Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Můj vztah k lidem se zdravotním postižením
Můj vztah k lidem se zdravotním postižením
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Josefíková |
---|---|
Šetření: | 21. 03. 2009 - 18. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 254 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 29.46 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 38,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
cílem dotazníku je zjistit Váš vztah k lidem se zdravotním postižením. Vaše odpovědi budou sloužit jako podklad mého pracovně-studijního portfolia.
S pozdravem Monika Josefíková
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 219 | 85,88 % | 86,22 % |
muž | 36 | 14,12 % | 14,17 % |
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 let | 162 | 63,53 % | 63,78 % |
do 20 let | 62 | 24,31 % | 24,41 % |
31 - 40 let | 16 | 6,27 % | 6,3 % |
41 - 50 let | 9 | 3,53 % | 3,54 % |
51 - 60 let | 5 | 1,96 % | 1,97 % |
61 a více let | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
3. Trvalé bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město | 186 | 72,94 % | 73,23 % |
vesnice | 69 | 27,06 % | 27,17 % |
4. Zaměstnání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student/ka | 180 | 70,59 % | 70,87 % |
zaměstnanec, zaměstnankyně | 54 | 21,18 % | 21,26 % |
mateřská, rodičovská dovolená | 9 | 3,53 % | 3,54 % |
OSVČ | 6 | 2,35 % | 2,36 % |
nezaměstnaný/á | 4 | 1,57 % | 1,57 % |
důchodce, důchodkyně | 2 | 0,78 % | 0,79 % |
5. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 123 | 48,24 % | 48,43 % |
vysokoškolské - bakalářské | 59 | 23,14 % | 23,23 % |
základní | 36 | 14,12 % | 14,17 % |
vysokoškolské - magisterské | 26 | 10,2 % | 10,24 % |
vyšší odborné | 7 | 2,75 % | 2,76 % |
střední - výuční list | 4 | 1,57 % | 1,57 % |
6. Nejvyšší dosažené vzdělání v oboru Speciální pedagogika:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné | 235 | 92,16 % | 92,52 % |
vysokoškolské - bakalářské | 12 | 4,71 % | 4,72 % |
vysokoškolské - magisterské | 3 | 1,18 % | 1,18 % |
rozšiřující program v rámci celoživotního vzdělávání | 3 | 1,18 % | 1,18 % |
doplňující pedagogický program v rámci celoživotního vzdělávání | 2 | 0,78 % | 0,79 % |
7. Kde se setkáváte s lidmi se zdravotním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v každodenních situacích (na ulici, v obchodě, v dopravním prostředku atd.) | 215 | 84,31 % | 84,65 % |
v zaměstnání | 46 | 18,04 % | 18,11 % |
v rodině svých přátel | 37 | 14,51 % | 14,57 % |
ve své rodině | 35 | 13,73 % | 13,78 % |
při návštěvě speciálního zařízení | 30 | 11,76 % | 11,81 % |
při dobrovolnictví nebo vedení zájmového kroužku | 19 | 7,45 % | 7,48 % |
nikde | 10 | 3,92 % | 3,94 % |
8. Jak na Vás setkání s člověkem se zdravotním postižením působí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přijímám jej, je to člověk jako já | 193 | 75,69 % | 75,98 % |
jsem na rozpacích a nevím, jak se zachovat | 60 | 23,53 % | 23,62 % |
neumím takového člověka přijmout a vyhýbám se setkání | 2 | 0,78 % | 0,79 % |
9. Jaké pocity ve Vás vyvolává setkání s člověkem se zdravotním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
touha pomoci | 136 | 53,33 % | 53,54 % |
lítost | 100 | 39,22 % | 39,37 % |
nervozita | 76 | 29,8 % | 29,92 % |
klid | 63 | 24,71 % | 24,8 % |
radost | 15 | 5,88 % | 5,91 % |
odpor | 5 | 1,96 % | 1,97 % |
10. Setkal/a jste se s člověkem s tělesným postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 250 | 98,04 % | 98,43 % |
