Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nadaní lidé II
Nadaní lidé II
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Ondrová |
---|---|
Šetření: | 24. 08. 2018 - 14. 09. 2018 |
Počet respondentů: | 33 |
Počet otázek (max/průměr): | 79 / 15.06 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 26,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník je v podstatě jakýmsi pokračováním dotazníku Nadaní dospělí. Pokud jste byli jedním z respondentů, upřímně Vám děkujeme za odpovědi. Všechny názory se počítají!
Pokud jste předešlý dotazník nevyplňovali - nevadí! Tentokrát cílíme na konkrétnější skupinu.
V předešlém dotazníku jsme zcela záměrně uváděli co nejméně informací o tom, kdo je to takový nadaný jedinec. Zkrátka jsme nechtěli ovlivňovat Váš názor - cílem bylo zjistit jak, a jestli vůbec, lidé v naší společnosti tento problém znají, případně co si pod tímto názvem představí.
Odpovědi pečlivě vyhodnotíme, a na jejich základě bychom později rádi představili dotazník, ve kterém už dostanete více informací. Vy, coby respondenti, nám obrovsky pomáháte, a my Vám za to děkujeme!
Tento dotazník je určen pro konkrétní skupinu: Nadané dospělé (samozřejmě sem počítáme i nadanou mládež), případně rodiče nadaných dětí. Dotazník se bude větvit, nemusíte tedy odpovídat na dotazy, které se Vás netýkají (řada otázek zvlášť pro rodiče a pro dospělé). Termín nadání je zavádějící, můžete se proto setkat i s pojmem lidé s vysokým potenciálem a obdobnými termíny. Používá se i anglický termín Gifted.
Protože tento pojem není exaktní, nemůžeme tak jednoduše určit, zda jste právě Vy Nadaným jedincem, a spadáte tak to naší cílové skupiny. Proto to jisté míry necháváme na Vašem posouzení - pokud víte, že nadaní jste, nebo to třeba jen tušíte, jste vítáni.
Stejně tak je tomu i u rodičů nadaných dětí - i když jsme si vědomi, že pro každého rodiče je jeho dítě nadané.
Dotazník bude z výše uvedených důvodů koncipován tak, abychom kontrolními dotazy zjistili, zda byste mohli být naše "cílovka". Nemusíte se však bát - rozhodně nebudeme nikomu tvrdit, že nadaný není. Koneckonců ani odborníci se prozatím zcela neshodnou v definicích.
Kdo je takovým nadaným jedincem? Těžká otázka, a ještě horší odpověď.
Každý z nás je nějakým způsobem nadaný. My tu ovšem nebudeme mluvit o běžném nadání - talentu.
Zkuste si všechny uvedené vlastnosti představit v poněkud absurdní a přehnané podobě. Neberte ohled ani na školní výsledky - ty o nadání nic moc neříkají. Naopak, spousta nadaných dětí má ve škole problém. Ať už kvůli nudě, nebo způsobu učení. A ani nadanému nejde všechno levou zadní. V životě to rozhodně nemají jednodušší, jsou limitováni mnoha věcmi. Pro mnoho z nich není nadání výhrou, ale spíše prokletím. Zvláště v případě, že o něm neví - mohou si připadat jiní, divní, neschopní, a především jako někdo, kdo nenaplnil očekávání. Pro okolí zase mohou být nafoukaní - a přitom je tento názor často daleko od pravdy - nadaní o sobě neustále pochybují, a uvědomují si, co všechno ještě neví.
Naší cílovou skupinou byste mohli být, pokud: (případně převeďte na své dítě)
- jste prošli nějakou formou diagnostiky, kde Vám či Vašemu potomkovi bylo sděleno, že nadání se Vás může týkat
- jste k tomuto názoru došli na základě "objektivní" sebediagnostiky
- je to pro Vás sice pojem nový, ale dokážete se ztotožnit s některými z uvedených věcí:
- jste vysoce inteligentní ( udává se od 130 v rámci běžně používané škály I.Q., ale vzhledem k tomu, že všichni tušíme, že testy měří spíše schopnost "řešit test", neberte toto číslo jako pevně dané. Rádi bychom upozornili, že jedinec může mít I.Q. třeba 160, ale nemusí být nadaný. Naopak mu mohlo být v jednom testu naměřeno daleko méně, ale nadaný být může.)
