Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Muslimové v ČR - stavba mešity
Muslimové v ČR - stavba mešity
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Jaroš |
---|---|
Šetření: | 17. 01. 2010 - 23. 01. 2010 |
Počet respondentů: | 125 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.87 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
následující krátký dotazník slouží pro podklad k diplomové práci na fakultě architektury ČVUT v Praze. Je krátký a zábavný.
Předem díky za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Obáváte se islámu ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 35 | 27,78 % | 28 % |
spíše souhlasím | 34 | 26,98 % | 27,2 % |
spíše nesouhlasím | 28 | 22,22 % | 22,4 % |
nesouhlasím | 16 | 12,7 % | 12,8 % |
nevím | 13 | 10,32 % | 10,4 % |
2. Myslíte si, že šíření islámu na území EU je pro evropskou společnost přínosné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 46 | 36,51 % | 36,8 % |
spíše nesouhlasím | 37 | 29,37 % | 29,6 % |
nevím | 24 | 19,05 % | 19,2 % |
spíše souhlasím | 12 | 9,52 % | 9,6 % |
souhlasím | 7 | 5,56 % | 5,6 % |
3. O islámu máte podle Vašeho soudu dostatek informací
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 46 | 36,51 % | 36,8 % |
spíše nesouhlasím | 24 | 19,05 % | 19,2 % |
nevím | 23 | 18,25 % | 18,4 % |
souhlasím | 23 | 18,25 % | 18,4 % |
nesouhlasím | 10 | 7,94 % | 8 % |
4. Na kolik odhadujete počty muslimů žijících v České republice?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10000 | 27 | 21,43 % | 21,6 % |
5000 | 15 | 11,9 % | 12 % |
20000 | 13 | 10,32 % | 10,4 % |
50000 | 10 | 7,94 % | 8 % |
100000 | 9 | 7,14 % | 7,2 % |
15000 | 4 | 3,17 % | 3,2 % |
1000 | 4 | 3,17 % | 3,2 % |
3000 | 3 | 2,38 % | 2,4 % |
30000 | 3 | 2,38 % | 2,4 % |
50.000 | 2 | 1,59 % | 1,6 % |
ostatní odpovědi | 36 | 28,57 % | 28,8 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 26178.51 |
Minimum: | 50 |
Maximum: | 250000 |
Variační rozpětí: | 249950 |
Rozptyl: | 1608989954.39 |
Směrodatná odchylka: | 40112.22 |
Medián: | 10000 |
Modus: | 10000 |
5. Muslimové v ČR by podle Vás měli
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zachovat si vlastní zvyklosti, ale přijmout i české, najít kompromis, integrovat se | 94 | 74,6 % | 75,2 % |
přijmout bezezbytku český způsob života, českou kulturu, české zvyklosti | 14 | 11,11 % | 11,2 % |
zachovat si vlastní zvyklosti, ale žít s nimi v ústraní | 9 | 7,14 % | 7,2 % |
jejich osud je mi v zásadě lhostejný | 6 | 4,76 % | 4,8 % |
ani jedna z nabízených možností | 3 | 2,38 % | 2,4 % |
6. Byl/a byste pro novostavbu mešity (soudobého vzhledu) v centru vašeho krajského města/v centru Prahy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 56 | 44,44 % | 44,8 % |
spíše souhlasím | 27 | 21,43 % | 21,6 % |
souhlasím | 18 | 14,29 % | 14,4 % |
spíše nesouhlasím | 18 | 14,29 % | 14,4 % |
nevím | 7 | 5,56 % | 5,6 % |
7. Kdyby ke stavbě mešity přece jen došlo, preferoval/a byste její umístění
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v dosahu centra, ale na důstojném místě | 60 | 47,62 % | 48 % |
jsem zásadně proti takové stavbě, protestoval/a bych | 30 | 23,81 % | 24 % |
co nejvíce na periferii města | 19 | 15,08 % | 15,2 % |
nevím | 7 | 5,56 % | 5,6 % |
v historickém centru města, všem na očích | 5 | 3,97 % | 4 % |
v historickém centru města, ovšem měla by být nenápadná | 4 | 3,17 % | 3,2 % |
jsem zásadně proti takové stavbě, protestoval bych | 1 | 0,79 % | 0,8 % |
