Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování na trhu potravin

Nákupní chování na trhu potravin

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Es.
Šetření:05. 02. 2016 - 15. 02. 2016
Počet respondentů:185
Počet otázek (max/průměr):26 / 25.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

jsem studentkou 2. ročníku navazujícího studia na EKF VŠB-TU Ostrava. Chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro mou diplomovou práci na téma Analýza nákupního chování na trhu potravin.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý denotázka č. 2, 4-6krát týdněotázka č. 2, 1-3krát týdněotázka č. 2, 2-3krát měsíčněotázka č. 2, 1krát měsíčněotázka č. 2, Méně častootázka č. 2, Nenakupuji → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3krát týdně9651,89 %51,89 %  
4-6krát týdně3317,84 %17,84 %  
2-3krát měsíčně2312,43 %12,43 %  
Každý den2312,43 %12,43 %  
1krát měsíčně63,24 %3,24 %  
Méně často21,08 %1,08 %  
Nenakupuji21,08 %1,08 %  

Graf

2. Který den v týdnu nejčastěji nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pátek3619,67 %19,46 %  
Sobota2915,85 %15,68 %  
čtvrtek2413,11 %12,97 %  
pondělí2010,93 %10,81 %  
Středa126,56 %6,49 %  
úterý63,28 %3,24 %  
neděle63,28 %3,24 %  
každý den42,19 %2,16 %  
V sobotu21,09 %1,08 %  
víkend21,09 %1,08 %  
ostatní odpovědi nezávisí na dnu ale stavu lednice
Není pravidlo - když je něco potřeba.
Úterý + pátek
nevím
náhodně dle potřeby
kterýkoli
pondelok
nemám pravidelný den, ale spíše ke konci týdne (pátek)
průběžně denně
Ctvrtek
jak kdy
pondeli a ctvrtek
67
nespecifikováno, když je něco potřeba.
je to různé
po,ut,st,ct,pa,so,ne
nelze říct
sobota, neděle
když potřebuji, nejčastěji v týdnu (ne během víkendu)
nepravidelně
Každý
xc
To je jedno - nerozlišuji. Nakupuji, když zrovna potřebuji.
úterý, čtvrtek
každý všední den, výjimečně o víkendu
různě
skoro každý den
Po
Čtvrtek.
pondeni, patek
pondělí, úterý, pátek
Podle toho, kdy je potřeba.
nemám vyhraněný den na nákupy potravin :-)
neřeším
Po-so
každý všední den
všední den
pondělí a pátek
JTrend nelze jednoznačně určit.
podle časových možností a potřeby, nemám stanovený přesně den
žádný
nakupuji každý den
4222,95 %22,7 % 

Graf

3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hypermarket8445,9 %45,41 %  
Supermarket6434,97 %34,59 %  
Menší samoobsluha137,1 %7,03 %  
Diskontní prodejna126,56 %6,49 %  
Specializovaná prodejna (Masna, pekařství aj.)63,28 %3,24 %  
Tradiční obchod (Tržiště, farmářské trhy aj.)42,19 %2,16 %  

Graf

4. Jak se obvykle dopravujete na nejčastější místo Vašeho nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autem7239,34 %38,92 %  
Pěšky5127,87 %27,57 %  
MHD3619,67 %19,46 %  
Kombinací předešlých možností189,84 %9,73 %  
Jinak63,28 %3,24 %  

Graf

5. Ohodnoťte důležitost jednotlivých aspektů pro výběr prodejny (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Čerstvost zboží1.7321.486
Cenová úroveň2.3882.084
Šíře sortimentu2.5361.812
Nabídka Bio potravin5.3063.316
Čistota prodejny2.5412.073
Přijemná obsluha3.1312.42
Dostupnost prodejny2.6122.052
Prodejní doba3.0162.257
Kapacita parkoviště4.3554.382
Zastoupení značkových výrobků4.4262.507
Důvěryhodnost privátních značek3.652.763
Věrnostní program4.6673.446

Graf

6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Země původu výrobku4.1533.529
Složení výrobku2.6122.325
Akční cena3.5362.959
Cena2.8692.726
Bio, Dia výrobek, nebo bez lepku5.7492.494
Datum spotřeby3.7923.246
Značka5.292.512

