Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup zboží přes internet

Nákup zboží přes internet

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Milota
Šetření:10. 07. 2013 - 25. 07. 2013
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku zaměřeného na téma nakupování zboží na internetu. Dotazník je určen pro kohokoliv, kdo už někdy nakupoval přes internet. Výsledky budou veřejně přístupné.

Děkuji za Váš čas.

 

Jan Milota

Odpovědi respondentů

1. Využil/a jste již někdy nákupu zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18697,89 %97,89 %  
Ne42,11 %2,11 %  

Graf

2. Jak často provádíte nákupy prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát ročně12466,67 %65,26 %  
Několikrát do měsíce4122,04 %21,58 %  
1 krát ročně115,91 %5,79 %  
Méně než 1 krát ročně73,76 %3,68 %  
Několikrát do týdne31,61 %1,58 %  

Graf

3. Jaké zboží kupujete na internetu nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku10254,84 %53,68 %  
Oblečení8143,55 %42,63 %  
Knihy5227,96 %27,37 %  
Drogerie4323,12 %22,63 %  
Dárkové předměty4021,51 %21,05 %  
Chovatelské potřeby2513,44 %13,16 %  
Hry a hračky2312,37 %12,11 %  
Sportovní potřeby2010,75 %10,53 %  
Šperky168,6 %8,42 %  
Kuchyňské potřeby a domácnost158,06 %7,89 %  
Nábytek a bytové doplňky105,38 %5,26 %  
Zboží sexshopů63,23 %3,16 %  
Potraviny52,69 %2,63 %  
jízdenky, ubytování10,54 %0,53 %  
nářadí, stavební a kutilský materiál10,54 %0,53 %  
Zahradní příslušenství10,54 %0,53 %  
potřeby k domu (barvy, různé kování.. atd)10,54 %0,53 %  
Doplňky stravy10,54 %0,53 %  
parfémy10,54 %0,53 %  
kupuju vše co najdu a líbí se mi to....10,54 %0,53 %  
CD10,54 %0,53 %  
známky (sběratelství)10,54 %0,53 %  
batoh10,54 %0,53 %  
Zeleninu10,54 %0,53 %  
věci k autu10,54 %0,53 %  
Čočky10,54 %0,53 %  
Kosmetiku, punčochové zboží, krmení pro psa10,54 %0,53 %  
jízdenky10,54 %0,53 %  
dovolená10,54 %0,53 %  
kontaktní čočky10,54 %0,53 %  
CD, DVD10,54 %0,53 %  

Graf

4. Kolik finančních prostředků v průměru vynaložíte na jeden nákup přes internet?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10004423,66 %23,16 %  
5003920,97 %20,53 %  
300147,53 %7,37 %  
2000136,99 %6,84 %  
200105,38 %5,26 %  
60084,3 %4,21 %  
40084,3 %4,21 %  
80063,23 %3,16 %  
150063,23 %3,16 %  
300052,69 %2,63 %  
ostatní odpovědi 5000
350
700
900
100
50
1200
0.4
1900
750
150
10000
3
0
4000
1550
7500
2500
2
3317,74 %17,37 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:860.71
Minimum:200
Maximum:3000
Variační rozpětí:2800
Rozptyl:360633.02
Směrodatná odchylka:600.53
Medián:700
Modus:1000

Graf

5. Které zboží byste si přes internet nekoupil/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny9555,88 %50 %  
Oblečení5934,71 %31,05 %  
Šperky4627,06 %24,21 %  
Nábytek a bytové doplňky3822,35 %20 %  
Drogerie2112,35 %11,05 %  
Zboží sexshopů1911,18 %10 %  
Zahradní příslušenství127,06 %6,32 %  
Elektroniku127,06 %6,32 %  
Sportovní potřeby105,88 %5,26 %  
Chovatelské potřeby74,12 %3,68 %  
Dárkové předměty52,94 %2,63 %  
boty42,35 %2,11 %  
Kuchyňské potřeby a domácnost31,76 %1,58 %  
Hry a hračky21,18 %1,05 %  
koupila bych cokoliv10,59 %0,53 %  
Nevím10,59 %0,53 %  
já si kupuju všechno co jde..........10,59 %0,53 %  
automobil10,59 %0,53 %  
Zvířata10,59 %0,53 %  
všechno bych koupila10,59 %0,53 %  
kupuji vše10,59 %0,53 %  
nemám problém s ničím10,59 %0,53 %  
zvíře10,59 %0,53 %  
Z výše uvedeného bych koupila přes internet vše.10,59 %0,53 %  
nakupuji vše 10,59 %0,53 %  
nemám s tím problém10,59 %0,53 %  
Knihy10,59 %0,53 %  

