Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup a užívání parfémů

Nákup a užívání parfémů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Petláková
Šetření:19. 04. 2011 - 21. 04. 2011
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

pomocí toho dotazníku bychom rádi zjistili, co je pro zákazníky rozhodující při výběru a nákupu parfémů, kde rádi tyto výrobky nakupují a jak často.

Jedná se o krátký dotazník, který nám pomůže při psaní seminární práce a zhotovení marketingového plánu pro imaginární společnost.

 

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte parfémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně3648,65 %48,65 %  
1 za den2533,78 %33,78 %  
několikrát do týdne56,76 %6,76 %  
méně často než několikrát do týdne/příležitostně/výjmečně45,41 %5,41 %  
nepoužívám45,41 %5,41 %  

Graf

2. Jak často nakupujete parfémy pro vlastní potřebu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 1x za půl roku2432,43 %32,43 %  
1 x za půl roku2027,03 %27,03 %  
1 x 3 měsíce1418,92 %18,92 %  
měsíčně79,46 %9,46 %  
dostávám jako dárek11,35 %1,35 %  
když mi dochází11,35 %1,35 %  
nic11,35 %1,35 %  
nekupuju, dostávám11,35 %1,35 %  
Dle potřeby11,35 %1,35 %  
1 za dva měsíce11,35 %1,35 %  
1 za rok11,35 %1,35 %  
Většinou je dostávám11,35 %1,35 %  
ne11,35 %1,35 %  

Graf

3. Platíte si nákup parfému sám/sama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, platím si jej sama.3445,95 %45,95 %  
Ne, platí mi jej někdo jiný (rodiče/přítel/dostanu jej jako dárek)3141,89 %41,89 %  
jak kdy22,7 %2,7 %  
pokud jej nedostanu, jsem nucena zaplatit si ho11,35 %1,35 %  
50 : 5011,35 %1,35 %  
jak kdy, někdy platím já, někdy to platí někdo jin11,35 %1,35 %  
Někdy sama, někdy dárek11,35 %1,35 %  
často dostanu jako dárek,sama kupuji když nemám11,35 %1,35 %  
někdy si parfém koupím sama a někdy jej dostanu11,35 %1,35 %  
neplatím 11,35 %1,35 %  

Graf

4. Kolik jste ochotni maximálně investovat do nákupu parfému? (Množství 100 ml)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
501 - 800,- Kč2432,43 %32,43 %  
801 - 1000,- Kč1621,62 %21,62 %  
méně než 500,- Kč1520,27 %20,27 %  
1001 - 1 500,- Kč1216,22 %16,22 %  
více než 1 500,- Kč79,46 %9,46 %  

Graf

5. Máte nějakou oblíbenou značku, kterou při výběru preferujete? (Pokud ano, napište, prosím, o jakou značku se jedná.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1114,86 %14,86 %  
nemám45,41 %5,41 %  
Gucci22,7 %2,7 %  
diesel22,7 %2,7 %  
dolce gabana22,7 %2,7 %  
oriflame22,7 %2,7 %  
chanel22,7 %2,7 %  
playboy11,35 %1,35 %  
purblanca11,35 %1,35 %  
Nike11,35 %1,35 %  
ostatní odpovědi Playboy, puma
bruno banani
Armani , Mexx,
gucci, versace, lancome
Christina Aguilera
giorgio armani
Dolce a Gabana
Ferrari
Esprit
chloe
La rive
Adidas, Black Suede Touch
Hugo Boss
Hugo Boss, Pollo
nemám vyhraněnou značku
Guess
DKNY
Ralph Lauren
Puma, Lacoste
Hugo Boss, Avon
JLO
Donna Karan
žádnou
Kupuji podle nálady
STR8
Puma, Playboy
La Coste - Pour Femme, Salvator Dali - Ruby Lips
Beckman
Dona Karan
Amour - Emotion; nemohu znovu sehnat, malá značka
versace
CK
Mexx
Gucci, Chanel, Dior, Mochino, Givenchy
Victoria Beckham
beyonce heat
Amway
Dolce&Gabbana
Chanel, Lancome, Escada, Issey Miyake
lolita lempicka L
Adidas, Mexx
escada
Vintage-Kate Moss, Live LUXE-Jenifer Lopez,....
Replay
armani
DOLCE
4662,16 %62,16 % 