ne | 5 | 1,96 % | 1,97 % |
11. Byl/a jste někdy v roli osobního asistenta/tky u člověka s tělesným postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 205 | 80,39 % | 80,71 % |
ano | 50 | 19,61 % | 19,69 % |
12. Setkal/a jste se s člověkem se zrakovým postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 212 | 83,14 % | 83,46 % |
ne | 43 | 16,86 % | 16,93 % |
13. Umíte Braillovo písmo?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 247 | 96,86 % | 97,24 % |
ano | 8 | 3,14 % | 3,15 % |
14. Byl/a jste někdy průvodcem nevidomého člověka (např. na ulici)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 171 | 67,06 % | 67,32 % |
ano | 84 | 32,94 % | 33,07 % |
15. Slyšel/a jste někdy o službách Tyflocentra a Tyfloservisu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 164 | 64,31 % | 64,57 % |
ano | 91 | 35,69 % | 35,83 % |
16. Setkal/a jste se s člověkem se sluchovým postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 172 | 67,45 % | 67,72 % |
ne | 83 | 32,55 % | 32,68 % |
17. Umíte prstovou abecedu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 139 | 54,51 % | 54,72 % |
ano | 116 | 45,49 % | 45,67 % |
18. Umíte znakovou řeč?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 237 | 92,94 % | 93,31 % |
ano | 18 | 7,06 % | 7,09 % |
19. Které postižení má dle Vašeho názoru větší negativní dopad na život člověka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zrakové postižení | 178 | 69,8 % | 70,08 % |
sluchové postižení | 45 | 17,65 % | 17,72 % |
nevím | 32 | 12,55 % | 12,6 % |
20. Které postižení je dle Vašeho názoru hůře přijatelné pro člověka s postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
získané postižení (vlivem úrazu, nemoci apod.) | 246 | 96,47 % | 96,85 % |
nevím | 6 | 2,35 % | 2,36 % |
vrozené postižení | 3 | 1,18 % | 1,18 % |
21. Setkal/a jste se s člověkem s mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 225 | 88,24 % | 88,58 % |
ne | 30 | 11,76 % | 11,81 % |
22. Kde by se měl dle Vašeho názoru vzdělávat žák s lehkým mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na běžné základní škole formou integrace, pokud jsou k tomu vytvořeny speciální podmínky | 171 | 67,06 % | 67,32 % |
na základní škole speciální (dříve pomocné škole) | 51 | 20 % | 20,08 % |
na základní škole praktické (dříve zvláštní škole) | 32 | 12,55 % | 12,6 % |
nikde | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
23. Je dle Vašeho názoru možné vzdělávat lidi s těžkým a hlubokým mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 123 | 48,24 % | 48,43 % |
nevím | 93 | 36,47 % | 36,61 % |
ne | 39 | 15,29 % | 15,35 % |
24. Jste dostatečně informován/a o postižení zvaném autismus?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 157 | 61,57 % | 61,81 % |
ne | 98 | 38,43 % | 38,58 % |
25. Setkal/a jste se někdy s člověkem s hluchoslepotou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 219 | 85,88 % | 86,22 % |
ano | 36 | 14,12 % | 14,17 % |
26. Které alternativní a augmentativní komunikační metody ovládáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné | 229 | 89,8 % | 90,16 % |
globální metoda čtení | 13 | 5,1 % | 5,12 % |
metoda sociálního čtení | 11 | 4,31 % | 4,33 % |
systém Znak do řeči | 10 | 3,92 % | 3,94 % |
Výměnný obrázkový komunikační systém (VOKS) | 7 | 2,75 % | 2,76 % |
Dosa - pohybová komunikace | 3 | 1,18 % | 1,18 % |
systém Makaton | 3 | 1,18 % | 1,18 % |
facilitovaná komunikace Rosemary Crossley | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
systém Bliss | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
