Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup elektroniky v OKAY

Nákup elektroniky v OKAY

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Chrápavá
Šetření:08. 06. 2011 - 08. 07. 2011
Počet respondentů:98
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

předem děkuji za pomoc při vyplňování dotazníku. Bude sloužit jako jeden z podkladů pro moji diplomovou práci, proto prosím buďte upřimní.

Ještě jednou moc děkuji za Váš čas a ochotu :-)

Odpovědi respondentů

1. Znáte prodejnu OKAY (elektrospotřebiče)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9798,98 %98,98 %  
ne11,02 %1,02 %  

Graf

2. Nakoupil/a jste VŽDY v prodejně OKAY?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8890,72 %89,8 %  
ano99,28 %9,18 %  

Graf

3. Jaký byl hlavní důvod toho, že se nákup neuskutečnil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přišel/přišla jsem se jen informovat (na cenu, dostupnost...)3843,18 %38,78 %  
vysoká cena77,95 %7,14 %  
nepříjemné prostředí77,95 %7,14 %  
nemohla/a jsem si vybrat66,82 %6,12 %  
výrobek nebyl na skladě55,68 %5,1 %  
neochota personálu44,55 %4,08 %  
spěch, časová tíseň33,41 %3,06 %  
nic33,41 %3,06 %  
elektrniku nakupuji jinde a jinak11,14 %1,02 %  
až příliš dotěrný personál (že by provize) 11,14 %1,02 %  
nepreferuji pouze nákup v OKAY11,14 %1,02 %  
nemám prodejnu nikde blízko11,14 %1,02 %  
jinde levněji, lepší podmínky atpd11,14 %1,02 %  
povrchní znalosti o zboží u personálu11,14 %1,02 %  
malý výběr11,14 %1,02 %  
zboží jsem zakopila jinde a levněji11,14 %1,02 %  
byl jsem se jen podívat, nic jsem nechtěl11,14 %1,02 %  
elektro nakupuji přes internet11,14 %1,02 %  
nakupuji jinde11,14 %1,02 %  
cena, šíře sortimentu11,14 %1,02 %  
nikdy jsem tam nebyl11,14 %1,02 %  
moc nenakupuji el.spotř., není v nejbližším okolí11,14 %1,02 %  
Myslím, že jsem v takový prodejně ještě nebyl.11,14 %1,02 %  

Graf

4. Celkově jsem byl/a s prodejnou OKAY spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [spokojen/aotázka č. 5, nespokojen/aotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/a7072,16 %71,43 %  
nespokojen/a2727,84 %27,55 %  

Graf

5. Na prodejně OKAY nejvíce oceňuji:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vstřícný personál1625 %16,33 %  
nízká cena1523,44 %15,31 %  
lokalita, dobrá dostupnost1523,44 %15,31 %  
pestrost sortimentu výrobků1218,75 %12,24 %  
oborný personál23,13 %2,04 %  
NA - prodejnu nevyužívám, jen ji znám11,56 %1,02 %  
nemohu hodnotit11,56 %1,02 %  
ještě jsem nenakupoval11,56 %1,02 %  
Neri pouze vpotaz jako jednoho z prodejců .11,56 %1,02 %  

Graf

6. Na prodejně OKAY se mi především nelíbí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [málo personálu, nikdo se mi nevěnovalotázka č. 7, personál si mě nevšímalotázka č. 7, personál mi nepodal informace, které jsme potřeboval/aotázka č. 7, zboží bylo příliš drahéotázka č. 7, zboží nebylo na skladěotázka č. 7, malý sortiment zbožíotázka č. 7, umístění prodejny (včetně špatné dostupnosti)otázka č. 7, nevhodné uspořádání prodejnyotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevhodné uspořádání prodejny2525,77 %25,51 %  
umístění prodejny (včetně špatné dostupnosti)1717,53 %17,35 %  
personál mi nepodal informace, které jsme potřeboval/a1616,49 %16,33 %  
zboží bylo příliš drahé1515,46 %15,31 %  
malý sortiment zboží1414,43 %14,29 %  
zboží nebylo na skladě44,12 %4,08 %  
málo personálu, nikdo se mi nevěnoval33,09 %3,06 %  
personál si mě nevšímal33,09 %3,06 %  

Graf

7. Abych byl/a napříště spokojen/a, tak:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...musím zajít jinde :)

asi více zboží na výběr, ale také né zboží mít jen v omezené míře např. 15 kusů na celé město

