Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nadané dítě v předškolním vzdělávání
Nadané dítě v předškolním vzdělávání
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nikola Kopecká |
---|---|
Šetření: | 19. 01. 2020 - 26. 01. 2020 |
Počet respondentů: | 107 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 27.73 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 32,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou bakalářského oboru speciální pedagogika-vychovatelství. V tomto posledním ročníku píši bakalářskou práci na téma Nadané dítě v předškolním vzdělávání.
Cílem této práce je zmapovat problematiku nadaných dětí a analyzovat konkrétní oblasti, pedagogické přístupy a formy práce s nadanými dětmi v předškolním vzdělávání.
Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Uveďte pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 104 | 97,2 % | 97,2 % |
Muž | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
2. Délka Vaší praxe v oboru:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-5 let | 44 | 41,12 % | 41,12 % |
21 a více let | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
6-10 let | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
11-15 let | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
16-20 let | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské pedagogické vzdělání | 41 | 38,32 % | 38,32 % |
Magisterské pedagogické vzdělání | 23 | 21,5 % | 21,5 % |
Vyšší odborné pedagogické vzdělání | 21 | 19,63 % | 19,63 % |
Bakalářské pedagogické vzdělání | 19 | 17,76 % | 17,76 % |
Střední - 8-leté všeobecné gymnázium | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Magisterské technické | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Mám SHŠ a teď studuji předškolní a mimoškolní pedagogiku | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
4. Zaměření MŠ, kde pracuji (vzdělávací program MŠ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Běžná MŠ | 69 | 64,49 % | 64,49 % |
Zdravá MŠ | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Začít spolu | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
Jazyková MŠ | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Státní | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Hudební MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Vlastní | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Asociace lesních MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Běžná MŠ, která pracuje dle ŠVP zpracovaného v souladu s RVP PV. Zamerujeme se na kritické myšlení. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Speciální MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Běžná MŠ, naše třída používá prvky Začít spolu | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Daltonská MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Montessori MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
5. Typ MŠ, kde pracuji podle zřizovatele:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Státní MŠ | 98 | 91,59 % | 91,59 % |
Soukromá MŠ | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
Dětská skupina | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
6. Setkal/a jste se nebo se setkáváte během své praxe s nadanými dětmi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8, Nejsem si jistý/á → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 71 | 66,36 % | 66,36 % |
Ne | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
Nejsem si jistý/á | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
7. Kdo si nadání u dítěte všiml?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Rodiče → otázka č. 8, Učitel/ka MŠ → otázka č. 8, PPP (pedagogicko-psychologická poradna) → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Učitel/ka MŠ | 53 | 72,6 % | 49,53 % |
Rodiče | 20 | 27,4 % | 18,69 % |
8. Je pro Vás tématika "nadaných dětí" zajímavá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 58 | 54,21 % | 54,21 % |
Spíše ano | 42 | 39,25 % | 39,25 % |
Spíše ne | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
Nevím | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Ne | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
9. V jakém věku se u dítěte nadání objevilo nebo bylo rozpoznatelné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve 4 letech | 50 | 46,73 % | 46,73 % |
ve 3 letech | 28 | 26,17 % | 26,17 % |
v 5 letech | 26 | 24,3 % | 24,3 % |
v 6 letech | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
10. Myslíte si, že je důležité, aby rodina nadaného dítěte spolupracovala se školou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 91 | 85,05 % | 85,05 % |
Spíše ano | 15 | 14,02 % | 14,02 % |
Nevím | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
