Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Muž jako spotřebitel kosmetického průmyslu

Muž jako spotřebitel kosmetického průmyslu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Válková
Šetření:15. 01. 2009 - 22. 01. 2009
Počet respondentů:90
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:27,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Muži, pánové,

výzva pro Vás!

Pro svou ročníkovou práci potřebuji realizovat tento zajímavý dotazík na téma Vy a kosmetika. Vyplňujte prosím samostatně, zodpovědně, s chutí..

Předem moc děkuji za Váš čas a pozornost,

Jana Válková

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás Váš zevnějšek důležitý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 13, ano, ale přiměřeněotázka č. 2, nutí mě k tomu okolíotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale přiměřeně5662,22 %62,22 %  
Ano2628,89 %28,89 %  
nutí mě k tomu okolí55,56 %5,56 %  
Ne33,33 %3,33 %  

Graf

2. Kolik času týdně věnujete svému zevnějšku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1 hodinaotázka č. 3, 2 hodinyotázka č. 3, 3-5 hodinotázka č. 3, méně než hodinuotázka č. 3, více než 5 hodinotázka č. 3, nezabývám se zevnějškemotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 hodiny 2629,89 %28,89 %  
3-5 hodin2225,29 %24,44 %  
1 hodina 1921,84 %21,11 %  
méně než hodinu1112,64 %12,22 %  
více než 5 hodin78,05 %7,78 %  
nezabývám se zevnějškem22,3 %2,22 %  

Graf

3. Používáte některou z uvedených značek?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gilette4352,44 %47,78 %  
Adidas4352,44 %47,78 %  
NIVEA4251,22 %46,67 %  
Old Spice2125,61 %23,33 %  
Avon2024,39 %22,22 %  
Puma1315,85 %14,44 %  
Hugo Boss1214,63 %13,33 %  
Oriflame1012,2 %11,11 %  
Rexona1012,2 %11,11 %  
Fa910,98 %10 %  
Lacoste910,98 %10 %  
Loreal78,54 %7,78 %  
David Beckham67,32 %6,67 %  
Replay44,88 %4,44 %  
Gucci44,88 %4,44 %  
Vichy44,88 %4,44 %  
Mexx44,88 %4,44 %  
Esprit33,66 %3,33 %  
Tom Tailor33,66 %3,33 %  
Dermacol22,44 %2,22 %  
Taft11,22 %1,11 %  
nic11,22 %1,11 %  
Ryor11,22 %1,11 %  

Graf

4. Jak vnímáte značkové kosmetické výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejdůležitější je kvalita a spolehlivost3642,35 %40 %  
zančkové výrobky jsou kvalitnějšími výrobky2327,06 %25,56 %  
pokud se u značky, kterou používám, objeví nový výrobek,vyzkouším ho1214,12 %13,33 %  
rád bych si je kupoval, ale mohu si dovolit jen občas1112,94 %12,22 %  
koupím to, co je právě k dostání bez ohledu na značku1011,76 %11,11 %  
raději nekoupím nic, než neznámý výrobek1011,76 %11,11 %  
jsem věrný jedné značce 89,41 %8,89 %  
rád bych si je kupoval, ale nemohu si je vůbec dovolit11,18 %1,11 %  
značkové výrobky si zásadně nepořizuji11,18 %1,11 %  
vybírám výrobek podle ceny, kupuji to nejlevnější11,18 %1,11 %  

Graf

5. Pravidelně používáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlasový šampon7385,88 %81,11 %  
sprchový gel, pěna do koupele6880 %75,56 %  
kosmetika na/po holení6374,12 %70 %  
deo stick, tělový sprej5261,18 %57,78 %  
parfíém4552,94 %50 %  
pleťový/tělový krém1821,18 %20 %  
barvu na vlasy22,35 %2,22 %  

Graf

6. Holíte se:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žiletkami5767,06 %63,33 %  
holícím strojkem3642,35 %40 %  
zastřihuji vousy1011,76 %11,11 %  
neholím se33,53 %3,33 %  

