Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování na internetu a vnímání značky e-shopu

Nákupní chování na internetu a vnímání značky e-shopu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Ježková
Šetření:05. 03. 2012 - 12. 03. 2012
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):29 / 25.49
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, který je určen pro nakupující na internetu a jehož vyplnění je zcela anonymní. Cílem je zmapovat nákupní chování na internetu a vnímání značky konkrétního e-shopu. Výstup bude sloužit pouze pro zpracování mé diplomové práce na Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze.


Děkuji za Váš čas!


Petra Ježková
 

Odpovědi respondentů

1. Využíváte internet k nákupu zboží nebo služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12496,12 %96,12 %  
Ne53,88 %3,88 %  

Graf

2. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas - několikrát ročně8064,52 %62,02 %  
Často - několikrát měsíčně3830,65 %29,46 %  
Velmi často - několikrát do týdne64,84 %4,65 %  

Graf

3. Jaké produkty jste na internetu někdy nakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika9475,81 %72,87 %  
Oblečení a obuv8568,55 %65,89 %  
Knihy7560,48 %58,14 %  
Dárkové předměty5947,58 %45,74 %  
Služby5745,97 %44,19 %  
Kosmetika a parfémy5443,55 %41,86 %  
Sportovní vybavení5241,94 %40,31 %  
Šperky a doplňky3830,65 %29,46 %  
Software a hry3125 %24,03 %  
Jiné2217,74 %17,05 %  
Potraviny a nápoje1814,52 %13,95 %  
Hračky1814,52 %13,95 %  
Chovatelské potřeby1713,71 %13,18 %  
Nábytek a vybavení pro dům a zahradu1512,1 %11,63 %  

Graf

4. Kolik peněz jste přibližně utratil/a za zboží nebo služby na internetu v minulém roce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5000 Kč – 10 000 Kč4637,1 %35,66 %  
Do 5000 Kč3729,84 %28,68 %  
10 000 Kč – 30 000 Kč3024,19 %23,26 %  
Více než 30 000 Kč118,87 %8,53 %  

