Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup přes e-shop

Nákup přes e-shop

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Zahradníková
Šetření:23. 03. 2010 - 30. 03. 2010
Počet respondentů:84
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.62
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím chvilku následujícímu dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce na téma Praktické problémy elektronické kontraktace. Dotazník se týká nejčastějších problémů při nákupu přes e-shop a jeho cílem je zjištění Vašich zkušeností a teoretických znalostí. Doufám, že některé informace by Vám mohly být k užitku.
 

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8095,24 %95,24 %  
Ne44,76 %4,76 %  

Graf

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobré3037,5 %35,71 %  
Průměrné2531,25 %29,76 %  
Velmi dobré1620 %19,05 %  
Horší67,5 %7,14 %  
Špatné33,75 %3,57 %  

Graf

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2936,25 %34,52 %  
Spíše ne2328,75 %27,38 %  
Ano2227,5 %26,19 %  
Ne67,5 %7,14 %  

Graf

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6480 %76,19 %  
ne1620 %19,05 %  

Graf

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zasílání nevyžádaných reklam4151,25 %48,81 %  
S tímto nemám zkušenost3240 %38,1 %  
Vyžadování jiného než nutného osobního údaje 1721,25 %20,24 %  
Poskytnutí osobních údajů třetí straně 810 %9,52 %  
Jiné11,25 %1,19 %  

Graf

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7391,25 %86,9 %  
ne78,75 %8,33 %  

Graf

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5467,5 %64,29 %  
ne2632,5 %30,95 %  

Graf

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5366,25 %63,1 %  
ano2733,75 %32,14 %  

Graf

9. Jakou formu platby zboží kupovaného po internetu preferujete a proč? (Příklady: předem – při převzetí – zpětně na fakturu)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1. platba předem (na účet nebo kartou) 2. dobírka

bankovní převod

Bankovním převodem, je to levnější.

Dobirka

dobírka

dobírka

dobírka

dobírka

dobirka

dobírka, odběr na prodejně

dobírkou

Dobírkou - mám alespoň částečnou jistotu, že dávám peníze za zboží - z ruky do ruky. Při větších částkách na fakturu.

Hotove, osobne.

jako prodejce předem, jako nakupující při převzetí :-)) - již jsem při platbě předem zdlouhavě řešila vrácení peněz, když mi zásilka nedorazila.

Když e-shop neznám - při převzetí (většinou dobírkou). Když již znám, klidně platbou předem na účet.

Když se jedná o firmu, kterou znám, platba zálohovou. Když je nová firma, platba většinou na poště při převzetí.

na dobírku

na dobírku

na dobírku

na dobírku, jelikož nepoužívám účet přes internet = poslání peněz z účtu na účet

Na fakturu

Na účet, kreditní karta - je to nejednoduší.

PayPal - bezpečné, možnost refundace

platba kartou - u prověřených eshopů nebo tam, kde jinak platit nejde (zahraniční eshopy typu Amazon atd.) o neprověřených eshopech nejdříve hledám informace na internetu, pak se na základě hodnocení rozhodnu o způsobu platby

platba předem

platba předem - nemusím mít pak starost, abych měla peníze při převzetí. Může také balík převzít kdokoli a nemusím mít strach, že nebude mít peníze.

platba předem - nemusím mít u sebe hotovost

platba předem nebo zpětně na fakturu

platba předem, platba při převzetí

platba při převzetí 1-dovezení zboží domů 2- zboží vyzvednout na některé z prodejen

ppl, dhl, eventuálně pošta

predem

Predem, vetsinou nedávají moc na vyber

predem,pri prevzeti

Preferuji platbu dobírkou, protože si zboží můžu prohlédnout ještě než zaplatím.

Preferuji platbu na dobírku, ale mám zkušenosti i s platbou předem na účet.

Preferuji platbu při převzetí sobavy, že bych mohla být oklamána a při platbě předem už bych své peníze nikdy neviděla.

pri prevzeti

pře převzetí

předem

předem

předem - pohodlně přes internet, levnější než na dobírku

předem - využívám e-banking

předem – při převzetí

Předem elektronicky-většinou objednávám oblečení pro děti a jinak zboží nelze zakoupit než platbou předem

předem na účet ( nesnesu, abych pošťák říkal kolik mám zaplatit a věděl to celý dům)

předem nebo při převzetí

předem přes internet - nemusím se pak starat o placení

předem převodem na účet nebo do zahraničí Paypal protože je to jednoduché, zařídím to online rovnou s objednávkou

předem, je to logické, později pak na fakturu

předem, je to většinou levnější nebo hotově při převzetí v kamenné prodejně

předem, kartou - rychlé a levnější než dobírka

předem, kartou, levnější - (pouze však u známých obchodníků, jinak hotově při převzětí)

předem, při převzetí

předem, většinou je to nejlevnější varianta (např. na dobírku nebo přepravní službou jsou poplatky navíc), zatím s tím naštěstí nebyl problém

předem, zpětně na fakturu

přes bankovní účet - je to bezstarostné a rychlé, člověk nemusí mít při sobě peníze

