Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup drogistického zboží v ČR

Nákup drogistického zboží v ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Dvořáková
Šetření:20. 01. 2016 - 16. 02. 2016
Počet respondentů:271
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci bakalářské práce Vás chci požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který je zcela anonymní. Dotazník je určen pro respondenty narozené v letech1965 – 2000. Cílem dotazníkového šetření je zjistit, specifika a preference při nákupu kosmetiky na českém trhu.

Výsledky budou veřejně dostupné.

Děkuji Vám za Váš čas a ochotu při vyplňování tohoto dotazníku.

Klára Dvořáková

EkF, VŠB – TU Ostrava 

Odpovědi respondentů

1. Rok Vašeho narození:

Pokud jste mimo dané časové rozmezí, tedy rok Vašeho narození je mimo roky 1965 – 2000, prosím, dotazník dále nevyplňujte.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1993269,59 %9,59 %  
1991248,86 %8,86 %  
1992207,38 %7,38 %  
1990197,01 %7,01 %  
1989186,64 %6,64 %  
1994176,27 %6,27 %  
1985176,27 %6,27 %  
1988145,17 %5,17 %  
1997124,43 %4,43 %  
1998103,69 %3,69 %  
ostatní odpovědi 1987
1995
1982
1986
1996
1980
1984
1970
1973
1977
1966
1981
1965
1975
1972
1983
1974
1967
11111000011
22
1979
1968
1969
1978
2000
1956
90
9434,69 %34,69 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1988.65
Minimum:1970
Maximum:1997
Variační rozpětí:27
Rozptyl:36.33
Směrodatná odchylka:6.03
Medián:1990
Modus:1993

Graf

2. Nakupujete drogistické zboží?

Např. pleťová kosmetika, sprchové gely, mýdla, vlasová kosmetika, čisticí prostředky na nádobí, čisticí prostředky (na podlahu, na prach), prací prostředky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano26898,89 %98,89 %  
Ne31,11 %1,11 %  

Graf

3. Kde nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenný obchod - specializovaná samoobslužná drogérie (např. DM, Teta, Rossmann, a jiné)21981,72 %80,81 %  
Kamenný obchod - hypermarket, supermarket (např. Tesco, Albert, a jiné)12747,39 %46,86 %  
Přímý prodej (např. Avon, Oriflame, a jiné)5018,66 %18,45 %  
Internetový obchod4516,79 %16,61 %  
Kamenný obchod - menší samoobslužné prodejny (např. Hruška, Coop, a jiné)114,1 %4,06 %  
Kamenný obchod - malý pultový prodej20,75 %0,74 %  

Graf

4. Prosím vypište, které internetové obchody využíváte nejčastěji?

Vyplňují pouze ti, kteří v 3. zaškrtli internetový obchod, vypište maximálně 3.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aukro mall.cz parfums.cz

aukro parfums

aukro

aukro, parfums

aukro, wish, alli express

aukro.cz mall.cz

AVON

avon

Avon, Balea

Avon, DM drogerie

bb-cream.cz

dedra avon

Dm

DM, Rossmann, Teta, Lidl, Tesco, Globus

DM, Teta drogerie, Rossmann

DM, Teta, Rossman

DM, Teta, Rossmann

Douglas.cz, Parfums.cz, Elfkosmetika.cz

Ebay, Prozdravi

Eva.cz

Fler (domácí kosmetika), nějaký avon internet

hanibal

heureka

heureka.cz - najdu si tam, kde je to nejlevnější, elnino-parfumes.cz

http://missiva.cz

itesco, rohlik.cz, lekarna.cz

krasa.cz, parfums.cz, elnino.cz

lekarna.cz

lekarna.cz,bione cosmetics

mall parfums aukro

Mall.cz

Mall.cz, Alza.cz

nepoužívám

Nic

parfemy.cz, vinted.cz

parfum.cz

Parfums

Parfums

parfums, pinkpanda, krása

parfums.cz

Parfums.cz

parfums.cz

Parfums.cz

parfums.cz

parfums.cz

parfums.cz

Parfums.cz, Krasa.cz

Pilulka.cz

Rossmann, Teta

Rossmann,Teta,DM

Různě podle nabídky.