Graf

5. Jaké internetové obchody si vybavíte jako první? Uveďte 1 až 3 obchody:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alza.cz64,84 %4,65 %  
Alza43,23 %3,1 %  
Mall, Alza21,61 %1,55 %  
Alza.cz, Mall.cz, Kasa.cz10,81 %0,78 %  
alza.cz, mironet.cz, kasa.cz10,81 %0,78 %  
aukro, alza10,81 %0,78 %  
mall.cz, aukro.cz, ebay.com10,81 %0,78 %  
amway.cz kasa.cz alza.cz10,81 %0,78 %  
Alza.cz, Aukro.cz, 10,81 %0,78 %  
Amazon, Alza, Abebooks10,81 %0,78 %  
ostatní odpovědi martinus, avon, slevomat
etrendy.cz,mall.cz,elnino.cz-parfemy
alza.cz, mironet.cz
alza, girlshop, skateshop, prvni ineternetová lékarna
mall.cz, kde fakticky nakupuji, pak datart a heureka spíš pro informace o zboží a průměrných cenách
alza, mall, slevy dnes
freshlabels, mall.cz
alza.cz, eva.cz
Alza.cz , Aukro.cz , Kosmas.cz
aukro, mall, alza
alza.cz mall.cz
mall.cz, alza, czechcomputer
alza.cz, kasa.cz, mall.cz
elme.cz, paintballshop.cz, kasa.cz
mall.cz, sportsdirect.com, alza.cz
n/a
aukro, slevove servery
kosmas.cz, slevomat.cz, neoluxor.cz
Mall.cz, detskyraj.cz, mimibazar.cz
brastop.com, slevomat.cz, leontýna.cz
alza.cz, jedenklik.cz, bonprix.cz
amazon.com
www.lan-shop.cz, www.aukro.cz
vasecocky.cz, alza.cz
aukro.cz, atomretro.com,
www.docsimon.cz
www.mall.cz, www.skrz.cz, www.lettchibo.cz
pro-vlasy.cz,zoohit.cz,tschibo.cz
Alza, Czech Computers, Datart
Japanfashion shop, aukro
Kosmas.cz, Bohemiaporcelan.cz, Bohemialuxus.cz
alza.cz, kosmas.cz, fler.cz
Kupkolo, Velo
ebay, aukro
kasa, mironet, alza
alza.cz, bonprix, slevydnes
asos
alza.cz, cocky-domu.cz, snubniprsteny.cz
skateshop, boardshop, bonprix
mall.cz, alza.cz
.
mall
Mall.cz, alza.cz, aukro.cz
heureka.cz, mall.cz, aukro.cz
alza.cz, czechcomputer.cz
vašečočky.cz, focusoptik
mall.cz, alza.cz, lekarna.cz
OK computers, mall.cz, víc momentálně nevím
alza appstore threadless
alza.cz, czc.cz, gameleader.cz
Alza, Mall
ronnie.cz
aukro, mironet, cpress
Alza, Kasa.cz, Sunnysoft
mall.cz, alza.cz, zoohit.cz
megaskate.cz, levne-elektro.cz
czc korunka kasa 123shop
ebay, mall, alza
alza.cz, mall.cz
alza.cz, leontyna.cz, amazon.com
alza, xzone, elnino
www.oriflame.cz
hledam hlavne pres heureku, obchody pak nevnimam, fler, kosmas
alza, czechcomputer, heureka
alza.cz, parfums.cz
amazon, ebay, asos...
vune-parfemu.cz., swisshop.cz, alza.cz
Alza, Mall, Feshlabels
Alza, Tchibo, Mall
Amazon.com, Alza.cz, CzechComputer.cz
nakupuji ve specializovaných
Pangea Tea, Quelle, Beate Uhse
zravamrska.eu, alza.cz, nejlevnejsi-knihy.cz
ebay, daemon.cz
Alza.cz, CZC.cz, Krása.cz
eBay.com, bookdepository.co.uk, dvdheaven.com
Mall.cz, Alza.cz, Kasa.cz
czc kak
kostka
nevim
mall.cz, parfemyelnino.cz, slevomat.cz
woox, alza, mall
alza, bartsport,
zahraniční (TaoBao), Fler, Ebay
alza, veselabizuterie, koralky
Porcelain Doll,CDJapan,Neotokyo
alza, vltava, metalshop
Bon Prix
DROSTRA, DATART
www.figleaves.com, www.underu.com, www.aukro.cz
alza, aukro
Aukro, Fashion Days, Slevomat
parfums.cz, provlasy.cz, slevomat.cz
alza.cz, mixit.cz, aukro.cz
Alza, Mironet, SuperGame
alza, bata, wayfarer
slevoman.cz, mall.cz
slevomat, tchibo, zlateslevy
Alza, Aukro, Mironet
Aukro, Suntech, Softcom
aukro.cz
Alza, Electroworld, Petrklíč
ebay aukro
alza.cz, skrz.cz, e-triko.cz
sportsdirect.com, mall.cz, sportobchod.cz
10584,68 %81,4 % 

Graf

6. Jste zákazníkem těchto jmenovaných e-shopů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9677,42 %74,42 %  
Pouze některých2217,74 %17,05 %  
Ne64,84 %4,65 %  