PŘEVODEM Z BÚ

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

Při převzetí - jistota dodání zboží

Při převzetí - mohu se přesvědčit, co mi přišlo.

při převzetí - nechci posílat předem peníze; pohodlné

při převzetí - nerada udávám údaje své platební karty přes internet.

při převzetí- kvůli poškození, záměně. nemusí se reklamace řešit e-mailem a neposílám zbytečně peníze

při převzetí, ekonomické důvody, bydlím v praze tudíž většinu nákupů lze řešit takhle a pak mám rád osobní nákup

při převzetí, na dobírku

při převzetí, nedispunuji bankovním účtem pro platbu předem a je to výhodné kvůli výše zmíněnému bodu

Při převzetí, pokud se jedná o zásilky v rámci ČR. Platbu kartou předem jedná-li se o zásilky mimo ČR - nakupi jen na velkých celosvětově známých a úspěšných serverech, tudíž se nemusím bát, že by mi zboží nebylo dodáno, nebo byl problém jiného rázu.

při převzetí, pro jistotu.

při převzetí,je to pro mě nejpohodlnější a nemusím se alespoň bát,že někomu pošlu peníze a budu mít smůlu

Při převzetí. Nemám účet :)

při převzetí.Vždy zkontroluji a pak převezmu

při převzetí/dobírka, u prověřených obchodů platba předem

zpětně na fakturu :)

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zkušenost4556,25 %53,57 %  
Ano, přišlo mi po dodací lhůtě2733,75 %32,14 %  
Ano, vůbec nebylo doručeno1822,5 %21,43 %  

Graf

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5670 %66,67 %  
ne2430 %28,57 %  

Graf

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bylo v pořádku, odpovídající ceně7188,75 %84,52 %  
Nevyhovovalo z jiných důvodů (špatná velikost, jiný odstín apod.) – konkrétní důvody uveďte prosím v další otázce2025 %23,81 %  
Bylo horší než jaké bych podle popisu očekával1822,5 %21,43 %  
Kvalita zboží neodpovídala ceně1113,75 %13,1 %  

Graf

13. Uveďte prosím jiné důvody, proč bylo zboží nevyhovující:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

horší kvalita, neodpovídající velikost

jiný odstín

Jiný střih, než bylo uvedeno.

Např. kvalita neodpovídala fotu na internetu-ale paní vrátila peníze, i podle přeměřené míry poté velikosti neodpovídali, ale jsou to spíš vyjímky..

nefunkčnost, porušené obaly,

Nemám takové zkusenosti

není

Neodpovídal fotce, jednalo se o psí pelech, rozměry byly menší a barva uplně jiná.

nkvalitní materiál,už bych siu nikdy nic neobjednala

případ: O2 mi po dodací lhůtě a mojí urgenci dodala jiné zboží , než jsem si objednal v jejich eshopu (pochopitelně i s jinými obchodními závazky, které mi kurýr chtěl podstrčit narychlo k podpisu). Což mne vytočilo ještě víc a zásilku jsem odmítl.

realita neodpovídala zobrazení v katalogu

Špatná velikost, jiný odstín, neodpovídající kvalita

Špatná velikost...

vždy bylo vyhovující

vždy jsem byla spokojena

zkreslené barvy na fotkách, špatná velikost, neuvedené vady

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6277,5 %73,81 %  
ne1822,5 %21,43 %  

Graf

15. Jak byste hodnotili kvalitu popisu a prezentace zboží na internetu obecně v porovnání se skutečností?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Záleží na konkrétním e-shopu, nakupuji jen tam, kde je popis dostatečný.

-

....

adekvátní

adekvátní

až na vyjímky kvalita popisu a prezentace výborná - na 1

barevná škála a kvalita materiálu odpovídá jen cca v 80%

celkem dobré

dobrá

dobrá kvalita

dobré

dobré

Jak kde, ale tam, kde web neni v ocekavane urovni (informacni a co do nabidky), tam nic nekupuji.

jak kde, jak co. těžko odpovědět.

jak kde, někde je velmi kvalitní i s možností konzultace prodavače

jak kde, většinou dostačující

Jak kdy

Jak kdy, jak kde - většinou ale tak z 80% popis souhlasí.

je odpovídající

je to o náhodě, na koho člověk prostě "natrefí", existují špičkové e-shopy stejně jako průšvihové

Je to pohodlnější přes eshop a většinou je zboží dostatečně popsáno a vyfoceno.

