Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kupní rozhodování u domácích spotřebičů

Kupní rozhodování u domácích spotřebičů

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Špírek
Šetření:18. 11. 2012 - 26. 11. 2012
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):20 / 16.55
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je zaměřen na analýzu kupního rozhodovacího procesu v oblasti elektrických spotřebičů pro domácnost (např. vysavač, žehlička, rychlovarná konvice, topinkovač, mikrovlná trouba, mixér, fén, zahradní nářadí, atd.).

Odpovědi respondentů

1. Před nákupem elektrického domácího spotřebiče vyhledáváte informace:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu9688,89 %88,89 %  
mezi přáteli4541,67 %41,67 %  
u prodejce4137,96 %37,96 %  
v reklamě1412,96 %12,96 %  
v tisku76,48 %6,48 %  

Graf

2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
značka4.1393.064
cena2.8241.923
kvalita2.4171.836
funkce/vlastnosti/výkon2.4542.266
dostupnost5.0282.527
design5.1021.777
doprovodné služby6.0371.888

Graf

3. Jaký podnět Vás může přivést k nákupu nového elektrického domácího spotřebiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nové funkce a vlastnosti/vyšší výkon6963,89 %63,89 %  
úspornější provoz6459,26 %59,26 %  
slevová akce4642,59 %42,59 %  
reklama98,33 %8,33 %  
nový design87,41 %7,41 %  

Graf

4. Konečné rozhodnutí o nákupu elektrického domácího spotřebiče provádí zejména:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oba společně5954,63 %54,63 %  
žena3027,78 %27,78 %  
muž1917,59 %17,59 %  

Graf

5. Ovlivňuje reklama Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4037,04 %37,04 %  
spíše souhlasím3936,11 %36,11 %  
nesouhlasím1412,96 %12,96 %  
nevím109,26 %9,26 %  
souhlasím54,63 %4,63 %  

Graf

6. Ovlivňuje prodejce Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4137,96 %37,96 %  
spíše nesouhlasím3633,33 %33,33 %  
nesouhlasím1110,19 %10,19 %  
nevím1110,19 %10,19 %  
souhlasím98,33 %8,33 %  

Graf

7. Domníváte se, že vysoká cena elektrického domácího spotřebiče je zárukou kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4238,89 %38,89 %  
spíše souhlasím3128,7 %28,7 %  
nesouhlasím1816,67 %16,67 %  
nevím1412,96 %12,96 %  
souhlasím32,78 %2,78 %  

Graf

8. Při nákupu elektrického spotřebiče pro domácnost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vybírám spíše mezi středně drahými výrobky.8376,85 %76,85 %  
Vybírám spíše mezi dražšími výrobky.1614,81 %14,81 %  
Vybírám spíše mezi levnějšími výrobky.98,33 %8,33 %  

Graf

9. Jsou pro Vaše rozhodnutí důležité doprovodné služby (např. transport do domu, pomoc se zapojením, rady prodejců, atd.) při nákupu elektrického domácího spotřebiče?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4440,74 %40,74 %  
spíše nesouhlasím3431,48 %31,48 %  
nesouhlasím1513,89 %13,89 %  
souhlasím1110,19 %10,19 %  
nevím43,7 %3,7 %  

Graf

10. Procházíte obchody nebo nahlížíte do výloh, i když nepotřebujete žádný nový elektrický domácí spotřebič?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4137,96 %37,96 %  
nesouhlasím2422,22 %22,22 %  
souhlasím2422,22 %22,22 %  
spíše nesouhlasím1715,74 %15,74 %  
nevím21,85 %1,85 %  

Graf

11. Máte nějakou oblíbenou značku elektrických domácích spotřebičů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6762,04 %62,04 %  
Ano4137,96 %37,96 %  

Graf

12. Jaké jsou Vaše nejoblíbenější značky (max 3) elektrických domácích spotřebičů?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ETA37,32 %2,78 %  
Sony, Eta24,88 %1,85 %  
ETA, Braun, Zepter12,44 %0,93 %  
Bosch12,44 %0,93 %  
lux, eta, sony12,44 %0,93 %  
panasonic, braun, eta12,44 %0,93 %  
Phillips Panasonic12,44 %0,93 %  
Philips, samsung12,44 %0,93 %  
Electrolux, Eta12,44 %0,93 %  
Bosch, AEG, Electrolux12,44 %0,93 %  
ostatní odpovědi Sencor, ETA
Eta, Fagor
PANASONIC, SAMSUNG, BOSCH
Eta, Kenwood, Whirlpool
Roventa, Eta, Zelmer
Miele, Bosch
Sony, Fagor, delonghi
Siemens
miele, whirlpool, samsung
ETA, Electrolux
Sony, Philips, Daewoo
eta, moulinex, samsung, sencor
AEG, ETA, Eletrolux
Samsung, AEG, Braun, ETA
Phillips, elektolux
ETA, SENCOR
Braun, ETA
Eta, moulinex
Sencor, Indesit, Phillips
ETA, MIELE, ELECTROLUX
ETA, Rowenta
eta, samsung. hyundai, zanussi
sony, elektrolux, panasonic
Moulinex, Samsung
AEG
Zanussi, Eta
Whirlpool
Elektrolux, LG
2868,29 %25,93 % 

