Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování mladých mužů. (dotazník POUZE PRO MUŽE)
Nákupní chování mladých mužů. (dotazník POUZE PRO MUŽE)
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Trang Pham |
---|---|
Šetření: | 06. 03. 2015 - 03. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 217 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 18.41 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 60,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen pouze mužům do 40 let, protože se jedná o průzkum týkající se chování mladých mužů při nakupování pánské módy.
Dále preferuji spíše respondenty, kteří žijí v Praze nebo zde částečně pobývají či do Prahy často jezdí.
Odpovědi respondentů
1. V jaké věkové kategorii se nacházíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 | 139 | 64,06 % | 64,06 % |
26-30 | 30 | 13,82 % | 13,82 % |
31 a starší | 29 | 13,36 % | 13,36 % |
19 a mladší | 19 | 8,76 % | 8,76 % |
2. Jaká je Vaše národnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká | 162 | 74,65 % | 74,65 % |
Asijská | 19 | 8,76 % | 8,76 % |
Ruská | 14 | 6,45 % | 6,45 % |
Slovenská | 8 | 3,69 % | 3,69 % |
Vietnam | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Americká | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Moravská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
prešporská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Africká | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Chorvatská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Ukrajina | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
ukrajinská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Ázerbájdžán | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Moravská, Rusínská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Afroamerická | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
německá | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Řecká | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
Brazilská | 1 | 0,46 % | 0,46 % |
3. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pracující student | 86 | 39,63 % | 39,63 % |
Nepracující student | 71 | 32,72 % | 32,72 % |
Pracující ale už nestudujete | 56 | 25,81 % | 25,81 % |
Nepracující a ani nestudujete | 4 | 1,84 % | 1,84 % |
4. Žijete v Praze nebo zde částečně pobýváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 131 | 60,37 % | 60,37 % |
Ne | 48 | 22,12 % | 22,12 % |
Ne, ale často do Prahy jezdím | 38 | 17,51 % | 17,51 % |
5. Kolik korun jste ochotni měsíčně utratit za oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
500 – 2000 Kč | 110 | 50,69 % | 50,69 % |
500 Kč a méně | 64 | 29,49 % | 29,49 % |
2001 – 4000 Kč | 25 | 11,52 % | 11,52 % |
4001 Kč a více | 18 | 8,29 % | 8,29 % |
6. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [V jednotlivých módních prodejnách (např. typu v ulici Na Příkopě, na Václavském náměstí, ulice Pařížská, atd.) → otázka č. 7, V nákupních centrech (např. Palladium, Arkády Pankrác, OC Chodov, OC Nový Smíchov, atd.) → otázka č. 7, V e-shopech → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V nákupních centrech (např. Palladium, Arkády Pankrác, OC Chodov, OC Nový Smíchov, atd.) | 156 | 71,89 % | 71,89 % |
V jednotlivých módních prodejnách (např. typu v ulici Na Příkopě, na Václavském náměstí, ulice Pařížská, atd.) | 32 | 14,75 % | 14,75 % |
V e-shopech | 29 | 13,36 % | 13,36 % |
7. Kdy nejčastěji nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou o víkendech | 101 | 53,72 % | 46,54 % |
Většinou ke konci týdne (Čt-Pá) | 48 | 25,53 % | 22,12 % |
Většinou začátkem týdne (Po-St) | 39 | 20,74 % | 17,97 % |
8. V jaký čas nejčastěji nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou odpoledne (12-17h) | 108 | 57,45 % | 49,77 % |
Většinou k večeru (17-22h) | 58 | 30,85 % | 26,73 % |
Většinou dopoledne (9-12h) | 22 | 11,7 % | 10,14 % |
9. Jak často nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou jen na začátku nějakého období (jaro-léto-podzim-zima) | 100 | 53,19 % | 46,08 % |
1-2krát do měsíce | 65 | 34,57 % | 29,95 % |
Většinou jen když jsou slevy | 21 | 11,17 % | 9,68 % |
1-2krát do týdne | 2 | 1,06 % | 0,92 % |
10. S kým nejčastěji nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sam | 74 | 39,36 % | 34,1 % |
S partnerkou/partnerem | 53 | 28,19 % | 24,42 % |
S rodinou (s některým z členů rodiny) | 32 | 17,02 % | 14,75 % |
S kamarádem | 29 | 15,43 % | 13,36 % |
11. Kolik času obvykle věnujete nákupu oblečení v obchodech/obchodních centrech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokud možno co nejméně času (max. 2 hodiny) | 127 | 67,55 % | 58,53 % |
