Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
dovoluji si Vás touto cestou oslovit a požádat Vás o vyplnění následujícího dotazníku. Jsem studentka 5. ročníku Slezské univerzity oboru Marketing a management a tento dotazník je součástí mé diplomové práce na téma "Analýza faktorů ovlivňujících chování spotřebitele při nákupu potravin". Cílem tohoto průzkumu je získání poznatků, jak jednotlivé faktory ovlivňují spotřebitele při jeho rozhodování o nákupu potravin.
Pokud není u otázky uvedena informace o možnosti výběru více odpovědí, označte prosím pouze jednu.
Dotazník je zcela anonymní a je určen pro všechny respondenty.
Velice děkuji za Váš čas a ochotu tento dotazník vyplnit.
Odpovědi respondentů
1. Jak často nakupujete čerstvé potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Obden
78
42,62 %
42,62 %
1 - 2x týdně
59
32,24 %
32,24 %
Denně
46
25,14 %
25,14 %
2. Ve kterém místě prodeje převážně nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Supermarket / Hypermarket
139
75,96 %
75,96 %
Malé prodejny v místě bydliště
36
19,67 %
19,67 %
Specializovaná prodejna
7
3,83 %
3,83 %
Internetové obchody
1
0,55 %
0,55 %
3. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 - ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 7
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Kvalita a vlastnosti produktu
2.393
2.785
Vzhled produktu
3.88
2.51
Cena
2.929
2.809
Země původu
4.803
2.825
Značka
4.825
1.816
Dobrá zkušenost s produktem
3.169
3.004
Reklama
6
2.492
4. Vybíráte si potraviny podle výrobce či země původu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, nezáleží mi na tom, odkud výrobek pochází
96
52,46 %
52,46 %
Ano, tyto údaje jsou pro mne důležité
87
47,54 %
47,54 %
5. Při výběru mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Českým potravinám, pouze při cenách nižších nebo srovnatelných s cenami zahraničních produktů
131
71,58 %
71,58 %
Českým potravinám, i v případě vyšší ceny
49
26,78 %
26,78 %
Zahraničním potravinám při jakékoli ceně
3
1,64 %
1,64 %
6. U jakého typu potravin je pro Vás nejvíce rozhodující původ a kvalita zboží? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 8 - rozhodující = 1
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
7. Dáváte přednost potravinám, jejichž etikety nesou značky kvality?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
94
51,37 %
51,37 %
Ne
89
48,63 %
48,63 %
8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Klasa
71
75,53 %
38,8 %
Czech Made
34
36,17 %
18,58 %
BIO (Produkt ekologického zemědělství)
25
26,6 %
13,66 %
Fair Trade
14
14,89 %
7,65 %
9. Jsou pro Vás důležité informace o složení produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
137
74,86 %
74,86 %
Ne
24
13,11 %
13,11 %
Nevím
22
12,02 %
12,02 %
10. Zkoušíte rádi nové produkty nebo dáváte přednost vyzkoušeným a dobře známým?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dávám přednost známým a osvědčeným produktům
142
77,6 %
77,6 %
Raději zkouším nové produkty
41
22,4 %
22,4 %
11. Ovlivňují Vás při výběru potravin slevy a cenová zvýhodnění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
148
80,87 %
80,87 %
Ne
21
11,48 %
11,48 %
Nevím
14
7,65 %
7,65 %
12. Ovlivňuje Vás při koupi potravin rovněž jejich obal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, někdy
127
69,4 %
69,4 %
Ne, neovlivňuje
39
21,31 %
21,31 %
Ano, často
17
9,29 %
9,29 %
13. Ovlivňují Vás při výběru potravin média?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 15, Nevím → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
95
51,91 %
51,91 %
Nevím
51
27,87 %
27,87 %
Ano
37
20,22 %
20,22 %
14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
TV
1.351
0.552
Rozhlas
4.27
1.116
Internet
2.622
0.992
Tisk
2.919
1.102
Venkovní reklama (outdoorová – např. billboardy)
3.838
1.055
15. Projevila se změna výše DPH na Vašem nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 16, Ne → otázka č. 17, Nevím → otázka č. 17].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
78
42,62 %
42,62 %
Ano
77
42,08 %
42,08 %
Nevím
28
15,3 %
15,3 %
16. Uveďte jakým způsobem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Omezuji nákup nepotřebných produktů (např. cukrovinek)
47
61,04 %
25,68 %
Nakupuji především zlevněné produkty
34
44,16 %
18,58 %
Nakupuji méně
24
31,17 %
13,11 %
nakupuji stejně jako předtím - nehledám vyloženě slevy ani nenakupuji méně - jíst a žít se musí :D prostě musím zaplatit více... co se dá dělat..