27. Jste dostatečně informován/a o problematice specifických poruch učení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 147 | 57,65 % | 57,87 % |
ano | 108 | 42,35 % | 42,52 % |
28. Vyskytují se dle Vašeho názoru v současné době u dětí častěji poruchy chování?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 157 | 61,57 % | 61,81 % |
nevím | 68 | 26,67 % | 26,77 % |
ne | 30 | 11,76 % | 11,81 % |
29. Ohodnoťte následující tvrzení. (1 = určitě ano, 2 = spíše ano, 3 = nevím, 4 = spíše ne, 5 = určitě ne)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Intaktní (zdraví) lidé jsou tolerantní k lidem se zdravotním postižením. | 2.863 | 0.871 |
V naší zemi je dostatek vzdělávacích a sociálních zařízení pro lidi se zdravotním postižením. | 3.592 | 0.885 |
Náš stát poskytuje dostatek finančních prostředků pro lidi se zdravotním postižením. | 3.82 | 0.94 |
30. Pomáháte lidem se zdravotním postižením? Jakým způsobem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano navštěvuji jako dobrovolnice ústav pro mentálně postižené a pomáhám jim ve výtvarné činnosti
ano, dobrovolník pro nevidomé - spolupráce na PC
ano, jsem dobrovolníkem v organizaci pomáhající rodinám a dětem se ZP
ano, jsem intruktor ČČK, takže mám možnost se dostat k více aktivitám těchto lidí a úastnit se jich
Ano, učím je pracovat s počítači
Asi mám "štěstí" na "šikovné" postižené (potkávám je občas na veřejnosti a v MHD, osobně žádného neznám), většinou jsou plně samostatní a zkušení (stačí je pustit sednout s oznámením o sedadle v případě slepého), nebo mají vlastní doprovod... Takže většinou postiženého sleduji zda nepotřebuje s něčím pomoc a uznale pozoruji že většinou situaci zvladne s přehledem sam...
Bohužel nepomáhám.
Cvičím asistenčního psa pro zdravotně handicapované, učím se znakovou řeč.
Často potkávám u nás v obchodě a na ulici slepce, tak je převedu přes silnici, pomůžu nakoupit, zavedu na zastávku... Pomáhala bych i ostatním, ale nesetkávám se s nimi.
dobrovolnice v SPC Kociánka
dobrovolnická činnost v občanském sdružení, tábory, pobyty pro děti, pomoc v rodině
Dobrovolnictví v občanském sdružení
dobrovolnictví v projektu Živá knihovna (www.opim.cz) v každodenních situacích, když vidím, že je pomoc potřeba nebo žádána
Dotázáním se, zda potřebují pomoci.
Doučuji sluchově postiženou dívku. Její postižení pro mne není problém, s naslouchátkem slyší poměrně dobře.
jak jen to jde
jak to jde
Jezdím jako osobní asistenka na tábory a víkendovky s postiženými dětmi.
jsem asistenetem pri soutezich telesne postizenych atletu a lukostrelcu, pomaham pri hippoterapii zdravotne postizenych
Jsem ergoterapeut. Mým hlavním cílem je soběstačnost klienta.
Jsem matka kombinovaně postiženého syna a snažím se aby jeho život byl co nejradostnější. Zároveň se snažím poskytnout informace a optimismus rodičům podobně postižených dětí, kteří jsou teprve na začátku ...
Jsem pomocníkem v APLE, dříve jsem pomáhala malému chlapci s autismem doprovázet jej do kroužku. Nyní již bohužel nemám tolik času.
Kamarádčinému bratrovi - mentálně i tělesně postižený, chodím s ním ven, hraju si s ním, chodíme se koupat, do zoo... snažím se mu dělat radost a dávat mu najevo svou náklonost a otevřenost
Každodenní kontakt s nevidomými studenty, učím je
Když jsem se setkala s postiženým člověkem, tak většinou pomoc nepotřeboval nebo měl u sebe někoho, kdo mu pomáhal, takže v tomto ohledu zkušenost nemám...kdybych ale viděla na ulici nekoho kdo pomoc potřebuje, určitě bych se snažila být mu nějak užitečná.