8. Kdyby ke stavbě mešity přece jen došlo, preferoval/a byste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aby stavba měla minaret, ale bez zvukového doprovodu | 35 | 27,78 % | 28 % |
aby muezzin(hlasatel) ohlašoval jen např. jednou v roce začátek a konec ramadanu | 28 | 22,22 % | 22,4 % |
jsem zásadně proti takové stavbě, protestoval/a bych | 27 | 21,43 % | 21,6 % |
aby stavba neměla minaret vůbec | 15 | 11,9 % | 12 % |
aby muezzin(hlasatel) ohlašoval modlitby 5x denně, tak jak je to běžné v muslimských zemích | 14 | 11,11 % | 11,2 % |
nevím | 6 | 4,76 % | 4,8 % |
jsem zásadně proti takové stavbě, protestoval bych | 1 | 0,79 % | 0,8 % |
9. Mezi proroky islámu patří
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mohamed | 124 | 98,41 % | 99,2 % |
Ježíš Kristus | 34 | 26,98 % | 27,2 % |
Muhammad Ali | 5 | 3,97 % | 4 % |
Matouš | 2 | 1,59 % | 1,6 % |
10. Prostor pro vlastní /nepovinný/ komentář k tématu
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
at se diplomka vydari. a je mi dvacet a nemuzu tedy zaskrtnout spravnou odpoved.
Bydlím kousek od Brna, kde studuji a pracuji. V Brně jedna mešita (bez minaretu) je, mnozí Brňané o ní vůbec nevědí, i když je nedaleko centra. To si myslím, je dobré řešení - muslimové zde žijící mají dsotupné místo k modlitbám, ale nás to nijak nemusí rušit.
http://www.youtube.com/watch?v=UTzEpt49yeU toto video mluví za vše
Islám vrací západní kultuře křížové cesty......Křesťanství je na ústupu, ve vyspělých zemích se sází na individualismus, peníze, ostré lokty....... nikoli na vyšší morální hodnoty, které katolické náboženství přináší
Islám, stejně jeko křesťanství a jejich původní ideologický zdroj judaismus, je velmi agresivní "quasináboženství", jehož jediným účelem je zmanipulovat nejpočetnější vrstvu dané společnosti, vrstvu po výtce nevzdělanou a ignorantskou tím, že se jim na jednoduchých "příkladech" a jednoduchou mluvou, kterou chápe i úplný idiot, "vysvětlí", že naše církev je ze všech církví ta nejcírkvovatější, že jen její neomylní představitelé mají patent na pravdu a kdo má jiný názor je ďábel a musí být fyzicky zlikvidován. Za to se jim dostane ujištění, že oni jsou na té "správné straně" a že není jiné správné cesty, než právě ta jejich. Když takto dostatečně zmanipulují a zfanatizují sprostý dav, použijí jej jako beranidlo na cestě k vytoužené moci a majetku. Zároveň musejí neustále dávat svým souvěrcům na vědomí, že jejich křehké společenství "spravedlivých" je v neustálém ohrožení úklady Satana, čili vnějšího nepřítele. To jim umožňuje takto podmaněnou společnost totálně kontrolovat a manipulovat jí, jak se této náboženské (ale nyní již i hospodářské) elitě zlíbí. Naboženství typu Islámu, Křesťanství a judaismu patří do kategorie tzv. komplexních mémů, jež fungují na psychosociální rovině podobně jako tzv sobecký gen v oblasti přírodní - jejich účelem je se neustále rozmnožovat a rozšiřovat a pokud možno zabrat po překonání konkurence veškerý životní prostor. Do stejné kategorie komplexních mémů patří také kupříkladu komunismus a klasický nacionální socialismus.
jsem tolerantní k lidem s různou vírou, ale tahle je zvrácená (snad v počátcích nebyla) a netoleruje nic kromě svých podivných zákonů uspokojujících snad jen jejich vydavatele , takže k ní nemůžu mít pozitivní přístup... pokud někdo nutně musí v této víře žít, měl by v ní žít v zemi jejího původu a neobtěžovat s ní ostatní...
