Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup šperků

Nákup šperků

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Veselková
Šetření:29. 11. 2011 - 04. 12. 2011
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.39
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení,
poprosila bych Vás o vyplnění anonymního dotazníku. Tento dotazník bude mezi jiným součástí mé seminární práce na téma Nákup šperků a jeho cílem je zjistit preference a případné problémy při nákupu šperků.
Prosím o pravdivé vyplnění otázek.

 

Děkuji moc za pomoc Jana Veselková

Odpovědi respondentů

1. Nakupoval jste někdy šperky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7793,9 %93,9 %  
ne56,1 %6,1 %  

Graf

2. Preferujete šperky z:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stříbro3745,12 %45,12 %  
Bílé zlato1923,17 %23,17 %  
Chirurgická ocel1012,2 %12,2 %  
Žluté zlato910,98 %10,98 %  
drahe kameny11,22 %1,22 %  
nic11,22 %1,22 %  
stříbro i chir. ocel 11,22 %1,22 %  
bílé zlato, stříbro, chirurgická ocel11,22 %1,22 %  
červené zlato11,22 %1,22 %  
bižuterie11,22 %1,22 %  
Platina11,22 %1,22 %  

Graf

3. Nejčastěji nakupujete šperky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro sebe4453,66 %53,66 %  
Jako dárek jiné osobě2530,49 %30,49 %  
Přítelkyni/Přítely910,98 %10,98 %  
nekupuji11,22 %1,22 %  
Jako investici11,22 %1,22 %  
nenakupuji, dostávám11,22 %1,22 %  
nenakupuji11,22 %1,22 %  

Graf

4. Víte, co je to punc?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6680,49 %80,49 %  
ne1619,51 %19,51 %  

Graf

5. Víte, co je to ryzost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6984,15 %84,15 %  
ne1315,85 %15,85 %  

Graf

6. Víte, k čemu slouží puncovní úřad?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 7, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE4858,54 %58,54 %  
ANO3441,46 %41,46 %  

Graf

7. Využil jste někdy jeho služby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne34100 %41,46 %  

Graf

8. Myslíte si, že obchodníci se šperky prodávají pouze zboží, které je označené zákonem předepsaným puncem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6984,15 %84,15 %  
ano1315,85 %15,85 %  

Graf

9. Nakupujete šperky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [V kamenném obchoděotázka č. 10, Na internetuotázka č. 11, Jindeotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V kamenném obchodě7186,59 %86,59 %  
Na internetu910,98 %10,98 %  
Jinde22,44 %2,44 %  

Graf

10. Z jakého důvodu preferujete kamenný obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost prohlédnout si zboží5983,1 %71,95 %  
Osobní přístup3853,52 %46,34 %  
Vyšší jistota kvality3143,66 %37,8 %  
Možnost rady od prodavače2839,44 %34,15 %  

Graf

11. Z jakého důvodu preferujete internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlnost777,78 %8,54 %  
Nižší cena444,44 %4,88 %  
Možnost porovnat nabídky obchodníků444,44 %4,88 %  
Rychlost333,33 %3,66 %  

Graf

12. Měl jste někdy některý z uvedených problémů po nákupu šperku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neměl jsem žádný problém5769,51 %69,51 %  
Měl jsem jiný problém1821,95 %21,95 %  
Šperk nebyl z materiálu, který byl požadován a zaplacen (pouze pozlacený/postříbřený)78,54 %8,54 %  
Šperk nebyl označen puncem33,66 %3,66 %  
Byly mi uvedeny chybné informace o zboží11,22 %1,22 %  

Graf

13. Co jste s tím udělal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neměl jsem nikdy problém5465,85 %65,85 %  
Šel zboží reklamovat1619,51 %19,51 %  
Jiné1113,41 %13,41 %  
Oznámil klamání spotřebitele puncovnímu úřadu11,22 %1,22 %  

Graf

14. Nakupujete šperky nebo jiné drahé kovy pro investici?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8198,78 %98,78 %  
ano11,22 %1,22 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7085,37 %85,37 %  
Muž1214,63 %14,63 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 60 let7895,12 %95,12 %  
Do 18 let44,88 %4,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Víte, k čemu slouží puncovní úřad?

  • odpověď ANO:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Využil jste někdy jeho služby?
  • odpověď NE:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Víte, co je to punc?

7. Využil jste někdy jeho služby?

  • odpověď ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 6. Víte, k čemu slouží puncovní úřad?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupoval jste někdy šperky?

2. Preferujete šperky z:

3. Nejčastěji nakupujete šperky:

4. Víte, co je to punc?

5. Víte, co je to ryzost?

6. Víte, k čemu slouží puncovní úřad?

7. Využil jste někdy jeho služby?

8. Myslíte si, že obchodníci se šperky prodávají pouze zboží, které je označené zákonem předepsaným puncem?

9. Nakupujete šperky:

10. Z jakého důvodu preferujete kamenný obchod?

12. Měl jste někdy některý z uvedených problémů po nákupu šperku?

13. Co jste s tím udělal?

14. Nakupujete šperky nebo jiné drahé kovy pro investici?

15. Pohlaví

16. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupoval jste někdy šperky?

2. Preferujete šperky z:

3. Nejčastěji nakupujete šperky:

4. Víte, co je to punc?

5. Víte, co je to ryzost?

6. Víte, k čemu slouží puncovní úřad?

7. Využil jste někdy jeho služby?

8. Myslíte si, že obchodníci se šperky prodávají pouze zboží, které je označené zákonem předepsaným puncem?

9. Nakupujete šperky:

10. Z jakého důvodu preferujete kamenný obchod?

12. Měl jste někdy některý z uvedených problémů po nákupu šperku?

13. Co jste s tím udělal?

14. Nakupujete šperky nebo jiné drahé kovy pro investici?

15. Pohlaví

16. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Veselková, J.Nákup šperků (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakup-sperku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.