Graf

8. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1ks-43g Tukového rohlíku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22815,3 %15,14 %  
1,52714,75 %14,59 %  
1,502111,48 %11,35 %  
2 Kč105,46 %5,41 %  
1,50 kč94,92 %4,86 %  
363,28 %3,24 %  
2,552,73 %2,7 %  
2,5052,73 %2,7 %  
542,19 %2,16 %  
dvě42,19 %2,16 %  
ostatní odpovědi 1,90
2Kč
3 Kč
dvě koruny
1.50
1,9 Kč
1
2.50 Kč
2,20
1,50kč
2 KC
1,7 Kč
koruna a půl
jedna koruna padesát haléřů
1.40 Kč
1,5- 2 Kč
1,2
2,00
netuším, pečivo si peču sama
0,06€
7kč
1.80
,4£
5 centov
1,9
1.5
nevím, rohlíky nekupuji
3 Kč??
2,25
nevím, nekupuji
2,10
2,8
2,80
4 centy
nevím
4 kč
1,50 - 2,60
do 3Kč
1,90Kč
Pro Prahu 1,5-3 Kč
1.6
1,70 kč
2,-
2,30 v našem mlém obchodě
koruna
1,70
6434,97 %34,59 % 

Graf

9. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Polotučného trvanlivého mléka 1,5%?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
153116,94 %16,76 %  
20147,65 %7,57 %  
18105,46 %5,41 %  
1484,37 %4,32 %  
15 Kč73,83 %3,78 %  
1273,83 %3,78 %  
20 Kč63,28 %3,24 %  
1352,73 %2,7 %  
12 kč42,19 %2,16 %  
1642,19 %2,16 %  
ostatní odpovědi 17
23
16 Kč
devět
13,90
18 kč
10
Nevim
19
15,90
15kč
12,90
15,-
11,90 Kč
11
25
48 Kč
16Kč
dvaadvacet korun
13 Kč
60-10 Kč
šestnáct korun
14,5
18,00
trvanlivé mléko nekupuji, cenu neznám - odhadem asi 15 Kč
22
17kč
14kč
0,49€
50
16 Kc
11kč
32
,5£
14 kc
50 centov
20,9
18,90
11.9
18.90
27
Dvanáct korun
28
14,50 Kč
15.50
17 kč
sedmnáct korun
14,90
0,80 centov
19,90
26
14 Kč
26 Kč
cca 14
netuším, trvanlivé mléko nekupuji
12,9Kč
Pro Prahu 18-27 Kč
19 kč
10,90
21 Kč
5
21
7
třináct
krabicové 14-18,- Kč
dvanáct
čtrnáct
třiníct
8747,54 %47,03 % 

Graf

10. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1,5l Neochucené minerální vody?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102915,85 %15,68 %  
15158,2 %8,11 %  
12105,46 %5,41 %  
15 kč84,37 %4,32 %  
1484,37 %4,32 %  
884,37 %4,32 %  
10 kč73,83 %3,78 %  
563,28 %3,24 %  
1363,28 %3,24 %  
12 Kč52,73 %2,7 %  
ostatní odpovědi 11
7
20
9
4
14 Kč
20 Kč
9Kč
nevím
18
12kč
8,90
11,90 Kč
6
5 Kč
tři
7,90
jedenáct korun
10-15 Kč
osm korun
6,00
0,40€
19
16kč
1€
27kč
4kč
5 kc
50 centov
16,9
3,90
3,50
3.9
12.50
10,-
6 kč
15,50
Deset korun
4,90
13 Kč
nekupuji
14,90
0,45 centov
4,50
9,9
8 Kč
cca 10 - 13
netuším, nekupuji
11,9Kč
Pro Prahu 7-19 Kč
9,90
12,-
devět
12-16,- Kč
osm
šest
čtyři
sedum
6,90
8144,26 %43,78 % 

