Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Možnosti podpory prodeje a vy

Možnosti podpory prodeje a vy

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Fenclová
Šetření:18. 02. 2009 - 25. 02. 2009
Počet respondentů:64
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:35,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentka druhého ročníku Vyšší odborné školy a nyní pracuji na své absolventské práci na téma "Možnosti podpory prodeje výrobku". K tomuto účelu jsem sestavila dotazník, který bych ve své práci ráda vyhodnotila.
Dotazník je anonymní a informace z něj budou použity pouze k vypracování absolventské práce.
 

Odpovědi respondentů

1. Při rozhodování o koupi výrobku u Vás nejčastěji rozhoduje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena3046,88 %46,88 %  
kvalita 2132,81 %32,81 %  
značka710,94 %10,94 %  
vnější vzhled a design69,38 %9,38 %  

Graf

2. Jaké forma podpory prodeje Vás nejvíce zaujme při výběru výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letáky, katalogy, prospekty3554,69 %54,69 %  
reklama v televizi2640,63 %40,63 %  
předváděcí akce (ochutnávky)1320,31 %20,31 %  
billbordy,megabordy57,81 %7,81 %  
reklama v rozhlase34,69 %4,69 %  

Graf

3. Pokud je Vám nabízen leták či prospekt vezmete si jej?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3757,81 %57,81 %  
ano vždycky1218,75 %18,75 %  
ano, ale jen pokud mám o něj vážný zájem1015,63 %15,63 %  
ne nikdy57,81 %7,81 %  

Graf

4. Využíváte při nákupu poukázky či slevové kupóny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4164,06 %64,06 %  
ne2335,94 %35,94 %  

Graf

5. Pokud se setkáte s nějakou propagační akcí jako je ochutnávka, rozdávání vzorků zboží či předváděcí akce, ochutnáte nebo necháte si předvést daný výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano vždyotázka č. 6, ano,téměř vždyotázka č. 6, občasotázka č. 6, ne nikdyotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3046,88 %46,88 %  
ano,téměř vždy1523,44 %23,44 %  
ne nikdy1320,31 %20,31 %  
ano vždy69,38 %9,38 %  

Graf

6. Jestliže ano, tak proč si jej ochutnáte či necháte předvést?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem zvědavý/á3772,55 %57,81 %  
je to zdarma1835,29 %28,13 %  
zajímá mě to1019,61 %15,63 %  

Graf

7. Jestliže ne, tak proč si jej neochutnáte či nenecháte předvést?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přijde mi to jako obtěžování753,85 %10,94 %  
nezajímá mě to323,08 %4,69 %  
není čas323,08 %4,69 %  

Graf

8. Jaký je Váš názor na velkoplošné reklamy typu billboard, megaboard,hyperboard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
myslím, že ničí vzhled okolí1929,69 %29,69 %  
občas mě ovlivňují při rozhodování o nákupu výrobku1218,75 %18,75 %  
jsou zbytečné1218,75 %18,75 %  
líbí se mi812,5 %12,5 %  
nelíbí se mi57,81 %7,81 %  
líbí se mi, ale u silnic jsou nebezpečné11,56 %1,56 %  
je mi to jedno, ... ale vždy si jich všimnu11,56 %1,56 %  
je to nutná součást fungování ekonomického systému11,56 %1,56 %  
Nemám na ně žádný názor.11,56 %1,56 %  
podívám se, ale nenechámse jimi ovlivnit11,56 %1,56 %  
aspon je co dělat za volantem11,56 %1,56 %  
mám je rád protože mi zkracují cestu když je čtu11,56 %1,56 %  
hm je mi to jedno neutralny nazor ani za ani proti11,56 %1,56 %  

Graf

9. Co nejčastěji děláte, když v televizi začne běžet reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odskočím si od televize2132,81 %32,81 %  
přepnu na jiný televizní kanál2031,25 %31,25 %  
nevěnuji jí pozornost1218,75 %18,75 %  
sleduji ji1117,19 %17,19 %  

Graf

10. Ovlivňují Vás reklamy v televizi při rozhodování o koupi či vyzkoušení výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vždyotázka č. 11, spíše anootázka č. 11, nikdyotázka č. 12, trochuotázka č. 11, spíše neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trochu3148,44 %48,44 %  
spíše ne2234,38 %34,38 %  
spíše ano710,94 %10,94 %  
nikdy46,25 %6,25 %  

Graf

11. Pokud Vás nějakým způsobem ovlivní, jdete si vážně daný výrobek koupit či podívat se na něj do obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne1847,37 %28,13 %  
většinou ano1539,47 %23,44 %  
nikdy37,89 %4,69 %  
ano vždy25,26 %3,13 %  