Graf

7. Jaký je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlí nákupu z domova3729,84 %28,68 %  
Nízké ceny3629,03 %27,91 %  
Široký sortiment 2318,55 %17,83 %  
Úspora času 1713,71 %13,18 %  
všechny tyto důvody jsou hlavní10,81 %0,78 %  
Často nelze jinde koupit10,81 %0,78 %  
První tři body stejně10,81 %0,78 %  
ceny, pohodlí, čas, sortiment...10,81 %0,78 %  
kombinace širokého sortimentu a cen10,81 %0,78 %  
vše dohromady10,81 %0,78 %  
mix zmíněného. u elektroniky cena, u knih nebo oblečení dostupnost10,81 %0,78 %  
Možnost porovnávání více produktů, zkoumání jejich detailů a hledání dalíších informací o nich. To vše bez nějakého stresu nebo obchodníka za zády. :)10,81 %0,78 %  
obstarám si tak věci, které u nás nejsou dostupné (v kamenných ani českých internetových obchodech)10,81 %0,78 %  
všechny 4 předchozí možnosti jsou těmi důvody10,81 %0,78 %  
Nedostupnost daného zboží u nás nebo jeho zbytečná drahost oproti nákupu téhož. V případě kusových předmětů pak originalita nebo umělecká hodnota.10,81 %0,78 %  

Graf

8. Obáváte se nakupovat v neznámých e-shopech, se kterými nemáte žádné předchozí zkušenosti Vy ani nikdo z Vašich známých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5040,32 %38,76 %  
Spíše ne4637,1 %35,66 %  
Rozhodně ano1915,32 %14,73 %  
Rozhodně ne97,26 %6,98 %  

Graf

9. Pamatujete si i několik týdnů po nákupu název e-shopu, kde jste nakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíš ano6451,61 %49,61 %  
Rozhodně ano2923,39 %22,48 %  
Spíš ne2721,77 %20,93 %  
Rozhodně ne43,23 %3,1 %  

Graf

10. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte nakupovat rovnou bez předchozího hledání na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6350,81 %48,84 %  
Ne6149,19 %47,29 %  

Graf

11. Uveďte název svého oblíbeného e-shopu (můžete uvést i více e-shopů):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alza.cz712,28 %5,43 %  
Alza58,77 %3,88 %  
Tchibo23,51 %1,55 %  
amway.cz kasa.cz alza.cz11,75 %0,78 %  
Amazon, Alza, Abebooks11,75 %0,78 %  
etrendy,mall,mango.com11,75 %0,78 %  
alza, prvni internetova lekarna11,75 %0,78 %  
nakupovla jsem hlavne elektro a nejlepší info o produktech ma datar.cz, ale fakticky jsem si pak dosla do kamenného obchu; e-nakup jsem realizovala zatim hlavne přes mall.cz11,75 %0,78 %  
kosmas, neoluxor,11,75 %0,78 %  
brastop.com11,75 %0,78 %  
ostatní odpovědi amazon.com
www.lan-shop.cz
vasecocky.cz
atomretro.com
www.docsimon.cz
Mall, Skrz
www.alza.cz
Kosmas.cz
Kupkolo
cocky-domu.cz
skateshop, bonprix, boardshop
mall.cz
vašečočky
Sunnysoft, Alza
megaskate.cz, alien-dna.net
czc korunka kasa
ebay, alza
alza,xzone,czc,elnino,gameexpress,ebay
alza,czc
www.parfums.cz, www.alza.cz
Mall
parfums.cz, provlasy.cz, zoohit.cz
zravamrska.eu
daemon.cz, alza.cz
eBay.com, bookdepository.co.uk, dvdheaven.com, alza.cz
czc
woox.cz
Fler, http://innocent-w.jp/index_e.html
veselabizuterie, koralky
CDJapan,Neotokyo
www.underu.com
Aukro, Fashion Days
parfums.cz
Softcom
aukro.cz
aukro
3663,16 %27,91 % 

Graf

12. Vyberte 3 nejdůležitější kritéria pro výběr e-shopu k Vašemu nákupu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nízká cena vybraného produktu7258,06 %55,81 %  
Důvěryhodnost a prestiž e-shopu6955,65 %53,49 %  
Předchozí příznivá zkušenost 5241,94 %40,31 %  
Osobní odběr nebo doprava zdarma4435,48 %34,11 %  
Dostatek informací o produktu3830,65 %29,46 %  
Snadná orientace a logická struktura 3629,03 %27,91 %  
Rychlost doručení zboží2318,55 %17,83 %  
Vzhled a grafické provedení 1612,9 %12,4 %  
Doporučení od známých129,68 %9,3 %  
Rychlá a vstřícná komunikace 108,06 %7,75 %  