Graf

11. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Jablek?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302815,3 %15,14 %  
20137,1 %7,03 %  
25126,56 %6,49 %  
35105,46 %5,41 %  
30 Kč94,92 %4,86 %  
25 Kč42,19 %2,16 %  
4542,19 %2,16 %  
2442,19 %2,16 %  
20 Kč31,64 %1,62 %  
35 kč31,64 %1,62 %  
ostatní odpovědi 27
40
15
15 kč
20Kč
dvacet korun
28 Kč
15kč
50
1 Euro
28
18
36
32
34
patnáct
48 Kč
dvanáct
25,90
liší se podle odrůdy
dvacet pět korun
35,00
19,9
to je dost různé
23 kč
29
12
17kč
1,50€
45 kč (podle toho jakých)
29kč
2$
25 kc
24,9
11,90
-
22,90
16.9
16
30.00
40,-
39 Kč
32 Kč
32,20
25,0
22
okolo 33 Kč - podle sezony
23,50
44
40 Kč
čtyřicet korun
29,90
16,90 Kč
do 28
13
nevím
24,9Kč
Pro Prahu 17-65 Kč
27 kč
21,00
36 kč
35,-
4
52
42
4090
31
33
v ašem obchůdku od 25 -35,- Kč
osumnáct
deset
šestnáct
31,90
19
9350,82 %50,27 % 

Graf

12. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Vepřové kýty bez kosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
130189,84 %9,73 %  
120147,65 %7,57 %  
150126,56 %6,49 %  
90116,01 %5,95 %  
120 Kč84,37 %4,32 %  
10052,73 %2,7 %  
nevím42,19 %2,16 %  
14042,19 %2,16 %  
110 Kč31,64 %1,62 %  
120Kč31,64 %1,62 %  
ostatní odpovědi 150 Kč
110
105
100 Kč
109
80
99
stodeset
80 Kč
200
netuším
119,90
95
140 Kč
60
85
94
148 Kč
85 kč
devadesát
99,90
jednostočtyřicet korun
250 Kč
sto dvacet korun
169
85,00
149
119
110kč
10€
180kč

300
120 kc
4,20 Eura
129,90
-
99.9
100,-
109,0
Osmdesát korun
nekupuji maso
170
125 Kč
?
119,-
89
39 kč
nekupuji
135 Kč
160
5 eur
124
129
180
109Kč
Netuším 350 Kč?
111
130 kč
119,00
90 Kč
90kč
90,-
55
115
114
98
106
91
92
103
okolo 100,- Kč
osumdesát
stotřicet
139
70
10155,19 %54,59 % 

Graf

13. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Slunečnicového oleje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
303519,13 %18,92 %  
35105,46 %5,41 %  
4094,92 %4,86 %  
30 Kč73,83 %3,78 %  
2573,83 %3,78 %  
40 Kč63,28 %3,24 %  
5052,73 %2,7 %  
2942,19 %2,16 %  
35 Kč42,19 %2,16 %  
20 Kč31,64 %1,62 %  
ostatní odpovědi nevím
45
25 Kč
36
22 kč
dvacettři
31
42
27
30kč
39
39 kč
33
2 Eura
20
29,90
38
49
28
32,90
24
48 Kč
39,90
34Kč
27 kč
čtyřicet korun
30-40
padesát korun
25,00
27kč
1,2€
80
35kč
1€
60
40 kc
34,90
27,9
-
35,00
19.9
18.00
38,-
netuším
37,90
35,0
Sedmnáct korun
45 Kč
dvecetpet korun
32
50 Kč
30 - 45
netuším, nekupuji
24,9Kč
Netuším 25-45 Kč?
25Kč
33,-
555
37
44
26
41
43
dvacetšest
cca 40,-Kč
dvacetdva
dvacet
dvacetpět
9350,82 %50,27 % 

Graf

14. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Cukru krystalu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
153217,49 %17,3 %  
201910,38 %10,27 %  
25105,46 %5,41 %  
20 kč84,37 %4,32 %  
1884,37 %4,32 %  
3063,28 %3,24 %  
15 Kč52,73 %2,7 %  
25 kč42,19 %2,16 %  
1642,19 %2,16 %  
2242,19 %2,16 %  
ostatní odpovědi 18 Kč
21
24
17 Kč
17
čtrnáct
dvanáct
12Kč
24 kč
15kč
14
28
19
48 Kč
14 Kč
13,90
třicet pět korun
2%-25
dvacet dva korun
19,00
15,9
0,7€
10kč
1$
20kč
20 kc
70 centov
24,9
12,9
-
12,90
13
14.9
nekupuji
20.00
20,- ?
19 Kč
26
nevím, nekupuji
29,9
Deset korun
11
19,90
16 Kč
třicet korun
28 Kč
1 euro
31
nevím
30 Kč
cca 15
12,50
12,9Kč
22-25 Kč
40
22 kč
17,00
14,-
jj
23
patnáct
17 - 25,- Kč
23,90
27
8345,36 %44,86 % 

