Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kupní rozhodování u domácích spotřebičů
Kupní rozhodování u domácích spotřebičů
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Špírek |
---|---|
Šetření: | 18. 11. 2012 - 26. 11. 2012 |
Počet respondentů: | 108 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 16.55 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je zaměřen na analýzu kupního rozhodovacího procesu v oblasti elektrických spotřebičů pro domácnost (např. vysavač, žehlička, rychlovarná konvice, topinkovač, mikrovlná trouba, mixér, fén, zahradní nářadí, atd.).
Odpovědi respondentů
1. Před nákupem elektrického domácího spotřebiče vyhledáváte informace:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 96 | 88,89 % | 88,89 % |
mezi přáteli | 45 | 41,67 % | 41,67 % |
u prodejce | 41 | 37,96 % | 37,96 % |
v reklamě | 14 | 12,96 % | 12,96 % |
v tisku | 7 | 6,48 % | 6,48 % |
2. Seřaďte kritéria, která jsou pro Vás při výběru elektrického domácího spotřebiče důležitá. Od nejdůležitějšího (1) po nejméně důležitý (7).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
značka | 4.139 | 3.064 |
cena | 2.824 | 1.923 |
kvalita | 2.417 | 1.836 |
funkce/vlastnosti/výkon | 2.454 | 2.266 |
dostupnost | 5.028 | 2.527 |
design | 5.102 | 1.777 |
doprovodné služby | 6.037 | 1.888 |
3. Jaký podnět Vás může přivést k nákupu nového elektrického domácího spotřebiče?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nové funkce a vlastnosti/vyšší výkon | 69 | 63,89 % | 63,89 % |
úspornější provoz | 64 | 59,26 % | 59,26 % |
slevová akce | 46 | 42,59 % | 42,59 % |
reklama | 9 | 8,33 % | 8,33 % |
nový design | 8 | 7,41 % | 7,41 % |
4. Konečné rozhodnutí o nákupu elektrického domácího spotřebiče provádí zejména:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oba společně | 59 | 54,63 % | 54,63 % |
žena | 30 | 27,78 % | 27,78 % |
muž | 19 | 17,59 % | 17,59 % |
5. Ovlivňuje reklama Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 40 | 37,04 % | 37,04 % |
spíše souhlasím | 39 | 36,11 % | 36,11 % |
nesouhlasím | 14 | 12,96 % | 12,96 % |
nevím | 10 | 9,26 % | 9,26 % |
souhlasím | 5 | 4,63 % | 4,63 % |
6. Ovlivňuje prodejce Váš výběr značky elektrického domácího spotřebiče?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 41 | 37,96 % | 37,96 % |
spíše nesouhlasím | 36 | 33,33 % | 33,33 % |
nesouhlasím | 11 | 10,19 % | 10,19 % |
nevím | 11 | 10,19 % | 10,19 % |
souhlasím | 9 | 8,33 % | 8,33 % |
7. Domníváte se, že vysoká cena elektrického domácího spotřebiče je zárukou kvality?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 42 | 38,89 % | 38,89 % |
spíše souhlasím | 31 | 28,7 % | 28,7 % |
nesouhlasím | 18 | 16,67 % | 16,67 % |
nevím | 14 | 12,96 % | 12,96 % |
souhlasím | 3 | 2,78 % | 2,78 % |
8. Při nákupu elektrického spotřebiče pro domácnost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vybírám spíše mezi středně drahými výrobky. | 83 | 76,85 % | 76,85 % |
Vybírám spíše mezi dražšími výrobky. | 16 | 14,81 % | 14,81 % |
Vybírám spíše mezi levnějšími výrobky. | 9 | 8,33 % | 8,33 % |
9. Jsou pro Vaše rozhodnutí důležité doprovodné služby (např. transport do domu, pomoc se zapojením, rady prodejců, atd.) při nákupu elektrického domácího spotřebiče?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 44 | 40,74 % | 40,74 % |
spíše nesouhlasím | 34 | 31,48 % | 31,48 % |
nesouhlasím | 15 | 13,89 % | 13,89 % |
souhlasím | 11 | 10,19 % | 10,19 % |
nevím | 4 | 3,7 % | 3,7 % |
