Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupné chovanie Generácie Y v ČR

Nákupné chovanie Generácie Y v ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Sleziakova
Šetření:17. 07. 2017 - 30. 07. 2017
Počet respondentů:124
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Nakupujete v kamennom obchode? Online? Alebo Online aj Offline?

Dotazník slúži k výskumu k mojej diplomovej práci na tému nákupného chovania generácie Y (Millennials).

Vopred ďakujem za pomoc s výskumom! 

Odpovědi respondentů

1. Aký je Váš vek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [17-20otázka č. 2, 21-24otázka č. 2, 25-29otázka č. 2, 30-37otázka č. 2, iné → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-293931,45 %31,45 %  
21-253225,81 %25,81 %  
30-372620,97 %20,97 %  
21-241310,48 %10,48 %  
17-2086,45 %6,45 %  
iné64,84 %4,84 %  

Graf

2. Aké je Vaše pohlavie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8471,19 %67,74 %  
Muž3428,81 %27,42 %  

Graf

3. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7664,41 %61,29 %  
stredoškolské3529,66 %28,23 %  
vyššie54,24 %4,03 %  
základné21,69 %1,61 %  

Graf

4. Z ktorého kraja pochádzate? (trvalé bydlisko)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavné mesto Praha3227,12 %25,81 %  
Stredočeský1411,86 %11,29 %  
Jihomoravský1311,02 %10,48 %  
Moravskoslezský1210,17 %9,68 %  
Zlínský97,63 %7,26 %  
Jihočeský97,63 %7,26 %  
Ústecký65,08 %4,84 %  
Vysočina54,24 %4,03 %  
Plzeňský54,24 %4,03 %  
Liberecký43,39 %3,23 %  
Pardubický32,54 %2,42 %  
Karlovarský32,54 %2,42 %  
Olomoucký21,69 %1,61 %  
Královéhradecký10,85 %0,81 %  

Graf

5. Nakupovanie považujem za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Závisí to na povahe nákupu7563,56 %60,48 %  
Nevyhnutnosť3428,81 %27,42 %  
Zábavnú/ Volnočasovú aktivitu97,63 %7,26 %  

Graf

6. Aké kanály využívate k nákupom?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenný obchod11496,61 %91,94 %  
Online nákupy11093,22 %88,71 %  
Nakupovanie cez mobil1613,56 %12,9 %  

Graf

7. Aké faktory sú pre Vás najdôležitejšie keď sa rozhodujete, ktorý nákupný kanál využiť? (Offline/Online/Mobile)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doprava a spôsob doručenia9782,2 %78,23 %  
Najnižšia dostupná cena9378,81 %75 %  
Dostupnosť informácii o produkte7664,41 %61,29 %  
Možnosť pohodlnnej platby6252,54 %50 %  
Možnosť pohodlného vrátenia4538,14 %36,29 %  
Zľavy pre mňa na mieru1613,56 %12,9 %  
Možnosť kombinovať viaceré kanály119,32 %8,87 %  
Zľava pre nových zákazníkov54,24 %4,03 %  
Recenze21,69 %1,61 %  
komfort10,85 %0,81 %  
Jak kdy10,85 %0,81 %  
šířka sortimentu10,85 %0,81 %  
Napr. pri nakupu pizzy je fajn platit kartou hned online a neriesit hotovost s soferom :)10,85 %0,81 %  
Moznost vyzkouseni zbozi10,85 %0,81 %  
nabídka10,85 %0,81 %  
nemuset se mačkat mezi lidmi a trávit X hodin v obchodě10,85 %0,81 %  
záleží na mé náladě10,85 %0,81 %  

