Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jmenuji se Tomáš Svoboda a jsem studentem II. Ročníku magisterského studia na Univerzitě Jana Amose Komenského. Ve své diplomové práci se zabývám problematikou nákupního chování spotřebitelů v kontextu značky, se zaměřením na segment značkového odívání. Rád bych Vás tímto poprosil o vyplnění dotazníku, na jehož základě budu posuzovat výše zmíněné fenomény. Dotazník je anonymní. Děkuji za váš čas a ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
113
91,13 %
91,13 %
ne
11
8,87 %
8,87 %
2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
71
57,26 %
57,26 %
Ano
53
42,74 %
42,74 %
3. Pokud ano s jakou a proč? (například: Harley Davidson - znamená pro mně svobodu)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
adidas
3
6,38 %
2,42 %
Roxy
2
4,26 %
1,61 %
orsay
2
4,26 %
1,61 %
Carhartt - nekonformnost, street art, grafitti
1
2,13 %
0,81 %
Nike, znamená pro mě radost z pohybu
1
2,13 %
0,81 %
Esprit - v jednoduchosti je krása
1
2,13 %
0,81 %
Nike - odpovídá mému životnímu stylu
1
2,13 %
0,81 %
Final - odkazuje na mé skate-punk kořeny
1
2,13 %
0,81 %
Volcom - revolta
1
2,13 %
0,81 %
Levi Straus, Tilak. Nezávislost a volnost
1
2,13 %
0,81 %
ostatní odpovědi
Puma - sportovní elegance volcom stone - nestádní, osobitá, inovativní na to je tu moc krátkej fomulář :P adidas - sportovní styl next - má šmrnc Adidas - vahovují mi jejich materiály a střihy roxy je sexy Converse (boty), jediné boty, které se mi líbí carhart - pro nevšednost orsay kvalita za dobrou cenu Camel Active - oblečení od nich mi sluší a líbí se obchod Krakatau-originalni veci, co moc lidi nenos spojuje sportovni pohodlny styl a eleganci Vagabond - znamená trochu anarchie SkunkFunk - znamená pro mě odlišnost, originalitu hugo bos volcom - styl bata bushmann carhart Zara max mara fashion oblečení luis voton osobnost lacoste - sportovní elegance Gap nevšednost Fishbone - pohodlnost, styl boty converse - rock :) bata sázím na kvalitu triola kvalita co sedí guess - luxus quiksilver - hodí se k mému životnímu stylu Adidas, Jackpot, Esprit nikta-osobitý styl, matix, cropp, lacosté
33
70,21 %
26,61 %
4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
76
61,29 %
61,29 %
ne
48
38,71 %
38,71 %
5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
• Ceny
2.6
1.423
• Emocí (vzpomínky nebo reklama, která ve vás vyvolává pozitivní spojení s výrobkem či značkou)
3.483
1.483
• Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)
2.7
1.793
• Funkční výhody (výrobek,který kupujete má něco, co ostatní nemají)
2.292
1.273
• Vzhledu výrobku (design, střih, barva)
1.442
0.88
6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, mám rád/a, když se při nakupování cítím dobře.
71
57,26 %
57,26 %
Nezáleží mi na tom. Hlavně, že dostanu co chci.
27
21,77 %
21,77 %
Nevšímám si toho.
26
20,97 %
20,97 %
7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, jsem rád/a když jsou ke mně milí a pozorní
95
76,61 %
76,61 %
Nevšímám si toho
21
16,94 %
16,94 %
Nezáleží mi na tom. Hlavně, že dostanu co chci.
8
6,45 %
6,45 %
8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Většinou ano
77
62,1 %
62,1 %
Spíše ne
25
20,16 %
20,16 %
Ano, vždy
19
15,32 %
15,32 %
Vůbec ne
3
2,42 %
2,42 %
9. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
86
69,35 %
69,35 %
muž
38
30,65 %
30,65 %
10. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 26
72
58,06 %
58,06 %
26-46
37
29,84 %
29,84 %
46-66
14
11,29 %
11,29 %
66 a více
1
0,81 %
0,81 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi • Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)=5 na otázku 5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?
5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
odpověď • Značky (jste věrni/y konkrétnímu výrobku či značce)=1:
4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi • Ceny=5 na otázku 5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?
2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?
4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?
5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)
7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?
8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?
9. Jste:
10. Váš věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte, že oděvní značky mohou vyjadřovat životní styl či hodnoty?
2. Ztotožňujete se vy osobně s nějakou značkou oblečení?
4. Jste u konkrétního druhu oblečení věrni/y nějaké značce (příklad: většinou kupuji boty adidas)?
5. Při koupi oblečení se rozhodujete podle: (u následujících bodů označte,prosím, míru důležitosti na číselné škále, přičemž 1 znamená „zásadně rozhoduje“ a 5 naopak „nerozhoduje“)
6. Záleží vám na prostředí obchodu? (například design interiéru, dětský koutek, voda zdarma…)
7. Záleží vám na tom, jací jsou zaměstnanci, kteří výrobek prodávají?
8. Myslíte, že značkové zboží je zárukou kvality?
9. Jste:
10. Váš věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.