10. Procházíte obchody nebo nahlížíte do výloh, i když nepotřebujete žádný nový elektrický domácí spotřebič?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 41 | 37,96 % | 37,96 % |
nesouhlasím | 24 | 22,22 % | 22,22 % |
souhlasím | 24 | 22,22 % | 22,22 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 15,74 % | 15,74 % |
nevím | 2 | 1,85 % | 1,85 % |
11. Máte nějakou oblíbenou značku elektrických domácích spotřebičů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 67 | 62,04 % | 62,04 % |
Ano | 41 | 37,96 % | 37,96 % |
12. Jaké jsou Vaše nejoblíbenější značky (max 3) elektrických domácích spotřebičů?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ETA | 3 | 7,32 % | 2,78 % |
Sony, Eta | 2 | 4,88 % | 1,85 % |
ETA, Braun, Zepter | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
Bosch | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
lux, eta, sony | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
panasonic, braun, eta | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
Phillips Panasonic | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
Philips, samsung | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
Electrolux, Eta | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
Bosch, AEG, Electrolux | 1 | 2,44 % | 0,93 % |
ostatní odpovědi | 28 | 68,29 % | 25,93 % |
13. Znáte značku ETA?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 106 | 98,15 % | 98,15 % |
ne | 2 | 1,85 % | 1,85 % |
14. Vlastníte nějaký elektrický domácí spotřebič značky ETA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 76 | 70,37 % | 70,37 % |
Ne | 32 | 29,63 % | 29,63 % |
15. Jste s tímto elektrickým domácím spotřebičem značky ETA spokojeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Souhlasím → otázka č. 19, Spíše souhlasím → otázka č. 19, Nevím → otázka č. 16, Spíše nesouhlasím → otázka č. 16, Nesouhlasím → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Souhlasím | 39 | 50,65 % | 36,11 % |
Spíše souhlasím | 28 | 36,36 % | 25,93 % |
Spíše nesouhlasím | 8 | 10,39 % | 7,41 % |
Nevím | 2 | 2,6 % | 1,85 % |
16. S čím jste na svém elektrickém domácím spotřebiči značky ETA nespokojeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poruchovost | 7 | 63,64 % | 6,48 % |
špatná funkčnost | 5 | 45,45 % | 4,63 % |
vysoká cena vzhledem k dosavadním zkušenostem s výrobkem | 4 | 36,36 % | 3,7 % |
použitý materiál | 3 | 27,27 % | 2,78 % |
nedostatečný výkon | 3 | 27,27 % | 2,78 % |
kvalita zpracování | 2 | 18,18 % | 1,85 % |
poskytovaný servis | 1 | 9,09 % | 0,93 % |
údržba výrobku | 1 | 9,09 % | 0,93 % |
17. Uvažujete o koupi nějakého elektrického domácího spotřebiče značky ETA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 18, Ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 33 | 94,29 % | 30,56 % |
Ano | 2 | 5,71 % | 1,85 % |
18. Co Vás k tomu přívádí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zkušenosti přátel (jiných spotřebitelů) | 2 | 66,67 % | 1,85 % |
reklama | 2 | 66,67 % | 1,85 % |
vlastní sběr informací | 2 | 66,67 % | 1,85 % |
předchozí zkušenosti se značkou ETA | 1 | 33,33 % | 0,93 % |
rady prodejce | 1 | 33,33 % | 0,93 % |
19. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 70 | 64,81 % | 64,81 % |
Muž | 38 | 35,19 % | 35,19 % |
20. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 26 let | 59 | 54,63 % | 54,63 % |
27 - 40 let | 23 | 21,3 % | 21,3 % |
41 - 59 let | 20 | 18,52 % | 18,52 % |
60 a více let | 6 | 5,56 % | 5,56 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.