Graf

12. Pokud v televizní reklamě hraje známá osobnost zaujme Vás reklama více než ostatní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4164,06 %64,06 %  
ano 2335,94 %35,94 %  

Graf

13. Poukud ano, věříte dané osobnosti a zkusíte si výrobek koupit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1565,22 %23,44 %  
ano834,78 %12,5 %  

Graf

14. pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3859,38 %59,38 %  
muž2640,63 %40,63 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-253250 %50 %  
15-201625 %25 %  
26-3069,38 %9,38 %  
31-4046,25 %6,25 %  
41-5046,25 %6,25 %  
50 a více23,13 %3,13 %  

Graf

16. vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské4265,63 %65,63 %  
VOŠ nebo VŠ1218,75 %18,75 %  
základní69,38 %9,38 %  
vyučení46,25 %6,25 %  

Graf

17. povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3250 %50 %  
nezaměstnaný57,81 %7,81 %  
Pracujici34,69 %4,69 %  
zaměstnanec34,69 %4,69 %  
učitel. ujasněte si, co opravdu je podpora prodeje11,56 %1,56 %  
Pedagog11,56 %1,56 %  
dispečer11,56 %1,56 %  
informační technik11,56 %1,56 %  
pracuji11,56 %1,56 %  
teamleader11,56 %1,56 %  
programátor11,56 %1,56 %  
zaměsstnaná11,56 %1,56 %  
Na mateřské11,56 %1,56 %  
člen ostrahy11,56 %1,56 %  
sekretářka11,56 %1,56 %  
učitelka11,56 %1,56 %  
elektrikář11,56 %1,56 %  
zamestnany11,56 %1,56 %  
podnikatel11,56 %1,56 %  
účetní11,56 %1,56 %  
obchodní zástupce11,56 %1,56 %  
referent prodeje11,56 %1,56 %  
zaměstnaná11,56 %1,56 %  
důchodce11,56 %1,56 %  
zamestnany student11,56 %1,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Pokud v televizní reklamě hraje známá osobnost zaujme Vás reklama více než ostatní?

  • odpověď ano :
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Poukud ano, věříte dané osobnosti a zkusíte si výrobek koupit?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při rozhodování o koupi výrobku u Vás nejčastěji rozhoduje?

2. Jaké forma podpory prodeje Vás nejvíce zaujme při výběru výrobku?

3. Pokud je Vám nabízen leták či prospekt vezmete si jej?

4. Využíváte při nákupu poukázky či slevové kupóny?

5. Pokud se setkáte s nějakou propagační akcí jako je ochutnávka, rozdávání vzorků zboží či předváděcí akce, ochutnáte nebo necháte si předvést daný výrobek?

6. Jestliže ano, tak proč si jej ochutnáte či necháte předvést?

8. Jaký je Váš názor na velkoplošné reklamy typu billboard, megaboard,hyperboard?

9. Co nejčastěji děláte, když v televizi začne běžet reklama?

10. Ovlivňují Vás reklamy v televizi při rozhodování o koupi či vyzkoušení výrobku?

11. Pokud Vás nějakým způsobem ovlivní, jdete si vážně daný výrobek koupit či podívat se na něj do obchodu?

12. Pokud v televizní reklamě hraje známá osobnost zaujme Vás reklama více než ostatní?

13. Poukud ano, věříte dané osobnosti a zkusíte si výrobek koupit?

14. pohlaví

15. Věk

16. vzdělání

17. povolání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při rozhodování o koupi výrobku u Vás nejčastěji rozhoduje?

2. Jaké forma podpory prodeje Vás nejvíce zaujme při výběru výrobku?

3. Pokud je Vám nabízen leták či prospekt vezmete si jej?

4. Využíváte při nákupu poukázky či slevové kupóny?

5. Pokud se setkáte s nějakou propagační akcí jako je ochutnávka, rozdávání vzorků zboží či předváděcí akce, ochutnáte nebo necháte si předvést daný výrobek?

6. Jestliže ano, tak proč si jej ochutnáte či necháte předvést?

8. Jaký je Váš názor na velkoplošné reklamy typu billboard, megaboard,hyperboard?

9. Co nejčastěji děláte, když v televizi začne běžet reklama?

10. Ovlivňují Vás reklamy v televizi při rozhodování o koupi či vyzkoušení výrobku?

11. Pokud Vás nějakým způsobem ovlivní, jdete si vážně daný výrobek koupit či podívat se na něj do obchodu?

12. Pokud v televizní reklamě hraje známá osobnost zaujme Vás reklama více než ostatní?

13. Poukud ano, věříte dané osobnosti a zkusíte si výrobek koupit?

14. pohlaví

15. Věk

16. vzdělání

17. povolání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fenclová, P.Možnosti podpory prodeje a vy (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://moznosti-podpory-prodeje-a-vy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.