Graf

7. Navštěvujete:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kadeřníka/holiče6496,97 %71,11 %  
kosmetiku23,03 %2,22 %  
pedikůru23,03 %2,22 %  
nic11,52 %1,11 %  
mainkůru11,52 %1,11 %  

Graf

8. Která z reklam (stimulů) je pro Vás při výběru např. nového produktu nejpřesvědčivější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení blízké osoby3642,35 %40 %  
nenechám se ovlivnit3237,65 %35,56 %  
reklama v TV a rádiích2124,71 %23,33 %  
vzorky zdarma1821,18 %20 %  
reklamy v časopisech a denících1011,76 %11,11 %  
pozice výrobku v prodejně78,24 %7,78 %  
letáky, plakáty55,88 %5,56 %  
outdoorová reklama44,71 %4,44 %  
reklama na internetu44,71 %4,44 %  
bilboardy22,35 %2,22 %  

Graf

9. Kdo nebo co Vás nejčastěji přiměje ke koupi kosmetického produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhoduji se sám3541,67 %38,89 %  
prostá potřeba2833,33 %31,11 %  
partnerka/rodina1517,86 %16,67 %  
momentální impuls44,76 %4,44 %  
prodavač v obchodě11,19 %1,11 %  
reklama, ale jen informativní11,19 %1,11 %  

Graf

10. Jak (kde) nakupujete kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bežným nákupem v marketu5362,35 %58,89 %  
nákupem ve specializovaných obchodech2630,59 %28,89 %  
na požádání mi ji opatří partnerka2023,53 %22,22 %  
nákupem přes internet1618,82 %17,78 %  
nákupem z katalogu1011,76 %11,11 %  
kosmetiku výhradně dostávám67,06 %6,67 %  

Graf

11. O koupi Vašeho kosmetického produktu nejvíce rozhoduje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita výrobku6778,82 %74,44 %  
cena výrobku3338,82 %36,67 %  
momentální dostupnost výrobku2023,53 %22,22 %  
balení910,59 %10 %  
nejsou testovány na zvířatech67,06 %6,67 %  
komplexní informace o výrobku55,88 %5,56 %  
záruka33,53 %3,33 %  
doplňkové služby 33,53 %3,33 %  
šíře (hloubka) výrobní řady22,35 %2,22 %  
kombinace předchozích11,18 %1,11 %  
značka BIO produkt11,18 %1,11 %  

Graf

12. Proč kosmetiku používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepřemýšlím nad tím, je pro mě samozřejmostí4552,94 %50 %  
zkvalitňují můj život, mám lepší pocit3338,82 %36,67 %  
záleží mi na zevnějšku2327,06 %25,56 %  
používají ji všichni1214,12 %13,33 %  
záleží mi na názoru okolí1112,94 %12,22 %  
používám ji jen při vyjímečných událostech33,53 %3,33 %  
nepoužívám22,35 %2,22 %  

Graf

13. Zajímáte se o novinky kosmetického průmyslu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše náhodně3843,18 %42,22 %  
nezajímám se2629,55 %28,89 %  
běžně jako u jiného zboží1618,18 %17,78 %  
reklamy se nedají přehlédnout55,68 %5,56 %  
sleduji je velmi pozorně33,41 %3,33 %  

Graf

14. Považujete nabídky zboží kosmetických firem za dostačující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3943,33 %43,33 %  
Je jich mnoho, neorientuji se3640 %40 %  
nevím1112,22 %12,22 %  
mé nároky převyšují nabídku44,44 %4,44 %  
ne22,22 %2,22 %  

Graf

15. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31-403134,44 %34,44 %  
21-302628,89 %28,89 %  
15-202123,33 %23,33 %  
41-5077,78 %7,78 %  
51-6044,44 %4,44 %  
60+11,11 %1,11 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ženatý s rodinou2426,67 %26,67 %  
singl-žiji s rodiči2224,44 %24,44 %  
druh2123,33 %23,33 %  
singl-žiji sám1415,56 %15,56 %  
ženatý910 %10 %  

Graf

17. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské4550 %50 %  
vyučen2123,33 %23,33 %  
vysokoškolské1718,89 %18,89 %  
základní77,78 %7,78 %  

