Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Musí být učitel autorita ?

Musí být učitel autorita ?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Gaži
Šetření:09. 05. 2012 - 22. 05. 2012
Počet respondentů:176
Počet otázek (max/průměr):22 / 20.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník jsem sestavil, protože mě zajímá jaký máte názor na učitele a jejich chování k žákům.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš věk ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-3512168,75 %68,75 %  
0-183419,32 %19,32 %  
36-59169,09 %9,09 %  
60-...52,84 %2,84 %  

Graf

2. Vaše pohlaví ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena 13777,84 %77,84 %  
Muž3922,16 %22,16 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou7240,91 %40,91 %  
Vyšší 6335,8 %35,8 %  
Základní3620,45 %20,45 %  
Střední bez maturity52,84 %2,84 %  

Graf

4. Chtěl/a byste se stát pedagogem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10157,39 %57,39 %  
ano4324,43 %24,43 %  
nevím3218,18 %18,18 %  

Graf

5. Souhlasíte se znovuzavedením tělesných trestů ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10056,82 %56,82 %  
ano4726,7 %26,7 %  
nevím2916,48 %16,48 %  

Graf

6. Krátce zdůvodněte své rozhodnutí o tělesných trestech.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
...21,14 %1,14 %  
V menší míře by to nebylo na škodu (znám učitele, kteří tuto praktiku provozují)10,57 %0,57 %  
někdy jsou nezbytné...10,57 %0,57 %  
.10,57 %0,57 %  
připadá mi to hloupé, trapné a škodlivé10,57 %0,57 %  
facka přesvědčí dříve než slovo10,57 %0,57 %  
nepřipadá mi to moc efektivní, děcka si vždycky najdou nějaký způsob jak provokovat10,57 %0,57 %  
nežijeme za komunistů a podobných ......10,57 %0,57 %  
Malá facka nikomu neublíží, naopak neukázněné žáky často nic jiného neuvede zpět do správných mezí.10,57 %0,57 %  
nevvém10,57 %0,57 %  
ostatní odpovědi v civilizované společnosti musí být fyzické násilí vyhrazené pouze a jen pro obranu a sebeobranu, tělesné tresty do školy v žádném případě nepatří
-
Děti si dovolují ve škole čím dál tím víc. Zkouší, kde je hranice a kam až mohou zajít. A zajít mohou bohužel až neuvěřitelně daleko.
je to nedůstojné
nemá to cenu
dítě by se takto nemělo před svými vrstevníky ponižovat, existují jiné druhy přijatelnějších snakcí
tělesné tresty by měly být záležitost výhradně rodičů
nevím. na jednu stranu chápu, že rodiče nechtějí nechat své děti "otloukat", na druhou stranu by učitel rozhodně měl mít možnost dítě potrestat, a to obzvlášť v případech rozmazlených a rozjívených dětí, kde výchovnou úlohu neplní rodiče
Jsou jiné způsoby, které umožní ukáznit dítě. Tělesný trest je přežitek.
Jsem proti tělesným trestům na dětech, svou ženu taky nebiju když dělá něco co se mi nelíbí
někdy lepší průplesk, než stokrát něco vysvětlovat, samozřejmě s mírou a po souhlasu rodičů
drobné tělesné tresty jsou stejně praktikovány, není ale v pořádku je legalizovat, pak se těžko určuje hranice, kdy jde o trest a kdy o šikanu..
Jsou potřebné.
pokud je žák opravdu zlobivý, tak by učitel mohl tahat za ucho
V dřívějších dobách to fungovalo mnohem lépe než eĎ, když mají žáci pomalu větší kompetence než učitelé.
v některých případech je to účinné potrestání
nenechám své dítě trestat nějakým sadistickým individuem
mohlo by se zneuzivat
Tím se nic nevyřeší
dříve nás taky "mlátili" a nebylo to ke škodě
tělesný trest není trest, kterým by se něčeho dosáhlo
Tělesný trest mi zní jako brutální mlácení, ale zavedení s tím, že fakan dostane lepáka, to souhlasím, taky jsme je dostávali.
nepřijde mi, že to patří do školy
je to minulost
děti si v poslední době moc dovolují, je třeba jim ukázat, co nesmí tak, aby si to dobře zapamatovaly!
je to zbytečné a často pedagog může nesprávně určit tvrdost trestu a naopak dlouhé prodlevy mezi proviněním a vymyšlením trestu absolutně nemůžou jít ruku v ruce
nevychovanost a drzost mládeže překračuje únosnou mez
Je to avsolutní debilita a nikdy by mě nenapadlo o tom uvažovat.
v případě, že budou podporovány i rodiči, tak s nimi souhlasím, ale nesmí se přehánět, pouze výchovné pohlavky a spíše u menších dětí do cca 8 let
zaleží na situace
Jsou potřebné, když vidím tu dnešní mládež!
dnes už je to anachronismus
nemyslím si, že tělesné tresty jsou výchovné
Dnešní mládež je drzá, protože ví, že si to může dovolit a doma jí to projde. Učitel se bohužel, nemůže nijak bránit, aby nepřišel o místo. Ale ono je to hlavně v rodičích a v jejich výchově.
Komunismus skončil
Mladí lidé nemají respekt vůči autoritám.
řezat! nic jinýho nepomůže :)
odstrašuijící případ pro ostatní
děti v dnešní době nemají žádnou autoritu, někteří si myslí, že mohou vše a že na ně nikdo nemůže
u některých po dobrém prostě nejde. Navíc nemyslím si, že učitel by neodhadl jeho uměřenost.
Děti budou mít větší kázeň
ne
To záleží. Na některé děti to platí na některé spíše naopak. A taky záleží na samotném učiteli. Někdo by to uměl používat a někdo jen zneužívat....Těžko říct.
Tělesné tresty podle mě do školy současného typu nepatří.
někdy by menší pohlavek neuškodil, ale myslím, že trest typu zůstání po škole nebo písemkou navíc či zkoušení je dostatečné
Menší tělesné tresty
nepatří do školy ale do rodiny
v současné době ve společnosti hrozně polevila morálka (obecně) lidi nemají respekt k autoritám
dd
děti/studenti jsou nevychovaní parchanti - je třeba je zase začít trestat
Tělesné tresty jsou nehumánní a jsou pouze násilnou socializací "nepřizpůsobivých". Kdo by ale však chtěl být "přizpůsobivý"?
Není to řešení
mkjh
Nemám praktickou zkušenost, nevím, do jakých extremů dnes mladší generace dokazou zajit.
dítě se nebije
Je nepřípustné, aby děti někdo bil, natož učitel!!!
dnes na děti ve škole už nic jiného skoro neplatí...nedokážu si ale představit,že jim dám na zadek
Pár facek řeší problémy rychleji a efektivněji. Tělesný trest tohoto druhu je mnohem "lidštější" než psychologický teror, který učitel musí nasadit v kritické situaci
myslím, že dnešní doba už si tuto techniku učení nevynucuje
Nejsem si jista zda by to pomohlo.
Cizí člověk nemá co tělesně trestat mé dítě.
pokud je učitel kvalitní,poradí si jinak než fyzickým trestem
občas by někteří jedinci tělesný trest zasloužili, ale udělat z toho normu se mi až tak nezdá jako úplně dobrý nápad
nelze stanovit přesná pravidla a přiměřenost trestu pro všechny viníky spravedlivě
v některých případech provinění bych "facku" povolila, ale bití rákoskou ne
nevím
je naprosto nepřípustné, aby dospělý člověk používal násilí, jako výchovný prostředek, vůči cizím dětem.ím
možnost zneužití, nemožnost stanovit nebo ohlídat míru použité síly a podobně
ano i ne: ano (v rozumné míře), protože na některé žáky nic jiného neplatí; ne, protože kvůli příp. zneužití
je to potřeba
Současná mládež je nevychovaná
v dnešní době to není možné
děti jsou čím dál tím více agresivnější a učitel pro ně není autorita a rodiče je v tom podporují
