Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup elektroniky

Nákup elektroniky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Kaufmanová
Šetření:14. 03. 2013 - 18. 03. 2013
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.43
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den :o)

 

jsem studentkou VŠKE a tento dotazník poslouží pro získání zápočtu z předmětu Základy sociologie. Dotazník je zaměřen na chování zákazníků při nákupu elektroniky.

 

Chtěla bych Vás požádat o vyplnění, které Vám zabere jen krátkou chvíli.

 

Děkuji za Váš čas a ochotu :o)

Odpovědi respondentů

1. Před nákupem zjišťujete informace o vybrané elektronice:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu (v diskuzích...)8780,56 %80,56 %  
u známých a přátel1211,11 %11,11 %  
dáte na doporučení prodavače98,33 %8,33 %  

Graf

2. Při nákupu elektra je pro Vás rozhodující:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parametry zboží7266,67 %66,67 %  
cena2422,22 %22,22 %  
značka zboží1211,11 %11,11 %  

Graf

3. Rozhodujete se ke koupi nové elektroniky na základě nabídky v reklamních letácích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7569,44 %69,44 %  
ano3330,56 %30,56 %  

Graf

4. Při nákupu elektroniky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rád/a využiji pomoci prodavače.4238,89 %38,89 %  
si vystačím sám/a, protože přesně vím co chci.4037,04 %37,04 %  
mám s sebou kamaráda či známého, který se vyzná a pomůže mi s výběrem.2624,07 %24,07 %  

Graf

5. Máte svůj oblíbený obchod s elektronikou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6762,04 %62,04 %  
ano4137,96 %37,96 %  

Graf

6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Široký sortiment zboží2758,7 %25 %  
Výhodné ceny2145,65 %19,44 %  
Kvalitní zboží2043,48 %18,52 %  
Spokojenost s doprovodnými službami (vyřizování reklamací, balení, odvoz až do domu...)1839,13 %16,67 %  
Ochotný a kvalifikovaný personál1021,74 %9,26 %  
Stále nové zboží36,52 %2,78 %  
výborně zpracovaný e-shop12,17 %0,93 %  
hledám českou prodejnu12,17 %0,93 %  
Příjemné prostředí, dostatek prostoru12,17 %0,93 %  
Nemám oblíbený obchod 12,17 %0,93 %  

Graf

7. Rozhodnete-li se pro nákup elektroniky, jdete do:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupujete přes internet3633,33 %33,33 %  
všech okolních prodejen elektra a porovnáváte nabídku3633,33 %33,33 %  
své oblíbené prodejny elektra2220,37 %20,37 %  
nejbližší prodejny elektra76,48 %6,48 %  
prodejny, ze které jste obdrželi reklamní leták76,48 %6,48 %  

Graf

8. Starou elektroniku odvezete do:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sběrného dvora6560,19 %60,19 %  
prodejny (recyklační poplatek)1715,74 %15,74 %  
prodám54,63 %4,63 %  
nikam32,78 %2,78 %  
si nechám21,85 %1,85 %  
daruji známému10,93 %0,93 %  
kontejneru na elektro10,93 %0,93 %  
odveze majitel prodejny, kde nakupuji10,93 %0,93 %  
většinou si ji zatím nechávám10,93 %0,93 %  
nechám odvézt při obměně10,93 %0,93 %  
postará se zeť10,93 %0,93 %  
obojí10,93 %0,93 %  
daruji10,93 %0,93 %  
vyhodím10,93 %0,93 %  
různě, podle okolností10,93 %0,93 %  
je mi odvezena při nákupu nové elektroniky10,93 %0,93 %  
Nechám doma 10,93 %0,93 %  
věnuji10,93 %0,93 %  
někomu daruji10,93 %0,93 %  
vyhodím do červeného kontejneru OZO10,93 %0,93 %  
OZO si pro to přijede10,93 %0,93 %  

Graf

9. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6055,56 %55,56 %  
muž4844,44 %44,44 %  

Graf

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 254844,44 %44,44 %  
26 - 352220,37 %20,37 %  
36 - 451614,81 %14,81 %  
56 a více1211,11 %11,11 %  
46 - 5576,48 %6,48 %  
do 18 let32,78 %2,78 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Máte svůj oblíbený obchod s elektronikou?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochotný a kvalifikovaný personál na otázku 6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi své oblíbené prodejny elektra na otázku 7. Rozhodnete-li se pro nákup elektroniky, jdete do:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spokojenost s doprovodnými službami (vyřizování reklamací, balení, odvoz až do domu...) na otázku 6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Široký sortiment zboží na otázku 6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalitní zboží na otázku 6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Před nákupem zjišťujete informace o vybrané elektronice:

2. Při nákupu elektra je pro Vás rozhodující:

3. Rozhodujete se ke koupi nové elektroniky na základě nabídky v reklamních letácích?

4. Při nákupu elektroniky:

5. Máte svůj oblíbený obchod s elektronikou?

6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?

7. Rozhodnete-li se pro nákup elektroniky, jdete do:

8. Starou elektroniku odvezete do:

9. Jste

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Před nákupem zjišťujete informace o vybrané elektronice:

2. Při nákupu elektra je pro Vás rozhodující:

3. Rozhodujete se ke koupi nové elektroniky na základě nabídky v reklamních letácích?

4. Při nákupu elektroniky:

5. Máte svůj oblíbený obchod s elektronikou?

6. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tuto prodejnu elektroniky?

7. Rozhodnete-li se pro nákup elektroniky, jdete do:

8. Starou elektroniku odvezete do:

9. Jste

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kaufmanová, M.Nákup elektroniky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakup-elektroniky95.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.