Graf

8. Ktoré faktory sú pre Vás najdôležitejšie pri nákupe konkrétneho tovaru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Predchádzajúca skúsenosť s produktom/značkou10588,98 %84,68 %  
Cena produktu10488,14 %83,87 %  
Pozitívne recenzie od iných užívateľov (online)8874,58 %70,97 %  
Pozitívne recenzie od priateľov a rodiny7765,25 %62,1 %  
Spoločenská zodpovednosť výrobcu2319,49 %18,55 %  
Existujúca reklama/kampane výrobcu54,24 %4,03 %  
poměr cena/výkon10,85 %0,81 %  
Kombinacia recenzii, skusenosti a ceny. Reklamu vyrobcu ignorujem.10,85 %0,81 %  
složení10,85 %0,81 %  
Jak se mi ten produkt líbí - vzhled a styl10,85 %0,81 %  
Vlastni vyzkouseni zbozi10,85 %0,81 %  
kvalita10,85 %0,81 %  
Kvalita produktu10,85 %0,81 %  

Graf

9. Akým spôsobom získavate informácie o produktoch, ktoré plánujete kúpiť?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z online recenzií a blogov8977,39 %71,77 %  
Od priateľov, rodiny a známych7464,35 %59,68 %  
Zo stránok výrobcu7060,87 %56,45 %  
Zo sociálnych médii (Facebook, Instagram, Youtube, atd)3732,17 %29,84 %  
Z TV/rádio reklamy76,09 %5,65 %  
Časopisy 10,87 %0,81 %  
jiné10,87 %0,81 %  
udělám si vlastní průzkum v obchodě10,87 %0,81 %  
Z webu (online), z obalů a štítků produktů (kamenný obchod)10,87 %0,81 %  
z letáku10,87 %0,81 %  
Záleží o jaký druh produktu se jedná10,87 %0,81 %  
dTest10,87 %0,81 %  

Graf

10. Ktoré z týchto produktov by ste si radšej kúpili v kamennom obchode než online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečenie a Obuv9983,9 %79,84 %  
Potraviny8471,19 %67,74 %  
Nábytok7261,02 %58,06 %  
Kozmetika a hygienické potreby3731,36 %29,84 %  
Knihy/ papierenské potreby2117,8 %16,94 %  
Potreby pre domáce zvieratá1613,56 %12,9 %  
Elektronika1411,86 %11,29 %  
Letenky a vstupenky na koncerty54,24 %4,03 %  
žádné, nejraději bych měla možnost nakoupit vše online10,85 %0,81 %  

Graf

11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Rád produkt vidím naživo a vyskúšam ho1.3050.534
Rád si produkt kúpim okamžite bez čakania2.2371.35
Nerád platím poštovné2.0931.288
Oceňujem asistenciu personálu3.4071.512
Obávam sa o kvalitu tovaru kúpeného online2.8641.592
Dbám na bezpečnosť a vyhýbam sa elektronickým platbám3.8811.376
Užívam si nakupovanie v obchodoch3.6441.517
Vrátenie tovaru v kamennom obchode je jednoduchšie2.6691.696

Graf

12. Koľkokrát ste si za posledných 12 mesiacov niečo kúpili online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
viac než 10 krát5244,07 %41,94 %  
5-103428,81 %27,42 %  
1-53227,12 %25,81 %  

Graf

13. Ktoré produkty najčastejšie nakupujete ONLINE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Letenky a lístky na koncerty6958,47 %55,65 %  
Elektronika6252,54 %50 %  
Knihy/ Papierenský tovar5748,31 %45,97 %  
Oblečenie a Obuv3630,51 %29,03 %  
Kozmetika a hygienické potreby3227,12 %25,81 %  
Potreby pre zvieratá2016,95 %16,13 %  
Potraviny1613,56 %12,9 %  
Nábytok75,93 %5,65 %  
Jízdenky, dětské potřeby10,85 %0,81 %  
šperky, dárky10,85 %0,81 %  
sportovní vybavení10,85 %0,81 %  
jízdenky10,85 %0,81 %  
šperky, dekorační drobnosti...10,85 %0,81 %  
Mince10,85 %0,81 %  
kuchyňské potřeby,léky10,85 %0,81 %  
Doplňky pro elektroniku jako obaly na mobil10,85 %0,81 %  
Hry10,85 %0,81 %  
lístky na vlak a bus10,85 %0,81 %  
zbraně a střelivo (předání je následně samozřejmě osobní)10,85 %0,81 %  
těžko říct co nejčastěji, naposledy jsem si koupil batoh a nůž10,85 %0,81 %  
barvy a pod.10,85 %0,81 %  
obědy10,85 %0,81 %  
zážitky10,85 %0,81 %  
Zážitky, hračky10,85 %0,81 %  