Graf

6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Parfumerie (Douglas aj.)3.6762.165
Drogistické řetezce (DM Drogeria aj.)3.1761.983
Hypermarkety (Albert aj.)4.0811.642
Internetové obchody (parfums.cz aj.)3.4462.761

Graf

7. Co nejčastěji kromě vůně rozhoduje o nákupu daného parfému? (max. 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena5574,32 %74,32 %  
značka4560,81 %60,81 %  
doporučení (od kamaráda/rodiny a pod.)2635,14 %35,14 %  
sleva2635,14 %35,14 %  
dostupnost v obchodech a skladech1317,57 %17,57 %  
obal (dóza)1114,86 %14,86 %  
jiná možnost (viz otázka č. 8)56,76 %6,76 %  
reklama, reklamní kampaň34,05 %4,05 %  

Graf

8. Pokud jste u předešlé otázky zvolili odpověď "jiná možnost", uveďtě zde prosím o jakou jinou možnost při výběru parfému se jedná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

obsah, složení parfému

Parfémy nekupují.

Přitažlivost

to, jak mi parfém sedne, zda se ke mě daná vůně hodí

tradice

zkušenost

9. Jaká reklama Vás (při výběru jakéhokoliv výrobku na trhu) NEJVÍCE ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádná z nabízených možností2635,14 %35,14 %  
televize1925,68 %25,68 %  
internet1418,92 %18,92 %  
noviny a časopisy1216,22 %16,22 %  
letáky (doručované do schránky domu)34,05 %4,05 %  

Graf

10. Víte, co znamenají zmíněné kategorie parfémů?- Mass, Lifestyle, Luxury & Premuim

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nevím. (Nikdy jsem o této kategorizaci neslyšela)3344,59 %44,59 %  
Zhruba tuším. (Někdy jsem o této kategorizaci již slyšela)3040,54 %40,54 %  
Ano, vím.1114,86 %14,86 %  

Graf

11. Kategorii Mass zastupuje například: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, koupil/a5270,27 %70,27 %  
Ne, nekoupil/a2229,73 %29,73 %  

Graf

12. Z kategorie Lifestyle např.– David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, koupil/a4459,46 %59,46 %  
Ne, nekoupil/a3040,54 %40,54 %  

Graf

13. Z kategorie Luxury & Premuim např. – Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, koupil/a3952,7 %52,7 %  
Ne, nekoupil/a3547,3 %47,3 %  

Graf

14. Co by Vás ovlivnilo, abyste při rozhodování mezi koupí parfému dal/a přednost právě kategorii Lifestyle? (David Beckham, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Naomi Campbell)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

cena

cena, vůně

dostupnost jejich cen do 1000 Kč, také podle jejich složení.

lepší vůně než u dražších značek

nevím

Nevím, spíš mě napadá, co by mě odradilo - antipatie k dané celebritě:) Občas mám vůně Naomi Campbell; hlavní důvod je, že se mi líbí vůně, pak také koukám na design lahvičky, ale na jiné věci se při rozhodování moc neohlížím.

nic, této kategorii nevěnuji žádnou pozornost

pouze vůně, jména hvězd mě nijak nezajímají

reklama

reklama

Rozhoduji se hlavně podle vůně, takže pokud by mi padl, koupila ho bych ho.

Rozhoduji se podle vůně, ne podle značky

Rozhoduji se skoro pokaždé podle vůně, což znamená pokud mi nebude vonět mají stejně smůlu.

sympatie vůně

Určitě vůně. Pokud by mi voněla neřeším ze které skupiny parfém je.

