Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup a užívání parfémů
Nákup a užívání parfémů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ivana Petláková |
---|---|
Šetření: | 19. 04. 2011 - 21. 04. 2011 |
Počet respondentů: | 74 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 15.47 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
pomocí toho dotazníku bychom rádi zjistili, co je pro zákazníky rozhodující při výběru a nákupu parfémů, kde rádi tyto výrobky nakupují a jak často.
Jedná se o krátký dotazník, který nám pomůže při psaní seminární práce a zhotovení marketingového plánu pro imaginární společnost.
Odpovědi respondentů
1. Jak často používáte parfémy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát denně | 36 | 48,65 % | 48,65 % |
1 za den | 25 | 33,78 % | 33,78 % |
několikrát do týdne | 5 | 6,76 % | 6,76 % |
méně často než několikrát do týdne/příležitostně/výjmečně | 4 | 5,41 % | 5,41 % |
nepoužívám | 4 | 5,41 % | 5,41 % |
2. Jak často nakupujete parfémy pro vlastní potřebu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1x za půl roku | 24 | 32,43 % | 32,43 % |
1 x za půl roku | 20 | 27,03 % | 27,03 % |
1 x 3 měsíce | 14 | 18,92 % | 18,92 % |
měsíčně | 7 | 9,46 % | 9,46 % |
dostávám jako dárek | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
když mi dochází | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
nic | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
nekupuju, dostávám | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
Dle potřeby | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
1 za dva měsíce | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
1 za rok | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
Většinou je dostávám | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
ne | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
3. Platíte si nákup parfému sám/sama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, platím si jej sama. | 34 | 45,95 % | 45,95 % |
Ne, platí mi jej někdo jiný (rodiče/přítel/dostanu jej jako dárek) | 31 | 41,89 % | 41,89 % |
jak kdy | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
pokud jej nedostanu, jsem nucena zaplatit si ho | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
50 : 50 | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
jak kdy, někdy platím já, někdy to platí někdo jin | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
Někdy sama, někdy dárek | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
často dostanu jako dárek,sama kupuji když nemám | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
někdy si parfém koupím sama a někdy jej dostanu | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
neplatím | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
4. Kolik jste ochotni maximálně investovat do nákupu parfému? (Množství 100 ml)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
501 - 800,- Kč | 24 | 32,43 % | 32,43 % |
801 - 1000,- Kč | 16 | 21,62 % | 21,62 % |
méně než 500,- Kč | 15 | 20,27 % | 20,27 % |
1001 - 1 500,- Kč | 12 | 16,22 % | 16,22 % |
více než 1 500,- Kč | 7 | 9,46 % | 9,46 % |
5. Máte nějakou oblíbenou značku, kterou při výběru preferujete? (Pokud ano, napište, prosím, o jakou značku se jedná.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 11 | 14,86 % | 14,86 % |
nemám | 4 | 5,41 % | 5,41 % |
Gucci | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
diesel | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
dolce gabana | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
oriflame | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
chanel | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
playboy | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
purblanca | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
Nike | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
ostatní odpovědi | 46 | 62,16 % | 62,16 % |
6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Parfumerie (Douglas aj.) | 3.676 | 2.165 |
Drogistické řetezce (DM Drogeria aj.) | 3.176 | 1.983 |
Hypermarkety (Albert aj.) | 4.081 | 1.642 |
Internetové obchody (parfums.cz aj.) | 3.446 | 2.761 |
7. Co nejčastěji kromě vůně rozhoduje o nákupu daného parfému? (max. 3 možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena | 55 | 74,32 % | 74,32 % |
značka | 45 | 60,81 % | 60,81 % |
doporučení (od kamaráda/rodiny a pod.) | 26 | 35,14 % | 35,14 % |
sleva | 26 | 35,14 % | 35,14 % |
dostupnost v obchodech a skladech | 13 | 17,57 % | 17,57 % |
obal (dóza) | 11 | 14,86 % | 14,86 % |
jiná možnost (viz otázka č. 8) | 5 | 6,76 % | 6,76 % |
reklama, reklamní kampaň | 3 | 4,05 % | 4,05 % |
8. Pokud jste u předešlé otázky zvolili odpověď "jiná možnost", uveďtě zde prosím o jakou jinou možnost při výběru parfému se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
obsah, složení parfému
Parfémy nekupují.