jsou ponižující
Záleží na situaci.
Těžko odhadnout míru, aby se to s nimi nepřehnalo. V afektu může dojít k velké nepříjemnosti.
opravdu jen když je to nutné
Učitel na to nemá právo.
tělesné tresty jsou efektivní, na drhou stranu lehce zneužitelné
Efektivnější by bylo problémové žáky z výuky vyloučit, to bohužel stát zakazuje.
Na některé děti slovní trest neplatí, samozřejmě tělesné tresty v rámci mezí.
V rozumné míře je to efektivní výchovný nástroj
nedůstojné pro učitele i žáka
vyvolají respekt k učitelům
dobrý učitel je nepotřebuje
Mírný tělesný trest (plácnutí přes zadek) má účinek na malé děti, který logicky nevysvětlíte, že např. nemůžou bez rozmyslu vběhnout na silnici, ve vyšším věku je třeba děti vychovávat jinak.
jsi debil :D
nesouhlasim s nimi
proč??
tj,lzjmghnlragnlarpnajarhbaodrbndkbdkaboka
nie som za telesné tresty, ale niekedy vhodne vlepená facka je lepšia ako kopec poznámok.
telesnym trestom "silnejsi" dokazuje svoju fyzicku prevahu.. a moralnu ubohost
To je jako zdůvodňovat snahu o neznásilňování studentek... :-/
záleží na míře, způsobu trestání
nic se tím nevyřeší
není správné aby učitel mohl využívat fyzické tresty
Zavedl bych to klidně na studentech věku 14 až 17, protože ten kontrolní pohlavek je někdy nutný
nepatří do současné doby
snadná zneužitelnost ze strany učitelů
do dnešního světa nepatří,
Dnešní mládež je rozmazlená až to bolí a v dnešní dituaci je to pro učitele naprosto bezvýchodná situace.
Dá se s dětmi pracovat i jinak než přes fyzické tresty - vlastní zkušenost z Británie
je to zásah do soukromí, integrity dítěte, na to nemá právo nikdo jiný než rodiče (a to jen vyjímečně)
nesouhlasím s nimi obecně, tedy ani v rodině, natož od učitele, je to ponižující pro obě strany a vypovídá to o osobě trestajícího - násilím řeší to co už nezvládne řešit jinak a často v afektu. potrestaný se časem začne dané osoby bát či ji nenávidět
Lehce by toho mohlo být zneužito.
nemyslím si, že tělesný trest je řešení..
mohly by být zneužívány ( použity v případech kdy by to nebylo nutné)
na některé děti už nic jiného neplatí
pár fracek je účinnějších než poznámka do žákovské
rychlý a účinný trest
Nepatří do školy, špatný vzor pro mládež, vede to k násilí!
no, dnesní decka si dovoli kdeco, takze by to mozna nebylo na skodu, ale nevim, spis je to o vychpve a nepodpore ucitelu rodici !
Zachování intimity a důstojnosti člověka
Toto přísluší spíše rodičům než kantorům.
Záleží jaké by byly, nějaké mírněší by se pro některé zlobivce mohly stát odstrašujícími.
Nic to nevyřeší.
je to efektivní a hospodárné
Někdy jsou na místě, ale ne vždy se odhadne ta správná míra, jsou snadno zneužitelné
Protoze deti su v sucasnej dobe ovela viac nevychovane a sami tyraju ucitele. Psychicke tyranie je horsie ako telesne.
slova jsou silnější než fyzické násilí..navíc se to nedá správně kontrolovat a lze to zneužít.navíc každý pochází z jiného prosředí a kdyby dítě které mlátí doma mlátili i ve škole, asi by se to podepsalo na jeho psychice
je to určitě působivý trest, ale někdo toho může zneužívat
Ucitele by to zneuzivali
nepatří to do 21.století
čauky ahojky
Tělesné tresty ničemu nepomůžou, naopak děti se chovají ještě hůře..
Nesouhlasím s fyzickými tresty obecně - příliš stresující pro některé děti, ponižující.
učitel si musí/může sjednat autoritu i bez toho
jsem proti bití dětí
učitel, jako cizí člověk, nemá právo takto "vychovávat" žáka
Rodič je ten, kdo má zkrotit svoje dítě. V tomto případě bych raději tělesně trestal rodiče.
nemyslím tím, že by se měly děti nějak bít, ale myslím si, že většina dnešních žáků je dost nevychovaná a to, že jim učitel nemůže nic udělat to jenom zhoršuje
Nenabývá svého účelu
deti sa môžu naučiť agresivite
nepovažuji je za nezbytné
.....
problémy se dají řešit i jinak
jen v rodině
učitelé nemají na dnešní děti "páky", proto by občasný tělesný trest mohl být pro učitele pomocí, ale bylo by velmi těžké specifikovat povolené tělesné tresty
jsou účinné, ale dnešní rodiče jsou padlí na hlavu
své děti by měli vychovávat rodiče ne učitelé ovšem občasná zasloužená facka je v pohodě
Mno v dnešní společnosti bez respektu žák učiteli i facku vrátí
myslím, že ucitel by mel dosáhnout autoriity i bez tělesných trestů
Jsem proti tělesným trestům obecně, nejen ve školách.
Učitelé by toho podle mě zneužívali a navíc tělesný trest nemá žádný vliv na chování
k násilí se uchyluje ten, kdo nedokáže správně argumentovat a ti jsou pro mě ubozí.
je to zli
jsou spatne. na deti se da pusobit i psychologicky
Zvlášť na základní škole učitelé nemají kolikrát možnost usměrnění, získání respektu. Samozřejmě používat jen v odůvodněných případech a s mírou. Jenže, kde stanovit "hranici"?
je to dobrá, výchovná metoda.( v určitých mezích) to co si dnešní mládež dovoluje, je nepřípustné
Není správné bít mládež, mohou vznikat traumata a může se stát (spíš je jasné že by se stávalo) že učitelé budou svých pravomocí zneužívat.
Někoho by to mohlo umravnit,ale musí tam být i míra.
záleželo by na situaci
Není to definitivní nesouhlas, jen tak by se děti mlátit neměly, jako za komunismu. Ale dnes jsou takové výjimky, že bych se spíše přikloňovala k ANO:
negativni motivace neni spravnou cestou....
někdy je to třeba
některé děti by potřebovaly tělesné tresty, protože doma jim zjevně chybí a rostou "pro kriminál" na druhou stranu, někteří učitelé jsou diktátoři a zavedením tělesných trestů by se zvýšila jejich autorita
Pokud rodiče dají dítěti výchovný pohlavek je to jedině dobře, ale pedagog by se k takovému trestu neměl přiklánět vypovídá to o tom že se neumí ovládat
facka je v určitých případech OK, ale mlácení rákoskou fakt ne!!!
Nechci aby mi někdo sahal na dítě! Pokud to nebude účinkovat budeme děti věšet?
nic to neřeší
Rozumné užití tělesných trestů může pomoci dětem uvědomit si, že za své chování nesou zodpovědnost a že ji na sobě pocítí.
můžou být zneužity
pokud si někdo koleduje, tak malý pohlavek nauškodí
rodice by mali rozhodovat o telesnych trestoch, nie ucitelia
Tělesné tresty by se u některých, zejména mladších studentů hodili. Ale lze je snadno zneužít a předcházet by jim mělo jasné určení odpovědnosti a to časokrát učitel sám objektivně určit nedokáže jaký podíl viny má ten-který student.
16593,75 %93,75 % 

Graf

7. Má učitel právo vnucovat svůj názor svým žákům ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15286,36 %86,36 %  
nevím169,09 %9,09 %  
ano84,55 %4,55 %  

Graf

8. Jaká je podle Vás správná reakce učitele (při zkoušení) na žákovo „neumím“ ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- nespokojit se se slovem neumím a snažit se podpůrnými otázkami žáka dovést ke správné odpovědi - zjistit důvod proč žák neumí /jen proto, že se mu nechtělo učit? nebo má nějaký jiný důvod? např. vážně nemocný člen rodiny o nějž se musí starat/

:-D asi že by se mohl snažit ze žáka pomocí selského rozumu vytáhnout aspoň něco

...