- máte pocit, že Váš mozek a vnímání funguje trochu jinak, než je běžné ( zkuste si to například představit jako jiný operační systém, který ke stejným výsledkům používá trochu jiné postupy)
- Vaše koníčky a zájmy jsou opravdu všestranné - nezáleží na tom, zda je to sport a psaní poezie, nebo matematické nadání a malba - jde spíše o to, že zahrnují různá spektra (čili ne například fotbal a basketbal, ale spíše ve smyslu fotbal a chemie)
- v oblastech Vašich zájmů jste "odborníky" - jde Vám to zkrátka daleko lépe, než ostatním vrstevníkům - a týká se to většiny věcí, ne pouze jedné z nich
- často přeskakujete od jednoho zájmu ke druhému, nic Vás nedokáže upoutat na dlouho
- jste velmi zvídaví
- ve škole jste možná měli občas problém nejen se spolužáky, ale i s učiteli (nudili jste se, nevyhovoval Vám způsob učení - napadaly Vás lepší způsoby, ne všichni učitelé Vám byli autoritou)
- dokážete se hluboce ponořit do problému, který Vás momentálně zajímá - ale ne vždy u něj zůstanete - hlavně pokud už jej vyřešíte, nebo Vás přestane z nějakého důvodu zajímat
- rádi se zabýváte problémy - jedno jakými - čistě pro tu radost z řešení a přemýšlení
- díváte se na situace a problémy z mnoha různých stran zároveň - často nedokážete jen tak rozhodnout, na které straně vlastně jste, protože aspektů, které vidíte, je mnoho, a nic není černobílé
- občas prohodíte něco, co není úplně "vhodné" - pro Vás je to logické, ale společnost to vnímá emotivně, nebo to poukazuje na chybu - a to není vždy žádaná záležitost
- zajímají Vás "velké pravdy", světové otázky, často nad nimi přemýšlíte
- spíše než tradice Vás zajímají inovace, pokud dávají smysl, odpoveď typu: "protože to tak je, protože jsem to řekl" pro Vás není přijatelná. Máte rádi originalitu, odlišnost.
- rutinní práce pro Vás není to pravé, zvládáte ji jen chvíli, a jen v určitých případech
- máte hluboký smysl pro spravedlnost - a možná ji právě vidéte trochu jinak
- v některých kolektivech jste za přirozeného vůdce
- často si ale s kolektivy nerozumíte
- máte problém vydržet u jednoho zaměstnání
- život je pro Vás neustálým bojem, a rozhodně nemáte pocit, že by Vám Vaše inteligence cokoliv ulehčovala
- máte pocit, že mrháte potenciálem, nebo Vám to někdo tvrdí
- uvědomujete si, že znalosti, informace, talenty, ..., které nemáte, jsou daleko obsáhlejší než ty, které máte - zkrátka staré dobré Vím, že nic nevím!
Toto jsou jen některé z věcí, které se mohou týkat Nadání v tom smyslu, o jakém chceme hovořit. Nadaní jsou také jen lidé, a tedy originály, tak jako my všichni.
Pokud jste se v nečem z toho, o čem píšeme, našli, neváhejte, a podělte se s námi o své názory.
Dotazník, prosím, neberte jako diagnostiku, nebo test. Každý názor je relevantní, každá odpověď je správná! Dotazník skutečně pouze zjišťuje, jak si daná problematika stojí ve společnosti, v tomto případě v konkrétnější skupině.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Dotazník se na základě Vašich odpovědí může různě vrstvit, aby Vás navedl k otázkám, které se Vás týkají (například na základě rozlišení rodiče dítěte/dospělý jedinec,...).
U některých otázek po Vás budeme vyžadovat písemnou odpověď. Pokud na věc nemáte názor, postačí napsat například "nevím". Budeme ale rádi, pokud se s námi o názor podělíte.
Tento dotazník v žádném případě nemůže a nechce sloužit coby diagnostika. Jde nám o Vaše názory na danou problematiku, a rozhodně nechceme nikomu tvrdit - Ty nadaný jsi, Ty nadaný nejsi!
Odpovědi respondentů
1. Jste nadaným jedincem, NEBO jeho rodičem? (tzn. za koho odpovídáte)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jedná se o mou maličkost → otázka č. 2, Jedná se o mého potomka (dítě či už dospělého) → otázka č. 41].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jedná se o mou maličkost | 28 | 84,85 % | 84,85 % |
Jedná se o mého potomka (dítě či už dospělého) | 5 | 15,15 % | 15,15 % |
2. Prošli jste nějakou formou diagnostiky, která by to potvrzovala, nebo relevantně nadhodila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sebeposouzení | 15 | 53,57 % | 45,45 % |
Názor okolí | 14 | 50 % | 42,42 % |
Ano (profesionálem) | 7 | 25 % | 21,21 % |
Ne | 6 | 21,43 % | 18,18 % |
Chystám se na to | 3 | 10,71 % | 9,09 % |
Ano (jinou než profesionální) | 2 | 7,14 % | 6,06 % |
3. Pokud jste již nějakou diagnostikou prošli, popište, prosím, jakou - není třeba uvádět žádná jména, pokud nechcete. Pokud Vás k dojmu, že se jedná o nadání přivedlo něco jiného, rádi bychom věděli, co to bylo.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
.