Graf

14. Z akých dôvodov nakupujete online? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Chcem mať možnosť porovnať ceny a získať najlepši deal1.7711.227
Mám rád možnosť nakupovať 24/72.4751.826
Rád šetrím čas2.0681.284
Rád nakupujem z pohodlia môjho domova2.1441.191
Online nákupy mi dávaju možnosť k vačšej rozmanitosti tovaru2.0591.327
Rád čítam recenzie iných uživateľov2.5591.67
Rád sa vyhnem dlhým nákupným frontám2.4241.329

Graf

15. Ktoré faktory sú najdôležitejšie pri nákupoch ONLINE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Najnižšia cena8572,03 %68,55 %  
Prehľadná a spoľahlivá webstránka8269,49 %66,13 %  
Možnosť rýchleho/lacného dodania8269,49 %66,13 %  
Recenzie/ skúsenosti iných užívateľov7361,86 %58,87 %  
Okamžitá dostupnosť tovaru6353,39 %50,81 %  
Možnosť vrátenia tovaru3832,2 %30,65 %  
nemusím cestovat do přeplněnýho obchoďáku10,85 %0,81 %  
Vyzvednout bez dopravy10,85 %0,81 %  
nemusim hladat specializovany kamenny obchod10,85 %0,81 %  
podrobný a dostatočne odborný popis10,85 %0,81 %  

Graf

16. Aké zdroje využivate pri nakupovaní ONLINE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Online recenzie a doporučenia9983,9 %79,84 %  
Navštívim stránku výrobcu7563,56 %60,48 %  
Poradím sa s rodinnou a známymi4134,75 %33,06 %  
Navštívim kamenný obchod a tovar si prezriem3731,36 %29,84 %  
Zalezi na produktu, pro nakup potravin a obleceni nevyuzivam zadne, u elektroniky - recenze10,85 %0,81 %  
Srovnávání na stránkách jako je např. Heuréka10,85 %0,81 %  
Google, Facebook10,85 %0,81 %  
Záleží o jaký druh produktu se jedná.10,85 %0,81 %  

Graf

17. Ktoré zdroje využívate pri hľadaní online recenzií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stránka predajcu8471,19 %67,74 %  
Stránka výrobcu5647,46 %45,16 %  
Online blogy4840,68 %38,71 %  
YouTube2924,58 %23,39 %  
Facebook2722,88 %21,77 %  
Heureka108,47 %8,06 %  
Google65,08 %4,84 %  
Instagram21,69 %1,61 %  
srovnávače cen10,85 %0,81 %  
různé diskuze10,85 %0,81 %  
Heureka a podobné10,85 %0,81 %  
nákupní portály (heureka, zbozi.cz)10,85 %0,81 %  
recenze na heuréce 10,85 %0,81 %  
ChYbi ti tu takove ty srovnavace cen, tam byvaji hodne recenze prave ;)10,85 %0,81 %  
heureka.cz10,85 %0,81 %  
google search a poté stránky zaměřene na "profesionální" recenze10,85 %0,81 %  
Www10,85 %0,81 %  
kde se dá10,85 %0,81 %  
recenze v časopisech10,85 %0,81 %  
srovnavace cen eg heureka10,85 %0,81 %  
recenzní z portály10,85 %0,81 %  
recenze na webu10,85 %0,81 %  
porovnávací servery: (Heureka)10,85 %0,81 %  
Pinterest10,85 %0,81 %  
špecializované weby na daný typ tovaru (napr. mobily)10,85 %0,81 %  
ď test10,85 %0,81 %  
porovnavace10,85 %0,81 %  
informace na příslušných "hobby" fórech10,85 %0,81 %  
odborne servery10,85 %0,81 %  
tématická fóra10,85 %0,81 %  
Google, Heureka10,85 %0,81 %  