11. Je podle Vás důležitá podpora těchto dětí v procesu vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 96 | 89,72 % | 89,72 % |
Spíše ano | 9 | 8,41 % | 8,41 % |
Ne | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Spíše ne | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
12. Myslíte si, že dokážete sám/sama rozeznat nadané dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 67 | 62,62 % | 62,62 % |
Ano | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
Nevím | 10 | 9,35 % | 9,35 % |
Spíše ne | 5 | 4,67 % | 4,67 % |
13. Víte, jak nadané dítě rozvíjet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 65 | 60,75 % | 60,75 % |
Ano | 19 | 17,76 % | 17,76 % |
Spíše ne | 12 | 11,21 % | 11,21 % |
Nevím | 8 | 7,48 % | 7,48 % |
Ne | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
14. Jsou podle Vás nadané děti přínosem pro třídu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 42 | 39,25 % | 39,25 % |
Spíše ano | 42 | 39,25 % | 39,25 % |
Nevím | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
Spíše ne | 9 | 8,41 % | 8,41 % |
Ne | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
15. Mají nadané děti ve Vaší MŠ svůj IVP na základě diagnostiky PPP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 62 | 57,94 % | 57,94 % |
Ano | 18 | 16,82 % | 16,82 % |
Nevím | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Nemáme nadané děti | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Realizujeme v MŠ vlastní podrobnou diagnostiku všech oblastí a sledujeme individuální rozvoj a pokroky každého dítěte. Nadané dítě se snažíme rozvíjet nejrůznějšími aktivitami. Spolupracujeme s rodiči a konzultuje mě s nimi vhodný společný postup při rozvoji dítěte. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
nemají, většinou zaostávají v sociální stránce a sebeosluze a je potřeba zapracovat na tom. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Mají, ale od učitelky, ne ve spolupráci s Ppp, ti vidí dítě 1 za jeho život po dobu 20 minut při testech školní zralosti | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nemáme nadané dítě | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Rodiče s PPP neřeší.. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Pokud tam jsou taj ano | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Svůj vlastní IVP mají v naší MŠ pouze děti s přiznaným podpůrným opatření na základě speciálně vzdělávacích potřeb ne z důvodu nadání, nýbrž nějakého deficitu. Jako daltonská MŠ přistupujeme ke každému dítěti jednotlivě a pracujeme na maximálním rozvoji jeho schopností. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nemáme ve třídě nadané dítě. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Žádné nadané děti v mš nemáme. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nevím o nadaném dítěti momentálně v naší MŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nemáme takové dítě | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nyní žádné takové dítě nemáme. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
16. Má možnost nadané dítě ve Vaší MŠ rozvíjet své nadání? O jaké nadání se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- oblast biologie (rostliny, živočichy, lidské tělo)
Ano
Ano
Ano
Ano indiv.cinnostmi ,praci s encyklopediemi,nadprumerna inteligence
Ano, má. Matematická a čtenářská pregramotnost
Ano, nadprůměrná inteligence
Ano, ve spolupráci s asistentem pedagoga
Ano, všeobecné - předmatematické představy, předčtenářská gramotnost, verbální komunikace
Ano..zpev, tanec
Hudební ano
Hudebni nadani, matematicky nadane, vysoke IQ, vytvarne nadani, pohybove nadani
Hudební, od tří let hudební příprava, od čtyř let hra na hudební nástroj.
Hudebni, prirodovedne, pohybove, vytvarne, jazykove
Hudebni,zpěv, hra na housle
Chlapec se kterým jsem se setkala, uměl už ve třech letech pojmenovat názvy většiny států podle vlajek, sčítal... Ve čtyřech letech odčítal a uměl číst, v předškoláku už toho uměl víc jak já
Jde o matematickou představivost
Jedině individuální prací,ale při počtu 27 děti to dost nejde.
Máme ve školce speciálního pedagoga, který se nadaným dětem věnuje individuálně
Máme více nadaných dětí - např. v jazykové oblasti (nadprůměrné receptivní i produktivní jazykové dovednosti), ve výtvarné oblasti (výrazná kreativita a tvořivost, estetické cítění), v oblasti předmatematických představ a logického myšlení. Děti mají nabídku, prostor a možnost věnovat se složitějším úlohám, mají nabídku materiálů a nejrůznějších činností.
Matematické nadání. Bohužel to moc nejde, je opravdu matematicky na ZŠ a ve školce děláme spíše matematickou představu a hlavně se zaměřujeme na grafomotoriku, kterou dané dítě rozvinutou moc nemá..
Matematické představy
Mentální
moc nemá možnost, výtvarné
Možnost má, jde o výtvarné nadání a druhé je nadání, že ve 4 letech samo čte.
