Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup potravin on-line X v kamenných prodejnách.

Nákup potravin on-line X v kamenných prodejnách.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Malá
Šetření:04. 02. 2019 - 18. 02. 2019
Počet respondentů:158
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.66
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, 

tento dotazník jsem vypracovala jako podklad k mé bakalářské práci. Jeho cílem je zjistit rozdílný pohled zákazníků na nakupování potravinových výrobků on-line a v kamenných prodejnách.

Předem děkuji za jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13082,28 %82,28 %  
muž2817,72 %17,72 %  

Graf

2. Kolik Vám je let ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3511069,62 %69,62 %  
36-502213,92 %13,92 %  
15-202012,66 %12,66 %  
50+63,8 %3,8 %  

Graf

3. V jakém regionu žijete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha5333,54 %33,54 %  
Středočeský kraj4931,01 %31,01 %  
Jihomoravský kraj159,49 %9,49 %  
Olomoucký kraj95,7 %5,7 %  
Královehradecký kraj63,8 %3,8 %  
Plzeňský kraj53,16 %3,16 %  
Ústecký kraj53,16 %3,16 %  
Jihočeský kraj42,53 %2,53 %  
Zlínský kraj42,53 %2,53 %  
Pardubický kraj31,9 %1,9 %  
Moravskoslezský kraj31,9 %1,9 %  
Liberecký kraj10,63 %0,63 %  
Kraj Vysočina10,63 %0,63 %  

Graf

4. Kde nakupujete potraviny ?

Označte jednu, nebo více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenných prodejnách15497,47 %97,47 %  
na internetu6339,87 %39,87 %  
na trzích4327,22 %27,22 %  

Graf

5. Které potraviny nejčastěji nakupujete on-line?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trvanlivé potraviny5452,43 %34,18 %  
ovoce a zeleninu1716,5 %10,76 %  
alkoholické nápoje1615,53 %10,13 %  
mléčné výrobky a vejce54,85 %3,16 %  
nealkoholické nápoje54,85 %3,16 %  
pečivo43,88 %2,53 %  
mražené potraviny21,94 %1,27 %  

Graf

6. Co je pro Vás největším přínosem on-line nákupu potravin ?

Hodnoťte jako ve škole. 1=má velký význam, 5=není důležié

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
možnost výběru z pohodlí domova2.0431.869
možnost dopravy až domů1.7481.423
Nemusím nosit těžký nákup.2.2111.991
Vyhnu se přeplněným prodejnám a frontám u pokladen.1.9651.338
Mohu pořídit produkty, které jinde nejsou dostupné.2.2091.626
úspora času2.1741.552

Graf

7. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin v KAMENNÉ PRODEJNĚ ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500,- Kč7144,94 %44,94 %  
501-1000,- Kč6138,61 %38,61 %  
1001-2000,- Kč2314,56 %14,56 %  
více než 2000,- Kč31,9 %1,9 %  

Graf

8. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin NA INTERNETU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a.7144,94 %44,94 %  
1001-2000,- Kč3723,42 %23,42 %  
501-1000,- Kč3421,52 %21,52 %  
do 500,- Kč138,23 %8,23 %  
více než 2000,- Kč31,9 %1,9 %  

Graf

9. Váš oblíbený on-line obchod potravin ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a.7547,47 %47,47 %  
Rohlik.cz3824,05 %24,05 %  
Jiné1710,76 %10,76 %  
Kosik.cz159,49 %9,49 %  
iTesco.cz127,59 %7,59 %  
Svetbedynek.cz10,63 %0,63 %  

Graf

Pokud jste nikdy nenakupoval/a potraviny on-line, tuto otázku prosím nevyplňujte.

10. Čeho si na on-line prodejci ceníte?

1=má velký význam, 5=není důležité

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
spolehlivá doprava1.6940.777
záruka kvality1.6750.677
osobní přístup2.7951.247
přehlednost webu1.7950.693
šířka sortimentu1.8070.589
čerstvost potravin1.4940.539

Graf

11. Čeho si při nákupu v kamenných prodejnách nejvíce vážíte?

