Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > možnosti rozvoje hodnotové orientace žáků učiteli
možnosti rozvoje hodnotové orientace žáků učiteli
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | M Baláková |
---|---|
Šetření: | 04. 04. 2011 - 11. 04. 2011 |
Počet respondentů: | 17 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.47 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 38,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:18 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tímto dotazníkem bych ráda zjistila, co je pro Vás hodnotné ve Vaší profesi a jakým způsobem svoje hodnoty předáváte žákům. Jak se snažíte rozvíjet jejich hodnotovou orientaci.
Dotazník bude použit pro zpracování bakalářské práce.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Správné odpovědi označte, popřípadě doplňte odpovídající variantu. Odpovězte na otázky dle vlastního názoru.
Odpovědi respondentů
1. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 12 | 70,59 % | 70,59 % |
muž | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
2. V praxi pracujete (počet roků)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
25 | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
18 | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
20 | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
11 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
30 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
6 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
4 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
7 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
24 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
31 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
28 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
1 | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 16.13 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 30 |
Variační rozpětí: | 27 |
Rozptyl: | 92.41 |
Směrodatná odchylka: | 9.61 |
Medián: | 18 |
Modus: | 3 |
3. Na stupnici ohodnoťte, podle důležitosti pro Vás, následující pojmy
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
zdraví | 2.353 | 9.405 |
přátelství | 4.529 | 10.014 |
mír | 7 | 16.471 |
láska | 4.706 | 7.619 |
rodina | 4.941 | 9.349 |
životní prostředí | 8.176 | 6.969 |
zajímavá práce | 7.118 | 6.339 |
plat | 7.059 | 6.879 |
vzdělání | 7.353 | 5.287 |
majetek | 8.412 | 7.654 |
volnočasové aktivity | 9.353 | 5.522 |
rozvoj vlastní osobnosti | 9.176 | 6.498 |
náboženství | 10.824 | 18.381 |
4. Který z pojmů (může být i více) považujete za nejdůležitější ve vaší profesi
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vzdělání | 12 | 70,59 % | 70,59 % |
zajímavá práce | 12 | 70,59 % | 70,59 % |
zdraví | 11 | 64,71 % | 64,71 % |
rozvoj osobnosti | 9 | 52,94 % | 52,94 % |
plat | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
přátelství | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
láska | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
rodina | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
majetek | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
mír | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
5. Snažíte se tyto hodnoty předávat svým žákům a jakým způsobem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano - v rámci výkladu v hodinách
ano, týmovým samostudiem
ano, vzorem
Při konverzaci AJ na rúzná témata, při občasných rozpravách mimo výuku, při výuce samotné, vlastním příkladem.
Snažím, především vlastním příkladem a životními zkušenostmi nejen svými.
vlastním příkladem
vzorem
6. Dáváte svým žákům někoho za vzor? Popřípadě proč a jakým způsobem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
Ano - ty, na jejicž pracovním ři životním osudu je vidět snaha o překonávání překážek
kladné i záporné za současného života
Naše vědce, aby měli být proč hrdí na svůj národ i profesi.
ne
ne
ne, každý by měl zůstávat sám sebou,srovnávání se s někým nikam nevede
Ne, měli by si vzory hledat sami. Každý jsme jiný.
Přímo za vzor ne.
7. Myslíte si, že RVP řeší dostatečně problematiku hodnot a rozvoje hodnotové orientace u žáků?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 52,94 % | 52,94 % |
nevím | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
ano | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
8. Zabývá se tímto problémem ŠVP na vaší praktikující škole?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 8 | 47,06 % | 47,06 % |
nevím | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
ne | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
9. Myslíte si, že se při vyučování může hodnotová orientace rozvíjet pomocí metod her, např. brainstorming, hraní rolí, metoda řešení problémů, a je možné tyto metody dostatečně zařazovat do výuky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano
ano, ale s citem
Ano, hodiny je možné nekonečně variovat.
ano, jen je hrát a chtít najít čas
ano, lze rozvíjet, ale je málo času
Asi ani, ale ne v současném školství, plném žáků, lkteří už tam dávno nemají být
Urtčitě ANO.
10. Používáte některou z metod ( i mimo uvedených), pořípadně jakou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
ano
ano
ano
ANO
ano
ano , metoda řešení problémům
Ano používám, v jazykové výuce existuje obrovské množství zajímavých metod, drobných i větších. Doslova bojují s otupělostí a leností žákú.
Běžně používán hraní rolí, ale pouze v odborných předmětech, kde na to mám časovou rezervu
brainstorming
Hrajeme roli např. výpravčího, signalisty a podobně.
hraní rolí, hry, důraz kladen na rodinu
ne
řešení problémů, burza nápadů
řešení problémů, hraní roli
spíše náznaky
vyvozovací metoda pro rozvoj analytického myšlení, projektová metoda
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.