"dobře," a dát novou otázku, pokud to tak pokračuje, pak říct s klidem (!!!) "takže hodnotím za 5."

"Fajn, za pět a sednout."

"neumím" není takové slovo, je slovo "nechci"

"za 5 a příště se přihlásíš a známku si sám opravíš" + poznámka do "žákovský" s tím, že musí přinést podpis rodičů.

"za pět, sednout"

5

5

5

5

5

5 a nauč se na příště

5, a pak pravidelne dotazovani se zaka na otazky z uciva, ktere se mel na ten den naucit.

A já taky, máš za 5 a zítra se nech přezkoušet.

Adekvátní ohodnocení celkového výkonu a napomenutí (případné přezkoušení v další hodině).

Ale to bys měl, za 5

Asi 5 a di si sednout

aspoň to zkus

Ať se aspoň zkusí ze sebe něco dostat, nebo špatná známka.

Co se dá dělat, za 5, příště si to opravíte.

cukr a bič… negativní i pozitivní motivace. neumím = jasná 5, ale má mít možnost si to opravit.

dala bych mu pětku, a je to jeho problém, když řekl, že neumí

další otázka

Další otázka/ukončení zkoušení

dat dalsi otazku

dát mu 5

dát mu 5 a posadit ho

dát mu nějakou záchranou otázku....pokud i tak se nechytí tak nedostatečná..

dát mu pětku

Dát mu pětku a příště ho vyzkoušet znovu.

dát mu za 5 a odchod

dát mu za 5 a říct mu, že když se to do příště naučí, tak známku škrtne.

Dát mu za pět a nabídnout mu, že pokud se do příští hodiny naučí a sám se přihlásí, může mu pětku škrtnout a známku si opravit. Pokud by toho žáci zneužívali, být prostě striktní a dávat pětky bez možnosti nápravy.

Dát pětku a uvědomit o tom rodiče - nejlépe nějakou cestou mimo onoho žáka, například komunikací přes mail či SMS.

Dát za 5 a posadit do lavice.

dát za 5 a příště znovu vyvolat.

Dát znovu možnost se látku naučit. Pokud to nepomáhá opakovaně, špatná známka.

dfds

Dobře mířená výčitka.

dobře, tak se posaď a do zítra se to douč!

Dostatečně zjistit žákovu znalost dané problematiky a spravedlivě ji ohodnotit.

Druhá šance

Hodnocení číslem 5. Prostě spravedlivě ohodnotit žáka, podle toho, co umí a jaké prokázal vědomosti. Takže pokud vůbec nic neumí, tak klasifikovat za pět.

I tak to zkusit, pokud opravdu neumí, napařit mu kouli.

já to říkal vždy - většinou byla reakce "sednout pět"

je topiča, takže mi dá za 5

Jsi si jistý ?

kmj,h

Mal by žiakovi položiť iným spôsobom otázku alebo zadať inak úlohu. Žiak možno nerozumie tomu čo od neho učiteľ vlastne chce.

Měl by napovědět otázkami, pokud by žák stále tvrdil, že neví, poslat si sednout s pětkou.

Měl by se slušnou cestou zeptat na důvody, které vedly k tomu, že se žák nemohl dostatečně připravit na výuku

mlčky přejít k další otázce

Musí mu vysvětlit, že takhle by to nešlo a udělit mu známku 5

Nauč se na zítra

naviesť ho, mierne mu poradiť

Něco určitě umí! Cíleně klást otázky tak, aby ze žáka něco dostal.

nedostatečná (5)

neměl by na to brát ohled

neposílat sednou s 5, ale vyzkoušet snažit se z žáka vytáhnou alespoň nějaké informace

Neprojevovat výrazně emoce, žáka nezkoušet, hodnotit za 5.

neumím není adekvátní odpověď

Neumíte nebo nevíte? Proč to neumíte? Doučte se to.

nevim

nevím

Nezúčastněně zapsaná špatná známka.

ocenit známkou pět, aby se to student doučil.

ohodnocení výkonu a nabídnutí přezkoušení

Ohodnotit a dát příště možnost opravy s tím, že původní známka bude škrtnuta.

Ohodnotit co uměl. Pokud neuměl nic tak 5

Otázka proč a následná domluva

Otázka: Proč? Potom se mohou vyvodit důsledky z jeho chování.

otázkami přivést k vysvětlení a objasnění

pětka

pětka

pětka

pětka "tužkou" - možnost jedné opravy, když je nevyužita, tak 5

pětka a běž si sednout..nijak bych to neřešila..je to jeho mínus, doplatí na to on..

pětka a zkoušení příště

pětka, ale se žákem si soukromě promluvit (pokud se to stane víc než vyjímečně) a snažit se zjistit, jestli nemá nějaké problémy

Podle situace (jestli je to poprvé, nebo opakovaně, jestli je vidět, že to žáka mrzí, nebo to má na háku apod.)

podle situace (vědělo, že bylo zkoušeno? náhodné zkoušení?) pravděpodobně zjistit důvod a podle toho příslušné ohodnocení

Pojď to zkusit, popovídáme si,já ti pomůžu

Pokud by se to stalo poprvé a byly nějáké objektivní důvody, pak je třeba navrhnout další termín.

Pokud jde o jednu otázku, tak reakcí je položit jinou otázku nebo stejnou přeformulovat. Pokud na celé zkoušení student reaguje, že neumí a o zkoušení věděl, tak má mít za pět s možností se nechat vyzkoušet na opravu.

Pokud je to látka užitečná, měl by učitel žáky lépe motivovat. Například popsat využití v látky v praxi apod. Pokud je látka neužitečná, neměl by učitel apelovat na studenty, že sice je to látka zbytečná ale by se to měli naučit kvůli maturnitní zkoušce. Učitel by také měl připomenout roli ministerstva školství při stanovování osnov a navrhnout studentům ať si na zbytečnou látku stěžují.

Pokud se žák předem neomluví - za 5, příští hodinu si Tě vyzkouším z dnešního i včerejšího učiva.

Pokud toho žák nevyužívá dá se to omluvit, občas se stane, že se prostě naučit nestihne. Pokud je to ovšem opakované, ohodnocení je na místě jako varování.

pokus z něho něco dostat, jinak vyzkoušet příště. pokud neumí příště tak dát pětku, ale je to hrozně individuální - o jakého žáka se jedná, jestli přijde s omluvou nebo je ještě drzý atd.

Pokusit se za ,,mé" pomoci z nej prece jen neco vytahnout a pokud tam bude alespon potrebne minimum, hodnotit 4, pripadne dat moznost prezkouseni, v pripade predem oznameneho zkouseni, testu apod je to za 5, s pripadnou moznosti prezkouseni (zalezi an situaci, predmetu,....)

Pomoci mu a povzbudit.."Ale umíš, dělali jsme to v hodině. Na něco si vzpomeneš. Tak pojď..třeba když,..."

posadit s 5

posadit s pětkou, případně nabídnout příští hodinu opravné vyvolání

Poslat ho sednout s pětkou, pokud mu není vše jedno, měl by se nechat přezkoušet.

poslat sednout s pětkou

Pravděpodobně je správnou reakcí dát mu pětku.

proc ses to nenaucil? spatne jsem vysvetlovala latku? nenasel sis doma cas?

Proč neumíš? Dej mi pádné důvody tvé neznalosti. Kde se vidíš za 20 let? Diskuze, co si o tom myslí. Možná část probrat i stranou ostatních spolužáků, aby dotyčný více vnímal, co pedagog říká a "nefrajeřil".

Proč ses nepřipravil? Zkusit do nechceš? Dobrá, za pět, máš možnost si to opravit v průběhu následujícího měsíce, kdy Tě můžu kdykoli vyzkoušet.