specializované: alpa.cz, manufaktura.cz

Teta, DM, Globus

TOPVET

VMD drogerie

vmd drogerie, parfums

wish, alli express

www.kosmetika-zdravi.cz

YVES ROCHER, PARFUMS, EL NINO

5. Kde nejčastěji získáváte informace o nabídce drogistického zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přímo na prodejně17766,04 %65,31 %  
Tištěné katalogy, letáky, newslettery15658,21 %57,56 %  
Internet - oficiální stránky prodejců (např. dm-drogeriemarkt.cz)5620,9 %20,66 %  
Internet - blogy, diskuze5018,66 %18,45 %  
Internet - sociální sítě, youtube3713,81 %13,65 %  
Internet - přímo na stránkách výrobců drogistického zboží2810,45 %10,33 %  
Tištěné noviny a časopisy145,22 %5,17 %  
sleduji slevy na internetu10,37 %0,37 %  
od manželky10,37 %0,37 %  
Televizní reklama 10,37 %0,37 %  
Kupi.cz10,37 %0,37 %  
Email10,37 %0,37 %  
Reklama v televizi10,37 %0,37 %  
aplikace prodejen v telefonu10,37 %0,37 %  
internet - zasílání nabídky10,37 %0,37 %  
Od přátel, rodiny atd10,37 %0,37 %  
Od známých10,37 %0,37 %  
emaily of prodejců10,37 %0,37 %  

Graf

6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?

Ohodnoťte na škále 1-7 (1=velmi důležité, 7=nedůležité).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Nakoupil/a jste již někdy nějaký drogistický výrobek přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, nakupuji všechnu drogerii přes internetotázka č. 9, Ano, nakupuji více než 50% přes internetotázka č. 9, Ano, ale více nakupuji v kamenných prodejnáchotázka č. 9, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale více nakupuji v kamenných prodejnách17163,81 %63,1 %  
Ne7327,24 %26,94 %  
Ano, nakupuji více než 50% přes internet207,46 %7,38 %  
Ano, nakupuji všechnu drogerii přes internet41,49 %1,48 %  

Graf

8. Co Vás nejvíce odrazuje od online nákupu drogistického zboží?

Vyberte 1 možnost.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Navýšení ceny zboží o balné a dopravu3650 %13,28 %  
Strach z nedodání zboží811,11 %2,95 %  
Nejistota originálního zboží (imitace známých značek)79,72 %2,58 %  
Délka dodání zboží45,56 %1,48 %  
Možné problémy s reklamací34,17 %1,11 %  
Nedůvěryhodné internetové stránky prodejců34,17 %1,11 %  
Poškození zboží při přepravě22,78 %0,74 %  
radši výrobek vidím reálně v obchodě 11,39 %0,37 %  
Nejistota při výběru, nemožnost si prohlédnout, osahat. 11,39 %0,37 %  
neměla jsem potřebu11,39 %0,37 %  
Musím pro to jít na poštu11,39 %0,37 %  
ráda chodím do drogerie osobně11,39 %0,37 %  
zbytečné, jelikož mnou kupované značky jsou dostupné v běžných kamenných obchodech11,39 %0,37 %  
nemožnost si zboží tzv. očuchat11,39 %0,37 %  
V našem městě je všechno drogistické zboží dobře dostupné. Máme tu dvě drogerie (i Tetu) a tři supermarkety.11,39 %0,37 %  
nemám důvod tam nakupovat11,39 %0,37 %  

Graf

9. Jaké procento výdajů na drogistické zboží utratíte v kamenné prodejně a jakou část v online obchodě?

Prosím napište pouze číslo od 0 do 100.

Např. 80% utratím v kamenné prodejně, 20% utratím online nákupem = napíšu 80. 

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
906725 %24,72 %  
1006223,13 %22,88 %  
803814,18 %14,02 %  
95269,7 %9,59 %  
70248,96 %8,86 %  
9972,61 %2,58 %  
6062,24 %2,21 %  
4062,24 %2,21 %  
9862,24 %2,21 %  
5051,87 %1,85 %  
ostatní odpovědi 20
30
75
85
95.5
65
10
35
0
97.3
45
97
217,84 %7,75 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:86.39
Minimum:40
Maximum:100
Variační rozpětí:60
Rozptyl:191.08
Směrodatná odchylka:13.82
Medián:90
Modus:90

Graf

10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:

Ohodnoťte na škále 1-7 (1=zcela souhlasím, 7=nesouhlasím). 