Jen jednou se mi stalo, že zboží neodpovídalo skutečnosti.

když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají

mnohdy nedostatecna

moje zkušenost je taková, že vše bylo většinou v pořádku - popisy se shodovaly se skutečností

nakupuji jenom v takových e-shopech, kde je uvedena kompletní specifikace, foto zboží apod. - takže dobrá

Nejde to brát všeobecně, ale myslím si, že zboží bývá popsáno dstatečně, ale popisu až tolik nedůvěřuji a beru ho z rezervou

Nejlépe je možnosti zkombinovat, pokud to jde. Na internetu se mnohdy o zboží dozvím více než v kamenném obchodě, ale nemohu si ho vyzkoušet. Proto je ideální např. vyzkoušet, ohmatat zboží v obchodě a pak si ho případně objednat přes internet, pokud je na zboží výraznější sleva (např. u elektroniky apod.)

někdy fotografie neodpovídají zboží, často je zboží na internetu prezentováno jako skvělé, ale po zakoupení zjistíte, že jde o nějakou china-shmade

Někdy je lepší zboží si vyzkoušet v kamenném obchodě, přece jen na fotce to není ono ani popis není někdy úplně dokonalý, a nemohu se s prodávajícím poradit.

někdy je potřeba si popis zboží najít na více serverech, ne vždy je popis dostačující

nelze zobecnit, záleži na druhu zboží, a také e-shopu. Obecně dobré, ale vše lze případně vykomunikovat přes telefon nebo email.

nic moc

nikdy jsem nebyl zklamaný,zatím zboží odpovídalo tomu na internetu

občas je trochu jiná barva než na fotce

obecně uspokojivé, po zkušenostech se event. doptávám (např. rozměry)

objektivní

odpovídá

odpovídající

odpovídající, občas klamou fotografie

OK

Peklo

podle mě jsou často informace o zboží neúplné, a to může být velmi zavádějící.

popisy odpovídají skutečnost

POslední dobou se prezentace zboží o hodně zlepšila. Většinou mám přesně představu, co mi přijde.

Prezentace zboží na internetu je v dost velké míře nadsazená skutečnosti.

prezentuje se lépe než se nakonec ukáže reálný výsledek

průměr

různé dle jednotlivých e-hopů

slušná

Spoustu chyb

stránka musí působit alespoň trochu důvěryhodně...

tak jak jsem potřebovala

technické zboží má dané parametry, takže ok. jen někde zveličují (udávají výdrž při minimálním výkonu např. mp3- ale takové parametry jsou vidět i v kamenném obchodě) textilní zboží- výběr co nejvhodnější modelky, aby nalákala. nasvícení atd- nejsou vidět některé švy apod, které mohou zkazit celkový dojem. materiály si na internetu neosahá nikdo...

ucházející

v cajku

v pořádku

v pořádku

vcelku dobrá

ve skutečnosti (v kamenném obchodě) je nutno se po informacích pídit, lepší na internetu, více informací

Většinou mám stáleho dodavatele. Když mi některé informace schází, volám a ptát se na kontaktní adrese. Většinou mi ochotně odpověděli. Vcelku mám dobré zkušenosti.

většinou odpovídající, výjimečně nedostatečné

většinou to odpovídá, dobré je, když jsou udávány míry výrobku.

Většinou vypadají věci lepší než jsou..

vlastní zkušenost se všemi objednávkami dobrá

výborné

vyhovující

Vynikající

Vzhledem k mým dosavadním zkušenostem se prezentace na internetu zatím od skutečnosti prakticky vůbec nelišila.

Vzhledem k tomu, že nakupuji přes internet pouze nové zboží a to buď elektroniku, nebo oblečení, tak tam jsou vždy uvedené fotky. Pokud jsou malé, není problém vygooglit větší ;)

zalezi od fy , z velke casti je to odpovedajuce skutocnosti

Záleží na daném e-shopu zda má zboží řádně nafoceno a popsáno. Pokud vím co kupuji,tak nepotřebuji popisek. Ale pokud kupuji něco o čem moc nevím tak potřebuji dostatek informací aby mě přesvědčili.

záleží na konkrétním e-shopu, některé jsou velice podrobné, některé velice strohé

Záleží na konkrétním e-shopu; někdy nedostatečné informace, ale většinou popis dostačuje; málo fotek produktu

Záleží na konkrétním obchodě.