Graf

18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz9277,97 %74,19 %  
Mall.cz6655,93 %53,23 %  
Amazon.com4538,14 %36,29 %  
Parfums.cz (Notino)4033,9 %32,26 %  
Zoot.cz4033,9 %32,26 %  
Ebay.com3731,36 %29,84 %  
Rohlik.cz/Kosik.cz2218,64 %17,74 %  
HM.com1613,56 %12,9 %  
Asos.com119,32 %8,87 %  
Zara.com108,47 %8,06 %  
Žiadna z uvedených65,08 %4,84 %  
aliexpress32,54 %2,42 %  
goout.com, biooo.cz, galea.cz, euronics.cz10,85 %0,81 %  
lepefoods.cz, zoot10,85 %0,81 %  
zoohit.cz 10,85 %0,81 %  
moc10,85 %0,81 %  
různá knihkupectví, Metalshop, ...10,85 %0,81 %  
Orsax deichman10,85 %0,81 %  
Tesco.10,85 %0,81 %  
kde mají zrovna to, co potřebuji10,85 %0,81 %  
hlavne prirodnu kozmetiku napr. mannamydla10,85 %0,81 %  
spoustu :o)10,85 %0,81 %  
megaknihy.cz, arara.cz 10,85 %0,81 %  
eobuv.cz10,85 %0,81 %  
poštovné zdarma10,85 %0,81 %  
planeta her, aliexpress, orsay10,85 %0,81 %  
spokojenypes.cz10,85 %0,81 %  
Aliexpress.com10,85 %0,81 %  
mohito.com,bigbrands.cz,slevomat.cz10,85 %0,81 %  
czc.cz10,85 %0,81 %  
czc.cz, tsbohemia.cz, gearbest.com, ali10,85 %0,81 %  
Spoustu10,85 %0,81 %  
aliexpress.com, czc.cz10,85 %0,81 %  
wish, geek10,85 %0,81 %  
slevomat.cz, itesco.cz, bonami.cz10,85 %0,81 %  
zoohit.cz, megaknihy.cz, nejfuton.cz, milion dalších, co už si nepamatuji 10,85 %0,81 %  
Kosmas.cz10,85 %0,81 %  
pilulka.cz; spokojenypes.cz10,85 %0,81 %  

Graf

19. Vlastníte mobilný telefón, tzv. smartphone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno10588,98 %84,68 %  
Nie1311,02 %10,48 %  

Graf

20. Koľkokrát ste za posledných 12 mesiacov využili svoj mobilný telefón k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
06756,78 %54,03 %  
1-53428,81 %27,42 %  
5-101210,17 %9,68 %  
Viac než 1054,24 %4,03 %  

Graf

21. Používate svoj mobilný telefón pri nakupovaní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvyčajne nie8370,34 %66,94 %  
Áno, hľadám lepšiu cenu online2420,34 %19,35 %  
Áno, čítam recenzie užívateľov2218,64 %17,74 %  
Áno, radím sa s rodinou a známymi65,08 %4,84 %  
ne21,69 %1,61 %  
když nemám po ruce počítač10,85 %0,81 %  
ano10,85 %0,81 %  
nakupuji přes něj10,85 %0,81 %  
pokud nakupuji telefonem, tak zavolnim prodejci/dodavateli/atd10,85 %0,81 %  
nikdy10,85 %0,81 %  
ne, nemám smartphone!10,85 %0,81 %  