Graf

13. Vracíte se při dalším nákupu do e-shopu, kde jste dříve spokojeně nakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano6552,42 %50,39 %  
Spíš ano5241,94 %40,31 %  
Spíš ne75,65 %5,43 %  

Graf

14. Využíváte porovnávače cen jako jsou např. zboží.cz, heuréka.cz a další?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 16, Neznámotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9375 %72,09 %  
Ne2923,39 %22,48 %  
Neznám21,61 %1,55 %  

Graf

15. Co je pro Vás nejdůležitější, když hledáte zboží v porovnávači?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zjištění cen pro představu4043,01 %31,01 %  
Nalezení nejnižší ceny3537,63 %27,13 %  
Reference a zkušenosti ostatních1313,98 %10,08 %  
kombinace první a třetí možnosti :)11,08 %0,78 %  
kombinace těchto tří odpovědí11,08 %0,78 %  
ceny a reference11,08 %0,78 %  
zjisteni cen pro predstavu, reference a zkusenosti od ostatnich11,08 %0,78 %  
reference k objevení nejvhodnějšího výrobku, dál porovnání cen - nalezení nejlevnější možnosti nákupu, která má ještě neprůstřelně bezpečné (ideálně i nadstandartně výhodné) spotřebitelské podmínky11,08 %0,78 %  

Graf

16. Který výrok Vás nejvíce vystihuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Projdu si vždy pár e-shopů pro srovnání, ale pak nakoupím dle celkových sympatií či zkušeností7762,1 %59,69 %  
Hledám nejnižší cenu a nakoupím tam, kde je cena nejvýhodnější3024,19 %23,26 %  
Často už nehledám a jdu vybírat a nakupovat přímo do svého oblíbeného e-shopu1512,1 %11,63 %  
hledám nejnižší cenu e-shopu s dobrým jménem (nebo známým jménem)10,81 %0,78 %  
Udělám si zevrubný průzkum, který výrobek je nejlepší, pak najdu co nejdůvěryhodnějšího prodejce, který má slušné nebo nízké ceny, které se eskamotérsky nenavýší nesmyslně vysokým poštovným.10,81 %0,78 %  

Graf

17. Je pro Vás důležitá prestiž e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíš ano6149,19 %47,29 %  
Spíš ne3427,42 %26,36 %  
Rozhodně ano2116,94 %16,28 %  
Rozhodně ne86,45 %6,2 %  

Graf

18. Jste spokojen/a s úrovní služeb, kterou nabízí české e-shopy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Rozhodně anootázka č. 20, Spíš anootázka č. 20, Spíš neotázka č. 19, Rozhodně neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíš ano10181,45 %78,29 %  
Rozhodně ano1411,29 %10,85 %  
Spíš ne64,84 %4,65 %  
Rozhodně ne32,42 %2,33 %  

Graf

19. S čím jste byl/a nespokojen/a při online nakupování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- nedodání zboží v termínu, nebo vůbec - arogantní jednání - zboží neodpovídá slibovaným parametrům - nevydání zboží zaplaceného předem kartou a nevrácení těchto peněz

n/a

nakupuji spodní prádlo a v českých e-shopech rozhodně není taková nabídka velikostí jako v zahraničních.