Možnost rozvíjet je celkem malá, protože při větším počtu dětí není bohužel tolik prostoru na nadané dítě. Chlapeček je velice intelektuálně zdatný.
Ne Kresba, malba
Ne
Nema
Nenáme momentálně nadané dítě
Nevím, v MŠ pracuji krátce.
Rozumové nadání
rozvíjíme na základě spolupráce s maminkou ,jde totiž o dítě autistu, který jinak plně zaostává ve všem kromě nadání mluvit anglicky a již umí celou českou abecedu a skládá slova z písmen
Spise ano. Hudebni oblast.
Spíš ne, rodiče si přejí aby dítě bylo vzdelavano stejně jako ostatní. Boji se šikany.
V rámci naší MŠ se snažíme o maximální rozvoj všech dětí. Pokud se jedná o speciální aktivitu pro nadané děti, s jednotlivci pracujeme, tak jak nám to možnosti MŠ dovolí. Řešením by byla samostatná pozice speciálního pedagoga.
V současnosti máme 1 dítě s nadprůměrným IQ a je zařazeno do předškolní třídy, ač věkem ještě nespadá do této skupiny. Další nadání mohou děti rozvíjet v různých kroužcích, které nabízí MŠ nebo organizace v obci (hudební, výtvarný kroužek, keramika, cvičení, angličtina)
většinou se potvrdí, že o nadání si myslí rodiče, ale ve skutečnosti je to pouze nevychované dítě s vlstním názorem, které místo základních hygienických a sociálních dovedností někdo učí názvy ptáků, čísel, písmen, počítat, číst, psát ... prostě věci, na které má čas do školy.
Vsestranne nadana
Všestranné
výtvarná výchova
Výtvarné
vytvarne
výtvarné nadání nadání pro vědu
zpravidla se jednalo o dítě nadané pohybově nebo výtvarně , obojí lze rozvíjet v MŠ adekvátně , ale stěžejní je zájem rodičů o rozvoj talentu dítěte - formou externích aktivit.
17. Myslíte si, že je důležité věnovat větší pozornost a péči nadaným dětem než dětem intaktním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 44 | 41,12 % | 41,12 % |
Spíše ano | 34 | 31,78 % | 31,78 % |
Spíše ne | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Ano | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
Nevím | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
18. Jaké pedagogické přístupy používáte nebo se domníváte, že by bylo vhodné použít při práci s nadaným dítětem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nadanému dítěti dávám složitější úkoly a rozebírám je s ním | 50 | 46,73 % | 46,73 % |
Při předávání informací jdu více do hloubky | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
S dítětem pracuji na základě IVP | 22 | 20,56 % | 20,56 % |
Nadané dítě pracuje ve skupině starších dětí | 5 | 4,67 % | 4,67 % |
Dávám dítěti práci domů a spolupracuji s rodiči | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
zajistím mu podmínky v MŠ pro další rozvoj jeho nadání | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Pracuji podle IVP, dávám složitější úkoly a rozebírám je s ním, | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
19. Setkáváte se s nadáním spíše u chlapců nebo u dívek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
U obou pohlaví stejně. | 51 | 47,66 % | 47,66 % |
Spíše u chlapců. | 31 | 28,97 % | 28,97 % |
Spíše u dívek. | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
20. V jakých oblastech se u chlapců nejčastěji projevuje nadání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Početní oblast | 30 | 28,04 % | 28,04 % |
Sportovní oblast | 26 | 24,3 % | 24,3 % |
Mechanická/zručná oblast | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
Verbální oblast | 9 | 8,41 % | 8,41 % |
Výtvarná oblast | 5 | 4,67 % | 4,67 % |
Hudební oblast | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
Sociální oblast (vůdcovství) | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
Jazyková oblast | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Pohybová oblast (taneční,..) | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Mentální | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Pohlaví nehraje roli. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Není jednoznačné | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nelze oddělit, je to vždy více oblasti | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nesetkala jsem se | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nevim | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nedokážu posoudit, které nejčastěji, ale řekla bych, že všeobecně jsou kluci ve sportu výkonnostní, jsou zručnější v konstruktivních hrách. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Sportovni, pocetni, jazykova, mechanicka | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