Graf

22. Aké sú hlavné nevýhody nakupovania prostredníctvom mobilného telefónu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obrazovka je príliš mala8068,38 %64,52 %  
Je to nepohodlnné7664,96 %61,29 %  
Webstránky nie sú optimalizované pre mobilný telefón7261,54 %58,06 %  
Pokrytie WiFi a rýchlosť nie je dostačujúca3227,35 %25,81 %  
Obávam sa bezpečnosti2924,79 %23,39 %  
nevím10,85 %0,81 %  
Optimalizace pro mobilní telefon není ideální (např nenabízí filtry, je jinak osekaná)10,85 %0,81 %  
nenakupuji telefonem10,85 %0,81 %  
nevím, kupuju jen jízdenky10,85 %0,81 %  
K čemu to je? Objednám to v klidu z noťasa10,85 %0,81 %  
Mobilem telefonuji a piší sms. na ostatní je počítač10,85 %0,81 %  
nerada na to plytvam data10,85 %0,81 %  
nenakupuju10,85 %0,81 %  
nevyužívám10,85 %0,81 %  
nevím, nemám smartphone10,85 %0,81 %  
NEMAM SMARTPHONE!10,85 %0,81 %  
Nevidím nevýhody.10,85 %0,81 %  

Graf

23. Ktoré z týchto služieb ste v minulosti využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Objednal som si produkt online a vyzdvihol v kamennom obchode9277,97 %74,19 %  
Vyhľadal som si informácie o produkte online a neskôr si produkt kúpil v kamennom obchode8572,03 %68,55 %  
Objednal som si produkt online a vyzdvihol na výdajnom mieste "kiosku" (viz. Zoot)7361,86 %58,87 %  
Samoobslužná pokladňa v kamennom obchode6958,47 %55,65 %  
Vyskúšal som si produkt v kamennom obchode a neskôr kúpil online6555,08 %52,42 %  
Stiahol som si kupón/voucher online3832,2 %30,65 %  
Možnosť dodania do ďalšieho dňa3731,36 %29,84 %  
Kúpil som si produkt v kamennom obchode a nechal si ho doručit domov3025,42 %24,19 %  
Použil som mobilnú aplikáciu výrobcu/predajcu2016,95 %16,13 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

  • odpověď vysokoškolské:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Asos.com na otázku 18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

7. Aké faktory sú pre Vás najdôležitejšie keď sa rozhodujete, ktorý nákupný kanál využiť? (Offline/Online/Mobile)

  • odpověď Dostupnosť informácii o produkte:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád si produkt kúpim okamžite bez čakania=4 na otázku 11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

  • odpověď Dbám na bezpečnosť a vyhýbam sa elektronickým platbám=5:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obávam sa o kvalitu tovaru kúpeného online=5 na otázku 11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

13. Ktoré produkty najčastejšie nakupujete ONLINE?

  • odpověď Letenky a lístky na koncerty:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oceňujem asistenciu personálu=2 na otázku 11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

15. Ktoré faktory sú najdôležitejšie pri nákupoch ONLINE?

  • odpověď Prehľadná a spoľahlivá webstránka:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Heureka na otázku 17. Ktoré zdroje využívate pri hľadaní online recenzií?
  • odpověď Recenzie/ skúsenosti iných užívateľov:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potreby pre domáce zvieratá na otázku 10. Ktoré z týchto produktov by ste si radšej kúpili v kamennom obchode než online?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Moravskoslezský na otázku 4. Z ktorého kraja pochádzate? (trvalé bydlisko)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Áno, čítam recenzie užívateľov na otázku 21. Používate svoj mobilný telefón pri nakupovaní?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád čítam recenzie iných uživateľov=1 na otázku 14. Z akých dôvodov nakupujete online? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

16. Aké zdroje využivate pri nakupovaní ONLINE?

  • odpověď Navštívim stránku výrobcu:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oceňujem asistenciu personálu=1 na otázku 11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

  • odpověď Parfums.cz (Notino):
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Asos.com na otázku 18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?
  • odpověď Zoot.cz:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Asos.com na otázku 18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

20. Koľkokrát ste za posledných 12 mesiacov využili svoj mobilný telefón k nákupu?

  • odpověď 0:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nie na otázku 19. Vlastníte mobilný telefón, tzv. smartphone?