Graf

18. Pracuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student/žák2932,22 %32,22 %  
duševně2224,44 %24,44 %  
duševně i fyzicky2022,22 %22,22 %  
fyzicky1718,89 %18,89 %  
nepracuji22,22 %2,22 %  

Graf

19. Žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve středním městě3134,44 %34,44 %  
v malém městě2426,67 %26,67 %  
ve velkém městě2325,56 %25,56 %  
na venkově1213,33 %13,33 %  

Graf

20. Příslušnost k regionu ČR:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlínský5055,56 %55,56 %  
Praha1112,22 %12,22 %  
Jihomoravský88,89 %8,89 %  
Moravskoslezský55,56 %5,56 %  
Královéhradecký44,44 %4,44 %  
Středočeský33,33 %3,33 %  
Vysočina22,22 %2,22 %  
Ústecký22,22 %2,22 %  
Pardubický11,11 %1,11 %  
Olomoucký11,11 %1,11 %  
Plzeňský11,11 %1,11 %  
Liberecký11,11 %1,11 %  
Jihočeský11,11 %1,11 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Je pro Vás Váš zevnějšek důležitý?

  • odpověď ano, ale přiměřeně:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než hodinu na otázku 2. Kolik času týdně věnujete svému zevnějšku?

3. Používáte některou z uvedených značek?

  • odpověď Adidas:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Puma na otázku 3. Používáte některou z uvedených značek?
  • odpověď NIVEA:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Puma na otázku 3. Používáte některou z uvedených značek?

5. Pravidelně používáte:

  • odpověď parfíém:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Puma na otázku 3. Používáte některou z uvedených značek?

11. O koupi Vašeho kosmetického produktu nejvíce rozhoduje:

  • odpověď cena výrobku:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rád bych si je kupoval, ale mohu si dovolit jen občas na otázku 4. Jak vnímáte značkové kosmetické výrobky?

18. Pracuji:

  • odpověď student/žák:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-20 na otázku 15. Váš věk:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi singl-žiji s rodiči na otázku 16. Jste:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás Váš zevnějšek důležitý?

2. Kolik času týdně věnujete svému zevnějšku?

3. Používáte některou z uvedených značek?

4. Jak vnímáte značkové kosmetické výrobky?

5. Pravidelně používáte:

6. Holíte se:

7. Navštěvujete:

8. Která z reklam (stimulů) je pro Vás při výběru např. nového produktu nejpřesvědčivější?

9. Kdo nebo co Vás nejčastěji přiměje ke koupi kosmetického produktu?

10. Jak (kde) nakupujete kosmetické produkty?

11. O koupi Vašeho kosmetického produktu nejvíce rozhoduje:

12. Proč kosmetiku používáte?

13. Zajímáte se o novinky kosmetického průmyslu?

14. Považujete nabídky zboží kosmetických firem za dostačující?

15. Váš věk:

16. Jste:

17. Vaše vzdělání:

18. Pracuji:

19. Žijete:

20. Příslušnost k regionu ČR:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás Váš zevnějšek důležitý?

2. Kolik času týdně věnujete svému zevnějšku?

3. Používáte některou z uvedených značek?

4. Jak vnímáte značkové kosmetické výrobky?

5. Pravidelně používáte:

6. Holíte se:

7. Navštěvujete:

8. Která z reklam (stimulů) je pro Vás při výběru např. nového produktu nejpřesvědčivější?

9. Kdo nebo co Vás nejčastěji přiměje ke koupi kosmetického produktu?

10. Jak (kde) nakupujete kosmetické produkty?

11. O koupi Vašeho kosmetického produktu nejvíce rozhoduje:

12. Proč kosmetiku používáte?

13. Zajímáte se o novinky kosmetického průmyslu?

14. Považujete nabídky zboží kosmetických firem za dostačující?

15. Váš věk:

16. Jste:

17. Vaše vzdělání:

18. Pracuji:

19. Žijete:

20. Příslušnost k regionu ČR:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Válková, J.Muž jako spotřebitel kosmetického průmyslu (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://muz-jako-spotrebitel-kosmetickeho-prumyslu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.