sportovní, mechanická, početní | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Rozumova oblast | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
v různých | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Všeobecné znalosti | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
sportovní, početní, zručná | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
21. V jakých oblastech se u dívek nejčastěji projevuje nadání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výtvarná oblast | 37 | 34,58 % | 34,58 % |
Verbální oblast | 19 | 17,76 % | 17,76 % |
Pohybová oblast (taneční,..) | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Hudební oblast | 12 | 11,21 % | 11,21 % |
Jazyková oblast | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
Početní oblast | 3 | 2,8 % | 2,8 % |
Nevim | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Pohlaví nehraje roli. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Není jednoznačné | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nelze oddělit, je to vždy více oblasti cz | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nesetkala jsem se | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Nedokážu posoudit, které nejčastěji, ale řekla bych, že všeobecně jsou dívky větší "tanečnice", lépe zpívají, kreslí a malují a mají sklony k vedení. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Vytvarna, verbalni, hudebni, pohybova, emocni, zrucna | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Výtvarná oblast, pohybová oblast, hudební oblast | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Emoční oblast | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Hudební, výtvarná, jazyková, taneční | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Sociální oblast (vůdcovství) | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
jako v předchozí otázce - pohlaví nerozhoduje | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Mechanická/zručná oblast | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
výtvarná, pohybová, hudební, zručná | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
22. Forma práce, kterou upřednostňuji při práci s nadanými dětmi:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Individuální | 81 | 75,7 % | 75,7 % |
Nemám zkušenost | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Skupinová | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
Hromadná | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
23. Setkal/a jste se s nějakými problémy (emoční,sociální,..) při práci s nadanými dětmi? Pokud ano, popište prosím o co se jednalo.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Agrese k ostatním dětem
ano - dítě je autista
ano vždy.
Ano, emoční labilita.
Ano,zejm. v emoční oblasti.
Děti byly rodiči přetěžovány, kladly na ně až moc velké nároky. Přestože byly v předškolním věku, neměly ani jedno volné odpoledne. Chodily na kroužky klavíru, angličtiny, tancování... Jednalo se o dvě velmi nadané sestry 4 a 6 let. Často na nich byla znatelná únava.
Děti jsou často "opožděné" v sociální oblasti, nechápají proč...
Dítě bylo velmi přecitlivělé
Dítě často vyrušuje, skáče do řeči, je upovídané
Dite je sice nadane v urcite oblasti, ale co se tyce socialni oblasti - cilene nezdravi, dela detem naschvaly, obcas se povysuje, je "nezdrave sebevedome".
Emoční
Emoční časté problémy
Emoční nestalost
Emoční- vztek když se hned při odpovědi nedostalo pochvali
Labilita a agresivita dítěte
Nadane deti maji docela velly problem s kolektivem
Nadané dítě mělo emoční potíže v situacích neshody a názorovém rozporu s někým, zda to ale souvisí s nadáním, to nemohu říct.
ne
Ne
ne
Ne
Ne
nesetkala
Nesetkala
Nesetkala
nesetkala
Separační úzkost, velká závislost na matce
Sklon k poroučení
Socialní nezralost, neschopnost řešit problem v MŠ.
Sociální vyzralost
Sociálními
Toto je velmi individuální. Setkala jsem se s nadaným dítětem, které však bylo velmi sociálně nezralé. Nemuselo to ale nijak s nadáním souviset. Byla to spíše výjimka.
V kolektivu běžné populace se nadané dítě nudí pokud na něj není dostatek času, pak začne více zlobit a upozorňovat na sebe.
V rozumove vynikal v sebeobsluze zaostaval
Viz. otázka 16
24. Postřehl/a jste, jestli se tyto děti odlišují od ostatních? Popřípadě čím se odlišují?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano, jsou celkově hloubavějši
Ano, jsou uzavřenější
Ano,je více samotářské, zabaví se samo
Ano,spatne se zaclenuji mezi vrstevniky
autistka
často je v oslabení sociální zralost
Hrají si většinou sami, případně hledají starší kamarády.