Tak jedno odpoledne (3-4h) | 43 | 22,87 % | 19,82 % |
Klidně celý den | 18 | 9,57 % | 8,29 % |
12. Co si většinou koupíte v obchodě s oblečením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou to, co se mi líbí (nezáleží moc na tom, jestli to potřebuji či nikoliv) | 95 | 50,53 % | 43,78 % |
Jen to, co potřebuji | 80 | 42,55 % | 36,87 % |
Většinou to, co mi doporučí (kamarád/ka, přítelkyně, člen rodiny, prodavač) | 8 | 4,26 % | 3,69 % |
Jen to co potřebuji | 2 | 1,06 % | 0,92 % |
Většinou to co se mi líbí (nezáleží moc na tom jestli to potřebuji či nikoliv) | 2 | 1,06 % | 0,92 % |
Většinou to co mi doporučí (kamarád/ka, přítelkyně, člen rodiny, prodavač) | 1 | 0,53 % | 0,46 % |
13. Co nejvíce oceňujete v obchodech s oblečením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Široký sortiment (oblečení různých značek) na jednom místě | 104 | 55,32 % | 47,93 % |
Hezké a příjemné prostředí s možností odpočinku (interiér, hudba, prostor) | 40 | 21,28 % | 18,43 % |
Milý a profesionální personál, který Vám dokáže vždy poradit | 34 | 18,09 % | 15,67 % |
Dlouhou otevírací dobu (např. nákupy po 22h) | 10 | 5,32 % | 4,61 % |
14. Proč raději nakupujete v e-shopech než v kamenných obchodech?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nerad chodím do obchodů | 12 | 42,86 % | 5,53 % |
Na e-shopech je větší výběr | 11 | 39,29 % | 5,07 % |
Nemám čas chodit do obchodů | 3 | 10,71 % | 1,38 % |
Přes e-shopy je to levnější | 2 | 7,14 % | 0,92 % |
15. Co je pro vás rozhodující při nákupu oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalita/značka oblečení | 121 | 55,76 % | 55,76 % |
Cena | 96 | 44,24 % | 44,24 % |
16. Z jakého důvodu nejčastěji nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Když se mi něco zrovna líbí | 1.604 | 0.313 |
Jen pokud něco opravdu potřebuji, jinak nenakupuji oblečení | 1.65 | 0.541 |
Občas tím rád trávím svůj volný čas | 2.747 | 0.309 |
17. Co pro vás představuje nakupování oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Normální činnost | 136 | 62,67 % | 62,67 % |
Stresující a nepříjemnou činnost | 54 | 24,88 % | 24,88 % |
Oblíbená činnost | 27 | 12,44 % | 12,44 % |
18. Jaký máte vztah ke značkám oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je mi jedno jakou značku nosím, hlavně že se mi to líbí. | 100 | 46,08 % | 46,08 % |
Líbí se mi značkové oblečení, ale kvůli cenové dostupnosti dávám přednost spíše mainstream značkám typu Zara, Bershka, Pull & Bear, H&M, Reserved, C&A. | 45 | 20,74 % | 20,74 % |
Preferuji spíše značkové oblečení, které mě bude reprezentovat. | 42 | 19,35 % | 19,35 % |
Líbí se mi styl značek typu Zara, Bershka, Pull & Bear, H&M, Reserved, C&A. | 30 | 13,82 % | 13,82 % |
19. Líbí se Vám značkové oblečení? (typu Boss, Tommy hilfiger, Deisel, Armani, Gant, G-strar, Calvin Klein, Scoth and soda, Napapijry, Super dry, ...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 66 | 30,41 % | 30,41 % |
Ano | 60 | 27,65 % | 27,65 % |
Spíše ne | 59 | 27,19 % | 27,19 % |
Ne | 32 | 14,75 % | 14,75 % |
20. Kdybyste si mohli Váš čas strávený v obchodě nějakým způsobem zpříjemnit, co by váš nejvíce potěšilo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bar s pitím. | 120 | 55,3 % | 55,3 % |
Drobné občerstvení. | 110 | 50,69 % | 50,69 % |
Nákupy s profesionálním stylistou. | 84 | 38,71 % | 38,71 % |
Nápaditý a originální interiér typu -interiér ve futuristickém, královském, tokijském, africkém, ... stylu. | 83 | 38,25 % | 38,25 % |
Live soutěže, kde mohu něco vyhrát. | 54 | 24,88 % | 24,88 % |
Cítit se jako VIP (červený koberec, šampaňské a půvabné hostesky). | 45 | 20,74 % | 20,74 % |
Živá hudba (Dj) | 44 | 20,28 % | 20,28 % |
Živá hudba (malé pódium s pianistou a klavírem) | 37 | 17,05 % | 17,05 % |
Možnost profesionálního focení ve vybraném outfitu. | 20 | 9,22 % | 9,22 % |
Živá hudba (malé pódium s kytaristou s akustickou kytarou) | 20 | 9,22 % | 9,22 % |
Nákupy ve společnosti celebrit/y. | 18 | 8,29 % | 8,29 % |
Účast na módní přehlídce prodávaných oděvů. | 11 | 5,07 % | 5,07 % |
Živá hudba (malé pódium s kytarista s akustickou kytarou) | 5 | 2,3 % | 2,3 % |
21. Navrhněte další činnosti a aktivity, které by Vám zpříjemnily proces nakupování pánské módy.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aby ty ženský za pultem POPRAVDĚ řekly, jak v tom vypadám a případně nepřinesly něco jinýho - větší menší jinou barvu, střih, vhodný doplněk. Pokud by požadovaná věc nebyla na prodejně, tak by mi zavolaly, že jí už mají a můžu si jí přijít vyzkoušet. Líbí se mi zkušenost ze zahraničí, kde se nabízí celý outfit s doplňky na danou sezonu v několika variantách.