1=má velký význam, 5=není důležité

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
milý personál2.5251.49
přehlednost prodejny1.9430.99
rychlost obsluhy2.1331.267
šířka sortimentu1.8611.17
záruka kvality1.7720.948
čerstvost potravin1.6141.085

Graf

12. Který druh potravin byste nikdy nekoupil/a on-line?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

asi vejce

Asi žádný nemohu úplně vyloučit, spíš naopak některé věci kupuji jen online, protože narozdíl od kamenné prodejny stačí napsat do hodnocení, že nejsem zcela spokojen, a vrátí mi peníze = nákup 100% bez rizika. Zatím jsem online nekupoval pouze med, protože ho vždycky někdo donese přímo od včelaře, případně k němu zajdu já. No a nekoupil bych ani nepasterované mléko, protože to si narozdíl od trhovců online obchody nemohou dovolit "pod pultem" nabídnout.

Běžné potraviny dostupné v obchodech

Cerstve zbozi

čerstvé ryby

Čerstvou Pomazánku

dětské hygienické potřeby

Druh mě žádný nenapadá, nekoupil bych potravinu kterou neznám.

Hnus z Polska a to je důvod, proč nakupuji v kamenných prodejnách, kde si mohu ověřit, že "zboží" nepochází z Polska, alt. od Bureše (Babiše). Při vyzkoušení on-line nákupu (Tesco, Rohlik) bylo doručeno jako "náhrada" za zboží co nebylo skladem právě polské a Burešovské hnusy - zboží jsem odmítl převzí a tudíž jsem zůstal jen s +-50% nákupem. On-line již nikdy

J

Já bych se asi ničeho vyloženě nebála.

jakýkoli jiný kromě čajů, kávy a koření, které na internetu kupuji

jogurty, tvarohy, vejce

Koupila bych vše

krevety, kaviár, mušle

Léky

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

maso

maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso

maso

Maso

Maso

Maso

maso

Maso

Maso

Maso

Maso

Maso a masné výrobky

Maso a mléčné výrobky

maso, krájené uzeniny, krájené sýry,

Maso, nebalené pečivo a mléčné výrobky

maso, ovoce

maso, ovoce, zeleninu

Maso, ryby

Maso,uzeniny

Maso,zelenina,ovoce,pečivo

Méně trvanlivé

mléčné produkty, které se při vyšší teplotě kazí např. jogurty

mléčné výrobky

mořské plody

mražené

Mražené potraviny

Nakupuju všechno

Něco velice drahého, co by nemuselo přijít správně, nebo něco velice důležitého (online obchody často zaměňují zboží, či zapomenou různé položky...)

Nedokáži říct, on-line potraviny nenakupuji. Nakupuji pouze hotová jídla (pizza apod.)

Nekoupil bych žádné potraviny on-line

nemám limit

nemám problém s ničím

Nevím

Nevím

Nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

Nevim

nevím

Nevim

Nevím o žádném

Nevím, asi cokoli

nevím, asi žádný

Nevím, potraviny online nenakupuji

Nic

nic me nenapada

Nic mě nenapadá

nic mě nenapadá

nic mě nenapadá, nakupuju tam všechno

Nic mě v tuto chvíli nenapadá

Nic nenapadá

Nic takového není

O ničem, co bych nekoupila online nevim

Obecně nemám ráda nakupování potravin online, ale hlavně bych nekoupila asi ovoce a zeleninu.

Ovoce

Ovoce

Ovoce

ovoce

Ovoce a zelenina

Ovoce a zelenina

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce a zeleninu

Ovoce, pečivo, zelenina

Ovoce, zelenina

ovoce, zelenina

Ovoce, zelenina

ovoce, zelenina

ovoce, zelenina čerstvé

Ovoce, zelenina, maso

Ovoce, zelenina, maso

Ovoce, zelenina.