22. Aké sú hlavné nevýhody nakupovania prostredníctvom mobilného telefónu?

  • odpověď Webstránky nie sú optimalizované pre mobilný telefón:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád produkt vidím naživo a vyskúšam ho=2 na otázku 11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

23. Ktoré z týchto služieb ste v minulosti využili?

  • odpověď Objednal som si produkt online a vyzdvihol na výdajnom mieste "kiosku" (viz. Zoot):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zara.com na otázku 18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Asos.com na otázku 18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Aký je Váš vek?

2. Aké je Vaše pohlavie?

3. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

4. Z ktorého kraja pochádzate? (trvalé bydlisko)

5. Nakupovanie považujem za:

6. Aké kanály využívate k nákupom?

7. Aké faktory sú pre Vás najdôležitejšie keď sa rozhodujete, ktorý nákupný kanál využiť? (Offline/Online/Mobile)

8. Ktoré faktory sú pre Vás najdôležitejšie pri nákupe konkrétneho tovaru?

9. Akým spôsobom získavate informácie o produktoch, ktoré plánujete kúpiť?

10. Ktoré z týchto produktov by ste si radšej kúpili v kamennom obchode než online?

11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

12. Koľkokrát ste si za posledných 12 mesiacov niečo kúpili online?

13. Ktoré produkty najčastejšie nakupujete ONLINE?

14. Z akých dôvodov nakupujete online? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

15. Ktoré faktory sú najdôležitejšie pri nákupoch ONLINE?

16. Aké zdroje využivate pri nakupovaní ONLINE?

17. Ktoré zdroje využívate pri hľadaní online recenzií?

18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

19. Vlastníte mobilný telefón, tzv. smartphone?

20. Koľkokrát ste za posledných 12 mesiacov využili svoj mobilný telefón k nákupu?

21. Používate svoj mobilný telefón pri nakupovaní?

22. Aké sú hlavné nevýhody nakupovania prostredníctvom mobilného telefónu?

23. Ktoré z týchto služieb ste v minulosti využili?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Aký je Váš vek?

2. Aké je Vaše pohlavie?

3. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

4. Z ktorého kraja pochádzate? (trvalé bydlisko)

5. Nakupovanie považujem za:

6. Aké kanály využívate k nákupom?

7. Aké faktory sú pre Vás najdôležitejšie keď sa rozhodujete, ktorý nákupný kanál využiť? (Offline/Online/Mobile)

8. Ktoré faktory sú pre Vás najdôležitejšie pri nákupe konkrétneho tovaru?

9. Akým spôsobom získavate informácie o produktoch, ktoré plánujete kúpiť?

10. Ktoré z týchto produktov by ste si radšej kúpili v kamennom obchode než online?

11. Aké sú podľa Vás hlavné výhody nakupovania v kamennom obchode? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

12. Koľkokrát ste si za posledných 12 mesiacov niečo kúpili online?

13. Ktoré produkty najčastejšie nakupujete ONLINE?

14. Z akých dôvodov nakupujete online? (1= najviac dôležité, 5= najmenej dôležité)

15. Ktoré faktory sú najdôležitejšie pri nákupoch ONLINE?

16. Aké zdroje využivate pri nakupovaní ONLINE?

17. Ktoré zdroje využívate pri hľadaní online recenzií?

18. Na ktorej z týchto stránok nakupujete/ ste v minulosti nakúpili?

19. Vlastníte mobilný telefón, tzv. smartphone?

20. Koľkokrát ste za posledných 12 mesiacov využili svoj mobilný telefón k nákupu?

21. Používate svoj mobilný telefón pri nakupovaní?

22. Aké sú hlavné nevýhody nakupovania prostredníctvom mobilného telefónu?

23. Ktoré z týchto služieb ste v minulosti využili?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sleziakova, Z.Nákupné chovanie Generácie Y v ČR (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://nakupne-chovanie-generacie-y.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.