Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup na e-shopu

Nákup na e-shopu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Pfeifferová
Šetření:17. 11. 2015 - 06. 12. 2015
Počet respondentů:200
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.16:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený pane/paní,

věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího dotazníku. Dotazník byl vytvořen v rámci seminární práce předmětu Kvantitativní metody výzkumu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Účelem výzkumu je zjistit, jaké faktory ovlivňují nakupování na e-shopu, tzn. tento výzkum bude využit při sestavování ideálního e-shopu.

Dotazník je zcela dobrovolný a jeho vyplnění je dobrovolné.
Pokud není uvedeno jinak, zvolte u každé otázky pouze jednu odpověď.
Předem Vám děkuji za účast a vyplnění mého dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19296 %96 %  
Ne84 %4 %  

Graf

2. Jak často v e-shopech nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát do roka7237,5 %36 %  
1x měsíčně4825 %24 %  
Několikrát do měsíce4825 %24 %  
Výjimečně94,69 %4,5 %  
Několikrát do týdne84,17 %4 %  
1x týdně73,65 %3,5 %  

Graf

3. Kolik korun za rok průměrně utratíte v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50002614,77 %13 %  
100002011,36 %10 %  
1000179,66 %8,5 %  
2000147,95 %7 %  
30000116,25 %5,5 %  
600095,11 %4,5 %  
50095,11 %4,5 %  
1500084,55 %4 %  
2000063,41 %3 %  
700052,84 %2,5 %  
ostatní odpovědi 300
60000
3000
200
50000
4000
8000
100000
1500
2500
9000
40000
200000
20.000
25000
3.000
12000
1200
400
800
80000
18000
600
1
17000
100
5128,98 %25,5 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9243.75
Minimum:300
Maximum:60000
Variační rozpětí:59700
Rozptyl:124923231.13
Směrodatná odchylka:11176.91
Medián:5000
Modus:5000

Graf

4. Co nejčastěji v e-shopech nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Eletronika9348,44 %46,5 %  
Oblečení8544,27 %42,5 %  
Jízdenky na vlak a autobus6031,25 %30 %  
Kosmetiku a parfémy5026,04 %25 %  
Knihy5026,04 %25 %  
Lístky do divadla nebo kina3719,27 %18,5 %  
Sportovní potřeby a vybavení2613,54 %13 %  
Potraviny199,9 %9,5 %  
Dovolená178,85 %8,5 %  
hry157,81 %7,5 %  
Vybavení pro děti a hračky136,77 %6,5 %  
zdravotní potřeby115,73 %5,5 %  

Graf

5. Souhlasím s tímto výrokem: Před nákupem v e-shopu si zboží vždy prohlédnu v kamenném obchodě

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím7740,1 %38,5 %  
spíše souhlasím4020,83 %20 %  
nesouhlasím3920,31 %19,5 %  
nevím147,29 %7 %  
ANO105,21 %5 %  
ne63,13 %3 %  
souhlasím63,13 %3 %  

Graf

6. Co vás motivuje k nakupování on-line:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nižší ceny11861,46 %59 %  
Úspora času10655,21 %53 %  
Pohodlí – možnost objednat zboží kdykoliv a kdekoliv, kde je internet bez potřeby chodit do kamenných obchodů10353,65 %51,5 %  
Možnost porovnání cen6835,42 %34 %  
Zboží se jinde nedá sehnat4322,4 %21,5 %  
Doprava zdarma4020,83 %20 %  
Doručení zboží kam potřebujete3719,27 %18,5 %  
Dárek k nákupu zdarma52,6 %2,5 %  
loajality program – slevy, sbírání bodů31,56 %1,5 %  

Graf

7. Máte obavy při nákupu v e-shopech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12464,58 %62 %  
ANO6835,42 %34 %  

Graf

8. Jak si nejčastěji vybíráte e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dle hodnocení, např. heureka.cz, zbozi.cz11157,81 %55,5 %  
Podle ceny na srovnávačích10956,77 %54,5 %  
Podle oblíbenosti e-shopu6935,94 %34,5 %  
Na základě doporučení od přátel a rodiny6533,85 %32,5 %  
Na základě reklamy31,56 %1,5 %  

Graf

9. Máte oblíbený e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9855,37 %49 %  
Ne7944,63 %39,5 %  

Graf

10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101921,59 %9,5 %  
201314,77 %6,5 %  
51112,5 %5,5 %  
15910,23 %4,5 %  
466,82 %3 %  
655,68 %2,5 %  
5044,55 %2 %  
3044,55 %2 %  
10033,41 %1,5 %  
1233,41 %1,5 %  
ostatní odpovědi 7
3
8
200
40
26
2
9
150
1112,5 %5,5 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:15.54
Minimum:4
Maximum:100
Variační rozpětí:96
Rozptyl:213.9
Směrodatná odchylka:14.63
Medián:10
Modus:10

Graf

11. Jak hodnotíte vizuální stránku českých e-shopů? (Hodnocení jako ve škole)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
28549,13 %42,5 %  
35632,37 %28 %  
4158,67 %7,5 %  
1158,67 %7,5 %  
521,16 %1 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.43
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.45
Směrodatná odchylka:0.67
Medián:2
Modus:2

