Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup alkoholických nápojů

Nákup alkoholických nápojů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Weis
Šetření:26. 11. 2020 - 10. 12. 2020
Počet respondentů:244
Počet otázek (max/průměr):9 / 6.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Tomáš Weis, jsem studentem Mendelovy univerzity v Brně. Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění následujícího dotazníku, jehož téma se týka nákupu vybraných alkoholických nápojů. Pomocí tohoto dotazníku bych rád zjistil, jaký vliv mělo lednové zvýšení spotřební daně z lihu na spotřebitele. Výsledky průzkumu budou sloužit jako podklad pro zpracování mé bakalářské práce. Nebojte se být upřímní, dotazník je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Kupujete tvrdý alkohol (např. rum, vodka, whisky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16366,8 %66,8 %  
ne8133,2 %33,2 %  

Graf

2. Kupujete některé z následujících alkoholických výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiný7746,67 %31,56 %  
Božkov tuzemský7545,45 %30,74 %  
Jägermeister6640 %27,05 %  
Jack Daniel's5835,15 %23,77 %  
Absolut vodka3118,79 %12,7 %  
Becherovka2615,76 %10,66 %  
Jameson2414,55 %9,84 %  
Fernet Stock Original2112,73 %8,61 %  
Metaxa 5*137,88 %5,33 %  

Graf

3. Jak často kupujete alkoholické nápoje uvedené v předchozí otázce? (lahví je myšleno spotřebitelské balení o objemu 0,5 až 0,7 litru)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahev jednou za čtvrtletí4426,99 %18,03 %  
méně3521,47 %14,34 %  
lahev jednou za 2 měsíce3320,25 %13,52 %  
cca 1 lahev za měsíc2515,34 %10,25 %  
cca 2 lahve za měsíc159,2 %6,15 %  
cca 4 lahve a více za měsíc84,91 %3,28 %  
cca 3 lahve za měsíc31,84 %1,23 %  

Graf

4. Zaznamenali jste na začátku, či v průběhu letošního roku zdražení alkoholu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11872,39 %48,36 %  
ano4527,61 %18,44 %  

Graf

5. Museli jste kvůli zdražení alkoholu omezit jeho spotřebu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec3680 %14,75 %  
ano, o méně než 10 %48,89 %1,64 %  
ano, o 10-25 %36,67 %1,23 %  
ano, o více než 50 %12,22 %0,41 %  
ano, o 25-50%12,22 %0,41 %  

Graf

6. Omezili byste spotřebu v případě dalšího zdražení tvrdého alkoholu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10363,19 %42,21 %  
nevím4125,15 %16,8 %  
ano1911,66 %7,79 %  

Graf

7. Jaké je Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14860,66 %60,66 %  
muž9639,34 %39,34 %  

Graf

8. Jaké je Vaše věková kategorie?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 30 let14359,09 %58,61 %  
30-45 let6326,03 %25,82 %  
45-60 let2510,33 %10,25 %  
60 a více let114,55 %4,51 %  

Graf

9. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný14158,75 %57,79 %  
student7029,17 %28,69 %  
OSVČ145,83 %5,74 %  
nezaměstnaný93,75 %3,69 %  
v důchodu62,5 %2,46 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kupujete tvrdý alkohol (např. rum, vodka, whisky)?

2. Kupujete některé z následujících alkoholických výrobků?

3. Jak často kupujete alkoholické nápoje uvedené v předchozí otázce? (lahví je myšleno spotřebitelské balení o objemu 0,5 až 0,7 litru)

4. Zaznamenali jste na začátku, či v průběhu letošního roku zdražení alkoholu?

5. Museli jste kvůli zdražení alkoholu omezit jeho spotřebu?

6. Omezili byste spotřebu v případě dalšího zdražení tvrdého alkoholu?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Jaké je Vaše věková kategorie?

9. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kupujete tvrdý alkohol (např. rum, vodka, whisky)?

2. Kupujete některé z následujících alkoholických výrobků?

3. Jak často kupujete alkoholické nápoje uvedené v předchozí otázce? (lahví je myšleno spotřebitelské balení o objemu 0,5 až 0,7 litru)

4. Zaznamenali jste na začátku, či v průběhu letošního roku zdražení alkoholu?

5. Museli jste kvůli zdražení alkoholu omezit jeho spotřebu?

6. Omezili byste spotřebu v případě dalšího zdražení tvrdého alkoholu?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Jaké je Vaše věková kategorie?

9. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Weis, T.Nákup alkoholických nápojů (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://nakup-tvrdeho-alkoholu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.