Když mě potkají na ulici s nějakou sbírkou a mám u sebe peníze, tak vždy přispěji. A dáreček mě potěší
když potřebují někam dovést, říct kolik je hodin, jaké číslo přijelo u dopravního prostředku (nevidomí), pouštím je sednout v dopr. prostředcích
mám brigáfu jako pracovnice v sociálních službách, zároven studuji obor sociální práce a chodím na praxe
Mám kamarádku se zdravotním postižením už od základní školy a stýkáme se celkem často a myslím si, že společnost jí hodně pomáhá.
mám matku se zdravotním postižením,tak jí pomáhám asi jako každé dítě pomáhá svým rodičům,nevím,neumím posoudit,mě už to přijde jako samozřejmost
Moc takových lidí ve svém okolí nemám a když jo, tak mají své pečovatelky, takže je o ně postaráno, mou pomoc, která by jim asi moc nepomohla, spíš ještě ublížila, by byla k ničemu :D
Moja mama je slabozraká, tak ju často niekam doprevádzam, prečítam jej, čo treba, atď. Na inú pomoc si nespomínam.
Momentálně ne, ale nebráním se tomu, ráda bych se věnovala dobrovolnictví v této oblasti.
Momentálně ne, dříve to bylo alespoň vožení dětí a komunikace s nimi při hipoterapii. Studuji medicínu, takze jsem s jinými nemocnými v kontaktu, ale zatím mi spoustu času zabírá učení. Pomáhat chci a doufám, ze budu.
Narodila jsem se rodičům s 100% hluchotou, sama mám velmi těžkou percepční nedoslýchavost, ale protože umím dobře odezírat, pohybuju se ve světě slyšících lidí, a tak pomáhám rodičům všude, kde je třeba - tlumočení v každodenních situacích do ZJ, tlumočení televize, psaní dopisů, žádostí ve správné gramatice českého jazyka, apod.. Byla jsem na školení vedoucích táborů pro tělesně postižené děti a mládež a jezdím na tyto tábory (zatím ještě jako instruktor - ještě mi nebylo 18). Pomáhám některým rodinám s hlídáním dětí s Downovým syndromem.
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne ale chci studovat na pečovatelku tak doufám že jednou ano
ne, nevím jak
ne, pouze výjimečně u nějakého pouličního prodeje který jim má pomoci (v metru dobrovolníci nabízející něco)
Nedostávám se s nimi do kontaktu. Maximálně v mhd a na ulici (pomohu přejít, pustím sednout atd)
nemám možnost ale chci pomáhat
Nepomáhám
Nepomáhám, ale časem bych chtěla. Studuji speciální pedagogiku se zaměřením na vzdělání.
Nepomáhám.
NIJAK
občas alespoň pošlu DMSku..
osobni asistent dítěte s kombinovaným postižením
osobni asistent, dobrovolnik v ruznych organizacich
Pokud mě na ulici osloví a o něco požádádají, snažím se vyhovět. Nebo když vidím že se o něco snaží a nejde jim to.
pomáhám spíše lidem s psychickym postižením,navštěvuji jedno centro pro duševně choré lidi a pusobim jako psycholožka online.
pouze náhodně - např. pomůžu slepci nastoupit do autubusu, přejít silnici, vytlačit vozíčkáře na obrubník (když je potkám na ulici)
pouze v běžných situacích, pokud je potřeba
Pracovala jsem jeden čas jako dobrovolná asistentka u tělesně postižené dívky, od té doby se této skupině nevěnuji.
Pracuji jako osobní asistentka tělesně postižené ženy
Pracuji jako osobní asistentka u autistů.
pracuji jako zdravotník, setkávám se s nimi denně na svém pracovišti. Doma se starám o svou babičku (90)
Pracuji v o.s., které se věnuje lidem s TP. Zdravím a přeji validní a zajímavý výsledek a mnoho úspěchů při dalším bádání.
