Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup oblečení na internetu

Nákup oblečení na internetu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Komínová
Šetření:05. 11. 2014 - 18. 11. 2014
Počet respondentů:165
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti,

byla bych vám velmi vděčna za vyplnění krátkého dotazníčku k mé diplomové práci..:-)

Tématem dotazníku je často zmiňované téma - nákup oblečení na internetu. Cílem mé práce je sestavení business plánu na e-shop s módou a řešení všech právních otázech s ním spojených.

Vyplnění vám zabere tak 2-3 minutky, snažila jsem se o stručné a jasné otázky!

Moc díky, máte to u mě!:-D

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když zrovna něco potřebuji :-)8551,2 %51,52 %  
Jednou za měsíc3822,89 %23,03 %  
Podle sezóny2515,06 %15,15 %  
Jednou za dva týdny137,83 %7,88 %  
Jednou týdně42,41 %2,42 %  
Vícekrát týdně10,6 %0,61 %  

Graf

2. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenný obchod12877,11 %77,58 %  
Internet2515,06 %15,15 %  
Second hand116,63 %6,67 %  
Vietnamské obchody a tržnice21,2 %1,21 %  

Graf

3. Nakupujete někdy oblečení na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12072,29 %72,73 %  
ne4627,71 %27,88 %  

Graf

4. Kolik korun měsíčně v průměru utratíte za oblečení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5003621,69 %21,82 %  
10002515,06 %15,15 %  
2000137,83 %7,88 %  
150095,42 %5,45 %  
20084,82 %4,85 %  
10074,22 %4,24 %  
300063,61 %3,64 %  
30063,61 %3,64 %  
40053,01 %3,03 %  
400042,41 %2,42 %  
ostatní odpovědi 20
250
nevím
50
1000 Kč
600
800
3000Kč
500 - 1000
do 200
Podle nutnosti
netuším
3000 Kč
Neodhadnu... 2000 kč ?
2500Kč
tisíc
150
2-3 tis.
950
1200
8000
kolem 1000,- kč
do 500,- Kč
Liší se dost nárazově podle toho, co zrovna mají, a co se mi líbí
Cca 500,-
0-1000
5000
500 Kč
1.000,-
5 tisíc
těžko říct, nakupuji jednorázově za hodně, ale třeba jen jednou ročně
100,-
2.000-3.000 kc
nejde říci, někdy nic, někdy pár tisíc
tři tisíce
500kč
Záleží na tom, jestli dělám nákup pro potřebu na určité roční období nebo když uvidím něco pěkného, a tak to koupím.
6000
do 500 Kč
2000,- Kč
4728,31 %28,48 % 

Graf

5. Co je pro vás nejvíc rozhodující při nákupu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena2.3611.52
Design2.2231.354
Trendovost3.941.286
Kvalita2.5481.296
Značka3.9281.585

Graf

6. Jste ochotni si připlatit za originální kus oblečení (od návrháře)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8651,81 %52,12 %  
Ano, ale jen do určité míry7243,37 %43,64 %  
Ano84,82 %4,85 %  

Graf

7. Kde sledujete nové módní trendy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet (sociální sítě)10060,24 %60,61 %  
Nesleduji5533,13 %33,33 %  
Časopis5331,93 %32,12 %  
Kamenný obchod5030,12 %30,3 %  
Přátelé, rodina3521,08 %21,21 %  
Módní blogy3420,48 %20,61 %  
Televize2213,25 %13,33 %  

Graf

8. Myslíte si, že své oblečení dokážete sami perfektně sladit a „vystylovat“ ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne vždy8249,4 %49,7 %  
Ano6740,36 %40,61 %  
Ne1710,24 %10,3 %  

Graf

9. Využil/a byste někdy rad a nápadů odborníka, co si kdy a jak obléci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jen kdyby to bylo zadarmo7343,98 %44,24 %  
Ne5130,72 %30,91 %  
Ano, i za příplatek4225,3 %25,45 %  

Graf

10. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13581,33 %81,82 %  
Muž3118,67 %18,79 %  