Graf

15. Z jakých zdrojů zjišťujete informace o akčních slevách? (Lze vybrat více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z tištěného letáku prodejen11562,84 %62,16 %  
Na prodejně8144,26 %43,78 %  
Z elektronického letáku prodejen( např. Kupi.cz, webové stránky obchodu)5228,42 %28,11 %  
Nezjišťuji3318,03 %17,84 %  
Z médií (TV, rádio, tisk)2212,02 %11,89 %  
Ústní doporučení2111,48 %11,35 %  

Graf

16. Které potraviny nakupujete na základě akčních slev a nikdy za běžnou cenu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

55

ak mám chuť a potrebujem, kúpim aj za bežnú cenu

Akčních slev ráda využívám, pokud zrovna nějaké jsou, ale primárně nakupuji potraviny na základě potřeby, není tedy žádná potravina, kterou bych kupovala jen ve slevě.

Alkohol

Alkohol

alkohol,cukrovinky

alkohol,čaje

asi žádné, nejdu primárně po akčních slevách

Asi žádné.

banány

bio potraviny

Brambory

brambory

brambůrky

Coca Cola

cukr

cukr krystal na zavařování

cukr, olej,minerálky

cukr, těstoviny, luštěniny,olej, káva

cukr,minerálky,

Cukr,olej

cukr,olej,čaj,káva

cukrovinky

cukrovinky

čokoláda geisha

Drahe cokolady

drahé čokolády

dražší sýry

drogerie

Drogerie - tuhé mýdla, WC papír, prášek na praní, aviváž, kapesníky papírové v boxu i v balení do kabelky, kartáčky na zuby, mezizubní kartáčky, zubní pasty

Drogerie (na prani, uklid, hygienu) , toaletni papir, papirove ubrousky, papirove kapesniky, ovoce v plechovce

exoticke ovoce

exoticke ovoce a zeleninu

exoticke ovoce, cukrovinky

Exoticke ovoce, drahe cukrovinky

hranolky

chleba

chleba

instantní kafe

instantní káva,

javorový sirup, káva, čaj, ryby.

jogurt

kafe

Kafe

kaki

Kapsle do kávovaru

káva, čokoláda, maso

Káva, mléko, olej

Káva, mořské plody, minerální vody.

káva, musli

Káva, prací prostředky

káva,alkohol

Kavu, zubni pastu

kávu,čaj,cukrovinky

kečup

kokosový olej

laskominy, coca-colu

Lay's chipy

Losos, tuňák

luxusní zboží a bio produkty

Máslo

máslo

máslo

maslo, caj

Maso

Maso

maso, salám

minerální vody, káva, džusy, sladkosti

Mléko

Mléko

mleko

mléko

mléko, alkohol

mléko, kofolu

mléko, kuřecí prsní řízky, káva

Mléko, Máslo

Mléko, máslo

Mleko, máslo

Mléko, rohlíky, Vepřové maso

mléko,cukr,olej,kafe

mléko,rýže,kompoty,chipsy,vody,sladkosti

mořské plody

mořské plody

mořské plody, cukrovinky

mouku

mozzarella a iné syry, jogurty

Mražené výrobky, ovoce a zelenina (exotické), sýry (ty dražší)

mrkev

Nejsou takové, ale např. u ovoce, zeleniny, margarinů, vajec, sušenek, hotových pudinků výrazně kolísá spotřeba podle dostupné ceny - často jsou k dispozici za cenu, za kterou zboží koupím jen výjimečně, tzv. akční slevou se dostanou na hladinu, kdy koupíme a spotřebujeme i významně větší množství výrobku. Složení stravy záviselo dříve na sezónnosti zboží, která se nyní přeměnila na okamžitou skladbu cen podle tzv. akcí.

některé druhy ovoce (tropické ovoce, mango, žlutý meloun, maliny, borůvky)

některé pečivo, trvanlivé potraviny na pečení, polevy, mascarpone

některé, které nejsou mimo akci obsažené v běžném sortimentu

nenakupuji potraviny v akčních cenách, nevěřím, že když jsou potraviny v akci, že jsou stále z konzumního hlediska v pořádku

nenakupuji za akční slevy, když to potřebuji, tak to koupím.