Beru OKAY Electro jako jednoho z prodejců. Pokud je schopný nabídnout levnější, kvalitnější a vhodnější produkt, proč ne. Nicméně nijakou nechuť či naopak výživnost nakupovat v OKAY nesdílím. Jediné, co mi vadilo v OKAY Průhonice je seskládání spotřebičů do jedné dlouhé uličky, kterou je třeba projít (respektive vidět všechny nabízené produkty)

by bylo treba snizit ceny a rozsirit nabidku ekterych veci

by měl být na každé prodejně řádně vyškolený personál, řádně zaplacený, aby nedocházelo k časté fluktuaci. Čím schopnější a zkušenější personál, tím více spokojených zákazníků a tím vyšší obrat na prodejně.

by mel byt pomer ceny-vykon lepsi nez u konkurence

by mělo být zoží na prodejně, když je inzerované v letácích

By musela být především nižší cena

chtěla nižší cenu

je nutná větší ochota personálu.

měl by být širší sortiment zboží

Mělo by být vystaveno pouze to zboží, které je k dispozici na skladě

Méně aktivní personál, chápu, že se snaží být nápomocni, ale nic se nesmí přehánět. Aby se z nákupu nastal "lov" na zákazníka.

méně dotěrného personálu, v prodejně si chci sama vybrat a nesnáším když mě po dobu desetiminutové procházky prodejnou odchytí dvacet lidí a ptají se mě jestli "mi mohou nějak pomoci" - ale já si chci vybrat sama.

nechcí být nucen klikatě projít celou prodejnou, než dojdu k tomu, co potřebuji

Nesměl by mě personál pronásledovat na každém kroku a říkat mi o zboží takové věci, o kterých vím, že nejsou pravda. Neměl by o každém výrobku říkat, že ho má doma, po více jak 5-ti různých kusech elektroniky je dost zvláštní, že zrovna ten, na který se jdu podívat, má doma vždy všechen personál a je s ním nesmírně spokojen.

nizsi cena

nižší cena, větší výběr (konkrétně notebooků)

odbornost personálu

Personál by měl být vstřícnější!

Přestavět uličky

přívítal bych odborné znalosti personálu, to že jde např. o televizor poznám sám, ale od personálu se už nedozvím např., jaké formáty filmů lze při připojení USB HDD přehrávat, nebo zda HDD je potřeba mít ve FAT32 nebo NTSF

S tím mně nepomůžeš.

Udělat průchody, ať nemusím prolízat celou prodejnu slalomem

více odbornosti u personálu

více stálého personálu dobře proškoleného, tzn. neměnit personál každé 3 měsíce.

Zatím jsem prodejny OKAY nenavštívila

Zboží bylo nevhodné - při prodeji podány nesprávné informace, vrácení probíhalo nepříjemným způsobem, nebyly podány správné informace, vznikly další náklady na dopravu atd. Problémy s vyřízením reklamace, neochota personálu - nepříjemné až hrubé chování, nutnost kontaktovat právní oddělení OKAY.

8. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5558,51 %56,12 %  
muž3941,49 %39,8 %  

Graf

9. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-305559,14 %56,12 %  
30-401819,35 %18,37 %  
40-501010,75 %10,2 %  
50 a více55,38 %5,1 %  
10-2055,38 %5,1 %  

Graf

10. Místo bydliště

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Brno a okolí3739,78 %37,76 %  
Praha1920,43 %19,39 %  
Moravskoslezský kraj1212,9 %12,24 %  
Olomouc a okolí1010,75 %10,2 %  
Jihočeský kraj44,3 %4,08 %  
Liberecký kraj33,23 %3,06 %  
Vysočina a okolí33,23 %3,06 %  
Královehradecký kraj22,15 %2,04 %  
Zlínský kraj11,08 %1,02 %  
Plzeňský kraj11,08 %1,02 %  
Středočeský kraj11,08 %1,02 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte prodejnu OKAY (elektrospotřebiče)?

2. Nakoupil/a jste VŽDY v prodejně OKAY?

3. Jaký byl hlavní důvod toho, že se nákup neuskutečnil?

4. Celkově jsem byl/a s prodejnou OKAY spíše:

5. Na prodejně OKAY nejvíce oceňuji:

6. Na prodejně OKAY se mi především nelíbí:

8. Pohlaví

9. Věk

10. Místo bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte prodejnu OKAY (elektrospotřebiče)?

2. Nakoupil/a jste VŽDY v prodejně OKAY?

3. Jaký byl hlavní důvod toho, že se nákup neuskutečnil?

4. Celkově jsem byl/a s prodejnou OKAY spíše:

5. Na prodejně OKAY nejvíce oceňuji:

6. Na prodejně OKAY se mi především nelíbí:

8. Pohlaví

9. Věk

10. Místo bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Chrápavá, L.Nákup elektroniky v OKAY (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakup-elektroniky-v-okay.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.