Chtějí trávit více času se staršími dětmi nebo dospělými
Jsou náročnější, potřebují se více projevit.
Jsou více v klidu
Moudrosti
Ne
Ne
Ne
Nejvíce kreativitou a zvýšeným zájmem o nějakou oblast.
Neodlišují
neodlišují se, jen lépe vnímají informace a snaží se jít více do hloubky informací
Nezapojuji se tolik do kolektivu, chovaji se "jinak".
ničím , vynikaly pouze v dané oblasti
Občas koukaly na ostatní z patra...
Obvykle se snažily hrát si separovaně.
Odlišují se potřebami, když se na zábaví tak "zlobí"
Přišly mi celkově mentálně vyspělejší.
Raději jsou osamotě a věnují se svému zájmu (většinou o jiné činnosti moc nestojí).
Schopností samostatně něco řešit...např. konflikty
svým myšlením. jsou kreativní
šptná sociální stránka, nudí se, ale často jen proto, že jsou doma vedeni k "učení" místo hraní.
To by byla příliš obsáhlá odpověď
Trochu svůj svet
Vycnivaji z kolektivu
Vyhledávají hru o samotě.
Zaujetím...
25. Myslíte si nebo jste si všiml/a, že mají nadané děti vůdcovské tendence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 38 | 35,51 % | 35,51 % |
Spíše ne | 24 | 22,43 % | 22,43 % |
Ne | 22 | 20,56 % | 20,56 % |
Ano | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
Nevím | 10 | 9,35 % | 9,35 % |
26. Myslíte si, že Vás SŠ/VOŠ/VŠ, dostatečně připravila na práci s nadanými dětmi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 48 | 44,86 % | 44,86 % |
Ne | 42 | 39,25 % | 39,25 % |
Spíše ano | 10 | 9,35 % | 9,35 % |
Ano | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
27. Vzděláváte se v této oblasti sám/sama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 72 | 67,29 % | 67,29 % |
Ne | 30 | 28,04 % | 28,04 % |
Příležitostně. | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Podle potřeby ano | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Ráda bych více, ale nemáme takovou nabídku kurzů | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Byla jsem i na semináři, ale ani tam nám neporadil, jak s těmito dětmi pracovat | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
28. Je podle Vašeho názoru potřebná podpora těchto dětí ve vzdělávacím procesu nebo si myslíte, že se skutečný talent prosadí sám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, je potřebná podpora. | 90 | 84,11 % | 84,11 % |
Ne, skutečný talent se prosadí sám. | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
Pripad od pripadu. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Podpora je dobrá k rozvíjení talentu, ale není nezbytná. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Hodil by se asistent ,ktery bude mit cas na ind.cinnost | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
V předškolním vzdělávání bych to neřešila,měli by to řešit rodiče,později ZŠ | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Není nutná ,ale je vhodná. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Není nutná,ale vhodná. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
29. Myslíte si, že nadané děti vnímají, že jsou odlišné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 46 | 42,99 % | 42,99 % |
Spíše ne | 18 | 16,82 % | 16,82 % |
Ano | 17 | 15,89 % | 15,89 % |
Ne | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
Nevím | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
30. Spolupracuje Vaše MŠ se speciálním pedagogem nebo psychologem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nespolupracujeme se spec. pedagogem ani psychologem. | 40 | 37,38 % | 37,38 % |
Ano, se speciálním pedagogem. | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
Spolupracujeme s psychologem i se spec. pedagogem. | 23 | 21,5 % | 21,5 % |
Ano, s psychologem. | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
Spolupracujeme s PPP | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
Doporučujeme rodičům jejich návštěvu, pokud se nám to jeví vhodné. | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Většinou navštěvují PPP nebo SPC děti s nadprůměrným intrlektem, pokud jde o nadání (umělecké, sportovní,...) začnou chodit v předškolním věku na kroužky - rodiče nevidí důvod, proč navštěvovat odborníky | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
pouze PPP | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.