Aha
Asi před rokem jsem přečetla článek o nadaných lidech, který ve mně vyvolal, řekněme, jistou duševní smršť. Nemohu s jistotou říct, že patřím mezi nadané, možná jsem hypersenzitivní, možná nic z toho. Bude na Vás rozhodnout, zda Vám mnou vyplněný dotazník bude k užitku. Já jen vím, že tenkrát jsem měla pocit, jako by mě někdo konečně skutečně pochopil.
cc
informace od okolí, čeho jsem dosáhla
IQ test na nižším gymplu, cca v 11 letech, ale spíš mě k té úvaze přivedlo to, že se shodují s téměř všemi "symptomy"
IQ testy, výsledky v některých oblastech
IQ>140, nadání hlavně matematika
Jen názorem okolí.
Jen výsledek IQ testu nad 130.
má flexibilita a rozsach oborů, o které se zajímám. Myslím si, že jsem nadaný, i když ne nijak závratně, na základě somoposouzení.
Názor okolí
Ne
Nejsem si jistá, jestli jsem nadaná, ale myslím, že jsem nadprůměrně inteligentní a na spoustu věcí se dívám jinak než většina. Trochu jsem se našla ve vašem popisku.
neprošla
Neprošla jsem si žádnou profesionální diagnostikou, ani se nechystám. Přijde mi to zbytečné. Sama vidím, že mi jdou některé věci lépe než ostatním. Všímá si toho i mé okolí. Nebudu uvádět důvody proč si to myslím, každopádně i přes velkou sebekritiku jakési nadání vnímám.
PPP, Mensa ČR
Psychologické vyšetření, lidé, které jsem potkávali na své cestě
Rodice, ucitele
Rodiče to vždy říkali a něco jsem i sama vypozorovala. Na diagnostiku se mi nechce.
Sebediagnostika
Test inteligence a studijních předpokladů, organizovaný střední školou
učitelka výtvarného kurzu, přátelé
Určitě jsem byla "nadané dítě", nejsem si jistá, jak jsem na tom teď :) v dětství jsem často zvládala věci dříve a lépe než mí vrstevníci.
v dětství učitelé říkali, že mám talent na malování; v škole jsme patřila k nejchytrejším, v práci taky; často musím něco vysvětlovat, než to konečně ostatní pochopí;
Vždycky mi šla většina věcí líp než ostatním, rychle chápu, snadno se učím nové věci, zajímá mě spousta různých oborů. Skoro všechny body z úvodu na mě vlastně sedí.
4. Jaké je pohlaví Vaše, či Vašeho potomka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 20 | 71,43 % | 60,61 % |
muž | 7 | 25 % | 21,21 % |
jiné | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
5. Prošli jste nějakými oficiálními testy, které měly měřit inteligenci? (Mensa, psycholog, školní testy,...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 17 | 60,71 % | 51,52 % |
Ne | 11 | 39,29 % | 33,33 % |
6. O jaké testování se jednalo? Stále máme na mysli profesionální testy.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
IQ | 3 | 17,65 % | 9,09 % |
MENSA | 3 | 17,65 % | 9,09 % |
Psychologie | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
Psychotesty | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
už netuším, není to pro mne důležité takže jsem názvy vypustil z paměti | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
nějaké podivné testy prováděné na prvním stupni ZŠ | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
osp | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
Psychologické vyšetření | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
Test inteligence organizovaný střední školou | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
PPP, Mensa test | 1 | 5,88 % | 3,03 % |
ostatní odpovědi | 3 | 17,65 % | 9,09 % |
7. Zkoušeli jste nějakou "neoficiální" formu testování? Například složitější testy na internetu, nebo u lidí, kteří se tímto problémem zabývali (nemáme na mysli profesionály)? Stručně popište, o co se jednalo.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 11 | 39,29 % | 33,33 % |
testy na internetu | 3 | 10,71 % | 9,09 % |
svého času se prodávaly publikace s IQ testy - matematické představy, jazykové schopnosti, prostorová představivost apod. | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
iq testy | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
. | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Kdysi jsem si dělala IQ test v časopise jen tak pro zábavu a vyšel mi průměrný výsledek. Nemyslím, že jsem dobrá na vyplňování IQ testů. | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Žádný test, který jsem vyplnila na internetu, mi nikdy nepřipadal dvakrát věrohodný. Nejvíce, co jsem kdy vyplnila, byl test všeobecných studijních předpokladů. | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