Naprostý nedostatek informací. Chybí zevrubný popis výrobku (ideální je asi ten, kterým byste věc popsali do telefonu někomu, kdo je váš nejlepší kamarád a chce po vás tu věc koupit v kamenném obchodě), rozměry (všechny!) v centimetrech, složení materiálu (např. složení látek - a pokud je jich použito víc, tak VŠECH použitých), způsob otvírání předmětu, nároky na údržbu (prací symboly? nutná speciální úprava povrchu, např. dřeva? vyžaduje výrobek náhradní díly jen od výrobce?), fotografie ze VŠECH MYSLITELNÝCH stran a úhlů - viz (http://innocent-w.jp/shopping/113919/index_e.html) je dobrý příklad, žádné že dám jen čelní fotografii v rozlišení pět na pět centimetrů a pak fotografii na modelce neznámé výšky a váhy (ANO, seriozní eshopy si věc nafotí navíc i SAMY a pak tam napíší, jaké míry modelka má!), popis způsobu balení předmětu při dopravě (krabice? obálka? bublinková fólie?), možnosti výběru kromě české pošty i (třeba za nadstandartní příplatek) kurýrní společnosti (DHL, PPL, EMS a podobně) - KDO to platí? A podobně. Největší nešvar organizace zboží pak bývá chybné zařazení do kategorií, neexistující nebo málo štítků pro vyhledávání (fulltext je jednoznačně lepší možnost), nesourodé pojmenovávání zboží všelijakými zdrobnělinami místo klasického popisného začínajícího na všeobecné kategorii a se stále většími detaily - tedy např. ne "Vínová kabelečka na večírek s třpytkami"/"Bokovky do divadla Janička", ale "Kabelka vínová společenská malá s třpytkami" /"Kalhoty společenské bokové Janička", což sice není tak poetické, ale napříč eshopem se člověk pak orientuje mnohem snáz a není to zavádějící.

Nejsem toho času v Čechách a téměř žádný český e-shop nezasílá do zahraničí. U elektroniky to nevadí, ale například české knihy se mimo ČR špatně shání.

Opožděně dobe dodání,nevstricnosti pri dotazu na bližší údaje o produktu

POZDNÍ REAKCE NA EMAILY

s absolutní neseriozností lokálních e-shopů (ubohý sortiment, nepřehlednost, neúčelnost)

zboží neodpovídalo tomu, co bylo na obrázku opožděné dodání

20. Vyberte, které z následujících internetových obchodů znáte:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz11999,17 %92,25 %  
Avon.cz4739,17 %36,43 %  
Hračky.cz1310,83 %10,08 %  
Kleopatra.cz1310,83 %10,08 %  

Graf

21. Co Vás napadne jako první, když se řekne Alza.cz?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

alza.cz to je moje.. ->reklama

alza.cz! Zelený mimozemšŤan, typická reklama.

ALZAAAA CEZET HIHIHI

bubu

debilní a nesympatickej ufoun

debilní zelený ufon

dlouholetá zkušenost

Dříve levné počítačové komponenty, nyní elektronika

duveryhodny obchod s elektronikou

e-shop se vším

elektorinika

elektro

elektro

Elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

Elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

Elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

Elektronika

Elektronika

elektronika

Elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika

elektronika - mám z alzy počítače a externí disky

elektronika do druhého dne

elektronika, mimozemšťan, osobní vyzvednutí zásilky, zklamání z nepovedené reklamace

elektronika, nizke ceny, siroky sortiment, dostatek informaci, jistota, zeleny panacek :-)

elektronika, počítače

elektronika, protivné reklamy, rychlé dodání zboží

Haha... je potřeba se vůbec ptát? :-) Ten malej zelenej *#@$ s tim strašnym hlasem, kterej vždycky musí nazačátku a nakonci třikrát zopakovat ALZA.CZ aby se to člověku zarylo do paměti. Ne nemám k němu kladný vztah... :-D

hrozna reklama

INTERNETSHOP

jeden z největších obchodů s nejširším sortimentem elektroniky a doplňovým zbožím, dříve jeden z nejlevnějších, nyní už podražila

konkurent czc

kvalita

lanza

mimozemšťan

mimozemšťan, kvalitní služby, možnost vyzvednout si zboží osobně

mobilní telefony

moc reklam se zeleným raulem

modrá

Největší český e-shop

Největší e-shop s elektronikou všeho druhu

Nejvýhodnější, nejpohodlnější a nejspolehlivější svět elektro

nic

Notebook Milozemstan

notebooky a dementní zelený mimozemšťan

notebooky, počítače, kvalitní servis

Obchod, který se z ničeho dostal na vrchol.

odběr zdarma :D

otravná reklama se zeleným panáčkem. :-)

Otravná, protivná a hnusná reklama

otravné reklamy

PC

počítač

počítače

Počítače

počítače

počítače a zelený protivný mimozemšťan

počítače, elektronika

počítače, telky, mobily a ostatné elektronika

počítače, ufonek

Podražili. :-)

prodej elektroniky

Protivný "hlas" ufona a stupidní reklamy.