Proč to neumíš? Nepochopil jsi to, nedával jsi pozor, chyběl jsi nebo co se stalo?

Proč?

proč?

proč?

Proč?

přechod k další otázce

Příští hodinu se necháš sám vyzkoušet, jinak máš za pět

ptát se ho na to, co umí a motivovat ho k větší aktivitě, pokud žák trvá na svém a pořád nemá zájem, tak to respektovat a zkoušení ukončit

Ptát se na důvody.

respektovat to, zjistit důvod

Rozhodně nekřičet a neshazovat žáka před ostatními, zeptat se ho, jestli se nepřipravil z nějakého vážného důvodu nebo se na to jednoduše vykašlal..pokud se to stane poprvé, dát prozatímní 5 s možností si tuto známku opravit

skusit ziaka priviest na spravnu odpoved pomocnymi otazkami.. cielom by malo byt ziaka nieco naucit, ukazat ze vie, nie dokazat ze nevie

snažit se hledat, co žák umí a ne ho nachytávat na tom, co neovládá. Může ho potopit, ale pak to pozbývá smyslu děti něco naučit. Reakce=snaha najít co umí.

snažit se z něho dostat alespoň něco dobře mířenými otázkami, pokud neuspěje, dát za 5

Tak když to neumíš, tak se to douč. Dnes je to za 5 chlapče.

tak příště

Tak se zamysli a zkus něco říct, něco si určitě pamatuješ.

Tak to aspoň zkus

Tak za 5.

tak zkus přemýšlet, když neumíš

tj,lzjmghnlragnlarpnajarhbaodrbndkbdkabokafhnafgnkaůdgjbiBPJdbijPOFBVJPIHBIFHBPEBIH

to ale bohužel neni můj problém

to je mi líto, tak se to nauč. Já už to umím

Ty jsi nevěděl, že budu zkoušet? Dám ti ještě jednu šanci příště ale pokud to nebudeš alespoň trochu umět dostaneš pětku a další šance nebudou.

Učitel by měl zvážit důvody, proč žák neumí a buď ho příslušně ohodnotit nebo tuto skutečnost dle situace přejít bez známkování.

udělit patřičné hodnocení

umíš, když jsme to probírali, byl jsi tady

urcite neco vis, zkus se zamyslet

Varování, po opakovaném "nezájmu" o učivo trest v podobě příslušné známky.

výborně máš za jedna

z jakého důvodu to neumíš. pojd to zkusit a kdyz dostanes spatnou znamku, muzes se nechat vyvolat na opravu (sam od sebe)

z jakého důvodu?

za 5

za 5

za 5

za 5

Za 5

za 5 a sdelit mu ze ho prezkousim..

za 5 bez řečí

za 5 s možností opravy

Za 5, a další hodinu zkoušení znovu

za 5, bez prominutí

Za 5, prisi hodinu se nechte vyzkouset

za 5, sednout

za 5!

za pět

za pet

za pět

za pět

Za pět a sednout.

Za pět a sednout.

Za pět, bezpodmínečně.

Za pět, sedni a nezdržuj.

Za pět. Jaká je jiná možnost?

Záleží na okolnostech - jestli je to žák - flákač nebo neumí ze závažných důvodů...

Záleží na situaci pokud žák chyběl na dané učivo měl by ho učitel přezkoušet jindy ve většině jiných případů žák zkončí s pětkou ale nejlepší reakce je žáka posadit a vyzkoušet další hodinu

Záleží na tom, o jakou situaci byl šlo a jakým tónem by to bylo řečeno.

Zamyslet se nad svými učitelskými metodami.

Zapsání "nedostatečně"

zeptá se na jinou otázku

zeptat se důrazně proč? a donutit studenta aby se učil

zeptat se ho na to, co podle sebe umí - odpověď nic - neučil se, sabotuje snahu učitele nebo provokuje: známka pět a příští hodinu ho znovu vyvolat - odpověď něco z učiva, aby ukázal, že opravdu něco umí - zkoušet okolo tohoto, ale známku za předchozí neznalost snížit

Zeptat se na důvod

Zeptat se na důvod jeho nepřipravenosti

zeptat se na důvody (zda látce nerozumí či neměl pouze čas se naučit,...)

zeptat se žáka, z jakého důvodu látku neumí

ziaci su hodnoteni podla znalosti, ked nevedia hodnotenie by malo byt nedostatocny

zjistit proč - neměl čas na učení, nebaví ho to, nezajímá, nepochopil, chtěl by to vysvětlit jinak, pomoci s tím - prostě diskuze až k tomu, že se dopátráme důvodu, případně se žák zastydí a pochopí proč by umět měl a proč je to po něm vyžadováno

zjištění důvodu a potom řádné ohodnocení či napomenutí

Zkus

Zkus to, popřemýšlej, co jsme probírali, třeba si vzpomeneš.

zkusit dát jinou otázku, když zase neumí tak dát za 5 a možnost opravy

Zkusit najít něco, co žák umí

zkusit se zeptat jinak, trochu navést

Zkusit se zeptat na pár otázek, žáci často vědí víc než si myslí. Pokud bez výsledku, tak dát za 5.

Známka odpovídající výkonu.

9. Myslíte, že učitelé berou svým žákům kreativitu ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím6134,66 %34,66 %  
ne5832,95 %32,95 %  
ano5732,39 %32,39 %  