iq test na webu (140) | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
ano, měl to být oficiální test. Jelikož mám adhd, byl problém se na test soustředit, a tak byl dotazník neprůkazný | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Mám dojem že ano, bohužel si nepamatuji | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
ostatní odpovědi | 6 | 21,43 % | 18,18 % |
8. Pokud jste získali konkrétní číslo I.Q., budeme rádi, pokud se s námi o ně podělíte - pamatujte, dotazník je anonymní. Pokud se jedná o různé cifry, zvolte, prosím průměr. Uveďte, o jaký test se jednalo - profi/neprofi.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nechci uvádět | 7 | 25 % | 21,21 % |
Nikdy jsem nebyl testován | 5 | 17,86 % | 15,15 % |
132 profi | 2 | 7,14 % | 6,06 % |
128 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
143 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Mensa: 144 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
nad 135 Profi | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
122 profi | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Myslím že to bylo 100-110. | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
rád bych uvedl, ale nepamatuji si ho | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
130 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
134 Profi | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
neprofi 140 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
140 Profi | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
Mensa test - 124 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
asi 140, NEProfi | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
115 | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
9. Domníváte se, že vysoká inteligence souvisí s nadáním (tak, jak ho popisujeme)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, zcela jistě → otázka č. 10, Ano, ale mohou existovat výjimky - například nevhodný test → otázka č. 10, Ne, vůbec nesouvisí → konec dotazníku, Vysoká inteligence není podmínkou nadání - například dítěti může jít sport, ale nemusí být jinak inteligentní → konec dotazníku, Neumím posoudit → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysoká inteligence není podmínkou nadání - například dítěti může jít sport, ale nemusí být jinak inteligentní | 19 | 67,86 % | 57,58 % |
Neumím posoudit | 4 | 14,29 % | 12,12 % |
Ano, ale mohou existovat výjimky - například nevhodný test | 4 | 14,29 % | 12,12 % |
Ano, zcela jistě | 1 | 3,57 % | 3,03 % |
10. Tvrzení: Mám širokou škálu zájmů.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 4 | 44,44 % | 12,12 % |
souhlasím | 2 | 22,22 % | 6,06 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 22,22 % | 6,06 % |
nevím | 1 | 11,11 % | 3,03 % |
11. Tvrzení: V jedné oblasti zájmu zvláště vynikám, ostatní jsou spíše doplňkové.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 5 | 55,56 % | 15,15 % |
nevím | 1 | 11,11 % | 3,03 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 11,11 % | 3,03 % |
souhlasím | 1 | 11,11 % | 3,03 % |
nesouhlasím | 1 | 11,11 % | 3,03 % |
12. Tvrzení: Mám nadání na jednu věc, ostatní věci mi nejdou.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nesouhlasím - jde mi více věcí průměrně → konec dotazníku, Nesouhlasím - jde mi více věcí lépe než ostatním → otázka č. 13, Neumím posoudit → otázka č. 13, Souhlasím - jsem v jedné věci velmi dobrý, ale ostatní mi tolik nejdou → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesouhlasím - jde mi více věcí lépe než ostatním | 4 | 44,44 % | 12,12 % |
Nesouhlasím - jde mi více věcí průměrně | 3 | 33,33 % | 9,09 % |
Souhlasím - jsem v jedné věci velmi dobrý, ale ostatní mi tolik nejdou | 2 | 22,22 % | 6,06 % |
13. Uveďte, prosím, některé své zájmy a dovednosti - ty, ve kterých relevantně vynikáte nad běžný průměr.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Botanika, výživa + vaření, paměť - hry s pamětí, strategické deskové hry, vše k čemu je potřeba kreativita (vymýšlení akcí pro děti, šifrovacích her, vyrábění...)
Kreslení a Mandaly
lingvistika, genealogie, šifrovací hry, hra na hudební nástroje, kresba, zoologie, logika, ... Nevím, kolik toho má být?
Nevím, jak to nazvat, ale dokážu lépe přemýšlet v souvislostech, mám větší přehled. Jsem lepší v matematice, češtině a angličtině.