První a největsí obchod s elektronikou, ověřený a důvěryhodný, nemá nejlepší ceny, díky svému postavení na českém trhu si to ale může dovolit.

příšernej hlas zelenýho skřítka, reklama v rádiu, která mě vždycky vytočí

rychlé dodání

řeklama s ufonem

sklad

snadny nakup

široký sortiment, rychlé dodání na pobočku v mém městě

Ten odpornej zelenej pajdulák.

ten otravný maskot

ufo, nízké ceny, holešovická tržnice, dlouhé fronty

ufon

výběr všeho od elektroniky za fajn ceny

webové stránky

zelena postavicka

zelená potvůrka

zelenej panak, co je na pěst :D

zelený mimozemšťan a drahé ceny :-(

Zelený mimozešťan Peti ;)

zelený mužíček

zelený mužíček

zelený mužík

zelený panáček, nepříjemný hlas, elektronika

zelený ufon

Zelený ufon

zelený ufón

zelený ufonek a elektronika

Zeleny urvany pandulak.

22. Nakoupil/a jste někdy na Alza.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 23, Neotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9274,19 %71,32 %  
Ne3225,81 %24,81 %  

Graf

23. Doporučil/a byste Alza.cz svým známým?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8996,74 %68,99 %  
ne33,26 %2,33 %  

Graf

24. Považujete se za věrného zákazníka obchodu Alza.cz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5964,13 %45,74 %  
ano3335,87 %25,58 %  

Graf

25. Stojí podle Vás služby Alza.cz za to, abyste zaplatil/a za vybraný produkt mírně vyšší cenu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5559,78 %42,64 %  
ne3740,22 %28,68 %  

Graf

26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Moderní vs. Zastaralá2-1-0-1-2-1.1290.645
Prestižní vs. Průměrná2-1-0-1-2-0.7260.893
Jedinečná vs. Obyčejná2-1-0-1-2-0.040.845
Přátelská vs. Nepřátelská2-1-0-1-2-0.6130.721
Důvěryhodná vs. Nedůvěryhodná2-1-0-1-2-1.3550.729
Spolehlivá vs. Nespolehlivá2-1-0-1-2-1.2980.693
Příjemná vs. Otravná2-1-0-1-2-0.541.281
Nízké ceny vs. Vysoké ceny2-1-0-1-2-0.0890.871
Přehledná vs. Nepřehledná2-1-0-1-2-0.8870.794
Profesionální vs. Neprofesionální 2-1-0-1-2-1.0560.682

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

27. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8165,32 %62,79 %  
Muž4334,68 %33,33 %  

Graf

28. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25 let8467,74 %65,12 %  
26 – 35 let3427,42 %26,36 %  
36 – 55 let64,84 %4,65 %  

Graf

29. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské6854,84 %52,71 %  
Maturita5342,74 %41,09 %  
Základní21,61 %1,55 %  
Vyšší odborné10,81 %0,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte nakupovat rovnou bez předchozího hledání na internetu?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Často už nehledám a jdu vybírat a nakupovat přímo do svého oblíbeného e-shopu na otázku 16. Který výrok Vás nejvíce vystihuje?

20. Vyberte, které z následujících internetových obchodů znáte:

  • odpověď Avon.cz:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kleopatra.cz na otázku 20. Vyberte, které z následujících internetových obchodů znáte:

26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:

  • odpověď Důvěryhodná [2-1-0-1-2] Nedůvěryhodná: -2:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prestižní [2-1-0-1-2] Průměrná: -2 na otázku 26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Profesionální [2-1-0-1-2] Neprofesionální : -2 na otázku 26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:

29. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

  • odpověď Vysokoškolské:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 30 000 Kč na otázku 4. Kolik peněz jste přibližně utratil/a za zboží nebo služby na internetu v minulém roce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte internet k nákupu zboží nebo služeb?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Jaké produkty jste na internetu někdy nakoupil/a?

