Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chováni na slevových portálech

Nákupní chováni na slevových portálech

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Kusalová
Šetření:05. 12. 2011 - 02. 01. 2012
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,
rada by som vás požiadala o vyplnenie dotazníku, ktorý je súčasťou mojej diplomovej práce na tému Internetový copywriting so zameraním na zľavové portály. Cieľom je spoznať nákupné správanie zákazníkov zľavových portálov.
Dotazník je anonymný a v českom jazyku. Jeho vyplnenie vám zaberie približne 5 minút.
Vopred ďakujem za váš čas.

Simona Kusalová, študentka fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
 

Odpovědi respondentů

1. Nakupovali jste někdy na slevovém portálu? (jako např. Slevomat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8164,29 %64,29 %  
ne4535,71 %35,71 %  

Graf

2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podle výběru nabízených slev5264,2 %41,27 %  
Podle doporoučení známých1012,35 %7,94 %  
Podle jeho dobrého jména1012,35 %7,94 %  
Podle jeho webu (je hezký, poutavý, přehledný)33,7 %2,38 %  
Podle minulých zkušeností22,47 %1,59 %  
nevyberam si, ak ma zaujme ponuka cez agregator11,23 %0,79 %  
Nevím11,23 %0,79 %  
www.skrz.cz - přehled všech slevových portálů11,23 %0,79 %  
web, ponuka, prehľadnosť, možnosť platby11,23 %0,79 %  

Graf

3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to způsob, jak si dopřát běžné služby (restaurace, kadeřnice) levněji4555,56 %35,71 %  
Chci vyzkoušet nové věci, které jsou pro mě běžně příliš drahé2733,33 %21,43 %  
Neumím odolat nízkým cenám22,47 %1,59 %  
Baví mě nakupování čehokoliv. Čím víc, tím lépe22,47 %1,59 %  
prve 3 odpovede11,23 %0,79 %  
nákup dovolené, dárků11,23 %0,79 %  
vyzkoušení portálu, abych měla názor11,23 %0,79 %  
inspirace, ale není to vždy tak levné!! :-)11,23 %0,79 %  
kombinácia: dobrá cena + niečo nové11,23 %0,79 %  

Graf

4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaujal mě předmět slevy4960,49 %38,89 %  
Je za výhodnou cenu2632,1 %20,63 %  
Přesvědčil mě text popisující předmět slevy22,47 %1,59 %  
Okouzlili mě fotografie, týkajíce se předmětu slevy11,23 %0,79 %  
neplánuji již vícekrát nakupovat přes portály11,23 %0,79 %  
kombinace všech + ověření standartní ceny11,23 %0,79 %  
fotografie, ponuka, cena, tav peňaženky11,23 %0,79 %  

Graf

5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Titulek3543,21 %27,78 %  
Obrázek2328,4 %18,25 %  
Cenu2125,93 %16,67 %  
popis11,23 %0,79 %  
Cenu, predmet a lokalitu, kde zľavu možem uplatniť11,23 %0,79 %  

Graf

6. Obvykle si čtete texty slev, anebo si všímáte jenom ceny a podmínky použití slevového kupónu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Přečtu si celý text slevy, až pak se rozhodnu, zda si jej koupímotázka č. 7, Nečtu si text slevy, všímám si jenom ceny a podmínky použitíotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přečtu si celý text slevy, až pak se rozhodnu, zda si jej koupím7693,83 %60,32 %  
Nečtu si text slevy, všímám si jenom ceny a podmínky použití56,17 %3,97 %  

Graf

7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsou dostatečné, poskytují mi všechny potřebné informace4255,26 %33,33 %  
Nejsou dobré, neposkytují mi dostatek informací1013,16 %7,94 %  
Nevím/Je mi to jedno79,21 %5,56 %  
Jsou nudné, mohli by být poutavější67,89 %4,76 %  
niektoré sú dobré, niektoré nekompletné11,32 %0,79 %  
někdy jsou dobré někdy nedostatečné11,32 %0,79 %  
jak kdy11,32 %0,79 %  
pokud mi tam neco chybi, zeptam se v diskuzi11,32 %0,79 %  
postacuju, no mohli by byt putavejsie11,32 %0,79 %  
občas by měly obsahovat více informací11,32 %0,79 %  
Ako kedy...11,32 %0,79 %  
texty by mohlY být více popisující předmět11,32 %0,79 %  
záleží portál od portálu, nejlepší je slevomat.cz11,32 %0,79 %  
záleží od portálu, niekde sú dostatočné, inde nie11,32 %0,79 %  
Záleží na konkrétním portálu, ale většinou jsou ok11,32 %0,79 %  

Graf

8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemyslím si o nich nic5264,2 %41,27 %  
Nejsou pro mě zajímavé1518,52 %11,9 %  
Většinou mě přinutí k akci67,41 %4,76 %  
Urážejí mě33,7 %2,38 %  
prídu mi dosť zúfalé11,23 %0,79 %  
Zaujmú ma, ak ma zaujme aj predmet titulku.11,23 %0,79 %  
trapné11,23 %0,79 %  
lehce mě iritují11,23 %0,79 %  
jsou mi nepříjemné11,23 %0,79 %  