Přitažlivost
to, jak mi parfém sedne, zda se ke mě daná vůně hodí
tradice
zkušenost
9. Jaká reklama Vás (při výběru jakéhokoliv výrobku na trhu) NEJVÍCE ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádná z nabízených možností | 26 | 35,14 % | 35,14 % |
televize | 19 | 25,68 % | 25,68 % |
internet | 14 | 18,92 % | 18,92 % |
noviny a časopisy | 12 | 16,22 % | 16,22 % |
letáky (doručované do schránky domu) | 3 | 4,05 % | 4,05 % |
10. Víte, co znamenají zmíněné kategorie parfémů?- Mass, Lifestyle, Luxury & Premuim
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nevím. (Nikdy jsem o této kategorizaci neslyšela) | 33 | 44,59 % | 44,59 % |
Zhruba tuším. (Někdy jsem o této kategorizaci již slyšela) | 30 | 40,54 % | 40,54 % |
Ano, vím. | 11 | 14,86 % | 14,86 % |
11. Kategorii Mass zastupuje například: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, koupil/a | 52 | 70,27 % | 70,27 % |
Ne, nekoupil/a | 22 | 29,73 % | 29,73 % |
12. Z kategorie Lifestyle např.– David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, koupil/a | 44 | 59,46 % | 59,46 % |
Ne, nekoupil/a | 30 | 40,54 % | 40,54 % |
13. Z kategorie Luxury & Premuim např. – Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, koupil/a | 39 | 52,7 % | 52,7 % |
Ne, nekoupil/a | 35 | 47,3 % | 47,3 % |
14. Co by Vás ovlivnilo, abyste při rozhodování mezi koupí parfému dal/a přednost právě kategorii Lifestyle? (David Beckham, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Naomi Campbell)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
cena
cena, vůně
dostupnost jejich cen do 1000 Kč, také podle jejich složení.
lepší vůně než u dražších značek
nevím
Nevím, spíš mě napadá, co by mě odradilo - antipatie k dané celebritě:) Občas mám vůně Naomi Campbell; hlavní důvod je, že se mi líbí vůně, pak také koukám na design lahvičky, ale na jiné věci se při rozhodování moc neohlížím.
nic, této kategorii nevěnuji žádnou pozornost
pouze vůně, jména hvězd mě nijak nezajímají
reklama
reklama
Rozhoduji se hlavně podle vůně, takže pokud by mi padl, koupila ho bych ho.
Rozhoduji se podle vůně, ne podle značky
Rozhoduji se skoro pokaždé podle vůně, což znamená pokud mi nebude vonět mají stejně smůlu.
sympatie vůně
Určitě vůně. Pokud by mi voněla neřeším ze které skupiny parfém je.
Vůně
vůně
vůně
vůně
VUNE
Vůně a cena
Vůně a výdrž na těle
vůně celebrit
vůně, cena
vune, cena
vůně, cena a množství
výdrž vůně, vůně ze které není poznat, že je "lifestyle" - obvykle je to poznat na první "pohled"
Zajímavá reklama a designový flakón.
zda se ke mně vůně parfému hodí
Značka, sleva,...
15. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-30 let | 55 | 74,32 % | 74,32 % |
31-50 let | 11 | 14,86 % | 14,86 % |
méně než 18 let | 7 | 9,46 % | 9,46 % |
51 a více let | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
16. Jste muž nebo žena?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 61 | 82,43 % | 82,43 % |
Muž | 13 | 17,57 % | 17,57 % |
17. Do jaké kategorie byste se zařadil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student/ka | 50 | 69,44 % | 67,57 % |
Osoba se stálým příjmem | 18 | 25 % | 24,32 % |
Osoba zapsaná na pracovním úřadě | 1 | 1,39 % | 1,35 % |
pracující student | 1 | 1,39 % | 1,35 % |
student a OSVČ | 1 | 1,39 % | 1,35 % |
studentka se stálým příjmem | 1 | 1,39 % | 1,35 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.