Graf

10. Jestli myslíte, že učitel bere ktreativitku tak jak ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemyslím22,7 %1,14 %  
-22,7 %1,14 %  
Nemyslím si to.11,35 %0,57 %  
záleží na učiteli - pokud chce po dětech jen papouškování tématu bez jeho pochopení, bere jim kreativitu11,35 %0,57 %  
shazuje je dolů psychicky, říká že na to nemá, že je líný atd.11,35 %0,57 %  
Tím, že dětem vnucuje osvědčené postupy při řešení úloh.11,35 %0,57 %  
poskytnutím malého prostoru pro sebevyjádření a seberealizaci, nerespektováním individuálních silných a slabých stránek a potřeba a přání žáků11,35 %0,57 %  
svým přístupem a celkovým systémem našeho školství11,35 %0,57 %  
jak který učitel.... 11,35 %0,57 %  
někteří učitelé skutečně žákům vnucují svá omezená stanoviska a nejsou schopni snést invenci, např. maturitní slohová práce psaná ve verších hodnocená nedostatečně, stupeň dolů za málo rozepsaný nebo netradiční (ale správný) postup v matematice apod11,35 %0,57 %  
ostatní odpovědi Většinou učitel pouze přednáší to své a nenechá studenty získávat informace samostatně nebo ve skupinách, což by lépe podpořilo jejich kreativitu.
musí kreslit podle šablon, upravují jejich výtvory, aby vypadali "hezky", potlačují spontaneitu dětí, musí o přestávce sedět, a nesnaží se je motivovat
většina učitelů učí podle "zavedených" osnov, nepřináší žákům žádné zážitky, neumožňují jim aby je škola bavila
Nemyslím.
vnucováním svých tabulkových plánů
Chce slyšet pouze to, co nám sám odpapuškoval. Nepochopí jiné názory, nebere je v úvahu
vše je podle něj, nebo spíše podle osnov školy!!
vštipuje své názory, nenechá je rozvinout své teorie
příliš striktně zaměřené úkoly (jak v hodině tak DÚ), málo času na procvičování, vražedné osnovy (nyní ŠVP), kdy na kreativitu není čas, musí se zvládnout učivo, nahnat známky a tím to končí
mnohdy se nemohou žáci seberealizovat
Podle mne ji nebere....
nevím
na zš to většinou moc není. Spíš je to problém vysokých škol, kdy učitele víc zajímají citační normy než obsah seminárky.. nebo při zkoušení (např. o umělci) ho víc zajímá přesná datace než to, co o tom žák skutečně ví.
Učitelé často mluví sami a dětí se neptají na jejich názory (v různých předmětech). I v samotných výtvarkách apod. netvoří děti nic moc sami. Nenechají jim zkrátka volnost.
když se musí šprtat dlouhé texty
dsd
Tím, že se o ničem nediskutuje a učitelé/ky do studentů/ek lijí "vědomosti".
kj
drilem
Někdy učitele příliš lpějí na svém řešení problémů, i když žák objeví jinou cestu.
Učitel pracuje se žáky jako se skupinou a ne jako s jednotlivcem.
Někteří učitele (základní a střední školy) mají tendenci považovat svůj názor za nezpochybnitelnou pravdu - žáka tak naučí tupě se přizpůsobit názoru, se kterým nesouhlasí, aby nebyl trestán za názor vlastní.
málo který učitel nechá pracovat žáky ve skupinách aby vymysleli vlastní návrhy a postupy
nutí jim již hotové informace, brzdí je
Někteří mohou brát kreativitu, pokud trvají na jediném možném řešení.
Ubíjí zájem, státem řízené školy jsou sériovou výrobnou papouškujících ovčanů
V rámci výtvarné výchovy jim negativně zkritizuje jejich výtvarné dílo.
lol
413543j5,m43gdh7ms7hns7hmn6sgh7mgd7m
Učitelia veľa krát chcú od žiakov iba fakty a to čo je v učebnici (čo im učiteľ povedal). Nedávajú priestor žiakom na samostatnú tvorivú prácu.
Osobne som to pocitila na hodinach literatury. Pri par autoroch som mala pocit ze som pochopila nieco hlbsie co je za tym, ale bola som autoritativne zrazena "pravdou" ucitela
říká jim co a jak to a to dělat
Nulové povzbuzení a pochvala
jak který učitel
To si nemyslím. Dnesni deti nejsou kreativni.
Stačí se podívat na hodiny výtvarné výchovy. Jak může někdo známkovat můj obrázek. Může maximálně známkovat moji snahu....
konzervativní výukou, rutinou, nedostatečnou motivací, neoceněním žákových myšlenek
není prostor pro vyjádření, alternativy, jsou jasně stanovené osnovy co všichni musí umět bez pochopení proč to musím umět a k čemu mi to bude, žák nemá možnost do toho nějak zasáhnout, vybrat si, plus zavalen učivem má méně času na jiné kreativnější věci
neumím posoudit
nemylsim, ze by ucitele brali detem kreativitu, dnesni decka jsou kreativni akorat ve vymysleni hovadin.
Čeští učitelé příliš nepodporují různé projekty
krade
nebere
kaděním
Řekla bych že spíše ne, záleží na předmětu a konkrétním vyučujícím. Některé praktiky pedagogů ovšem nejsou adekvátní a v kreativitě žáků brání..
Někteří ano - nudní, neposkytují příležitosti k diskusi, samostatnému myšlení.
tím, že není schopný se přenést přes svůj stín, a uznat kreativnější dílo, než by on sám vymyslel (ale to závisí od jednotlivce)
Stereotypem výuky, chybějící kreativita při výuce, nudnost výkladu a projevu, snaha donutit žáky dělat danou věc přesně podle vyučujícího.
Zvolenými metodami
keď ho núti učiť sa naspamäť, biflovať sa
neberou každého žáka jako individualitu, pouze třídu jako celek, tudíž se nezajímájí o rozvoj jednotlivce
říká mu, co dělá špatně, o v žákovi, to už zůstane
každý ne
No, jako student to vidím na vlastní oči, stačí mít jinou cestu ke stejnému výsledku a je problém.
Např. ve výtvarce musíme dělat přesně co učitel chce a žádnej prostor pro sebevyjádření
Brání jim zkoušet vlastní postupy.
nesnazi se ji rozvinout... je lehci jet podle nalanovanejch scenaru nez davat moznost kreativite a tim by byl potreba individualni pristup na ktery jsou lini..
většina učitelů se snaží žákovi vnutit svůj názor, jiný podle nich není správný
Někteří učitelé při zadávání úkolů nemyslí na to že žák chce být kreativní když pak žák udělá úkol dobře ale jinak než ostatní učitelovi se to nelíbí a tímto způsobem žákovu kreativitu zabíjí
Tím že nedává prostor vyjádřit názor či mylšenku žáka... Nutí žáky být stroje... Samozřejmě záleží na učiteli
Příliš mnoho učitelů trvá pouze na svém názoru, jako na tom jediném správném.
sám není dost kreativní a nemotivuje tak ostatní žáky
6283,78 %35,23 % 

Graf

11. Když není žák jedničkář, myslíte si, že je pro učitele neoblíbený ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10257,95 %57,95 %  
Spíše ano3519,89 %19,89 %  
Nevím3117,61 %17,61 %  
Určitě ano84,55 %4,55 %  

Graf

12. Proč musí mít učitel vždy „pravdu“ ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemusí ji mít11464,77 %64,77 %  
Přišel by o autoritu2514,2 %14,2 %  
Jsou to egoisté169,09 %9,09 %  
protoze si to muze dovolit, je v te pozici10,57 %0,57 %  
závisí na učiteli. dobrý učitel má většinou pravdu, a pokud ne, je schopen svou chybu uznat. špatný učitel má zkrátka vždy pravdu.10,57 %0,57 %  
nemusí ji mít, ale musí umět přiznat, že ji nemá10,57 %0,57 %  
nemusí ji mít, ale ve většině případů jsou to odborníci, kteří opravdu mají dostatečné znalosti, ale pokud se ukáže, že se spletli, měli by umět přiznat chybu10,57 %0,57 %  
nemusí10,57 %0,57 %  
moudrý učitel si s tímto problémem poradí jinak, než prosazováním své pravdy10,57 %0,57 %  
musí kvůli na autoritě na základní škole; výš už nemusí mít pravdu.10,57 %0,57 %  
kvalitní učitel má pravdu, nekvalitní prosazuje "pravdu"10,57 %0,57 %  
Pravdu mám VŽDYCKY já!10,57 %0,57 %  
rozumny ucitel prizna ked sa mylil10,57 %0,57 %  
Nemusí jí mít a měl by to uznat10,57 %0,57 %  
pokud žák dá jinou verzi a odůvodní svůj názor, proč by učitel nemohl uznat, že neměl pravdu? i tohle je autorita.10,57 %0,57 %  
nech mě bejt..10,57 %0,57 %  
učitel co neumí přiznat chybu je horší, než ten co si za svou nepravdou stojí jen proto, že se bojí aby neztratil autoritu10,57 %0,57 %  
co je to pravda?10,57 %0,57 %  
Měl by se co nejvíc hlídat, aby nedocházelo často k jeho chybám. Ovšem jsme lidé a proto je nutné chybu uznat a formou konzultace rozebrat proč tam ta chyba je.10,57 %0,57 %  
nevím, jak jinde, ale u nás učitelé oceňují názory studentů, i když se nezhoduje s těmi jejich10,57 %0,57 %  
nemusí, ale měl by10,57 %0,57 %  
leci si tak mindraky10,57 %0,57 %  
Nemá vždy pravdu, ale častokrát se to učitel bojí přiznat a uznat, většinou jen z důvodu toho, že jsou egoisté, že nedokážou uznat pravdu. Ale opět záleží na konkrétním učiteli.10,57 %0,57 %  
Nemusí ji mít, ale měl by to dokázat přiznat a pravdu se pokusit se žáky nalézti.10,57 %0,57 %  

Graf

13. Je správné když učitel odmítá diskutovat se žákem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14481,82 %81,82 %  
ano179,66 %9,66 %  
nevím158,52 %8,52 %  