14. Byl/a jste už ve škole (základní) považován/a za nadaného žáka? Vyberte, co nejvíc platí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, měl/a jsem samé jedničky | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
Nevím | 1 | 25 % | 3,03 % |
15. Měl/jste ve škole problémy s autoritami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 3 | 75 % | 9,09 % |
Pouze s některými učiteli | 1 | 25 % | 3,03 % |
16. Projevilo se nadání už v MŠ? Například jste četl/a, počítal/a, měla/a neobvyklé znalosti,...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 17, Ne → otázka č. 18, Nevím → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 2 | 50 % | 6,06 % |
Nevím | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
17. Popiště stručně, o co se jednalo.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve třech letech jsem četla, psala, znala hodiny a ve čtyřech zvládala běžné počty potřebné k nakupování | 1 | 50 % | 3,03 % |
čtení, psaní, počítání, kreslení | 1 | 50 % | 3,03 % |
18. Nudil/a jste se ve škole často při vyučování? Nemáme na mysli hyperaktivitu apod.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Někdy ano, pokud mě látka nezaujala (učitel nazaujal) | 2 | 50 % | 6,06 % |
Někdy ano, byl/a jsem o něco napřed | 1 | 25 % | 3,03 % |
Velmi často | 1 | 25 % | 3,03 % |
19. Dávali Vám spolužáci najevo jinakost negativním způsobem? Například šikanou v jakékoliv podobě. Jedná se teď pouze o nadání, nemáme namysli jiné důvody - například tělesný vzhled, sociální postavení atd.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi často | 2 | 50 % | 6,06 % |
Pouze ojedinělé případy | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
20. Jste spíše typ na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Od obojího trochu | 3 | 75 % | 9,09 % |
Humanitní obory | 1 | 25 % | 3,03 % |
21. Dostáváte se často do sporů kvůli Vašim názorům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas s každým | 2 | 50 % | 6,06 % |
Velmi často | 1 | 25 % | 3,03 % |
Občas, s rodinou a okolím | 1 | 25 % | 3,03 % |
22. Ví Vaši nejbližší o Vašem vysokém potenciálu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ano | 1 | 25 % | 3,03 % |
23. Podporuje Vás okolí ve Vašich zájmech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zcela běžně, v rámci průměru | 2 | 50 % | 6,06 % |
Jak ve kterých | 2 | 50 % | 6,06 % |
24. Řekli by o Vás Vaši nejbližší (rodina, přátelé), že jste výjimečně inteligentní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Možná ano | 2 | 50 % | 6,06 % |
Možná ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
Jistě ano | 1 | 25 % | 3,03 % |
25. Jste znám/a v širším okolí jako výjimečně inteligentní člověk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozhodně ne | 2 | 50 % | 6,06 % |
Spíše ano | 1 | 25 % | 3,03 % |
Rozhodně ano | 1 | 25 % | 3,03 % |
26. Stalo se Vám, že by Vás okolí "nálepkovalo"? Například: chytrák, všeuměl, Einstein, všechnovímvšechnoznám, inťouš, mimoň, ...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 2 | 50 % | 6,06 % |
Výjimečně | 1 | 25 % | 3,03 % |
Často | 1 | 25 % | 3,03 % |
27. Setkáváte se s podobně nadanými, či vysoce inteligentními lidmi v rámci jakékoliv organizované skupiny? Jaké? Nemáme nutně namysli oficiální organizaci, může se jednat například o pravidelná setkávání s přáteli.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne, ale přemýšlím o tom | 1 | 25 % | 3,03 % |
šifrovací hry | 1 | 25 % | 3,03 % |
28. Stává se Vám, že se setkáváte se spíše negativní reakcí na inteligenci? Ať už Vaši, nebo jako takovou. Máme na mysli například věty typu: Inteligenti nic neumí, chytrý znamená nepoužitelný v životě, inteligenty by měli nahnat do pořádné práce, myslí si, že když je chytrý, tak je lepší atd.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze výjimečně | 2 | 50 % | 6,06 % |
Občas | 1 | 25 % | 3,03 % |
Poměrně často | 1 | 25 % | 3,03 % |
29. Pociťujete své nadání jako výhodu, či nevýhodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jak kdy | 4 | 100 % | 12,12 % |
30. Budeme rádi, pokud nám povíte, proč tomu tak je (viz otázka 27.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Jsem spokojená s tím, jaká jsem, ale často nezapadám.