4. Kolik peněz jste přibližně utratil/a za zboží nebo služby na internetu v minulém roce?

6. Jste zákazníkem těchto jmenovaných e-shopů?

7. Jaký je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

8. Obáváte se nakupovat v neznámých e-shopech, se kterými nemáte žádné předchozí zkušenosti Vy ani nikdo z Vašich známých?

9. Pamatujete si i několik týdnů po nákupu název e-shopu, kde jste nakoupil/a?

10. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte nakupovat rovnou bez předchozího hledání na internetu?

12. Vyberte 3 nejdůležitější kritéria pro výběr e-shopu k Vašemu nákupu:

13. Vracíte se při dalším nákupu do e-shopu, kde jste dříve spokojeně nakoupil/a?

14. Využíváte porovnávače cen jako jsou např. zboží.cz, heuréka.cz a další?

15. Co je pro Vás nejdůležitější, když hledáte zboží v porovnávači?

16. Který výrok Vás nejvíce vystihuje?

17. Je pro Vás důležitá prestiž e-shopu?

18. Jste spokojen/a s úrovní služeb, kterou nabízí české e-shopy?

20. Vyberte, které z následujících internetových obchodů znáte:

21. Co Vás napadne jako první, když se řekne Alza.cz?

22. Nakoupil/a jste někdy na Alza.cz?

23. Doporučil/a byste Alza.cz svým známým?

24. Považujete se za věrného zákazníka obchodu Alza.cz?

25. Stojí podle Vás služby Alza.cz za to, abyste zaplatil/a za vybraný produkt mírně vyšší cenu?

26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:

27. Vaše pohlaví:

28. Váš věk:

29. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte internet k nákupu zboží nebo služeb?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Jaké produkty jste na internetu někdy nakoupil/a?

4. Kolik peněz jste přibližně utratil/a za zboží nebo služby na internetu v minulém roce?

6. Jste zákazníkem těchto jmenovaných e-shopů?

7. Jaký je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

8. Obáváte se nakupovat v neznámých e-shopech, se kterými nemáte žádné předchozí zkušenosti Vy ani nikdo z Vašich známých?

9. Pamatujete si i několik týdnů po nákupu název e-shopu, kde jste nakoupil/a?

10. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte nakupovat rovnou bez předchozího hledání na internetu?

12. Vyberte 3 nejdůležitější kritéria pro výběr e-shopu k Vašemu nákupu:

13. Vracíte se při dalším nákupu do e-shopu, kde jste dříve spokojeně nakoupil/a?

14. Využíváte porovnávače cen jako jsou např. zboží.cz, heuréka.cz a další?

15. Co je pro Vás nejdůležitější, když hledáte zboží v porovnávači?

16. Který výrok Vás nejvíce vystihuje?

17. Je pro Vás důležitá prestiž e-shopu?

18. Jste spokojen/a s úrovní služeb, kterou nabízí české e-shopy?

20. Vyberte, které z následujících internetových obchodů znáte:

21. Co Vás napadne jako první, když se řekne Alza.cz?

22. Nakoupil/a jste někdy na Alza.cz?

23. Doporučil/a byste Alza.cz svým známým?

24. Považujete se za věrného zákazníka obchodu Alza.cz?

25. Stojí podle Vás služby Alza.cz za to, abyste zaplatil/a za vybraný produkt mírně vyšší cenu?

26. Vyjádřete svůj postoj ke značce Alza.cz. U každé vlastnosti vyberte jak na Vás Alza.cz působí:

27. Vaše pohlaví:

28. Váš věk:

29. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ježková, P.Nákupní chování na internetu a vnímání značky e-shopu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupni-chovani-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.