Graf

14. Jaký je váš názor na kolektivní tresty, aneb jeden za všechny všichni za jednoho ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neměli by se všichni házet do jednoho pytle10459,09 %59,09 %  
Ano je to správné2413,64 %13,64 %  
záleží na situaci31,7 %1,7 %  
vždycky záleží na situaci10,57 %0,57 %  
v určitých případech může posilovat schopnost týmové práce, ale měl by se používat výjimečně10,57 %0,57 %  
ve výjimečných specifických případech10,57 %0,57 %  
podle situace10,57 %0,57 %  
závisí na situaci. spíš se mi to nelíbí, mám pocit, že může hrozit povzbuzení "žalobnictví" nebo šikany10,57 %0,57 %  
v některých situasích to může motivovat k lepším výsledkům10,57 %0,57 %  
někdy jsou účinné, záleží na situaci10,57 %0,57 %  
Toto nelze jednoznačně říci .... ono záleží na situaci. Pokud se viník přizná, měl by být potrestaný viník. Pokud se viník nepřizná - měl by být trest kolektivní.10,57 %0,57 %  
asi jak kdy... ale většinou to přinese do kolektivu hádky10,57 %0,57 %  
někdy je to správné, ale záleží na okolnostech10,57 %0,57 %  
Neměli by se všichni házet do jednoho pytle, protože je to stejná logika, jako že všichni Romové kradou.10,57 %0,57 %  
posílení týmového ducha;)10,57 %0,57 %  
když se viník nepřizná, je třeba, aby si to studenti vyřídili nejdříve mezi sebou. Pokud to nejde, je kolektivní trest na místě. Musí se nejdříve pokusit problém řešit sami.10,57 %0,57 %  
Kolektivně trestající učitel nemá ve školství co dělat.10,57 %0,57 %  
jak kdy, záleží na situaci10,57 %0,57 %  
záleží na druhu provinění...občas to je velmi účinný způsob10,57 %0,57 %  
jsem pro obě možnosti, jak kdy 10,57 %0,57 %  
na ZŠ a SŠ jsou takové tresty nesmyslné. Kolektivní tresty však nemají nic společného s házením lidí do jednoho pytle 10,57 %0,57 %  
záleží na počtu jedinců, kteří zasluhují trest10,57 %0,57 %  
Záleží na situaci.10,57 %0,57 %  
někdy jsou vhodné, aby si žci uvědomili, že svými činy ovivňují i ostatní10,57 %0,57 %  
záleží od situácie10,57 %0,57 %  
niekedy to ma vyznam - aby si sami ziaci uvedomili ci pre nich stoji za to napr. kryt niekoho klamstva10,57 %0,57 %  
v některých situacích ano, ale ojediněle10,57 %0,57 %  
VZDY zalezi na situaci. V pripade, ze se stane neco zavazneho, co zpusobi jedinec a cely kolektiv je u toho a nezabrani tomu, prip.nejde nahlasit uciteli apod, tresta se cely kolektiv. V pripade, ze jde ciste o provineni jedince, tresta se jedinec.10,57 %0,57 %  
Trest by je měl donutit se přiznat kdo to byl...10,57 %0,57 %  
záleží na situaci- při nezjištění vinníka jsem pro, jinak ne10,57 %0,57 %  
tohle jsem nesnášela, at má trest ten, kdo si ho zaslouzi, proc ostatni? mylsim, ze to neni vychovne a uciteli to na oblibenosti neprida10,57 %0,57 %  
jen jim dejte vohavám10,57 %0,57 %  
jak kdy, často si však zaslouží trest celá třída10,57 %0,57 %  
jak kdy10,57 %0,57 %  
opisovááááááát10,57 %0,57 %  
nemám s tím zkušenost10,57 %0,57 %  
Jsem pro, ale jenom v případě, že viník je nedohledatelný a ostatní žáci mlčí.10,57 %0,57 %  
nemám na to názor10,57 %0,57 %  
komunikace10,57 %0,57 %  
záleží na situaci, osobně tyto kolektivní tresty namám ráda, ale někdy je to nevyhnutelné10,57 %0,57 %  
S tím rozhodně nesouhlasím, proč mám dostat trest za něo co sem neprovedl ? V životě se vás taky nidko ptát nebude.10,57 %0,57 %  
záleží na okolnostech10,57 %0,57 %  
zfd10,57 %0,57 %  
Záleží na situaci, jestli třída očividně a průkazně žáka kryje tak ano. Dal bych možnost anonymně viníka ,,napráskat´´10,57 %0,57 %  
nelze generalizovat, záleží v čem by "trest" spočíval, na základě jaké situace byl udělen...10,57 %0,57 %  
Stmelí třídu, to ano. Ale je to neférové. Chápu, že někdy je těžké najít viníka, ale navádět děti k práskačství, když je druhým dechem nabádáme k soudržnosti, není správné.10,57 %0,57 %  
uci to tymovej spolupraci10,57 %0,57 %  
V závislosti od situace10,57 %0,57 %  

Graf

15. Jsou domácí úkoly správné ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je správné zadávat úkoly13777,84 %77,84 %  
Úkoly mají být dobrovolné3218,18 %18,18 %  
Učitel je zadává když nestíhá v hodině2212,5 %12,5 %  

Graf

16. Je správné trestat žáky zkoušením ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8246,59 %46,59 %  
ano6838,64 %38,64 %  
nevím2614,77 %14,77 %  

Graf

17. Zneužívají učitelé svých pravomocí

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6536,93 %36,93 %  
nevím5933,52 %33,52 %  
ne5229,55 %29,55 %  

Graf

18. Jestli ano tak jak zneužívají ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

- mohou se žákovi mstít za něco... - ale myslím, že neužití pravomoci není příliš časté

Ani nevím, jaké pravomoce presne maji, natoz aby je zneuzivali;(

Byl jsem svědkem toho, že odmlouvajícímu studentovi bylo řečeno, že díky tomuhle nebude připuštěn k maturitě i kdyby měl za 1.

často své nálady, které nemají nic společného s profesí převádí na žáky

ds

hodnotia neobjektívne

igjbn§poaejgb§poEKTBJNBOjetgnojehúnjreúzhjnqrjnz

Jak kteří - někteří příliš zkouší a jsou na některé žáky zasednutí (např. ty prostě nemůžeš dostat na jedničku, i když schopnosti žáka tomu odpovídají).

jak kteří, nemůžete položit takhle všeobecnou otázku... a ne všichni učitelé mají stejné pravomoci

jen někteří

ještě na střední když jsme v hodině nedávali pozor (dělali bordel) tak profesorka zcela automaticky bez jakéhokoliv domlouvání přesunula hodinu na druhý den na 7 ráno a odešla

když mu žák odporuje nebo má jiný názor, učitel ho nemá rád, může mu hodnotit testy jinak, apod.

Když právě někomu vnucují svůj názor nebo zkouší za trest.

když se jim nechce pracovat, rozdají hordu úkolů

kh

Kolektivní tresty, "zasednutí si" na neoblíbené. Mají moc o které odmítají diskutovat.

kradou

Možností je tu mnoho.

môžu zneužívať napr. pri známkovaní odpovedí, pri uzatváraní známok

Myslí si, že jsou něco víc něž žáci, a dávají jim různé tresty.

na vysokých školách často sexuálními narážkami, rozhodování o tom, jak co bude, aniž by se dopředu domluvili se studenty, "zasednutí" si na nějakého žáka, bez možnosti se někam "dovolat"

napsala jsem nevím

ne

nečekanými testy

Někdo jim nemusí být sympatický a zasednou si na něm.

někteří

někteří (menšina) zesměšňují žáky, když něco nevědí nebo se na něco zeptají

Někteří využívají vliv na žáka a vnucují mu své názory

Nelze jednoduše zodpovědět. Případ od případu.

nemám pocit, že by v dnešní době učitelé měli zneužitelné pravomoci. vždyť stačí zvýšit hlas na Novákovic Pepíčka a Pepa Novák starší to přijde učiteli pěkně vytmavit...

Nemůžu přijít na konkrétní případ, ale myslím, že každý občas zněuužije svého postavení.

neoblíbeným žákům při zkoušení přihoršují a naopak. - není pravidlo, ale stává se.

nesmyslnými požadavky, úkoly apod.

