teď si na nic nevzpomenu

Tuto oblast aktivně nesleduji.

u zubařů nevnímám žádné nedostatky, měla jsem v životě 3 zubaře a všichni byli dobří, ale možná to je jen tím, že se zuby nemám žádné problémy... jinak u ostatních lékařů jsem často narážela na neschopnost správné diagnózy, nebo rady typu - "kupte si na to něco v drogerii" (u kožní např.) Nebo "to nic není" takže všechny menší neduhy už si radši léčím sama :-)

urcite ano

Uvítala bych mnohem silnější kampaň na podporu medicíně založené na důkazech a proti pavědě, hlavně co se týká současných mód jako neočkovat děti nebo porodit doma.

Velká reklama v určité oblasti léků, velký obsah informací, které není možno korigovat

Velký nedostatek je milion reklam na rádoby léky, který jsou v závěru úplně na nic. Prostě nesnasim farmaceutický lobby.

Většinou neúplné informace.

více info o motivace pacientů k preventivním prohlídkám

Více odborných informací a možností léčby různých onemocnění pro laickou veřejnost

Více oficiálních poraden na netu

Vím, že tomu asi nejde zabránit, ale připadá mi na internetu velké množství stránek ohledně zdraví, které jsou nedůvěryhodné a zbytečně lidi straší. Stránek týkající se rad ohledně zdraví, charakteristik nemocí nebo potravin (blahodárné nebo neblahodárné účinky na lidské zdraví) je na internetu a v časopisech nespočet a jeden článek potvrzuje něco, co jiný popírá atd. Navíc rady a dotazy na internetu nebo v médiích využívá spoustu lidí místo řešení jít k lékaři a spoustu toho můžou tímto způsobem podcenit. Bohužel mě nenapadá žádné řešení tohoto problému, snad jen to, že by tyto články měli vydávat opravdu pouze kvalifikované osoby nebo ti, kteří dané problematice opravdu rozumí. Já sama sice internet využívám, pokud potřebuju radu ohledně zdraví, ale je to pouze jako krajní mez, pokud nemám možnost si zajít zrovna k lékaři. Takže určitě bych zpřísnila pravidla pro vydávání nebo publikování článků z oblasti zdravotnictví.

Vsechno

VV

Vychvalování nekvalitních výrobků v reklamách.

x

x

Xxx

Zadny. Jsem z me strany spokojena.

Zatím jsem na žádný nenarazila.

Zatím využívám zdravotnictvi hlavně preventivně,tak to nedokážu posoudit.

zdravotnická témata v médiích nesleduji

Zdravotnictví se objevuje spíše v reklamách, poradenství na internetu či sociálních médiích je stále vize budoucnosti

Žádný

žádný, nečtu informace o zdraví na internetu

Žádný.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?

  • odpověď nenavštěvuji:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46 - 60 let na otázku 1. Věková kategorie
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi slyším o ní poprvé na otázku 6. Jak jste se o dentální hygieně dozvěděli?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám informace o službách dentální hygieny na otázku 5. Pokud služeb dentální hygienistky nevyužíváte, z jakého důvodu tak činíte?

7. Převážně díky médiím máte přehled o produktech na trhu

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, vybírám podle reklamy v médiích na otázku 8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?

12. Považujete ošetření u dentální hygienistky za součást preventivní péče o Vaše zuby?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x ročně na otázku 4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2x ročně na otázku 4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, používám přípravky doporučené mou dentální hygienistkou na otázku 8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?

19. Ve kterých hledáte informace o zdraví?

  • odpověď internet:
    • 8.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 18. Která využíváte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věková kategorie

2. Pohlaví

3. Kdo Vás učil, jak pečovat o své zuby?

4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?

5. Pokud služeb dentální hygienistky nevyužíváte, z jakého důvodu tak činíte?

6. Jak jste se o dentální hygieně dozvěděli?

7. Převážně díky médiím máte přehled o produktech na trhu

8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?

9. Co je podle Vás příčinou vzniku zubního kazu?

10. Jak podle Vás vzniká zubní kámen?

11. Myslíte si, že zubní plak je škodlivý?

12. Považujete ošetření u dentální hygienistky za součást preventivní péče o Vaše zuby?

13. Pociťujete v současnosti nějaký z problémů týkající se Vašeho chrupu?

14. Myslíte si, že má stav ústní dutiny vliv na Vaše celkové zdraví?

15. Využíval byste informace na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví, které by byly uzpůsobeny mírou odbornosti pacientům s možností online komunikace?

16. Uvítal byste v plánovaném systému e-Health (elektronizace zdravotnictví) službu telemedicíny, která umožňuje pacientům dálkovou komunikaci s lékařem? Systém zahrnuje monitoring pacientů pomocí internetu nebo mobilních komunikačních systémů a dálková vyhodnocení parametrů.

17. Která ze sociálních médií znáte?

18. Která využíváte?

19. Ve kterých hledáte informace o zdraví?

20. Vnímáte ve zdravotnickém sektoru v oblasti médií nějaký nedostatek? Pokud ano, uveďte jaký

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věková kategorie

2. Pohlaví

3. Kdo Vás učil, jak pečovat o své zuby?

4. Jak často navštěvujete dentální hygienistku?

5. Pokud služeb dentální hygienistky nevyužíváte, z jakého důvodu tak činíte?

6. Jak jste se o dentální hygieně dozvěděli?

7. Převážně díky médiím máte přehled o produktech na trhu

8. Mají na Vás média vliv při výběru dentálních pomůcek?

9. Co je podle Vás příčinou vzniku zubního kazu?

10. Jak podle Vás vzniká zubní kámen?

11. Myslíte si, že zubní plak je škodlivý?

12. Považujete ošetření u dentální hygienistky za součást preventivní péče o Vaše zuby?

13. Pociťujete v současnosti nějaký z problémů týkající se Vašeho chrupu?

14. Myslíte si, že má stav ústní dutiny vliv na Vaše celkové zdraví?

15. Využíval byste informace na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví, které by byly uzpůsobeny mírou odbornosti pacientům s možností online komunikace?

16. Uvítal byste v plánovaném systému e-Health (elektronizace zdravotnictví) službu telemedicíny, která umožňuje pacientům dálkovou komunikaci s lékařem? Systém zahrnuje monitoring pacientů pomocí internetu nebo mobilních komunikačních systémů a dálková vyhodnocení parametrů.

17. Která ze sociálních médií znáte?

18. Která využíváte?

19. Ve kterých hledáte informace o zdraví?

20. Vnímáte ve zdravotnickém sektoru v oblasti médií nějaký nedostatek? Pokud ano, uveďte jaký

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Trebichalská, A.Možnosti osvěty ústní hygieny prostřednictvím sociálních médií (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://moznosti-osvety-ustni-hygien.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.