Nerozlišuji

nic

nic

NIc mě nenapadá.

Nikdy nekupuji produkty pouze za nižší ceny, kupuji co máme rádi nebo co zrovna potřebujeme

Obvykle Jihočeské máslo

Ochucené limonády

okurky

olej, cukr, určité druhy musli, ryby,

olej, čočka, mléko, máslo, šťávu, vepřovou kýtu, kližku

olej, maso

olej, mléko

Olej, smetanu, mouku, mléko.

Olej,cukr,mléko,maso a ryby

orisky v cokolade a bramburky

ovčí jogurt, kokosové mléko, rýžové mléko, tapioka

Ovoce, zelenina, nápoje

Pivo

pivo

pivo

pizza

Pokud nakupuji jídlo do zásoby

potraviny- slané, sladké sladkosti,

Prací prášek, zubní pastu...téměř veškerou drogerii

prací prostředky

predchozi otazku jsem odpovedel ze nenakupuji na zaklade akcnich slev,chtelo by to trochu prace s dotaznikem :-)

především mléčné výrobky

Rohlíky

Rohlíky a sůl

salám

sladké napoje

Sladkosti

Sladkosti

sladkosti

Sladkosti

slažené vody, mléčné výrobky

slunečnicový olej

studentská pečeť, instantní káva, heinz kečup, lindt čokoláda

sýr

Syry

sýry

sýry

sýry

sýry

sýry a cukrovinky

sýry, cukrovinky

sýry, cukrovinky

sýry, exotické ovoce

těstoviny

těstoviny

těstoviny, minerálky, pizza, zmrzlina

těstoviny, omáčky, kečup

toaletní papír, čistící prostředky, sirup, cukr, mléko

trvanlive

trvanlivé potraviny

trvanlivé potraviny např. některé paštiky, granko - kakao, rýži, olej,

trvanlivé potraviny, cukrovinky, nápoje

u potravin je mi to jedno, za akční ceny nakupuju výhradně prací prostředky a nikdy za bežnou cenu

Vejce

Většinou ty, které běžně nekupuji - Značkové potraviny

většinu

voda

Všechny

Všechny potraviny kupuji někdy za běžnou cenu, akčních slev využívám u trvanlivých potravin, ale spíše náhodně.

Všechny. Pokud jsou předražené, ze zásady nekupuji, ať nepodporuji ty zloděje.

Zadne

Zadne

zadne

Zadne, kupuji i za beznou cenu. Akce beru spise jako prijemne zpestreni, kdyz na ni nahodou narazim a kdyz vubec ten vyrobek jeste maji...

Zadnou

zboží, které je neustále ve slevách (káva, čaje, šťávy...)

zelenina

žádné

Žádné

žádné

Žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné, akce pro mě nejsou důležité, důležitá je kvalita zboží

Žádné. Akce na dražší potraviny, které kupuji, potěší, ale koupím je i za plnou cenu.

17. Jakou roli zastáváte při nákupu potravin? (Lze vybrat více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákupčí (provádíte samotný nákup)13774,86 %74,05 %  
Poradce (Váš názor ovlivňuje nákup)8445,9 %45,41 %  
Iniciátor (rozhoduje jako první o možnosti nákupu)8043,72 %43,24 %  
Rozhodovatel (provádíte konečné rozhodnutí o nákupu)7943,17 %42,7 %  

Graf

18. Jak daleko obvykle jezdíte z místa bydliště na nejčastější místo Vašeho nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-5km7842,62 %42,16 %  
Do 1km5932,24 %31,89 %  
5-10km3217,49 %17,3 %  
Více než 10km147,65 %7,57 %  

Graf

19. Jakou částku průměrně měsíčně utratíte za nákup potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 3.000-6.000 Kč7943,17 %42,7 %  
Od 1.000-3.000 Kč4725,68 %25,41 %  
Do 1.000 Kč2312,57 %12,43 %  
Od 6.000-10.000 Kč2312,57 %12,43 %  
Nad 10.000 Kč116,01 %5,95 %  

