Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kritéria konzumenta při nákupu oblečení

Kritéria konzumenta při nákupu oblečení

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Palinski
Šetření:05. 10. 2013 - 19. 10. 2013
Počet respondentů:686
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem binacionálního česko-německého gymnázia v německé městě Pirna a v rámci předmětu Českého jazyka vypracovávám sociologiský průzkum s tématem nákupu Vašeho oblečení. Dotazník obsahuje 10 hlavních otázek + 4 otázky ohledně vašich obecných dat a byl bych vám za jejich vyplnění velice vděčný. Přeji pěknou zábavu při zodpovídání otázek!

Odpovědi respondentů

1. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena52576,53 %76,53 %  
Muž16123,47 %23,47 %  

Graf

2. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let33648,98 %48,98 %  
25-35 let14420,99 %20,99 %  
15-18 let9013,12 %13,12 %  
35-45 let679,77 %9,77 %  
45-55 let284,08 %4,08 %  
Více jak 55213,06 %3,06 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou32447,23 %47,23 %  
Vysoká škola19528,43 %28,43 %  
Základní škola9814,29 %14,29 %  
Střední škola bez maturity6910,06 %10,06 %  

Graf

4. Jaký je váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odkázán na rodičích28441,4 %41,4 %  
15 000 - 25 000 Kč11316,47 %16,47 %  
5000 - 10 000 Kč10214,87 %14,87 %  
10 000 - 15 000 Kč9814,29 %14,29 %  
25 000 - 35 000 Kč537,73 %7,73 %  
Více jak 45 000 Kč243,5 %3,5 %  
35 000 - 45 000 Kč121,75 %1,75 %  

Graf

5. Jaké je vaše hlavní kritérium při nákupu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Design24535,71 %35,71 %  
Cena23333,97 %33,97 %  
Kvalita18827,41 %27,41 %  
Značka202,92 %2,92 %  

Graf

6. Je pro vás značka daného produktu přednější než jeho kvalita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec ne35952,33 %52,33 %  
Spíše ne28341,25 %41,25 %  
Ano446,41 %6,41 %  

Graf

7. Myslíte si, že značka daného zboží zaručuje také jeho kvalitu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas34249,85 %49,85 %  
Spíše ne16223,62 %23,62 %  
Vůbec ne11116,18 %16,18 %  
Ano, bývá to pravidlem7110,35 %10,35 %  

Graf

8. Dbáte při koupi nových kusů do vašeho šatníku na nynější módní trendy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obšas33348,54 %48,54 %  
Spíše ne18126,38 %26,38 %  
Vůbec ne10014,58 %14,58 %  
Ano, vždy7210,5 %10,5 %  

Graf

9. Snažíte se při koupi oblečení využívat různých slev a akcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas, zrovna když nějakou akci objevím51374,78 %74,78 %  
Ano, jinak než v akcích ani nenakupuji12217,78 %17,78 %  
Spíše ne426,12 %6,12 %  
Vůbec ne91,31 %1,31 %  

Graf

10. Upřednostňujete nákup vašeho oblečení spíše v kamenném obchodě než na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas nakupuji oblečení na intenetu33949,42 %49,42 %  
Nakupuji pouze v kamenných obchodech33448,69 %48,69 %  
Nakupuji oblečení pouze na internetu111,6 %1,6 %  
Ano, na internetu oblečení nenakupuji20,29 %0,29 %  

Graf

11. Dbáte na funkčnost a stálost materiálu u vámi kupovaného oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas31545,92 %45,92 %  
Ano, vždy26238,19 %38,19 %  
Spíše ne10014,58 %14,58 %  
Vůbec ne91,31 %1,31 %  

Graf

12. Jste ochotni si za kvalitu daného kupovaného produktu připlatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas35351,46 %51,46 %  
Ano22833,24 %33,24 %  
Spíše ne9213,41 %13,41 %  
Vůbec ne131,9 %1,9 %  

Graf

13. Uvítáte rádi při nákupu výpomoc s výběrem od obsluhy prodejny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas, když už si nutně nevím rady29843,44 %43,44 %  
Spíše ne20630,03 %30,03 %  
Vůbec ne14621,28 %21,28 %  
Ano vždy365,25 %5,25 %  

Graf

14. Kupujete si oblečení v second handech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec ne27540,09 %40,09 %  
Občas18326,68 %26,68 %  
Ano, často12117,64 %17,64 %  
Spíše ne10715,6 %15,6 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký je váš měsíční příjem?

  • odpověď Odkázán na rodičích:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 let na otázku 2. Jaký je váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je vaše pohlaví?

2. Jaký je váš věk?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je váš měsíční příjem?

5. Jaké je vaše hlavní kritérium při nákupu oblečení?

6. Je pro vás značka daného produktu přednější než jeho kvalita?

7. Myslíte si, že značka daného zboží zaručuje také jeho kvalitu?

8. Dbáte při koupi nových kusů do vašeho šatníku na nynější módní trendy?

9. Snažíte se při koupi oblečení využívat různých slev a akcí?

10. Upřednostňujete nákup vašeho oblečení spíše v kamenném obchodě než na internetu?

11. Dbáte na funkčnost a stálost materiálu u vámi kupovaného oblečení?

12. Jste ochotni si za kvalitu daného kupovaného produktu připlatit?

13. Uvítáte rádi při nákupu výpomoc s výběrem od obsluhy prodejny?

14. Kupujete si oblečení v second handech?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je vaše pohlaví?

2. Jaký je váš věk?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je váš měsíční příjem?

5. Jaké je vaše hlavní kritérium při nákupu oblečení?

6. Je pro vás značka daného produktu přednější než jeho kvalita?

7. Myslíte si, že značka daného zboží zaručuje také jeho kvalitu?

8. Dbáte při koupi nových kusů do vašeho šatníku na nynější módní trendy?

9. Snažíte se při koupi oblečení využívat různých slev a akcí?

10. Upřednostňujete nákup vašeho oblečení spíše v kamenném obchodě než na internetu?

11. Dbáte na funkčnost a stálost materiálu u vámi kupovaného oblečení?

12. Jste ochotni si za kvalitu daného kupovaného produktu připlatit?

13. Uvítáte rádi při nákupu výpomoc s výběrem od obsluhy prodejny?

14. Kupujete si oblečení v second handech?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Palinski, M.Kritéria konzumenta při nákupu oblečení (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakup-obleceni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.