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Kdo Vás nejvíc ovlivňuje při výběru drogistického zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní zkušenost22885,07 %84,13 %  
Přátelé12647,01 %46,49 %  
Rodinní příslušníci5922,01 %21,77 %  
Partner/ka4416,42 %16,24 %  
Kolegové, spolupracovníci93,36 %3,32 %  
recenze51,87 %1,85 %  
Personál v prodejně41,49 %1,48 %  
Recenze na internetu31,12 %1,11 %  
nabídka10,37 %0,37 %  
Recenze kohokoliv (známí, internet)10,37 %0,37 %  
manželka10,37 %0,37 %  
složení výrobku, ekologická odbouratelnost10,37 %0,37 %  
youtuberky10,37 %0,37 %  
cena za zboží10,37 %0,37 %  
youtube10,37 %0,37 %  
Hoenocení výrobku na internetu (diskuze atd.)10,37 %0,37 %  
nikdo10,37 %0,37 %  
blogy a diskuze10,37 %0,37 %  
Vlastní znalosti o problematice.10,37 %0,37 %  
beauty bloggerky10,37 %0,37 %  
to, co je na etiketě10,37 %0,37 %  

Graf

12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

Ohodnoťte na škále 1 - 5 (1=pouze online, 2=převážně online, 3=převážně offline, 4=pouze offline, 5=nenakupuji).

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Které faktory jsou pro Vás při nákupu drogistického zboží nejdůležitější?

Ohodnoťte na škále 1-7 (1=velmi důležité, 7=nedůležité).

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Kolik průměrně za měsíc utratíte za drogistické zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101 - 300 Kč8732,46 %32,1 %  
301 - 500 Kč8029,85 %29,52 %  
501 - 800 Kč3412,69 %12,55 %  
0 - 100 Kč269,7 %9,59 %  
801 - 1 000 Kč248,96 %8,86 %  
1 001 Kč a více176,34 %6,27 %  

Graf

15. Kolik času jste za poslední týden strávili nákupem drogistického zboží?

Započítejte i čas strávený nákupem drogistického zboží např. při obyčejném nákupu potravin v supermarketu ( nejen v drogériích).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 min.9133,96 %33,58 %  
11 - 20 min.6423,88 %23,62 %  
21 - 30 min.6122,76 %22,51 %  
31 - 40 min.248,96 %8,86 %  
51 - 60 min.103,73 %3,69 %  
61 min. - 1:10 h62,24 %2,21 %  
41 - 50 min.51,87 %1,85 %  
více jak 2 h41,49 %1,48 %  
1:21 - 1:30 h20,75 %0,74 %  
1:51 - 2 h10,37 %0,37 %  

Graf

16. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena19873,88 %73,06 %  
Muž7026,12 %25,83 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou13148,88 %48,34 %  
7327,24 %26,94 %  
Středoškolské - výuční list3613,43 %13,28 %  
2810,45 %10,33 %  

Graf

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný/á13650,75 %50,18 %  
Student8732,46 %32,1 %  
Nezaměstnaný/á134,85 %4,8 %  
mateřská dovolená72,61 %2,58 %  
Podnikal/ka51,87 %1,85 %  
Rodičovská dovolená51,87 %1,85 %  
invalidní důchodce 10,37 %0,37 %  
jsem10,37 %0,37 %  
zaměstnaný + student10,37 %0,37 %  
na mateřské dovolené10,37 %0,37 %  
Materska10,37 %0,37 %  
Na Rodičovské dovolené10,37 %0,37 %  
Rodičovská 10,37 %0,37 %  
na maretske10,37 %0,37 %  
Materska dovolena10,37 %0,37 %  
Péče o osobu blízkou10,37 %0,37 %  
mateřské10,37 %0,37 %  
zaměstnaná, dálkově studující10,37 %0,37 %  
invalidní důchodkyně10,37 %0,37 %  
Jsem podnikatelka. Podnikal - podnikalka - taková slova neznám 10,37 %0,37 %  
na to rodičovské dovolené10,37 %0,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Nakoupil/a jste již někdy nějaký drogistický výrobek přes internet?

