Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup na internetu

Nákup na internetu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Darya Kravčenko
Šetření:21. 02. 2016 - 28. 02. 2016
Počet respondentů:165
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:87,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění kratkého dotázniku, který se bude týkat nákupu na internetu. 

Odpovědi respondentů

1. Nakupoval/a jste někdy zboží či službu prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16398,79 %98,79 %  
Ne21,21 %1,21 %  

Graf

2. Kde nejčastěji nakupujete na internetu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma14890,8 %89,7 %  
v práci, ve škole148,59 %8,48 %  
na veřejném prostranství10,61 %0,61 %  

Graf

3. Prostřednictvím jakého zařízeni nakupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PC/notebook15796,32 %95,15 %  
mobil2515,34 %15,15 %  
tablet137,98 %7,88 %  

Graf

4. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než jednou měsíčně7143,56 %43,03 %  
Několikrát za měsíc4125,15 %24,85 %  
Jednou měsíčně4024,54 %24,24 %  
Jednou týdně74,29 %4,24 %  
Několikrát týdně42,45 %2,42 %  

Graf

5. Kdy jste nakupoval/a poprvé na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
po roce 200810262,58 %61,82 %  
2006 - 20082917,79 %17,58 %  
2000 - 20052515,34 %15,15 %  
před rokem 200074,29 %4,24 %  

Graf

6. Jaky druh zboží/služeb nejčastěji nakupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku9256,44 %55,76 %  
Oblečení, sportovní vybavení8049,08 %48,48 %  
Služby v oblasti ubytování nebo cestování6439,26 %38,79 %  
Knihy, učebnice, časopisy6338,65 %38,18 %  
Potraviny, zboží denní potřeby, kosmetiku3420,86 %20,61 %  
Drogistické zboží, léky, zdravotnické potřeby2716,56 %16,36 %  
Hračky1710,43 %10,3 %  
chovatelské potřeby31,84 %1,82 %  
Sperky10,61 %0,61 %  
Psi potreby10,61 %0,61 %  
bytový textil10,61 %0,61 %  
potřeby pro zvířata10,61 %0,61 %  
chovatelske potreby a krmivo10,61 %0,61 %  
šperky, doplňky10,61 %0,61 %  
krmivo pro psa10,61 %0,61 %  
krmivo10,61 %0,61 %  
Hry10,61 %0,61 %  
Potřeby pro psy10,61 %0,61 %  
služby v oblasti zábavy, pohostinství10,61 %0,61 %  
šperky10,61 %0,61 %  
do domácnosti10,61 %0,61 %  
hudební cd, pc hry10,61 %0,61 %  
Dekorace domácnosti10,61 %0,61 %  

Graf

7. Byl/a jste s nákupem na internetu vždy spokojen/a:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10665,03 %64,24 %  
ne5734,97 %34,55 %  

Graf

8. Jaký způsob doručení preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní odběr7948,47 %47,88 %  
Poštou4426,99 %26,67 %  
Doručení na místo4024,54 %24,24 %  

Graf

9. Jaký způsob platby preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotovost či platební karta na prodejně5533,74 %33,33 %  
Platební karta online4930,06 %29,7 %  
Dobírka3119,02 %18,79 %  
Bankovní převod2414,72 %14,55 %  
Služba Pay Pal42,45 %2,42 %  

Graf

10. Dovedete si představit, že v budoucnu budete nakupovat pouze pomoci internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11771,78 %70,91 %  
ano4628,22 %27,88 %  

Graf

11. Co Vás motivuje k nákupu přes internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nižší ceny11369,33 %68,48 %  
Úspora času10665,03 %64,24 %  
Rozmanitost zboží9457,67 %56,97 %  
Pohodlný nákup9357,06 %56,36 %  
Reference (recenze)5030,67 %30,3 %  
Časově neomezené nakupování5030,67 %30,3 %  
Reference10,61 %0,61 %  
dostupnost neobvyklého zboží10,61 %0,61 %  
snadný přístup k porovnání cen i parametrů10,61 %0,61 %  
Rychle srovnání několika cen z více obchodů najednou10,61 %0,61 %  
ne vše se dá koupit v kamenném obchodě a ne vše se dá koupit v čr10,61 %0,61 %  
nákup ze zahraničí10,61 %0,61 %  
V blízkosti bydlení se nenachází žádný obchod se zbožím, které sháním. 10,61 %0,61 %  
dostupnost, doprava10,61 %0,61 %  