Graf

6. Seřaďte jednotlivé faktory dle jejich významu při rozhodovacím procesu nákupu:

(1 - nejdůležitější, 6 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena1.8712.069
Vzhled a přehlednost e-shopu4.0052.478
Bonusy poskytované k nákupu (dárek, poštovné zdarma)4.2742.382
Kladné reference a doporučení známých3.222.666
Dodací podmínky a rychlost expedice3.3981.809
Pohotová a profesionální komunikace ze strany e-shopu4.2152.051

Graf

7. Jak vnímáte atraktivnost daných bonusů poskytovaných při nákupu přes internet?

Známkujte jako ve škole (1 - velmi atraktivní, 5 - málo atraktivní)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dopravné zdarma1.2470.509
Dárek k objednávce zdarma2.4191.254
Slevový kupón využitelný při dalším nákupu3.0221.01
Věrnostní program (střádání bodů za nákupy a posléze využití určitého zvýhodnění)3.4681.238

Graf

8. Existuje zboží, které byste měli zájem koupit přes internet, ale není k sehnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, přes internet lze sehnat cokoliv.17292,47 %90,53 %  
stolecek do vany na cteni10,54 %0,53 %  
Takové to oblečení do vody, které chrání před slunečním zářením pro dospělé. Všude je k dostání jen pro malé děti. 10,54 %0,53 %  
určité knihy10,54 %0,53 %  
pyžamo10,54 %0,53 %  
All blacks Maori New jersey10,54 %0,53 %  
real lightsaber10,54 %0,53 %  
Boxy k PC hrám10,54 %0,53 %  
bílý osmák degu (albín)10,54 %0,53 %  
online filmy10,54 %0,53 %  
Mývala10,54 %0,53 %  
designové výrobky, co jsou k dostání pouze v cizích zemích10,54 %0,53 %  
některé knihy, především cizojazyčné10,54 %0,53 %  
EpilEgg10,54 %0,53 %  
určitý typ kočárku10,54 %0,53 %  

Graf

9. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13973,16 %73,16 %  
Muž5126,84 %26,84 %  

Graf

10. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2613671,58 %71,58 %  
27-403216,84 %16,84 %  
0-17126,32 %6,32 %  
41-6094,74 %4,74 %  
61 a více10,53 %0,53 %  

Graf

11. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské - maturita11158,42 %58,42 %  
Vyšší odborné/vysokoškolské5629,47 %29,47 %  
Základní136,84 %6,84 %  
Středoškolské - vyučen105,26 %5,26 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Seřaďte jednotlivé faktory dle jejich významu při rozhodovacím procesu nákupu:

  • odpověď Cena=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bonusy poskytované k nákupu (dárek, poštovné zdarma)=2 na otázku 6. Seřaďte jednotlivé faktory dle jejich významu při rozhodovacím procesu nákupu:

11. Nejvyšší dosažené vzdělání:

  • odpověď Základní:
    • 13.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-17 na otázku 10. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využil/a jste již někdy nákupu zboží přes internet?

2. Jak často provádíte nákupy prostřednictvím internetu?

3. Jaké zboží kupujete na internetu nejčastěji?

4. Kolik finančních prostředků v průměru vynaložíte na jeden nákup přes internet?

5. Které zboží byste si přes internet nekoupil/a?

6. Seřaďte jednotlivé faktory dle jejich významu při rozhodovacím procesu nákupu:

7. Jak vnímáte atraktivnost daných bonusů poskytovaných při nákupu přes internet?

8. Existuje zboží, které byste měli zájem koupit přes internet, ale není k sehnání?

9. Jsem:

10. Věk:

11. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využil/a jste již někdy nákupu zboží přes internet?

2. Jak často provádíte nákupy prostřednictvím internetu?

3. Jaké zboží kupujete na internetu nejčastěji?

4. Kolik finančních prostředků v průměru vynaložíte na jeden nákup přes internet?

5. Které zboží byste si přes internet nekoupil/a?

6. Seřaďte jednotlivé faktory dle jejich významu při rozhodovacím procesu nákupu:

7. Jak vnímáte atraktivnost daných bonusů poskytovaných při nákupu přes internet?

8. Existuje zboží, které byste měli zájem koupit přes internet, ale není k sehnání?

9. Jsem:

10. Věk:

11. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Milota, J.Nákup zboží přes internet (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakup-zbozi-pres-internet.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.