Graf

13. Znáte značku ETA?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10698,15 %98,15 %  
ne21,85 %1,85 %  

Graf

14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7670,37 %70,37 %  
Ne3229,63 %29,63 %  

Graf

15. Jste s tímto elektrickým domácím spotřebičem značky ETA spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Souhlasímotázka č. 19, Spíše souhlasímotázka č. 19, Nevímotázka č. 16, Spíše nesouhlasímotázka č. 16, Nesouhlasímotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím3950,65 %36,11 %  
Spíše souhlasím2836,36 %25,93 %  
Spíše nesouhlasím810,39 %7,41 %  
Nevím22,6 %1,85 %  

Graf

16. S čím jste na svém elektrickém domácím spotřebiči značky ETA nespokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poruchovost763,64 %6,48 %  
špatná funkčnost545,45 %4,63 %  
vysoká cena vzhledem k dosavadním zkušenostem s výrobkem436,36 %3,7 %  
použitý materiál327,27 %2,78 %  
nedostatečný výkon327,27 %2,78 %  
kvalita zpracování218,18 %1,85 %  
poskytovaný servis19,09 %0,93 %  
údržba výrobku19,09 %0,93 %  

Graf

17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3394,29 %30,56 %  
Ano25,71 %1,85 %  

Graf

18. Co Vás k tomu přívádí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zkušenosti přátel (jiných spotřebitelů)266,67 %1,85 %  
reklama266,67 %1,85 %  
vlastní sběr informací266,67 %1,85 %  
předchozí zkušenosti se značkou ETA133,33 %0,93 %  
rady prodejce133,33 %0,93 %  

Graf

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7064,81 %64,81 %  
Muž3835,19 %35,19 %  

Graf

20. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let5954,63 %54,63 %  
27 - 40 let2321,3 %21,3 %  
41 - 59 let2018,52 %18,52 %  
60 a více let65,56 %5,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).

  • odpověď doprovodné služby=7:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost=6 na otázku 2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).

14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?

  • odpověď Ne:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?

17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?

  • odpověď Ne:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Před nákupem elektrického domácího spotřebiče vyhledáváte informace:

2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).

3. Jaký podnět Vás může přivést k nákupu nového elektrického domácího spotřebiče?

4. Konečné rozhodnutí o nákupu elektrického domácího spotřebiče provádí zejména:

5. Ovlivňuje reklama Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

6. Ovlivňuje prodejce Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

7. Domníváte se, že vysoká cena elektrického domácího spotřebiče je zárukou kvality?

8. Při nákupu elektrického spotřebiče pro domácnost:

9. Jsou pro Vaše rozhodnutí důležité doprovodné služby (např. transport do domu, pomoc se zapojením, rady prodejců, atd.) při nákupu elektrického domácího spotřebiče?

10. Procházíte obchody nebo nahlížíte do výloh, i když nepotřebujete žádný nový elektrický domácí spotřebič?

11. Máte nějakou oblíbenou značku elektrických domácích spotřebičů?

13. Znáte značku ETA?

14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?

15. Jste s tímto elektrickým domácím spotřebičem značky ETA spokojeni?

17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?

19. Pohlaví:

20. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Před nákupem elektrického domácího spotřebiče vyhledáváte informace:

2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).

3. Jaký podnět Vás může přivést k nákupu nového elektrického domácího spotřebiče?

4. Konečné rozhodnutí o nákupu elektrického domácího spotřebiče provádí zejména:

5. Ovlivňuje reklama Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

6. Ovlivňuje prodejce Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?

7. Domníváte se, že vysoká cena elektrického domácího spotřebiče je zárukou kvality?

8. Při nákupu elektrického spotřebiče pro domácnost:

9. Jsou pro Vaše rozhodnutí důležité doprovodné služby (např. transport do domu, pomoc se zapojením, rady prodejců, atd.) při nákupu elektrického domácího spotřebiče?

10. Procházíte obchody nebo nahlížíte do výloh, i když nepotřebujete žádný nový elektrický domácí spotřebič?

11. Máte nějakou oblíbenou značku elektrických domácích spotřebičů?

13. Znáte značku ETA?

14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?

15. Jste s tímto elektrickým domácím spotřebičem značky ETA spokojeni?

17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?

19. Pohlaví:

20. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Špírek, D.Kupní rozhodování u domácích spotřebičů (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakup-domacich-spotrebicu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.