Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování v kontextu značkového oblečení

Nákupní chování v kontextu značkového oblečení

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Svoboda
Šetření:13. 02. 2010 - 21. 02. 2010
Počet respondentů:124
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.38
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Tomáš Svoboda a jsem studentem II. Ročníku magisterského studia na Univerzitě Jana Amose Komenského. Ve své diplomové práci se zabývám problematikou nákupního chování spotřebitelů v kontextu značky, se zaměřením na segment značkového odívání. Rád bych Vás tímto poprosil o vyplnění dotazníku, na jehož základě budu posuzovat výše zmíněné fenomény. Dotazník je anonymní. Děkuji za váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11391,13 %91,13 %  
ne118,87 %8,87 %  

Graf

2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7157,26 %57,26 %  
Ano5342,74 %42,74 %  

Graf

3. Pokud ano s jakou a proč? (například: Harley Davidson - znamená pro mně svobodu)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
adidas36,38 %2,42 %  
Roxy24,26 %1,61 %  
orsay24,26 %1,61 %  
Carhartt - nekonformnost, street art, grafitti12,13 %0,81 %  
Nike, znamená pro mě radost z pohybu12,13 %0,81 %  
Esprit - v jednoduchosti je krása12,13 %0,81 %  
Nike - odpovídá mému životnímu stylu12,13 %0,81 %  
Final - odkazuje na mé skate-punk kořeny12,13 %0,81 %  
Volcom - revolta12,13 %0,81 %  
Levi Straus, Tilak. Nezávislost a volnost12,13 %0,81 %  
ostatní odpovědi Puma - sportovní elegance
volcom stone - nestádní, osobitá, inovativní
na to je tu moc krátkej fomulář :P
adidas - sportovní styl
next - má šmrnc
Adidas - vahovují mi jejich materiály a střihy
roxy je sexy
Converse (boty), jediné boty, které se mi líbí
carhart - pro nevšednost
orsay kvalita za dobrou cenu
Camel Active - oblečení od nich mi sluší a líbí se
obchod Krakatau-originalni veci, co moc lidi nenos
spojuje sportovni pohodlny styl a eleganci
Vagabond - znamená trochu anarchie
SkunkFunk - znamená pro mě odlišnost, originalitu
hugo bos
volcom - styl
bata
bushmann
carhart
Zara
max mara fashion oblečení
luis voton osobnost
lacoste - sportovní elegance
Gap nevšednost
Fishbone - pohodlnost, styl
boty converse - rock :)
bata sázím na kvalitu
triola kvalita co sedí
guess - luxus
quiksilver - hodí se k mému životnímu stylu
Adidas, Jackpot, Esprit
nikta-osobitý styl, matix, cropp, lacosté
3370,21 %26,61 % 

Graf

4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7661,29 %61,29 %  
ne4838,71 %38,71 %  

Graf

5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
• Ceny2.61.423
• Emocí (vzpomínky nebo reklama, která ve vás vyvolává pozitivní spojení s výrobkem či značkou)3.4831.483
• Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)2.71.793
• Funkční výhody (výrobek,který kupujete má něco, co ostatní nemají)2.2921.273
• Vzhledu výrobku (design, střih, barva)1.4420.88

Graf

6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám rád/a, když se při nakupování cítím dobře.7157,26 %57,26 %  
Nezáleží mi na tom. Hlavně, že dostanu co chci.2721,77 %21,77 %  
Nevšímám si toho.2620,97 %20,97 %  

Graf

7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem rád/a když jsou ke mně milí a pozorní9576,61 %76,61 %  
Nevšímám si toho2116,94 %16,94 %  
Nezáleží mi na tom. Hlavně, že dostanu co chci.86,45 %6,45 %  

Graf

8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ano7762,1 %62,1 %  
Spíše ne2520,16 %20,16 %  
Ano, vždy1915,32 %15,32 %  
Vůbec ne32,42 %2,42 %  

Graf

9. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8669,35 %69,35 %  
muž3830,65 %30,65 %  

Graf

10. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 267258,06 %58,06 %  
26-463729,84 %29,84 %  
46-661411,29 %11,29 %  
66 a více10,81 %0,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi • Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)=5 na otázku 5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?

5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)

  • odpověď • Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)=1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi • Ceny=5 na otázku 5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?

2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?

4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?

5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)

6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)

7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?

8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?

9. Jste:

10. Váš věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?

2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?

4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?

5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)

6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)

7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?

8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?

9. Jste:

10. Váš věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svoboda, T.Nákupní chování v kontextu značkového oblečení (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-chova-v-kontextu-znackoveho-obleceni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.