Graf

12. Zaplatíte vyšší cenu za zboží v případě, že si zboží můžete, vyzvednou nebo je doručeno tentýž den?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE14072,92 %70 %  
ANO5227,08 %26 %  

Graf

13. Jaký způsob platby upřednostňujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Na dobírku nebo hotověotázka č. 14, Platební kartouotázka č. 15, Rychlý převod (PayPal, Pay U, Pay-sec)otázka č. 15, Bankovní převodotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na dobírku nebo hotově7639,38 %38 %  
Platební kartou5528,5 %27,5 %  
Rychlý převod (PayPal, Pay U, Pay-sec)3216,58 %16 %  
Bankovní převod3015,54 %15 %  

Graf

14. Proč dáváte přednost platbě na dobírku nebo hotově?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bezpečnost4961,25 %24,5 %  
Zvyk1113,75 %5,5 %  
Není-li dodáno vše, zaplatím pouze za dodané zboží.78,75 %3,5 %  
Možnost jednoduchého zrušení objednávky78,75 %3,5 %  
Nemám aktivovanou platební kartu pro nákup přes internet67,5 %3 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12866,67 %64 %  
Muž6433,33 %32 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-246634,38 %33 %  
25-294221,88 %21 %  
15-192714,06 %13,5 %  
30-392412,5 %12 %  
40-49199,9 %9,5 %  
50-5984,17 %4 %  
0-1452,6 %2,5 %  
60-6910,52 %0,5 %  

Graf

17. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské8644,79 %43 %  
Středoškolské8041,67 %40 %  
Základní2311,98 %11,5 %  
Vyučen31,56 %1,5 %  

Graf

18. Váš hrubý příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 15 000 Kč9549,48 %47,5 %  
15 001 – 25 000 Kč4422,92 %22 %  
25 001 – 35 000 Kč2814,58 %14 %  
55 001 Kč a více105,21 %5 %  
35 001 – 45 000 Kč105,21 %5 %  
45 001 - 55 000 Kč52,6 %2,5 %  

Graf

19. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 001 a více7338,02 %36,5 %  
20 001 – 100 0004020,83 %20 %  
5 001 – 20 0003618,75 %18 %  
do 1 0002311,98 %11,5 %  
1 001 – 5 0002010,42 %10 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Co vás motivuje k nakupování on-line:

  • odpověď Pohodlí – možnost objednat zboží kdykoliv a kdekoliv, kde je internet bez potřeby chodit do kamenných obchodů:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-49 na otázku 16. Kolik je Vám let?

7. Máte obavy při nákupu v e-shopech?

  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-49 na otázku 16. Kolik je Vám let?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 26 - 100 > na otázku 10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?

8. Jak si nejčastěji vybíráte e-shop?

  • odpověď Podle ceny na srovnávačích:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 5. Souhlasím s tímto výrokem: Před nákupem v e-shopu si zboží vždy prohlédnu v kamenném obchodě

9. Máte oblíbený e-shop?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 6 - 10 > na otázku 10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 26 - 100 > na otázku 10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?

13. Jaký způsob platby upřednostňujete:

  • odpověď Na dobírku nebo hotově:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezpečnost na otázku 14. Proč dáváte přednost platbě na dobírku nebo hotově?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v e-shopech?

2. Jak často v e-shopech nakupujete?

3. Kolik korun za rok průměrně utratíte v e-shopech?

4. Co nejčastěji v e-shopech nakupujete?

5. Souhlasím s tímto výrokem: Před nákupem v e-shopu si zboží vždy prohlédnu v kamenném obchodě

6. Co vás motivuje k nakupování on-line:

7. Máte obavy při nákupu v e-shopech?

8. Jak si nejčastěji vybíráte e-shop?

9. Máte oblíbený e-shop?

10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?

11. Jak hodnotíte vizuální stránku českých e-shopů? (Hodnocení jako ve škole)

12. Zaplatíte vyšší cenu za zboží v případě, že si zboží můžete, vyzvednou nebo je doručeno tentýž den?

13. Jaký způsob platby upřednostňujete:

14. Proč dáváte přednost platbě na dobírku nebo hotově?

15. Pohlaví

16. Kolik je Vám let?

17. Vzdělání

18. Váš hrubý příjem:

19. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v e-shopech?

2. Jak často v e-shopech nakupujete?

3. Kolik korun za rok průměrně utratíte v e-shopech?

4. Co nejčastěji v e-shopech nakupujete?

5. Souhlasím s tímto výrokem: Před nákupem v e-shopu si zboží vždy prohlédnu v kamenném obchodě

6. Co vás motivuje k nakupování on-line:

7. Máte obavy při nákupu v e-shopech?

8. Jak si nejčastěji vybíráte e-shop?

9. Máte oblíbený e-shop?

10. Kolikrát už jste v tomto oblíbeném e-shopu nakoupili?

11. Jak hodnotíte vizuální stránku českých e-shopů? (Hodnocení jako ve škole)

12. Zaplatíte vyšší cenu za zboží v případě, že si zboží můžete, vyzvednou nebo je doručeno tentýž den?

13. Jaký způsob platby upřednostňujete:

14. Proč dáváte přednost platbě na dobírku nebo hotově?

15. Pohlaví

16. Kolik je Vám let?

17. Vzdělání

18. Váš hrubý příjem:

19. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pfeifferová, M.Nákup na e-shopu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nakup-na-e-shopu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.