Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup Fair Trade produktů

Nákup Fair Trade produktů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Řeháková
Šetření:10. 03. 2011 - 17. 03. 2011
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník byl navržen z důvodu vypracování praktické části Bakalářské práce na téma Fair Trade v České republice. Cílem dotazníku je zjistit, jaké osoby FT výrobky nakupují. Všem co se zúčastní předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se již někdy s pojmem Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7577,32 %77,32 %  
ne2222,68 %22,68 %  

Graf

2. Kde jste se s pojmem Fair Trade setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodě3850,67 %39,18 %  
ve škole3445,33 %35,05 %  
na internetu3141,33 %31,96 %  
noviny, časopisy2432 %24,74 %  
informační letáky, brožury1418,67 %14,43 %  
od známého1216 %12,37 %  

Graf

3. Nakupujete Fair Trade výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4053,33 %41,24 %  
ne3546,67 %36,08 %  

Graf

4. Proč Fair Trade výrobky nekupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výrobky jsou špatně dostupné1542,86 %15,46 %  
moc drahé1234,29 %12,37 %  
jiný důvod925,71 %9,28 %  
preferuji jinou značku514,29 %5,15 %  

Graf

5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vím, že nákupem pomáhám někomu jinému3075 %30,93 %  
podle kvality2152,5 %21,65 %  
ceny1947,5 %19,59 %  
snaha vyzkoušet něco nového1742,5 %17,53 %  
doporučení známých1230 %12,37 %  
vlastnosti výrobku1230 %12,37 %  
zvyku37,5 %3,09 %  
vzhled obalu25 %2,06 %  
značka12,5 %1,03 %  

Graf

6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
specializovaný maloobchod s Fair Trade2357,5 %23,71 %  
specializovaná kavárna s Fair Trade1127,5 %11,34 %  
hypermarket922,5 %9,28 %  
kavárna820 %8,25 %  
supermarket717,5 %7,22 %  
restaurace410 %4,12 %  
malá samoobsluha37,5 %3,09 %  
diskont12,5 %1,03 %  

Graf

7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně2050 %20,62 %  
1x měsíčně1025 %10,31 %  
2x až 3x měsíčně717,5 %7,22 %  
více než jednou týdně37,5 %3,09 %  

Graf

8. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7880,41 %80,41 %  
muž1919,59 %19,59 %  

Graf

9. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou6263,92 %63,92 %  
2424,74 %24,74 %  
SŠ bez maturity66,19 %6,19 %  
55,15 %5,15 %  

Graf

10. Váš čistý měsíční příjem v Kč

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 50003738,14 %38,14 %  
5000-10 0002222,68 %22,68 %  
10 000-15 0001111,34 %11,34 %  
15 000-20 0001010,31 %10,31 %  
20 000-30 00088,25 %8,25 %  
40 000 a více44,12 %4,12 %  
30 000-40 00033,09 %3,09 %  
5000-10 000              5000-10 000      end_of_the_skype_highlighting11,03 %1,03 %  
30 000-40 000              30 000-40 000      end_of_the_skype_highlighting11,03 %1,03 %  

Graf

11. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-256971,13 %71,13 %  
51-601010,31 %10,31 %  
26-3088,25 %8,25 %  
31-4055,15 %5,15 %  
41-5033,09 %3,09 %  
61 a více11,03 %1,03 %  
do 1711,03 %1,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nakupujete Fair Trade výrobky?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializovaná kavárna s Fair Trade na otázku 6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializovaný maloobchod s Fair Trade na otázku 6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x měsíčně na otázku 7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi příležitostně na otázku 7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ceny na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení známých na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi podle kvality na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi snaha vyzkoušet něco nového na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi vím, že nákupem pomáhám někomu jinému na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastnosti výrobku na otázku 5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?
  • odpověď ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi moc drahé na otázku 4. Proč Fair Trade výrobky nekupujete?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi výrobky jsou špatně dostupné na otázku 4. Proč Fair Trade výrobky nekupujete?

5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?

  • odpověď vím, že nákupem pomáhám někomu jinému:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x měsíčně na otázku 7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializovaná kavárna s Fair Trade na otázku 6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se již někdy s pojmem Fair Trade?

2. Kde jste se s pojmem Fair Trade setkali?

3. Nakupujete Fair Trade výrobky?

4. Proč Fair Trade výrobky nekupujete?

5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?

6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?

7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?

8. Pohlaví

9. Dosažené vzdělání

10. Váš čistý měsíční příjem v Kč

11. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se již někdy s pojmem Fair Trade?

2. Kde jste se s pojmem Fair Trade setkali?

3. Nakupujete Fair Trade výrobky?

4. Proč Fair Trade výrobky nekupujete?

5. Podle čeho se rozhodujete při nákupu Fair Trade výrobku?

6. Kde výrobky Fair Trade nakupujete?

7. Jak často Fair Trade výrobky nakupujete?

8. Pohlaví

9. Dosažené vzdělání

10. Váš čistý měsíční příjem v Kč

11. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Řeháková, B.Nákup Fair Trade produktů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakup-fair-trade-produktu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.