Někdy si připadám trochu mimo... Třeba když se baví manžel se svým bráchou: "Dívej, co je to za žábu? " Žába obecná." "Buď rád že tu není Barča." Nebo když mineme se skupinou lidí nějakou rostlinu tak si všímám že po pěti minutách vyprávění podrobností o ní na mě kouká polovina lidí znechuceně a polovina šokovaně, tak se cítím celkem trapně. Na druhou stranu mám díky tomu dost pestrý život, který si můžu žít jednoduše podle sebe.
Nwm
Pro mě samotnou je to samozřejmě výhoda. Jenže jako všechno, co vybočuje z průměru, je to pro většinu lidí neakceptovatelné. A i když se o to snažím, v úplně uzavřené sociální bublině se bohužel žít nedá...
31. Máte kolem sebe lidi, kteří jsou na tom stejně, jako Vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, jsem v kontaktu s několika | 2 | 50 % | 6,06 % |
Nevím | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ano, ale s žádným nejsem v bližším kontaktu | 1 | 25 % | 3,03 % |
32. Kdy jste se poprvé setkali s pojmem nadání? (případně i jinak vyjádřeným) Můžete zaškrtnout více možností - například jako dospělý, poměrně nedávno
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jako mladý dospělý (cca do 29 let) | 2 | 50 % | 6,06 % |
Je to již více, než 10 let | 1 | 25 % | 3,03 % |
Už v dětství/mládí | 1 | 25 % | 3,03 % |
33. Jaké je Vaše vzdělání? Pokud stále studujete, předpokládejte nejpravděpodobnější scénář v nejbližší době.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 2 | 66,67 % | 6,06 % |
Nedokončené Vysokoškolské | 1 | 33,33 % | 3,03 % |
34. Máte i další doplňující vzdělání? Například státní zkoušky, kurzy, ...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Několik | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ano | 1 | 25 % | 3,03 % |
35. Měl jste někdy psychické potíže, ke kterým vedlo Vaše nadání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ano, bylo to kvůli nadání (ať už z jakýchkolv příčin) | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ano, ale nejsem si jist/á, že to bylo kvůli tomu | 1 | 25 % | 3,03 % |
36. Myslíte si, že nadaní dospělí by si zasloužili více pozornosti ve veřejném prostoru? Máme na mysli debaty, články, pořady, rozhovory, akce,...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neumím posoudit | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
Rozhodně, a sám/sama bych se zapojil/a | 1 | 25 % | 3,03 % |
37. Už jste se někdy zapojili do činnosti, která souvisela s podporou nadaných?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 3 | 75 % | 9,09 % |
Ne, ale rád/a bych | 1 | 25 % | 3,03 % |
38. Jak jste na tom dle Vašeho soudu s takzvaným EQ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poměrně dobře | 2 | 50 % | 6,06 % |
Může být hůř | 2 | 50 % | 6,06 % |
39. Uvítali byste existenci různých skupin, spolků, nebo jen setkávání lidí s nadáním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ano, a rád/a se už účastním | 1 | 25 % | 3,03 % |
Ne | 1 | 25 % | 3,03 % |
40. Domníváte se, že existuje dostatek informací o této problematice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 2 | 50 % | 6,06 % |
Ne, mělo by být více | 2 | 50 % | 6,06 % |
41. Prošli jste s Vaším dítětem nějakou diagnostikou, testováním...na profesionální úrovni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 43, Ano → otázka č. 42, Ne, ale chystám se → otázka č. 43].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 3 | 60 % | 9,09 % |
Ne | 2 | 40 % | 6,06 % |
42. Jaký typ testu, diagnostiky, vyšetření to byl?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mensa | 1 | 33,33 % | 3,03 % |
při vyšetření v PP ohledně domácího vzdělávání | 1 | 33,33 % | 3,03 % |
fyzické schopn9st | 1 | 33,33 % | 3,03 % |
43. Prošli jste nějakou jinou formou - neprofesionální - testování či diagnostiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 3 | 60 % | 9,09 % |
Ano | 2 | 40 % | 6,06 % |
44. Pokud ano, o co se jednalo? Prosíme Vás o stručný popis.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, dosud nikdy | 3 | 60 % | 9,09 % |
mensa | 1 | 20 % | 3,03 % |
testování fyzixkých dovedností | 1 | 20 % | 3,03 % |
45. Domníváte se, že vysoká inteligence souvisí s nadáním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neumím posoudit → otázka č. 46, Ne, naprosto nesouvisí → konec dotazníku, Ano, zcela souvisí → otázka č. 46, Ano, ale mohou existovat výjimky - například vinou nevhodného testování → otázka č. 46, Ne, dítě může být nadané například na sport, ale přitom jen průměrně inteligentní → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, naprosto nesouvisí | 2 | 40 % | 6,06 % |