Graf

9. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9877,78 %77,78 %  
Muž2217,46 %17,46 %  
Muž64,76 %4,76 %  

Graf

10. Váš věk je v rozmezí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 308365,87 %65,87 %  
16 – 202318,25 %18,25 %  
31 – 401411,11 %11,11 %  
41 – 5064,76 %4,76 %  

Graf

11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5140,48 %40,48 %  
Střední škola s maturitou4636,51 %36,51 %  
Základní1713,49 %13,49 %  
Vyšší odborné97,14 %7,14 %  
Vyučená/ý21,59 %1,59 %  
Střední škola bez maturity10,79 %0,79 %  

Graf

12. Žijete ve městě nebo na venkově?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve městě10381,75 %81,75 %  
Na venkově2318,25 %18,25 %  

Graf

13. Kolik obyvatel má přibližně vaše obec?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Víc jako 60 0016652,38 %52,38 %  
Méně jako 5 0002620,63 %20,63 %  
20 001 – 60 0001814,29 %14,29 %  
5 001 – 20 0001612,7 %12,7 %  

Graf

14. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5745,24 %45,24 %  
Pracující (zaměstnanec, freelancer, nebo podnikatel)3225,4 %25,4 %  
Pracující popři studiu3023,81 %23,81 %  
Na mateřské dovolené75,56 %5,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Nakupovali jste někdy na slevovém portálu? (jako např. Slevomat)

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle doporoučení známých na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle jeho dobrého jména na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle výběru nabízených slev na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chci vyzkoušet nové věci, které jsou pro mě běžně příliš drahé na otázku 3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je to způsob, jak si dopřát běžné služby (restaurace, kadeřnice) levněji na otázku 3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je za výhodnou cenu na otázku 4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujal mě předmět slevy na otázku 4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cenu na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obrázek na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Titulek na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přečtu si celý text slevy, až pak se rozhodnu, zda si jej koupím na otázku 6. Obvykle si čtete texty slev, anebo si všímáte jenom ceny a podmínky použití slevového kupónu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou dostatečné, poskytují mi všechny potřebné informace na otázku 7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejsou dobré, neposkytují mi dostatek informací na otázku 7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejsou pro mě zajímavé na otázku 8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemyslím si o nich nic na otázku 8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)

6. Obvykle si čtete texty slev, anebo si všímáte jenom ceny a podmínky použití slevového kupónu?

  • odpověď Přečtu si celý text slevy, až pak se rozhodnu, zda si jej koupím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle doporoučení známých na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle jeho dobrého jména na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujal mě předmět slevy na otázku 4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou dostatečné, poskytují mi všechny potřebné informace na otázku 7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejsou dobré, neposkytují mi dostatek informací na otázku 7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Titulek na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chci vyzkoušet nové věci, které jsou pro mě běžně příliš drahé na otázku 3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemyslím si o nich nic na otázku 8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 1. Nakupovali jste někdy na slevovém portálu? (jako např. Slevomat)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je to způsob, jak si dopřát běžné služby (restaurace, kadeřnice) levněji na otázku 3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejsou pro mě zajímavé na otázku 8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle výběru nabízených slev na otázku 2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obrázek na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cenu na otázku 5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?

10. Váš věk je v rozmezí

  • odpověď 16 – 20:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Kolik obyvatel má přibližně vaše obec?

  • odpověď Méně jako 5 000:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na venkově na otázku 12. Žijete ve městě nebo na venkově?

14. Jste

  • odpověď Student:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 – 20 na otázku 10. Váš věk je v rozmezí
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupovali jste někdy na slevovém portálu? (jako např. Slevomat)

2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?

3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?

4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?

5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?

6. Obvykle si čtete texty slev, anebo si všímáte jenom ceny a podmínky použití slevového kupónu?

7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?

8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)

9. Jste

10. Váš věk je v rozmezí

11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

12. Žijete ve městě nebo na venkově?

13. Kolik obyvatel má přibližně vaše obec?

14. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupovali jste někdy na slevovém portálu? (jako např. Slevomat)

2. Podle čeho si vybíráte slevový portál?

3. Z jakého důvodu nakupujete na slevových portálech?

4. Podle čeho se rozhodujete, zda si koupíte slevový kupón?

5. Co si všimnete jako první při slevové nabídce?

6. Obvykle si čtete texty slev, anebo si všímáte jenom ceny a podmínky použití slevového kupónu?

7. Jestli si čtete texty slev, co si o nich myslíte?

8. Co si myslíte o titulcích, které jsou psané v rozkazovacím tóně? (příklad: Neváhejte a vyzkoušejte novou službu Vyplňto.cz!)

9. Jste

10. Váš věk je v rozmezí

11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

12. Žijete ve městě nebo na venkově?

13. Kolik obyvatel má přibližně vaše obec?

14. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kusalová, S.Nákupní chováni na slevových portálech (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupni-chovani-na-slevovych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.