Pracuji v základní škole a mateřské škole speciální pro děti s více vadami (studuji speciální pedagogiku).
Pracuji ve speciální třídě pro děti s multuhandicapem - jedná se o skupinovou integraci v rámci běžné základní školy.
provozuji zařízení pro senoiry s kombinovaným zdravotním postižením,
Přirozeně se snažím pomoci, pokud se setkám s člověkem, který pomoc potřebuje (na ulici atp.), zároveň však tuto snahu nepřeceňuji, postižení lidé jsou v mnoha věcech soběstační v situacích, kdy si myslíme, že je nezvládají.. Záleží na typu postižení. Mnohdy jsem se setkala s kladnou odezvou, když jsem s člověkem jednala jako s každým jiným. Pomoc neznamená lítost. Zajímám se blíže o poruchy autistického spektra a asi bych chtěla pomoci i v praxi př. nějakou asistencí.
S jedním sem se zasnoubila, žiju s ním a dobrovolně mu dělám otroka :)
s postiženými lidmi se setkávám velmi často, jelikož jsem zdravotní sestra, takže moje péče o ně souvisí s léčbou v nemocnici
s těmito lidmi jsem se blíže nesetkala, takže nemám kde a jak pomáhat, ale budu studovat zdravotní vědy, takže v budoucnu snad ano.
Snažím sa ich psychicky podporiť, učím ich pozitívnemu mysleniu, pri náhodných stretnutiach s ľuďmi napr. slabozrakými, pomôžem im prejsť cez cestu, v obchode prečítať informácie o výrobkoch, ktoré si chcú kúpiť, pomôcť radou, alebo ísť vybaviť napr. načúvací strojček, pomáhať pri nastupovaní a vystupovaní v MHD. Chystám sa absolvovať opatrovateľský kurz, a pôjdem opatrovať starých a nevládnych ľudí. Sú odkázaní na pomoc iných a pri takýchto ľuďoch sa učíme byť trpezliví, empatickí, láskaví a vytrvalí a tiež, čo nám mnohým chýba, učíme sa pokore.
snažím se jak jen to jde...
Snažím se je brát mezi sebe, jsou to také lidi jako ostatní, jen trošku odlišní ale na tom se nïc nemění.Každopádně je neodsuzuju a pokud bych měla někoho postiženého v rodině snažila bych se 100% ze všech sil pomoci
sociálně-právní poradenství
som sociální pracovník:-)
Starám se o invalidní matku
Studuji obor sociální pedagogika s cílem v budoucnu jako dobrovolník působit v nějakém zařízení.
tělesně postižená osoba v rodině, pomoc neslyšícím a osobám s hluchoslepotou
usporadali jsme s kamarady nekolik uspesnych vikendovych akci zamerenych na seznameni a integraci zrakove postizenych a zdravych mladych lidi na ulici ci v beznem zivote myslim casto staci nepropadat panice, chovat se normalne, prip. se mile na ostatni usmat
V práci zdravotní sestry-jak se dá, alespoň vstřícným postojem a snahou nějak komunikovat. Tito lidé většinou umí ostatním napovědět tak, aby nějaká komunikace probíhala.
V šalině jim uvolním místo pro vozík, nebo jim pomůžu s dveřmi, při hrách se jim snažím pomáhat, přidržovat je při chůzi nebo běhu...
Vedu terapie na rozvoj kognitivních funkcí u dětí s Downovým syndromem, spolupracuji s chráněným bydlením pro dospělé osoby s mentálním postižením a vypomáhám v dětském domově pro děti s mentálním a kombinovaným postižením
většinou na ulici - pomoc při přecházení ulice, nastupování do MHD
Začala som študovať Sociálnu právcu na VŠ
zapojení v zajmových organizacích pro zdravotně postižené
Ztím studuji speciální pedagogiku... během studia
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.