Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup vánočních dárků přes internet

Nákup vánočních dárků přes internet

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Ordáňová
Šetření:16. 11. 2013 - 30. 11. 2013
Počet respondentů:158
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Připravili jsme si pro Vás dotazník, který se týká nákupu vánočních dárků přes internet. Chceme zjistit proč a v jaké míře nakupujete dárky přes e-shopy. Prosíme Vás o jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Co nejčastěji kupujete přes e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika8553,8 %53,8 %  
kosmetika4327,22 %27,22 %  
hračky2515,82 %15,82 %  
kuchyňské potřeby53,16 %3,16 %  

Graf

2. Upřednostňuji

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírku7346,2 %46,2 %  
česká pošta5031,65 %31,65 %  
ppl3522,15 %22,15 %  

Graf

3. Jaké e-shopy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tuzemské13182,91 %82,91 %  
zahraniční2717,09 %17,09 %  

Graf

4. Používáte slevové portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka8251,9 %51,9 %  
ne5232,91 %32,91 %  
často2113,29 %13,29 %  
vždy31,9 %1,9 %  

Graf

5. Je pro Vás lepší výběr na internetu, než v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7446,84 %46,84 %  
ano5635,44 %35,44 %  
spíše ne2616,46 %16,46 %  
ne21,27 %1,27 %  

Graf

6. Ohodnoťte svoje zkušenosti s e-shopy.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kvalita výrobku2.121.194
ceny výrobku2.0061.437
rychlost doručení2.2531.025
komunikace2.3481.088
spokojenost s reklamací2.6771.333
informace o zásilce2.2341.217
rozmanitost výrobků2.0321.436
přehlednost stránek2.3041.212

Graf

7. Kolik jste ochotní investovat do přepravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
51-100Kč11170,25 %70,25 %  
30-50Kč3320,89 %20,89 %  
101 a více Kč148,86 %8,86 %  

Graf

8. S jakým předstihem dárky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
měsíc12579,11 %79,11 %  
2 měsíce2616,46 %16,46 %  
3 měsíce74,43 %4,43 %  

Graf

9. Pokud reklamujete výrobky, z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nefunkčí hned po rozbalení (pro Verunku posilám pusinku :-*)12,13 %0,63 %  
kvalita12,13 %0,63 %  
zatím bez reklamace12,13 %0,63 %  
-12,13 %0,63 %  
Poskozeny vyrobek12,13 %0,63 %  
porucha, nezávislá na eshopu12,13 %0,63 %  
Nekvalitní výrobek12,13 %0,63 %  
Neodpovídá popisu či obrázku12,13 %0,63 %  
Zatím jsem nereklamoval.12,13 %0,63 %  
Reklamuju vždy, pořád si je měním za jiné zboží. Takže vlastně kamarádky oslním novým tričkem Guess, ale za 2 týdny ho vrátím. Nevýhoda ale je, že ho nosím i se štítkem.12,13 %0,63 %  
ostatní odpovědi poruchovost
.. Ehm naučte se laskavě všechny kraje v ČR když už tvoříte nějaké dotazníky :)
vada
Nefunkční
nefunkcni, nelibi se, spatna velikost
prestanou fungovat
například boty reklamuji proto, protože se mi rozlepí podrážka nebo se začnou rozlepovat cele
jiná představa o produktu
vada, špatná velikost ...
špatný stav výrobku
nereklamuji
neshoda s vystaveným zbožím na internetu
Zamena vyrobku,chybejici cast,poskozeni vyrobku
nefunkčnost, neshoda s popisem, jiné zboží než objednané
zatím jsem nic reklamovat nemusel
rozbite
nesplnily moje ocekavani
poškození
rozbiti, nefunkcnost
Vadné zboží
poničený obal; seženu jinde levněji
nedodání všech komponentů, špatná kvalita
Dorazí rozbitý dárek, nesedí barva/velikost
Pokazí se
špatná velikost (oblečení)
nefunkcnost
neodpovídají popisu, vypadají jinak, jsou zničené
nevhodná velikost, nefunkčnost, výrobek neodpovídá popisu či kvalitě
nepadnoucí velikost, poškozené zboží
poškození, nevyhovující zboží
špatná velikost, nějakým způsobem poničené zboží
Zatím jsem nic nereklamovala.
kvůli nefunkčnosti, poškození
nefunkčnost
Pokud jsou zničené, z jiného důvodu se výrobky nereklamujou ;)
špatná kvlita, velikost..
Kvalita zboží, poškození.
3778,72 %23,42 % 

Graf

10. Kolik průměrně kupujete dárků k Vánocům přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 a více8050,63 %50,63 %  
24226,58 %26,58 %  
13622,78 %22,78 %  

Graf

11. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12075,95 %75,95 %  
muž3824,05 %24,05 %  

Graf

12. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-3014591,77 %91,77 %  
31-50127,59 %7,59 %  
51 a více10,63 %0,63 %  

Graf

13. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Severomoravský kraj5736,08 %36,08 %  
Jihomoravský kraj4629,11 %29,11 %  
Středočeský kraj1912,03 %12,03 %  
Západočeský kraj127,59 %7,59 %  
Severočeský kraj106,33 %6,33 %  
Východočeský kraj95,7 %5,7 %  
Jihočeský kraj53,16 %3,16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Co nejčastěji kupujete přes e-shop?

  • odpověď elektronika:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 11. Pohlaví?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co nejčastěji kupujete přes e-shop?

2. Upřednostňuji

3. Jaké e-shopy preferujete?

4. Používáte slevové portály?

5. Je pro Vás lepší výběr na internetu, než v obchodech?

6. Ohodnoťte svoje zkušenosti s e-shopy.

7. Kolik jste ochotní investovat do přepravy?

8. S jakým předstihem dárky nakupujete?

10. Kolik průměrně kupujete dárků k Vánocům přes internet?

11. Pohlaví?

12. Kolik je Vám let?

13. Z jakého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co nejčastěji kupujete přes e-shop?

2. Upřednostňuji

3. Jaké e-shopy preferujete?

4. Používáte slevové portály?

5. Je pro Vás lepší výběr na internetu, než v obchodech?

6. Ohodnoťte svoje zkušenosti s e-shopy.

7. Kolik jste ochotní investovat do přepravy?

8. S jakým předstihem dárky nakupujete?

10. Kolik průměrně kupujete dárků k Vánocům přes internet?

11. Pohlaví?

12. Kolik je Vám let?

13. Z jakého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ordáňová, V.Nákup vánočních dárků přes internet (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakup-darku-pres-internet.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.