Netuším, jak je to dnes, ale já jsem osobně s tím setkala. Proto si syna pečlivě hlídám, a každý spor, nebo prohřešek řeším jak se školou - učitelem, tak i se synem. Pokud je vinný - je adekvátně potrestán, pokud je nevinný, netrestám. Věci řeším domluvou, pokud se prohřešek opakuje, trest je pak tvrdší.

nevím

Nevím

nevím o tom

Nezneužívají

Pokud zneužívají tak povýšeným chováním a despocií.

Pouze někteří. Vybíjejí si své osobní problémy na studentech.

Povyšují se.

Pri hodnoceni

předbíhají fronty na obědy:D léčí si své komplexy, své nálady na studentech pokud má student pravdu v tom co říká a učitel se zmílel, většina to těžko nese a dá to náležitě znát

Řekla bych že je to 50:50..někteří toho opravdu zneužívají, dávají naschvál těžké testy, aby studenti neměli šanci v testu uspět.

Stanovují nevhodné tresty, zabavují majetek studentů a omezují je na svobodě nad rámec vyučování (čas po škole).

Tezko. Ucitel dnes temer zadne pravomoce vuci zakum nema, tudiz je nemuze zneuzit. Naopak sve ,,pravomoci" zneuzivaji zaci.

učitel je líný si pro něco dojít a tak pošle žáka učiteli něco spadne na zem žák to musí zvednout učitel ví, že žáka ztrapňuje a ještě se u toho baví a nutí ho tu činnost dělat dál učiteli něco spadne, něco se vylije a žák to musí uklidit učitel ví, že si na něj dítě - žák dovolit nemůže a tak je velmi upřímný a říká věci, které si před dospělým nedovolí např. na žáky pořád jen křičí a uráží je před rodiči se div neplazí po zemi samý úsměv samé přikyvování

upevnění autority

V současné době si myslím, že nezneužívají

V životě jsem setkal pouze s názorem: Já tady učím, já mám pravdu. A také s výhodami, jako je nepovinné přezouvání i v zimních měsících a přednost ve frontě.

všelijak

zhorší známky

známkování dle sympatií, zkoušení za trest

zřejmě záleží na osobnosti a povaze učitele

19. Kolik času by měl učitel věnovat otevřené diskuzi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou týdně7643,18 %43,18 %  
Každou hodinu4123,3 %23,3 %  
Jednou měsíčně2111,93 %11,93 %  
podle potřeby31,7 %1,7 %  
podle předmětu, probírané látky - opět individuálně10,57 %0,57 %  
zalezi10,57 %0,57 %  
podle předmětu - občas i pravidelně, děti se mohou správně moderovanou diskuzí hodně naučit...10,57 %0,57 %  
závisí na předmětu a jeho hodinové dotaci. v hodině filosofie je otevřená diskuze žádoucí, u jazyků je to dobrá metoda výuky - a ani se nemusí diskutovat o vážných tématech -, v hodině fyziky se diskuse trochu míjí účinkem10,57 %0,57 %  
jednou za 14dní10,57 %0,57 %  
když se to hodí tak proč ne, jen si musí udržet autoritu a zase si sjednat ve třídě klid, když potřebuje10,57 %0,57 %  
když je to zapotřebí - nepravidelně10,57 %0,57 %  
Nic10,57 %0,57 %  
asi záleží na předmětu. Ale měla by tam být pokud nejde třeba o matiku10,57 %0,57 %  
podle situace10,57 %0,57 %  
dle potřeby, myslím něco mezi každou hodinu a jednou týdně10,57 %0,57 %  
podle toho,jak si to může dovolit10,57 %0,57 %  
vždy, když je to potřeba či je možnost či je to zrovna vhodné10,57 %0,57 %  
třídní učitel? otevřené diskusi na jaké téma?10,57 %0,57 %  
záleží na tom, jaký předmět vyučuje10,57 %0,57 %  
dle potřeby10,57 %0,57 %  
neměl by přestat10,57 %0,57 %  
keď je potreba diskutovať ... medzi jednou týdne a jendou mesične10,57 %0,57 %  
vzdy ked je to potrebne; aspon raz tyzdenne10,57 %0,57 %  
podle počtu hodin v tádnu. ale jednou týdně chvíli určitě10,57 %0,57 %  
co mě potoom..nech mě bejt ti říkám! 10,57 %0,57 %  
what?10,57 %0,57 %  
Podle situace - v matematice se diskutuje těžko, při výuce jazyků velmi dobře, v humanitních vědách to lze. 10,57 %0,57 %  
to je nelogicky stavěná otázka, závisí na hodinových dotacích týdně10,57 %0,57 %  
Pokaždé, když to situace vyžaduje a není to na úkor výuky. 10,57 %0,57 %  
když je o čem diskutovat, ovšem ne příliš dlouho10,57 %0,57 %  
dle předmětu a vhodnosti diskuze10,57 %0,57 %  
Několikrát do týdne určitě ne ale každou hodinu10,57 %0,57 %  
když to jde10,57 %0,57 %  
Pokud se naskytne téma k diskuzi. Nepravidelně.10,57 %0,57 %  
diskutovat by se mělo aktuálně k tématu, pokud se vyskytne někdo kdo by o tématu chtěl diskutovat10,57 %0,57 %  
určitou část každé hodiny; záleží vždy na "nátuře" třídy, zda nějaké otázky mají či nikoli; stejně tak záleží na tématu, nad nímž se má diskutovat; rozhodně by se diskuze měla stát součástí hodiny10,57 %0,57 %  
Nelze jdednoduše stanovit, jiné je to na matematice a jiné v dějepise.10,57 %0,57 %  
Tak, jak má čas - ideální jsou konce hodin, leč to bývá náročné na udržení klidu.10,57 %0,57 %  
podle probíraného tématu10,57 %0,57 %  

Graf

20. Myslíte si, že všichni učitelé mají přirozenou autoritu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17197,16 %97,16 %  
nevím31,7 %1,7 %  
ano21,14 %1,14 %  