K otazce 5: Muslimove by meli komplexne dodrzovat legislativu zeme, ve ktere ziji, tj. stejne jako jeji domaci obyvatele. Jestli k tomu budou ctít sve tradice, nebo ne, to je kazdeho vec. Meli by dodrzovat zakon, platit sve dane a pak, at jsou vitani - ostatne jako kdokoli jiny.
Kdyby ke stavbě mešity přeci jen došlo - na základě této otázky je těžké nalézt vhodné místo, jelikož nemáme k dispozici konkrétní dokumentaci.
když se chce tady nekdo nastěhovat , tak by mel přjmout nase zvyky.
Myslím, že do centra mého krajského města by se mešita už nevešla. Kdekoliv jinde, na volném prostoru, proč ne.
Nejsem rasista a ani neodsuzuji vyznavače nějakého náboženství, ale vzhledem k tomu, že žijeme v ČR a je to "naše" země, jsem proti stavění mešit a proti muslimům v Evropě. Myslím si, že pokud vyznávají islám, mají si být na svém území, kde je toto náboženství "zvykem". Hodně cestuji, a když jsme my na jejich území, taky se musíme přizpůsobit jim a zahalovat se atd. Když tu chtějí být, měli by se přizpůsobit i oni. Nemám ráda mešity a už vůbec ne hlásání modliteb.
není problém v islámu, problém je v lidech, co si pro vlastní zájmy hledají záminky v islámu, křesťanství, fašismu, čemkoli.. je to o lidech, o tom, jak se chtějí chovat. dobrý člověk snese špatný vliv, protože ho umí zpracovat.
Neřikej, že tve diplomova prace je návrh mešity. To snad ne! A co se toho dotazníku týče, těžce se odpovídá. Obecně jsem proti šíření islámu do Evropy. Je to takové oboustrané. Existují jak špatní, tak dobří muslimové. Zde v Evropě mají spíše tu nálepku špatní a spousta lidí si je plete s teroristy. I přes to, že mně nějak extra nevadí, nemyslím se, že je správné, aby se sem stehovali. I přes fakt, že by měli zájem o integraci a byli by ochotni zmenit sve zvyky, tak narazí na nesnášendlivé lidi, co ani nemají duvod je nesnašet. A zbytečně se vytvářejí nové konflikty. Takže když zustanou, tam kde jsou, bude klid. A po pravdě podívej se na to, jak oni se chovají k nám, když přijedem tam k nim. V hlavním městě saudské arabie (rijádu) maji dokonce nemuslimští obyvatelé a turisti zákaz vstupu do veřejně dopravy. A nikdo z Evropanu si toho ani nevšimne a nikdo se tím nezaobírá. Jakmile však Švýcaři zakážou minarety, tak je z toho celosvětový skandál. Takže popravdě muj nazor je, at zustanou kde jsou a bude klid. Za chyby se omlouvám, psal jsem t vo určitém stadiu společenské unavy=) Nob
nevím proč, ale vůči islámu mám celkem odpor, nelíbí se mi jejich myšlení, jejich často dost vyhraněné názory; myslím, že by měli zůstat ve svých zemích a pokud některé výjímky chtějí do Evropy (Ameriky, to je jedno), musí se přizpůsobit zdejšímu životu, samozřejmě se ve svém bytě mohou modlit, jak často chtějí, atd., ale podle mě nemají právo si drasticky prosazovat své (jako např. před pár lety ve Francii)
objevme v sobě anti-islamitu
Ohledne ohlasovani modlitby vychazim ze zkusenosti ze Syrie. Tam mi to nevadilo, ale v miste, kde ziju, by mi to asi dost vadilo.