Graf

11. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2812072,29 %72,73 %  
29-382012,05 %12,12 %  
39-48127,23 %7,27 %  
0-18116,63 %6,67 %  
49 a více31,81 %1,82 %  

Graf

12. Kdyby Vás napadlo cokoliv k tématu "nákupu oblečení na internetu", budu ráda za Vaše podněty zde..!!

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ač u většiny typů zboží preferuji e-shopy, oblečení na internetu nenakupuji - zkoušela jsem to a většinou z toho vylezlo něco "širokého a krátkého" co jsem v konečné fázi vůbec nemohla nosit. Problém je pak s vrácením - musím platit poštovné. Raději obejdu několik obchodů, strávím na tom půl dne a vyberu pár kousků, co mi opravdu sedí.

casto chyba materialove zlozenie, prip. zlozenie je napisane, ale chyba info ci je bunda zateplena / podsita a pod. - cize moze vyzerat super, no clovek si nevie realne predstavit ako ju vyuzije. dobra informacia je aj hmotnost (hlavne pri sportovom obleceni). a je super ked su fotky pre vsetky farebne varianty, clovek potom nie je sklamany ze si to predstavoval inak

Důležité pro mě, je aby byla co nejpodrobněji popsaná velikost (rozměry, nejenom číslo/písmeno), možnost bezplatného vrácení zboží, dobře nafocené zboží. Výhodou je možnost osobního odběru.

Každá značka oblečení = různé velikosti, nelze se spoléhat jen na S,M,L... proto u nákupu oblečení přes internet nejvíc ocením to, že si objednané zboží dovezené na výdejnu/prodejnu mohu vyzkoušet a teprve se rozhodnout, zda si ho koupím. V opačném případě raději neriskuji a hledám podobný kousek v kamenných obchodech.

metalshop.cz 666.cz

Nákup oblečení bez zkoušení dopadá špatně.

Nákup si přebírám na pobočce, kde si ho vždy před zaplacením vyzkouším. Pokud nějaký eshop tuto možnost nemá, nenakupuji v něm.

Nakupuji na aliexpress.com

nakupuju na internetu pouze tam, kde si můžu zboží při vyzvednutí vyzkoušet, než jej zaplatím, anebo u značek, které už znám a vím, jak odpovídá jejich velikostní tabulka. Bohužel většina výrobců nedokáže svoje tabulky mít odpovídající realitě

Největší problém je nemožnost si

V současné době z důvodu malých finančních prostředků a velkého výběru nakupuji oblečení hlavně v Mimibazaru na internetu a myslím, že takových lidí je docela dost.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Co je pro vás nejvíc rozhodující při nákupu oblečení?

  • odpověď Trendovost=5:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=4 na otázku 5. Co je pro vás nejvíc rozhodující při nákupu oblečení?

7. Kde sledujete nové módní trendy?

  • odpověď Internet (sociální sítě):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize na otázku 7. Kde sledujete nové módní trendy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete oblečení?

2. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

3. Nakupujete někdy oblečení na internetu?

4. Kolik korun měsíčně v průměru utratíte za oblečení?

5. Co je pro vás nejvíc rozhodující při nákupu oblečení?

6. Jste ochotni si připlatit za originální kus oblečení (od návrháře)?

7. Kde sledujete nové módní trendy?

8. Myslíte si, že své oblečení dokážete sami perfektně sladit a „vystylovat“ ?

9. Využil/a byste někdy rad a nápadů odborníka, co si kdy a jak obléci?

10. Jsem:

11. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete oblečení?

2. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

3. Nakupujete někdy oblečení na internetu?

4. Kolik korun měsíčně v průměru utratíte za oblečení?

5. Co je pro vás nejvíc rozhodující při nákupu oblečení?

6. Jste ochotni si připlatit za originální kus oblečení (od návrháře)?

7. Kde sledujete nové módní trendy?

8. Myslíte si, že své oblečení dokážete sami perfektně sladit a „vystylovat“ ?

9. Využil/a byste někdy rad a nápadů odborníka, co si kdy a jak obléci?

10. Jsem:

11. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Komínová, J.Nákup oblečení na internetu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nakup-obleceni-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.