1
1,3 %
0,55 %
17. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
116
63,39 %
63,39 %
Muž
67
36,61 %
36,61 %
18. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 – 26
138
75,41 %
75,41 %
27 – 35
15
8,2 %
8,2 %
18 let a méně
14
7,65 %
7,65 %
36 – 50
9
4,92 %
4,92 %
50 – 65
7
3,83 %
3,83 %
19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
93
50,82 %
50,82 %
Vysokoškolské
62
33,88 %
33,88 %
Základní
17
9,29 %
9,29 %
Středoškolské bez maturity
6
3,28 %
3,28 %
Vyšší odborné
5
2,73 %
2,73 %
20. Uveďte výši měsíčního příjmu Vaši domácnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20.001 – 30.000
57
31,15 %
31,15 %
10.001 – 20.000
48
26,23 %
26,23 %
Do 10.000 Kč
32
17,49 %
17,49 %
30.001 – 40.000
25
13,66 %
13,66 %
Nad 40.001 Kč
21
11,48 %
11,48 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 - ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 7
odpověď Reklama =7:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pekařské výrobky (chléb, pečivo, sušenky, oplatky…)=2 na otázku 6. U jakého typu potravin je pro Vás nejvíce rozhodující původ a kvalita zboží? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 8 - rozhodující = 1
4. Vybíráte si potraviny podle výrobce či země původu?
odpověď Ne, nezáleží mi na tom, odkud výrobek pochází:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Jsou pro Vás důležité informace o složení produktu?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Země původu=7 na otázku 3. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 - ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 7
7. Dáváte přednost potravinám, jejichž etikety nesou značky kvality?
odpověď Ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi BIO (Produkt ekologického zemědělství) na otázku 8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Czech Made na otázku 8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fair Trade na otázku 8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhlas=5 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tisk=3 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi TV=1 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Venkovní reklama (outdoorová – např. billboardy)=4 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Venkovní reklama (outdoorová – např. billboardy)=5 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
odpověď Rozhlas=5:
8.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Venkovní reklama (outdoorová – např. billboardy)=4 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
odpověď TV=1:
6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet=2 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tisk=3 na otázku 14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
15. Projevila se změna výše DPH na Vašem nákupu potravin?
odpověď Ano:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupuji méně na otázku 16. Uveďte jakým způsobem:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupuji především zlevněné produkty na otázku 16. Uveďte jakým způsobem:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Omezuji nákup nepotřebných produktů (např. cukrovinek) na otázku 16. Uveďte jakým způsobem:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často nakupujete čerstvé potraviny?
2. Ve kterém místě prodeje převážně nakupujete?
3. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 - ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 7
4. Vybíráte si potraviny podle výrobce či země původu?
5. Při výběru mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:
6. U jakého typu potravin je pro Vás nejvíce rozhodující původ a kvalita zboží? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 8 - rozhodující = 1
7. Dáváte přednost potravinám, jejichž etikety nesou značky kvality?
8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
9. Jsou pro Vás důležité informace o složení produktu?
10. Zkoušíte rádi nové produkty nebo dáváte přednost vyzkoušeným a dobře známým?
11. Ovlivňují Vás při výběru potravin slevy a cenová zvýhodnění?
12. Ovlivňuje Vás při koupi potravin rovněž jejich obal?
13. Ovlivňují Vás při výběru potravin média?
14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
15. Projevila se změna výše DPH na Vašem nákupu potravin?
16. Uveďte jakým způsobem:
17. Vaše pohlaví:
18. Váš věk:
19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
20. Uveďte výši měsíčního příjmu Vaši domácnosti:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často nakupujete čerstvé potraviny?
2. Ve kterém místě prodeje převážně nakupujete?
3. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 - ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 7
4. Vybíráte si potraviny podle výrobce či země původu?
5. Při výběru mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:
6. U jakého typu potravin je pro Vás nejvíce rozhodující původ a kvalita zboží? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 8 - rozhodující = 1
7. Dáváte přednost potravinám, jejichž etikety nesou značky kvality?
8. Uveďte, podle které značky kvality se při nákupu nejčastěji rozhodujete:
9. Jsou pro Vás důležité informace o složení produktu?
10. Zkoušíte rádi nové produkty nebo dáváte přednost vyzkoušeným a dobře známým?
11. Ovlivňují Vás při výběru potravin slevy a cenová zvýhodnění?
12. Ovlivňuje Vás při koupi potravin rovněž jejich obal?
13. Ovlivňují Vás při výběru potravin média?
14. Uveďte pořadí od 1 do 5, které médium Vás ovlivňuje nejvíce (1), nejméně (5)
15. Projevila se změna výše DPH na Vašem nákupu potravin?
16. Uveďte jakým způsobem:
17. Vaše pohlaví:
18. Váš věk:
19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
20. Uveďte výši měsíčního příjmu Vaši domácnosti:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.