Ovoce, zeleninu a maso

Ovoce, zeleninu, maso

Ovoce/zeleninu

Pečivo

pečivo

Pečivo

pečivo

Pečivo

pečivo a maso

Pečivo, čerstvé maso

pečivo, ovoce a prostě všechny věci, které nejsou výrobky

Pečivo, ovoce, zelenina

Pečivo, ovoce, zeleninu

podléhající zkáze

Polotovar v konzerve

Potraviny bych on-line nekupoval žádné.

potraviny podléhající rychlé zkáze

rohlíky

Ryby

Ryby

Ryby

Ryby cerstve

Ryby, lahůdky.

Ryby, maso

Skutečně vůbec žádné.

Teď mě nic nenapadá

uzeniny

Vajíčka a zeleninu

vajíčka nebo zmrzlinu

vsechno kupuji online

vše kupuji online

Všechno nakupuji on-line

všechny

Zboží podléhající rychlé zkáze

Zelenina, ovoce, pečivo

zelenina, ovoce, ryby

zeleninu

zmrzlinu

žádný

Žádný mě nenapadá.

13. Kde jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin on-line?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na internetu5744,19 %36,08 %  
od známých2922,48 %18,35 %  
propagace na sociálních sítích2720,93 %17,09 %  
z televize96,98 %5,7 %  
z plakátů a bilboardů53,88 %3,16 %  
v kamenné prodejně21,55 %1,27 %  

Graf

14. Vybíráte potraviny na základě poutavého obalu ?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8457,53 %53,16 %  
ano3121,23 %19,62 %  
nevím3121,23 %19,62 %  

Graf

15. Který druh kamenných prodejen využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket9056,96 %56,96 %  
hypermarket4729,75 %29,75 %  
malé, nezávislé prodejny1610,13 %10,13 %  
diskontní prodejny31,9 %1,9 %  
obchodní dům21,27 %1,27 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Kde nakupujete potraviny ?

  • odpověď na internetu:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní přístup=1 na otázku 10. Čeho si na on-line prodejci ceníte?

8. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin NA INTERNETU?

  • odpověď Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a.:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a. na otázku 9. Váš oblíbený on-line obchod potravin ?

9. Váš oblíbený on-line obchod potravin ?

  • odpověď Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a.:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem na internetu potraviny nenakupoval/a. na otázku 8. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin NA INTERNETU?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let ?

3. V jakém regionu žijete ?

4. Kde nakupujete potraviny ?

5. Které potraviny nejčastěji nakupujete on-line?

6. Co je pro Vás největším přínosem on-line nákupu potravin ?

7. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin v KAMENNÉ PRODEJNĚ ?

8. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin NA INTERNETU?

9. Váš oblíbený on-line obchod potravin ?

10. Čeho si na on-line prodejci ceníte?

11. Čeho si při nákupu v kamenných prodejnách nejvíce vážíte?

12. Který druh potravin byste nikdy nekoupil/a on-line?

13. Kde jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin on-line?

14. Vybíráte potraviny na základě poutavého obalu ?

15. Který druh kamenných prodejen využíváte nejčastěji?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let ?

3. V jakém regionu žijete ?

4. Kde nakupujete potraviny ?

5. Které potraviny nejčastěji nakupujete on-line?

6. Co je pro Vás největším přínosem on-line nákupu potravin ?

7. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin v KAMENNÉ PRODEJNĚ ?

8. Kolik korun průměrně utratíte za jeden nákup potravin NA INTERNETU?

9. Váš oblíbený on-line obchod potravin ?

10. Čeho si na on-line prodejci ceníte?

11. Čeho si při nákupu v kamenných prodejnách nejvíce vážíte?

12. Který druh potravin byste nikdy nekoupil/a on-line?

13. Kde jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin on-line?

14. Vybíráte potraviny na základě poutavého obalu ?

15. Který druh kamenných prodejen využíváte nejčastěji?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Malá, T.Nákup potravin on-line X v kamenných prodejnách. (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://nakup-potravin-on-line-x-v-k.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.