Záleží ne e shopu. Ale většinou by mohl být popis podrobnější.

zatím je v řadě případů, především těch českých - nedostatečná, prodávat často výrobky bez fotografie už považuji za zoufalost, situace se ale myslím rapidně zlepšuje a zákazník dostává uspokojivé množství informací

Zatím jsem byla vždy spokojena

zboží které objednávám vyhovuje popisem i prezentací

zpravidla dostačující, ale mohlo by to být lepší

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zkušenost s reklamacemi3543,75 %41,67 %  
11620 %19,05 %  
21518,75 %17,86 %  
31113,75 %13,1 %  
533,75 %3,57 %  

Graf

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5872,5 %69,05 %  
ne2227,5 %26,19 %  

Graf

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S tímto nemám zkušenost5265 %61,9 %  
První reklamace1215 %14,29 %  
Vrácení zboží bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů1012,5 %11,9 %  
Nedodání zboží vůbec78,75 %8,33 %  
Dodání jiného nebo neadekvátního zboží45 %4,76 %  
Opakovaná reklamace22,5 %2,38 %  
Jiné22,5 %2,38 %  

Graf

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4151,25 %48,81 %  
ne3948,75 %46,43 %  

Graf

20. S jakými výše NEuvedenými problémy s nakupováním přes internet jste se potýkali?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dopravne bylo drazsi nez produkt

....

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz? Neplati vzdy. Firma->Firma je to uplne jinak.

Dostupnost zboží byla jiná než ve skutečnosti

E-shop nabízel velké množství zboží, ale po odeslání objednávky sem byl telefonicky během 10 minut informován že zboží není a bylo nabízeno dražší. Když jsem si poté přečetl hodnocení e-shopu na internetu, tak jsem nebyl první takhle podvedený.

ještě před objednáním- nemožnost připravit zásilku do druhého dne u některých firem, nedostatek zboží na skladě

největší problém je nakupování v českých e-shop s jejich šílenými cenami za dodání zboží

Nemohu si vzpomenout, jen byl někdy problém v kontaktu.

nemožnost dodat zboží na kamennou prodejnu (např. kamenná prodejna pouze v Praze)

Nepotykala

nevím o žádných

občas mám pocit, že prodejce neví, co prodává. např.: počítačová kniha s přiloženým CD (DVD), kde jsou ukázky tvorby v daném softwaru a linky na web k výuce tvorby v daném sw- který ale již neexistuje...takže taková kniha je pak celkem nna nic :((

Poslala jsem peníze za objednávku na www.eshop-knihy.cz a zboží mi nebylo doručeno. Na internetu jsem zjistila, že je nás více, tak jsem se přidala k hromadnému trestnímu oznámení a prý mi majitelka obchodu zboží pošle.

poškození výrobku přepravní službou

problematická a zdlouhavá komunikace s prodejcem.

Rodině, která měla stejné příjmení jako my došel balík za 3000Kč, naštěstí se to vyjasnilo a bylo vše v pořádku.

Špatná komunikace (neodpovídání na maily), nedoručení zboží přepravcem bez upozornění.

špatná komunikace, nulová nebo pozdní odezva, vystavování zboží, které nelze objednat

U některých nových pro mě nových e-shopu - špatná informovanost na kontaktní adrese. Zatím se však vše vyřídilo.

Většinou objednávám zboží přes mimibazar..a někdy e-mail nedorazí nebo pro změnu dorazí x-krát. A také historii objednávek mažou na jejich stránkách po týdnu..což je krátká doba a pak se to těžko dohledává..budu si pro příště objednávky muset kopírovat do wordu..abych věděla, zda vše dorazilo.

Vše vždy proběhlo tak, jak mělo. Bez problémů.

vystavené zboží již v e-shopu není

zavadejici popis ci neuplny

zbytečně složité systémy objednávek, nutná registrace, požadování nadbytečných údajů pro objednávku (např. RČ nebo datum narození)

žádné

žádné další - zde neuvedené

že bylo zboží v nabídce, ale fakticky jej neměli, neaktualizovaná nabídka

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6783,75 %79,76 %  
ne1316,25 %15,48 %  

Graf

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6480 %76,19 %  
ano1620 %19,05 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

  • odpověď Zasílání nevyžádaných reklam:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

  • odpověď S tímto nemám zkušenost:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám zkušenost s reklamacemi na otázku 16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita zboží neodpovídala ceně na otázku 12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zahradníková, L.Nákup přes e-shop (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakup-pres-e-shop.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.