Ne, dítě může být nadané například na sport, ale přitom jen průměrně inteligentní | 1 | 20 % | 3,03 % |
Ano, ale mohou existovat výjimky - například vinou nevhodného testování | 1 | 20 % | 3,03 % |
Neumím posoudit | 1 | 20 % | 3,03 % |
46. Projevovalo/projevuje Vaše dítě nadání už v MŠ věku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 2 | 100 % | 6,06 % |
47. Vynikalo Vaše díte ve škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve více předmětech | 1 | 50 % | 3,03 % |
V jednom předmětu | 1 | 50 % | 3,03 % |
48. Pohlaví Vašeho dítěte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dívka | 2 | 100 % | 6,06 % |
49. Má/mělo Vaše dítě nestandardní zájmy, vzhledem k jeho věku a okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 2 | 100 % | 6,06 % |
50. Pokud ano, jaké to byly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
četba (od 4 let samostatně, posun v žánrových preferencích ), historie, botanika, náboženské systémy antického světa | 1 | 50 % | 3,03 % |
počítače, koně - hodně do hloubky | 1 | 50 % | 3,03 % |
51. Má Vaše dítě genetické předpoklady k nadání? (Nadaný jedinec v rodině)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 2 | 100 % | 6,06 % |
52. Jak starý je Váš potomek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
14-16 | 1 | 50 % | 3,03 % |
10-13 | 1 | 50 % | 3,03 % |
53. Má Vaše dítě nějaké výjimečné talenty, nadání, schopnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → konec dotazníku, Ano, jeden, je velmi talentované v určité věci → konec dotazníku, Nevím → konec dotazníku, Ano, několik věcí mu jde výrazně lépe než vrstevníkům → otázka č. 55, Je průměrně nadané na svůj věk → konec dotazníku, Zatím nedokážu posoudit → otázka č. 54].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, několik věcí mu jde výrazně lépe než vrstevníkům | 2 | 100 % | 6,06 % |
54. Jaké schopnosti či talenty to jsou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné odpovědi |
55. Kdy jste poprvé pojali podezření, že by Vaše dítě mohlo být nadané?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Před MŠ věkem | 1 | 50 % | 3,03 % |
v několika týdnech | 1 | 50 % | 3,03 % |
56. Domníváte se, že samé jedničky jsou jasnou známkou nadání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, zcela jasně → konec dotazníku, Ne, není to vzájemně podmínkou → otázka č. 57].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, není to vzájemně podmínkou | 2 | 100 % | 6,06 % |
57. Má/mělo Vaše dítě problémy se spolužáky? (Všeobecně)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V běžné míře | 2 | 100 % | 6,06 % |
58. Má Vaše dítě ještě jiná specifika? Například zdravotní problémy či postižení, ADHD, deprese, poruchy učení, ...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 1 | 50 % | 3,03 % |
netestována, ale jsem z oboru, lehčí ADHD | 1 | 50 % | 3,03 % |
59. V kolika letech Vaše dítě začalo číst? Máme na mysli alespoň jisté poznávání více písmenek.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 2 let | 1 | 50 % | 3,03 % |
Mezi 2. a 5. rokem | 1 | 50 % | 3,03 % |
60. Máte dostatek informací o nadaných dětech? pokud byste hledali informace, víte, kde je najít?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, nehledal/a jsem | 2 | 100 % | 6,06 % |
61. Máte dojem, že Vaše dítě bude/je v životě úspěšné po pracovní stránce? Myslíme výjimečně úspěšné.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zatím nemohu posoudit | 1 | 50 % | 3,03 % |
Ano, jistě v dospělosti bude | 1 | 50 % | 3,03 % |
62. Podporujete své dítě v jeho zájmech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ve všech, aktivně (účastníte se, vozíte na kroužky, ...) | 2 | 100 % | 6,06 % |
63. Pokud byste si mohli nějakým kouzlem přát, aby Vaše dítě bylo "normální", tedy nenadané, pro co byste se rozhodli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Raději aby zůstalo takové, jaké je | 2 | 100 % | 6,06 % |
64. Vidíte ve svém okolí (přátelé, učitelé, známí,..) ohlasy na nadání Vašeho dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Často | 2 | 100 % | 6,06 % |
65. Budete zklamaní, pokud dítě nevystuduje/nevystudovalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale je to jeho volba | 1 | 50 % | 3,03 % |
Ano, zcela jistě | 1 | 50 % | 3,03 % |
66. Myslíte, že Vaše dítě by mohlo mít,, či má problémy ve vztazích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Možná bude mít | 1 | 50 % | 3,03 % |
Ne, nemá - je-li už starší | 1 | 50 % | 3,03 % |
67. Kolik Vašich dětí je nadaných?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jen jedno, jedináček | 1 | 50 % | 3,03 % |