Ahoj Lenooooo
Co největší klid a minimální kontakt s personálem.
Co takhle nechat mě v klidu vybírat? V otázce výše jsem vybíral spíše, co by mě otravovalo nejméně, než co bych uvítal.
Cokoliv, ať je to rychlé a bezbolestné (co třeba čtení myšlenek zákazníkům?)
flirtování s příjemnou prodavačkou
Gauč.
Inteligentnější prodávající personál
Jenom to ne proboha
Klid, žádné otravování od zaměstnanců.
KOMPLETNÍ výběr velikostí u většiny nabízeného zboží
Krásné prodavačky :)
Mezitím co bych si vybíral co si koupim za ponožky tak by se mi líbilo kdyby mi u toho nějaká pěkná štětka hulila péro.
Moznost vejit s pitim do prodejny.
možnost odbýt vše velmi rychle a snadno - rychle najdu co hledám, rychle vyzkouším a zaplatím, nikde na nic nečekám a nemusím nic hledat
Možnost úpravy oblečeni na míru
nabita zbran
Nakupuju v zahranici. A nakupuju tak 1 za ROK. Vas dotaznik na me vubec nepasoval.
Nejvíce by pomohlo kdyby prodavači/ky byli vstřícnější, usměvavější, ochotnější (neplatí všude, ale když si např. chci vyzkoušet košili a paní se to evidentně nechce vyndávat a zase - teoreticky - zandávat do obalu, tak pravděpodobně znovu do toho obchodu nepřijdu)
neustále by se mne personál neptal, zda-li mohou pomoci. stresuje to. když něco chci, sám je vyhledám.
Nevím :(
nic
nic mě nenapadá
oblečení zadarmo :)
odborný názor stylistů/celebrit
pivo
profesionální personál, který mi umí dobře poradit mít s sebou přítelkyni :D ne moc lidí, aby měl/a prodavač/ka možnost se mi opravdu věnovat
přehledné řazení, abych bych co nejrychleji hotov s nákupem
Příjemné prostředí jako v Le-premier - perfektní moderní obchod.
přístup personálu, v ČR je zboží zbytečně předražené
SEX
Sex
Sjednocené a jasně definované velikosti!!!
sleva pro studenty
Sortiment, jaký mají k dispozici v zahraničních obchodech.
Tak pro mě je důležitá efektivita, tak opravdu nechci být žádnými triky zdržován v prodejně více než je nutné.
tento dotazník je fakt plný chyb, např. předchozí otázka - spousta kravin ale pořádná možnost (např. ostatní, jiné, nic) chybí... a navíc 3 možnosti.. a navíc to je POVINNÁ otázka.. je vidět že to vymýšlela pražská pipka. Bohužel.
To je dotazník pro buzeranty ne?
už nijak, odvěd v předchozí otázce :)
V bodě 20 jsem vybral to nejdebilnější, co se našlo. Tři body na pokrytí celé škály zdaleka nestačily... Co takhle místo těch nesmyslů doplnit alespoň několik věcí, které mají reálný přínos pro nakupování? :) Vaše odtrženost od reality trhá rekordy. :D
v přechozí otázce byly kraviny
Vadia mi dotieravé predavačky. Vadia mi skúšobné "kabínky", ktoré sú vlastne len nejaké priehradky v predajni kde mi vidieť nohy od kolien dole, a hlavu - čiže som prekrytý len nejakými metrovými dverami cez stred tela.. (bohužial je to bežné v modernejších obchodoch).. V týchto prípadoch kašlem na celý nákup a idem odtiaľ preč, a je mi jedno aké oblečenie a značky a ceny majú...
Vsechny velikosti, ne jen pro anorektiky
vzdělaný personál
WC v každém obchodě, kuřácký koutek, kotec pro psy
WiFi spot :)
zeny nahore bez, gauc, vesak na odlozeni kabatu, samoobsluha ... platba v kabinkach
Žádné fronty při placení
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.