Graf

20. Jaký způsob platby při nákupu potravin preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platební kartou9954,1 %53,51 %  
V hotovosti7540,98 %40,54 %  
Stravenkami94,92 %4,86 %  

Graf

21. Ohodnoťte, jak souhlasíte s uvedenými výroky: (1-Absolutně souhlasím, 7-Absolutně nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Do obchodu přicházím s nákupním lístkem, nebo přesně vím, co potřebuji nakoupit.2.822.814
Většinu potřebných potravin mám na seznamu, nebo v hlavě. Přesto si v obchodě prohlédnu i jiné produkty a koupím něco navíc.2.5362.369
Vím, co mi doma chybí, nakupuji však spíše intuitivně.3.4432.586
Procházím celým obchodem, co uznám za vhodné, či potřebné koupím.3.7383.439
Většinu potravin si vyberu doma z akční nabídky (letáku), jiné potraviny nenakupuji.4.8143.627
Doma si projdu akční nabídku, nakupuji však i neakční zboží.3.9894.798
Potraviny v akční nabídce nenakupuji, jsou pro mne podřadné.5.7812.837

Graf

22. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9350,82 %50,27 %  
Muž9049,18 %48,65 %  

Graf

23. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-267239,34 %38,92 %  
37-462915,85 %15,68 %  
27-362714,75 %14,59 %  
47-562614,21 %14,05 %  
57-662212,02 %11,89 %  
67 a více73,83 %3,78 %  

Graf

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola6837,16 %36,76 %  
Střední škola6133,33 %32,97 %  
Vyučen(á)2513,66 %13,51 %  
Vyučen(á) s maturitou2413,11 %12,97 %  
Základní škola52,73 %2,7 %  

Graf

25. Čistý měsiční příjem domácnosti:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25.0001 a více Kč6536,72 %35,14 %  
20.001-25.000 Kč4022,6 %21,62 %  
15.001-20.000 Kč3016,95 %16,22 %  
0-10.000 Kč2111,86 %11,35 %  
10.001-15.000 Kč2111,86 %11,35 %  

Graf

26. Pro kolik osob nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26736,61 %36,22 %  
33519,13 %18,92 %  
42312,57 %12,43 %  
12312,57 %12,43 %  
594,92 %4,86 %  
Tři63,28 %3,24 %  
dvě21,09 %1,08 %  
dva21,09 %1,08 %  
2810,55 %0,54 %  
no či10,55 %0,54 %  
ostatní odpovědi 5 osob
pět
6 včetně 2 koček
pro 3
6
jen pro sebe
2 a pes
tři a kočka
pouze pro sebe - žiji sama
pro tři osoby a dvě kočky :-)
1-2
pro čtyři
sám pro sebe
2-3
147,65 %7,57 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?

  • odpověď Diskontní prodejna:
    • 14x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Diskont na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Hypermarket:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pekárenské výrobky=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nealkoholické nápoje=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sladidla a sladké potraviny=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Supermarket:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky=Supermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

  • odpověď Mléčné výrobky=Diskont:
    • 13x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskontní prodejna na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
  • odpověď Mléčné výrobky=Hypermarket:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pekárenské výrobky=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nealkoholické nápoje=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sladidla a sladké potraviny=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Mléčné výrobky=Menší samoobsluha:
    • 10.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Menší samoobsluha na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
  • odpověď Nealkoholické nápoje=Diskont:
    • 10x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oleje a tuky=Diskont na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 10x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskontní prodejna na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
    • 10x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sladidla a sladké potraviny=Diskont na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • zobrazit další souvislosti
    • 9.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Diskont na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Oleje a tuky=Diskont:
    • 13x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskontní prodejna na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
    • 12.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Diskont na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Oleje a tuky=Hypermarket:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nealkoholické nápoje=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sladidla a sladké potraviny=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso a ryby=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket na otázku 3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bio potraviny=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pekárenské výrobky=Hypermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?
  • odpověď Oleje a tuky=Supermarket:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bio potraviny=Supermarket na otázku 6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

  • odpověď Složení výrobku=2:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Země původu výrobku=1 na otázku 7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

15. Z jakých zdrojů zjišťujete informace o akčních slevách? (Lze vybrat více odpovědí)

  • odpověď Z tištěného letáku prodejen:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1,5 na otázku 8. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1ks-43g Tukového rohlíku?