Vůně

vůně

vůně

vůně

VUNE

Vůně a cena

Vůně a výdrž na těle

vůně celebrit

vůně, cena

vune, cena

vůně, cena a množství

výdrž vůně, vůně ze které není poznat, že je "lifestyle" - obvykle je to poznat na první "pohled"

Zajímavá reklama a designový flakón.

zda se ke mně vůně parfému hodí

Značka, sleva,...

15. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-30 let5574,32 %74,32 %  
31-50 let 1114,86 %14,86 %  
méně než 18 let79,46 %9,46 %  
51 a více let11,35 %1,35 %  

Graf

16. Jste muž nebo žena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6182,43 %82,43 %  
Muž1317,57 %17,57 %  

Graf

17. Do jaké kategorie byste se zařadil/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka5069,44 %67,57 %  
Osoba se stálým příjmem1825 %24,32 %  
Osoba zapsaná na pracovním úřadě11,39 %1,35 %  
pracující student11,39 %1,35 %  
student a OSVČ11,39 %1,35 %  
studentka se stálým příjmem11,39 %1,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Co nejčastěji kromě vůně rozhoduje o nákupu daného parfému? (max. 3 možnosti)

  • odpověď značka:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drogistické řetezce (DM Drogeria aj.)=2 na otázku 6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Parfumerie (Douglas aj.)=1 na otázku 6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)

12. Z kategorie Lifestyle např.– David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

  • odpověď Ano, koupil/a:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drogistické řetezce (DM Drogeria aj.)=1 na otázku 6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte parfémy?

2. Jak často nakupujete parfémy pro vlastní potřebu?

3. Platíte si nákup parfému sám/sama?

4. Kolik jste ochotni maximálně investovat do nákupu parfému? (Množství 100 ml)

5. Máte nějakou oblíbenou značku, kterou při výběru preferujete? (Pokud ano, napište, prosím, o jakou značku se jedná.)

6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)

7. Co nejčastěji kromě vůně rozhoduje o nákupu daného parfému? (max. 3 možnosti)

9. Jaká reklama Vás (při výběru jakéhokoliv výrobku na trhu) NEJVÍCE ovlivňuje?

10. Víte, co znamenají zmíněné kategorie parfémů?- Mass, Lifestyle, Luxury & Premuim

11. Kategorii Mass zastupuje například: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

12. Z kategorie Lifestyle např.– David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

13. Z kategorie Luxury & Premuim např. – Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

15. Kolik je Vám let?

16. Jste muž nebo žena?

17. Do jaké kategorie byste se zařadil/a?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte parfémy?

2. Jak často nakupujete parfémy pro vlastní potřebu?

3. Platíte si nákup parfému sám/sama?

4. Kolik jste ochotni maximálně investovat do nákupu parfému? (Množství 100 ml)

5. Máte nějakou oblíbenou značku, kterou při výběru preferujete? (Pokud ano, napište, prosím, o jakou značku se jedná.)

6. Jak často nakupujete v nabízených obchodech? (1-nejčastěji, 2-často, 3-občas, 4-málokdy, 5-nikdy)

7. Co nejčastěji kromě vůně rozhoduje o nákupu daného parfému? (max. 3 možnosti)

9. Jaká reklama Vás (při výběru jakéhokoliv výrobku na trhu) NEJVÍCE ovlivňuje?

10. Víte, co znamenají zmíněné kategorie parfémů?- Mass, Lifestyle, Luxury & Premuim

11. Kategorii Mass zastupuje například: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

12. Z kategorie Lifestyle např.– David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

13. Z kategorie Luxury & Premuim např. – Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, a pod. Koupil/a jste si již někdy v minulosti nějaký parfém z této kategorie?

15. Kolik je Vám let?

16. Jste muž nebo žena?

17. Do jaké kategorie byste se zařadil/a?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Petláková, I.Nákup a užívání parfémů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakup-a-uzivani-parfemu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.