Graf

12. Myslíte si, že e-shopy nahradí kamenné obchody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14588,96 %87,88 %  
ano1811,04 %10,91 %  

Graf

13. Co Vám nejvíc vadí při nákupu na internetu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost vyzkoušení13180,37 %79,39 %  
Poštovné8853,99 %53,33 %  
Komplikovaná reklamace6137,42 %36,97 %  
Doba doručení3722,7 %22,42 %  
Komplikovaná reklomace10,61 %0,61 %  
neúplný popis, nafocení...10,61 %0,61 %  
že zboží předem nevidím na vlastní oči10,61 %0,61 %  
nic, vše v poho, oblečení přes net nekupuji (nemožnost vyzkoušení)10,61 %0,61 %  
platba poštovného při případném vrácení zboží10,61 %0,61 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12072,73 %72,73 %  
Muž4527,27 %27,27 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 27 let12072,73 %72,73 %  
28 -34 let2012,12 %12,12 %  
35- 47 let1810,91 %10,91 %  
48 - 65 let42,42 %2,42 %  
Nad 66 let31,82 %1,82 %  

Graf

16. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské9155,15 %55,15 %  
Středoškolské s maturitou6237,58 %37,58 %  
Základní53,03 %3,03 %  
Středoškolské bez maturity42,42 %2,42 %  
Vyšší odborné31,82 %1,82 %  

Graf

17. Zaměstnanecký status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student8149,09 %49,09 %  
zaměstnaná/ý6740,61 %40,61 %  
nezaměstnaná/ý63,64 %3,64 %  
na mateřské dovolené63,64 %3,64 %  
důchodce53,03 %3,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupoval/a jste někdy zboží či službu prostřednictvím internetu?

2. Kde nejčastěji nakupujete na internetu:

3. Prostřednictvím jakého zařízeni nakupujete:

4. Jak často nakupujete na internetu?

5. Kdy jste nakupoval/a poprvé na internetu?

6. Jaky druh zboží/služeb nejčastěji nakupujete:

7. Byl/a jste s nákupem na internetu vždy spokojen/a:

8. Jaký způsob doručení preferujete:

9. Jaký způsob platby preferujete:

10. Dovedete si představit, že v budoucnu budete nakupovat pouze pomoci internetu?

11. Co Vás motivuje k nákupu přes internet:

12. Myslíte si, že e-shopy nahradí kamenné obchody?

13. Co Vám nejvíc vadí při nákupu na internetu:

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. Nejvyšší dosažené vzdělání:

17. Zaměstnanecký status:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupoval/a jste někdy zboží či službu prostřednictvím internetu?

2. Kde nejčastěji nakupujete na internetu:

3. Prostřednictvím jakého zařízeni nakupujete:

4. Jak často nakupujete na internetu?

5. Kdy jste nakupoval/a poprvé na internetu?

6. Jaky druh zboží/služeb nejčastěji nakupujete:

7. Byl/a jste s nákupem na internetu vždy spokojen/a:

8. Jaký způsob doručení preferujete:

9. Jaký způsob platby preferujete:

10. Dovedete si představit, že v budoucnu budete nakupovat pouze pomoci internetu?

11. Co Vás motivuje k nákupu přes internet:

12. Myslíte si, že e-shopy nahradí kamenné obchody?

13. Co Vám nejvíc vadí při nákupu na internetu:

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. Nejvyšší dosažené vzdělání:

17. Zaměstnanecký status:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kravčenko, D.Nákup na internetu (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nakup-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.