Graf

21. Čím Vás učitel vždy uklidnil ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ničím22,33 %1,14 %  
nepamatuji si22,33 %1,14 %  
Musel mít přirozenou autoritu.11,16 %0,57 %  
pochopení, porozuměním, klidem11,16 %0,57 %  
111,16 %0,57 %  
když byl sám v klidu11,16 %0,57 %  
když se neukázal :-)11,16 %0,57 %  
odkládá se písemka11,16 %0,57 %  
neuklidnil, maximálně znervóznil11,16 %0,57 %  
Nepotřebovala jsem uklidňovat11,16 %0,57 %  
ostatní odpovědi chováním, charakterem
přísností
že se vše dá spravit a vyřešit
Písemnou prací.
Zajímavým tématem
neboj, příště to dopadne líp (povzbuzení podobné jako od rodiče)
Pokud ve smyslu ukáznil, tak řevem. Byla mezi námi vždy hovada bez mozku.
nic takového neznám
když se mi nepovedlo zkoušení a dostala jsem špatnou známku (4 nebo 5), uklidnil mě tím, se můžu samozřejmě další hodinu dobrovolně přihlásit na přezkoušení
pokud často zkoušel, psaly se písemky a přitom rychle diktoval, tak že se muselo celou hodinu psát, jinak jsme nestíhali a další den se z toho zkoušelo....
zajmavými historkami
už si ani nepamatuji
Když byl spravedlivý a úpřimný a uměl řešit problémy a individuálně se žákům věnoval, podle jeho potřeb. Měla jsem takovou profesorku - dodnes na ni vzpomínám. Byla přísná, ale spravedlivá, a byla autorita. Dodnes na ni vzpomínám s láskou...
už jsem učil i větší blbce
Povídání si - odbočení od tématu
Přátelský, klidný ale zároveň přísný pohled
Pusou na čelo
nepamatuji se
přátelským přístupem, porozuměním
dd
jhu
nebylo to treba
výhružkou test
tím, že věděl a rozuměl nám
Přirozenou autoritou, humorem a tím, že studenty bral jako partnery a ne jako poddané.
Zájmem
nepamatuju si
zvládnete to, domluvíme se
jeden mlácením klíčemi o stůl do doby, než bylo absolutní ticho :)
dal třídě chvíli oddych,když viděl že se třída nesoustředí
úsměvem, klidným tónem hlasu
Nadhledem a spravedlivým přístupem
vyprávění ze života
přátelským přístupem a ochotou pomoci
proniknutím do tématu hlouběji, nad rámec osnov
Začal potichu mluvit
dal mi cígo,mňam
tj,lzjmghnlragnlarpnajarhbaodrbndkbdkaboka
keď povedal "dnes budeme preberať ..." alebo "otvorte si zošity a napíšte nadpis..." vedela som že už nebude skúsať :-)
nebolo nutne ukludnovat ma
rázným hlasem
Spolehlivostí a důvěrou
diskusí, věděním - přirozená autorita
Uklidnit nas vzdy dokazal jen ucitel s prirozenou autoritou, spravedlivy ucitel, ktery si umel vydobyt respekt jen vstupem do tridy. Pak uz nebylo treba uklidnovat.
Pokud mi on sám dokáže obhájit svůj názor. Pak je pro mě autoritou a mě uklidní, že každý sedíme na správné židli.
zajímal se o můj názor, zajímal se o mou osobu
Svým přístupem
vstřícností, ochotou diskutovat a svou přirozenou autoritou
nepamatuji si, ale většinou to svedli učitelé s autoritou.
Nic se neděje. Nejde o život.
když říkali data písemek, byla jsem mnohem klidnější, než když to přišlo nečekaně.
řev, mlčení
Kdyz mi hrozil vyzkousenim
Filmem týkajícího se probírané látky
sraním
Když jsem věděla, že si špatný výsledek z testu mohu opravit..
Klidnou sebejistotou, nadhledem
mě málokdy rozrušil, tak proč by mě klidnil
když přesně dodržel, co řekl, a zároveň dal dostatek času na přemýšlení.
První stupeň základní školy - poznámka. Druhý stupeň základní školy - telefonát domů. Střední škola - nebylo potřeba mě uklidňovat. Vždy jsem měl snahu o co nejlepší prospěch a vztahy s profesory. Mohl jsem si potom víc dovolit..
nevím
humorom
napomenutím
pochvalou
Možností přezkoušení.
Když se se mnou bavil např. při zkoušení jako s kamarádkou a pomáhal mi abych si vzpoměla
Nemusel - pokud mšě hodina nebaví mlčím a dělám si své. V předmětech, které mě baví neruším.
Podle toho který. Jeden svým hlasem (křikem), druhý jako vážený kantor, další vyhrožováním písemkama, známkama,...
Nechá si vysvětlit můj názor než mě odbije
Většinou pochvalou nebo souhlasem s mým názorem
Milým slovem, výraz pochopení, vyjítím vstříc ohledně termínů testů
Zajimavým vyučováním.
Svým klidem a racionálním přístupem, kdy používal smysluplné argumenty.
nejsi první ani poslední, kkomu se to stalo
7486,05 %42,05 % 

Graf

22. Musí žák uctívat někoho jen proto že je to učitel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne 12068,18 %68,18 %  
Ano3017,05 %17,05 %  
Ne přímo uctívat, ale měl by k učiteli cítit respekt.10,57 %0,57 %  
měl by se chovat slušně a s respektem10,57 %0,57 %  
jistěže ne. bylo by dobré, kdyby učitelské povolání mělo takovou prestiž, aby se učiteli stávali lidé, kteří si alespoň elementární úctu zaslouží. nemyslím ale, že "mít úctu" a "uctívat" je totéž.10,57 %0,57 %  
ne, ale autorita by se měla respektovat, ale vše jde z rodiny10,57 %0,57 %  
uctívat ne, ale ctít autoritu ano. Ovšem pokud učitel neučí jak by měl, tak jak po dítěti může chtít, aby ho ctil?10,57 %0,57 %  
nemusí ho uctívat, stačí respektovat10,57 %0,57 %  
uctívat je velice špatné vyjádření, samozřejmě by ho měl respektovat, když už kvůli ničemu jinému, tak aspoň proto, že je starší a je to "nadřízený"10,57 %0,57 %  
Uctívat přímo ne - ale měl by jej respektovat už jenom z toho důvodu, že je to dospělý člověks více zkušenostmi než žák....10,57 %0,57 %  
uctívat? do piče co to je za dotazník? snad respektovat, ne uctívat10,57 %0,57 %  
to je hloupá otázka, doma taky neuctíváme rodiče10,57 %0,57 %  
Uctívat ne. Ale vážit by si ho měl.10,57 %0,57 %  
Ne, pro děti plánuji Montessori pedagogiku a tam je učitel partnerem.10,57 %0,57 %  
uctívat ho nemusí, ale chovat se k němu slušně ano10,57 %0,57 %  
nemusí, ale měl by učitele respektovat10,57 %0,57 %  
měl by10,57 %0,57 %  
nasrat10,57 %0,57 %  
ne uctívat, ale respektovat10,57 %0,57 %  
nemusí uctívat, ale měl by ho respektovat10,57 %0,57 %  
nerekla bych primo uctivat, ale vážit si jej, brát jej jako autoritu by určitě mel.10,57 %0,57 %  
Uctívat? Úctu by mít měl.10,57 %0,57 %  
ne přímo uctívat, ale slušně by se chovat měl.(a to by mělo být vzájemné)10,57 %0,57 %  
som papež10,57 %0,57 %  
učitel je vychovatel pro živit, tak by si ho měl žák vážit10,57 %0,57 %  
Uctívat ne, ale respektovat určitě10,57 %0,57 %  
Rozhodně by NEMĚL!!!10,57 %0,57 %  
Nemusí uctívat, ale respektovat ano - alespoň do určitých mezí.10,57 %0,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nejvyšší dosažené vzdělání ?

  • odpověď Základní:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-18 na otázku 1. Jaký je váš věk ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš věk ?

2. Vaše pohlaví ?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání ?

4. Chtěl/a byste se stát pedagogem?

5. Souhlasíte se znovuzavedením tělesných trestů ?

7. Má učitel právo vnucovat svůj názor svým žákům ?

9. Myslíte, že učitelé berou svým žákům kreativitu ?

11. Když není žák jedničkář, myslíte si, že je pro učitele neoblíbený ?

12. Proč musí mít učitel vždy „pravdu“ ?

13. Je správné když učitel odmítá diskutovat se žákem?

14. Jaký je váš názor na kolektivní tresty, aneb jeden za všechny všichni za jednoho ?

15. Jsou domácí úkoly správné ?

16. Je správné trestat žáky zkoušením ?

17. Zneužívají učitelé svých pravomocí

19. Kolik času by měl učitel věnovat otevřené diskuzi?

20. Myslíte si, že všichni učitelé mají přirozenou autoritu?

22. Musí žák uctívat někoho jen proto že je to učitel?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš věk ?

2. Vaše pohlaví ?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání ?

4. Chtěl/a byste se stát pedagogem?

5. Souhlasíte se znovuzavedením tělesných trestů ?

7. Má učitel právo vnucovat svůj názor svým žákům ?

9. Myslíte, že učitelé berou svým žákům kreativitu ?

11. Když není žák jedničkář, myslíte si, že je pro učitele neoblíbený ?

12. Proč musí mít učitel vždy „pravdu“ ?

13. Je správné když učitel odmítá diskutovat se žákem?

14. Jaký je váš názor na kolektivní tresty, aneb jeden za všechny všichni za jednoho ?

15. Jsou domácí úkoly správné ?

16. Je správné trestat žáky zkoušením ?

17. Zneužívají učitelé svých pravomocí

19. Kolik času by měl učitel věnovat otevřené diskuzi?

20. Myslíte si, že všichni učitelé mají přirozenou autoritu?

22. Musí žák uctívat někoho jen proto že je to učitel?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Gaži, T.Musí být učitel autorita ? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://musi-byt-ucitel-autorita.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.