Jen jedno z více dětí | 1 | 50 % | 3,03 % |
68. Domníváte se, že rodiče nadaných dětí to mají při výchově náročnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jak kdy, pouze částečně | 1 | 50 % | 3,03 % |
Ne, stejně jako s ostatními dětmi | 1 | 50 % | 3,03 % |
69. Je/bylo Vaše dítě v nějaké speciální třídě či škole pro nadané žáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, je, či do ní půjde | 1 | 50 % | 3,03 % |
nebyla možnost | 1 | 50 % | 3,03 % |
70. Je Vaše dítě součástí nějakého programu (speciální kroužky, dohled odborníka, domácí vyučování, Mensa...) pro nadané žáky mimo školu? Jakého?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Feuersteinova metoda - individuálně, klub Mensy jsme odmítli, kryl se s jinými zájmy | 1 | 50 % | 3,03 % |
Ne | 1 | 50 % | 3,03 % |
71. Souhlasíte s tvrzením: vysoký potenciál může být svým způsobem nevýhodou pro běžný život?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 3 | 50 % | 9,09 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
nevím | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
72. Souhlasíte s tvrzením: Vysoký potenciál znamená úspěch?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
spíše souhlasím | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
nesouhlasím | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
73. Máte Vy, nebo Vaše dítě problémy s rozhodováním, čemu se zájmově či profesně věnovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, nevím, co si vybrat | 3 | 50 % | 9,09 % |
Ne, mám/má jasno | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
Neumím posoudit | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
74. Jak byste vlastními slovy velmi stručně popsali nadání, o kterém tu hovoříme?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Baví me
jednak hudební - skládala písně, zpívala, ale takové celkové humanitní - dobře vnímá souvislosti i částečně technické - počítač, mobil zvládá lépe než rodič, nejvíce je ale talentovaná na práci se zvířaty - je velmi empatická
Když člověk v něčem výjimečně vyniká. (Trochu přemýšlím, že to asi nejsem já.)
Když jste bez nějaké zvláštní snahy v hodně věcech lepší než ostatní.
V případě mého dítěte vysoké IQ s mimořádným přírodovědným i jazykovým nadáním + mimořádné hudební nadání.
Vysoký a ne úplně diferencované potenciál
75. Výraz Nadání je velmi diskutovaný - je totiž velmi zavádějící, a lidé ho chápou tradičně v jiném kontextu. Jaký výtaz byste zvolili Vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám představu | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
S vysokým potenciálem | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
obdarovaný | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
Nadání | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
76. nadaní lidé, ale také vysoce inteligentní lidé se často setkávají s negativními rekacemi společnosti. Proč tomu tak, dle Vašeho názoru, je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Strach, závist | 3 | 50 % | 9,09 % |
Působí to na ně elitářsky | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
Nevím | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
jiný způsob uvažování i komunikace, odlišné zájmy, jiné priority | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
Protože nemají dostatek informací | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
lidi okolo chápou pomaleji, nebo jsou trochu v jiném světě | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
77. Je něco, co byste chtěli doplnit k problematice?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Hodně štěstí.
Učila jsem, nadaných dětí jsem potkala málo. Někdy bylo nadání obrovské jednostranné spojené naopak s velkou nepraktičností a např. autismem. Pro mě bylo těžké poznání, že mé dítě už od velmi raného věku bude mít nade mnou myšlenkově převahu.
78. Je něco, co byste rádi doplnili k samotnému dotazníku? Například nejasné otázky, nebo naopak otázka, která nás nenapadla?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
VZdělávám dítě doma, částečně unschoolingově. Samo si vybírá, čemu a jak do hloubky se chce věnovat. Přijde mi to pro nadané děti vhodné, ale nevýhodou je méně zkušeností s kolektivem, dítě se pak nechá snadno nachytat.
79. Byli byste ochotní v budoucnu vyplnit podobný dotazník na toto, či obdobné téma?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozhodně ano | 3 | 50 % | 9,09 % |
Spíše ano | 2 | 33,33 % | 6,06 % |
Možná | 1 | 16,67 % | 3,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.