Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mužský a ženský hlas v reklamě

Mužský a ženský hlas v reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Göttlichová
Šetření:10. 05. 2010 - 17. 05. 2010
Počet respondentů:85
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Pro účely školního zadání, které sleduje tvorbu rozlasové reklamy s využitím mužského a ženského.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Posloucháte rozhlasovou reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7284,71 %84,71 %  
ne1315,29 %15,29 %  

Graf

2. Všímáte si hlasu mluvčího?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6778,82 %78,82 %  
nevím1112,94 %12,94 %  
ne78,24 %8,24 %  

Graf

3. Dokáže na Vás hlas mluvčího zapůsobit tak, že Vás reklama okamžitě upoutá či odradí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6981,18 %81,18 %  
ne910,59 %10,59 %  
je mi to jedno78,24 %8,24 %  

Graf

4. Ovlivní (může ovlivnit) barva hlasu mluvčího Vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3642,35 %42,35 %  
ano3136,47 %36,47 %  
je mi to jedno1821,18 %21,18 %  

Graf

5. Působí na Vás více ženský hlas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4856,47 %56,47 %  
je mi to jedno2934,12 %34,12 %  
ano89,41 %9,41 %  

Graf

6. Působí na Vás více mužský hlas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno3338,82 %38,82 %  
ano2832,94 %32,94 %  
ne2428,24 %28,24 %  

Graf

7. Ovlivní (může ovlivnit) pohlaví mluvčího Vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5463,53 %63,53 %  
je mi to jedno1618,82 %18,82 %  
ano1517,65 %17,65 %  

Graf

8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3945,88 %45,88 %  
ano3035,29 %35,29 %  
je mi to jedno1618,82 %18,82 %  

Graf

9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne 4451,76 %51,76 %  
ano2630,59 %30,59 %  
je mi to jedno1517,65 %17,65 %  

Graf

10. Při propagaci neutrálních produktů (např. kávovar, nábytek) by Vás upoutal (přesvědčil) hlas:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno5868,24 %68,24 %  
mužský2225,88 %25,88 %  
ženský55,88 %5,88 %  

Graf

11. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci automobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mužský4856,47 %56,47 %  
je mi to jedno3440 %40 %  
ženský33,53 %3,53 %  

Graf

12. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci počítače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mužský4552,94 %52,94 %  
je mi to jedno3743,53 %43,53 %  
ženský33,53 %3,53 %  

Graf

13. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s mužským hlasem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
silný4451,76 %51,76 %  
profesionální4148,24 %48,24 %  
autoritativní3743,53 %43,53 %  
přesvědčivý3035,29 %35,29 %  
atraktivní2327,06 %27,06 %  
spolehlivý2023,53 %23,53 %  
univerzální2023,53 %23,53 %  
přátelský1214,12 %14,12 %  
všestranný1112,94 %12,94 %  
drzý910,59 %10,59 %  
živý89,41 %9,41 %  
chladný67,06 %7,06 %  
rodinný44,71 %4,71 %  
teplý33,53 %3,53 %  
-11,18 %1,18 %  
nevtíravý11,18 %1,18 %  
pokud je zajímavý - hluboký nebo chraplák,zapůsobí11,18 %1,18 %  

Graf

14. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s ženským hlasem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přátelský4249,41 %49,41 %  
rodinný3541,18 %41,18 %  
atraktivní3440 %40 %  
teplý2832,94 %32,94 %  
radostný2832,94 %32,94 %  
živý2630,59 %30,59 %  
přesvědčivý2023,53 %23,53 %  
spolehlivý1821,18 %21,18 %  
všestranný1416,47 %16,47 %  
profesionální1112,94 %12,94 %  
univerzální55,88 %5,88 %  
drzý55,88 %5,88 %  
chladný44,71 %4,71 %  
autoritativní44,71 %4,71 %  
-11,18 %1,18 %  
nevtíravý11,18 %1,18 %  
jak kdy.. někdy i nepříjemný11,18 %1,18 %  
protivný11,18 %1,18 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6374,12 %74,12 %  
muž2225,88 %25,88 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 267183,53 %83,53 %  
27 - 3567,06 %7,06 %  
48 - 5655,88 %5,88 %  
57 a více22,35 %2,35 %  
36 - 4711,18 %1,18 %  

Graf

17. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4249,41 %49,41 %  
3743,53 %43,53 %  
55,88 %5,88 %  
SOU, OU11,18 %1,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Působí na Vás více ženský hlas?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Působí na Vás více mužský hlas?

6. Působí na Vás více mužský hlas?

  • odpověď je mi to jedno:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi je mi to jedno na otázku 5. Působí na Vás více ženský hlas?

8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?

  • odpověď je mi to jedno:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi je mi to jedno na otázku 9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

  • odpověď je mi to jedno:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi je mi to jedno na otázku 8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?
  • odpověď ne :
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?

12. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci počítače?

  • odpověď je mi to jedno:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi je mi to jedno na otázku 9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Posloucháte rozhlasovou reklamu?

2. Všímáte si hlasu mluvčího?

3. Dokáže na Vás hlas mluvčího zapůsobit tak, že Vás reklama okamžitě upoutá či odradí?

4. Ovlivní (může ovlivnit) barva hlasu mluvčího Vaše nákupní chování?

5. Působí na Vás více ženský hlas?

6. Působí na Vás více mužský hlas?

7. Ovlivní (může ovlivnit) pohlaví mluvčího Vaše nákupní chování?

8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?

9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

10. Při propagaci neutrálních produktů (např. kávovar, nábytek) by Vás upoutal (přesvědčil) hlas:

11. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci automobilu?

12. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci počítače?

13. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s mužským hlasem:

14. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s ženským hlasem:

15. Pohlaví

16. Věk

17. Vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Posloucháte rozhlasovou reklamu?

2. Všímáte si hlasu mluvčího?

3. Dokáže na Vás hlas mluvčího zapůsobit tak, že Vás reklama okamžitě upoutá či odradí?

4. Ovlivní (může ovlivnit) barva hlasu mluvčího Vaše nákupní chování?

5. Působí na Vás více ženský hlas?

6. Působí na Vás více mužský hlas?

7. Ovlivní (může ovlivnit) pohlaví mluvčího Vaše nákupní chování?

8. Myslíte si, že k typicky ženským produktům by měl patřit výhradně ženský hlas?

9. Myslíte si, že k typicky mužským produktům by měl patřit výhradně mužský hlas?

10. Při propagaci neutrálních produktů (např. kávovar, nábytek) by Vás upoutal (přesvědčil) hlas:

11. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci automobilu?

12. Jaký hlas by Vás přesvědčil při propagaci počítače?

13. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s mužským hlasem:

14. Vyberte tři typické vlastnosti, které byste spojil/a s ženským hlasem:

15. Pohlaví

16. Věk

17. Vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Göttlichová, V.Mužský a ženský hlas v reklamě (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://muzsky-a-zensky-hlas-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.