  • odpověď Ne:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Navýšení ceny zboží o balné a dopravu na otázku 8. Co Vás nejvíce odrazuje od online nákupu drogistického zboží?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi S nakupováním po internetu nemám problém, orientuji se výborně=nesouhlasím 7 na otázku 10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:

9. Jaké procento výdajů na drogistické zboží utratíte v kamenné prodejně a jakou část v online obchodě?

  • odpověď < 0 - 70 >:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, nakupuji více než 50% přes internet na otázku 7. Nakoupil/a jste již někdy nějaký drogistický výrobek přes internet?

10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:

  • odpověď Když nakupuji se slevou, mám radost, že jsem ušetřil/a=zcela souhlasím 1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy plné regály=6 na otázku 6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?

12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

  • odpověď Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=nenakupuji 5:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ústní hygiena (zubní pasty, ústní vody)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=pouze offline 4:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchý systém výměny nebo vrácení zboží=4 na otázku 6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?
  • odpověď Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=pouze online 1:
    • 7.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Dekorativní kosmetika (řasenky, rtěnky, tužky na oči, make-up)=nenakupuji 5:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pleťová kosmetika (pleť.krémy, čisticí vody, odličovací přípravky)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=nenakupuji 5:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ústní hygiena (zubní pasty, ústní vody)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=nenakupuji 5 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=pouze online 1:
    • 7.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=pouze offline 4:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi S nakupováním po internetu nemám problém, orientuji se výborně=nesouhlasím 7 na otázku 10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:
  • odpověď Ústní hygiena (zubní pasty, ústní vody)=pouze offline 4:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pleťová kosmetika (pleť.krémy, čisticí vody, odličovací přípravky)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prací prostředky (prací prášky, prací gely, aviváže)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pánská kosmetika (voda po holení, pěna na holení)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nákup online je rychlejší než nákup v kamenné prodejně=nesouhlasím 7 na otázku 10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší cena v porovnání s konkurencí=5 na otázku 6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=pouze offline 4 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Ústní hygiena (zubní pasty, ústní vody)=pouze online 1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čisticí prostředky (na podlahu, na prach, na nádobí)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):
  • odpověď Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=pouze offline 4:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi S nakupováním po internetu nemám problém, orientuji se výborně=nesouhlasím 7 na otázku 10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:
  • odpověď Vlasová kosmetika (šampony, laky, gely, kondicionéry)=pouze online 1:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

18. Jste:

  • odpověď Zaměstnaný/á:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tělová kosmetika (sprchové gely, mýdla, tělové krémy)=pouze online 1 na otázku 12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Rok Vašeho narození:

2. Nakupujete drogistické zboží?

3. Kde nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

5. Kde nejčastěji získáváte informace o nabídce drogistického zboží?

6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?

7. Nakoupil/a jste již někdy nějaký drogistický výrobek přes internet?

8. Co Vás nejvíce odrazuje od online nákupu drogistického zboží?

9. Jaké procento výdajů na drogistické zboží utratíte v kamenné prodejně a jakou část v online obchodě?

10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:

11. Kdo Vás nejvíc ovlivňuje při výběru drogistického zboží?

12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

13. Které faktory jsou pro Vás při nákupu drogistického zboží nejdůležitější?

14. Kolik průměrně za měsíc utratíte za drogistické zboží?

15. Kolik času jste za poslední týden strávili nákupem drogistického zboží?

16. Vaše pohlaví:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Rok Vašeho narození:

2. Nakupujete drogistické zboží?

3. Kde nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

5. Kde nejčastěji získáváte informace o nabídce drogistického zboží?

6. Na základě jakých faktorů si vybíráte místo nákupu drogistického zboží?

7. Nakoupil/a jste již někdy nějaký drogistický výrobek přes internet?

8. Co Vás nejvíce odrazuje od online nákupu drogistického zboží?

9. Jaké procento výdajů na drogistické zboží utratíte v kamenné prodejně a jakou část v online obchodě?

10. Na škále 1-7 označte, do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky:

11. Kdo Vás nejvíc ovlivňuje při výběru drogistického zboží?

12. U následujících skupin produktů vyberte, jestli preferujete nákup online nebo v kamenné prodejně (offline):

13. Které faktory jsou pro Vás při nákupu drogistického zboží nejdůležitější?

14. Kolik průměrně za měsíc utratíte za drogistické zboží?

15. Kolik času jste za poslední týden strávili nákupem drogistického zboží?

16. Vaše pohlaví:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dvořáková, K.Nákup drogistického zboží v ČR (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nakup-drogistickeho-zbozi-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.