Opravdu nechci propadnout antiislámské a antimuslimské hysterii. A mešitu si postavit mohou, tak jako si v demokratické společnosti mohou křesťané postavit nový kostel, židé synagogu nebo hinduisti ašrám. V nutně multi kulti demokratickém světě není jiná cesta. Je to otázka zvyku, tj.na to si zvyknem. Jen doufám, že evropské mešity jednou nezažijou nějakou tu "Kristallnacht". I ve městě, v němž žiju místní synagoga zařvala...
Osobně si myslím, že islám není náboženství nějakým způsobem nebezpečné o nic víc než ostatní náboženství, pokud ovšem nemluvíme o fanatickém vyznavačství. Přečetla jsem Korán a informovala se o tomto náboženství i z jiných zdrojů a s většinou pravidel islámu zásadně nesouhlasím, nicméně jsem tolerantní.
Problem vidim v tom, ze mesita neni "jenom kostel", jenom stavba, je to (samo)spravni centrum. Neni to tedy pouze otazka stavby, jejiho umisteni a designu...
stavba mesity atd. to jsou jen vnejsi projevy. nevadi mi o nic vic nebo min nez kostely a synagoga v nasem meste. stejne tak je nesmysl zakazovat nosit na ulici satek atd. ALE kdyz kdokoliv spacha nejaky zlocin nebo otevrene vyzyva k nabozenske nenavisti jako jejich imamove, musi byt prece potrestan stejne jako bily krestan! proc se to omlouva kulturni odlisnosti apod, proste tu chteji zit tudiz se musi ridit nasimi zakony! na tom neni nic sloziteho, jine skupiny jako napr. Asiate se tu integruji bez vetsich problemu tak proc ne muslimove? problem je v pomylene multikutlurni ideologii, ktera si pod pojmem tolerance predstavuje vyhody pro nekoho jen proto, ze je pristehovalec.
To, kde bude mesita stat nezalezi na nas, ale na uradech a na tom, kdo to zaplati, radsi deset mesit, nez deset obchodnich center, i kdyz doufam, ze na staromaku uz neni moc mista na dalsi stavby(treba v zidovskem meste, byl by to zajimavy paradox)
11. Na závěr ještě krátké nacionále.. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 75 | 59,52 % | 60 % |
Muž | 51 | 40,48 % | 40,8 % |
12. Ve věku
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 78 | 61,9 % | 62,4 % |
31-60 | 18 | 14,29 % | 14,4 % |
meně než 20 | 15 | 11,9 % | 12 % |
méně než 21 | 15 | 11,9 % | 12 % |
13. Vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ/student VŠ jiného směru | 43 | 34,4 % | 34,4 % |
SŠ/student SŠ | 42 | 33,6 % | 33,6 % |
VŠ/student VŠ humanitního směru | 39 | 31,2 % | 31,2 % |
ZŠ/žák ZŠ | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
14. Vaše vyznání /nepovinné/
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ateista | 16 | 20,78 % | 12,8 % |
bez vyznání | 11 | 14,29 % | 8,8 % |
žádné | 9 | 11,69 % | 7,2 % |
agnostik | 4 | 5,19 % | 3,2 % |
katolické | 3 | 3,9 % | 2,4 % |
katolík | 3 | 3,9 % | 2,4 % |
bez | 2 | 2,6 % | 1,6 % |
křesťanství | 2 | 2,6 % | 1,6 % |
křesťanské - evangelík | 1 | 1,3 % | 0,8 % |
římský katolík | 1 | 1,3 % | 0,8 % |
ostatní odpovědi | 25 | 32,47 % | 20 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.