20. Jaký způsob platby při nákupu potravin preferujete?

  • odpověď Platební kartou:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Akční cena=6 na otázku 7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

22. Vaše pohlaví:

  • odpověď Muž:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinu potřebných potravin mám na seznamu, nebo v hlavě. Přesto si v obchodě prohlédnu i jiné produkty a koupím něco navíc.=4 na otázku 21. Ohodnoťte, jak souhlasíte s uvedenými výroky: (1-Absolutně souhlasím, 7-Absolutně nesouhlasím)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1,5 na otázku 8. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1ks-43g Tukového rohlíku?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 57-66 na otázku 23. Váš věk:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ústní doporučení na otázku 15. Z jakých zdrojů zjišťujete informace o akčních slevách? (Lze vybrat více odpovědí)

25. Čistý měsiční příjem domácnosti:

  • odpověď 25.0001 a více Kč:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 10.000 Kč na otázku 19. Jakou částku průměrně měsíčně utratíte za nákup potravin?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

2. Který den v týdnu nejčastěji nakupujete potraviny?

3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?

4. Jak se obvykle dopravujete na nejčastější místo Vašeho nákupu?

5. Ohodnoťte důležitost jednotlivých aspektů pro výběr prodejny (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

8. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1ks-43g Tukového rohlíku?

9. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Polotučného trvanlivého mléka 1,5%?

10. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1,5l Neochucené minerální vody?

11. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Jablek?

12. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Vepřové kýty bez kosti?

13. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Slunečnicového oleje?

14. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Cukru krystalu?

15. Z jakých zdrojů zjišťujete informace o akčních slevách? (Lze vybrat více odpovědí)

16. Které potraviny nakupujete na základě akčních slev a nikdy za běžnou cenu?

17. Jakou roli zastáváte při nákupu potravin? (Lze vybrat více odpovědí)

18. Jak daleko obvykle jezdíte z místa bydliště na nejčastější místo Vašeho nákupu?

19. Jakou částku průměrně měsíčně utratíte za nákup potravin?

20. Jaký způsob platby při nákupu potravin preferujete?

21. Ohodnoťte, jak souhlasíte s uvedenými výroky: (1-Absolutně souhlasím, 7-Absolutně nesouhlasím)

22. Vaše pohlaví:

23. Váš věk:

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

25. Čistý měsiční příjem domácnosti:

26. Pro kolik osob nakupujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

2. Který den v týdnu nejčastěji nakupujete potraviny?

3. Kde utratíte největší část svých výdajů za potraviny?

4. Jak se obvykle dopravujete na nejčastější místo Vašeho nákupu?

5. Ohodnoťte důležitost jednotlivých aspektů pro výběr prodejny (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

6. Zatrhněte, kde nejčastěji kupujete tyto potraviny?

7. Seřaďte, co je pro Vás při nákupu potravin důležité? (1-Nejvíce důležité, 7-Nejméně důležité)

8. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1ks-43g Tukového rohlíku?

9. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Polotučného trvanlivého mléka 1,5%?

10. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1,5l Neochucené minerální vody?

11. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Jablek?

12. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Vepřové kýty bez kosti?

13. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1l Slunečnicového oleje?

14. Jaké je podle Vás běžná cena (bez akce) 1kg Cukru krystalu?

15. Z jakých zdrojů zjišťujete informace o akčních slevách? (Lze vybrat více odpovědí)

16. Které potraviny nakupujete na základě akčních slev a nikdy za běžnou cenu?

17. Jakou roli zastáváte při nákupu potravin? (Lze vybrat více odpovědí)

18. Jak daleko obvykle jezdíte z místa bydliště na nejčastější místo Vašeho nákupu?

19. Jakou částku průměrně měsíčně utratíte za nákup potravin?

20. Jaký způsob platby při nákupu potravin preferujete?

21. Ohodnoťte, jak souhlasíte s uvedenými výroky: (1-Absolutně souhlasím, 7-Absolutně nesouhlasím)

22. Vaše pohlaví:

23. Váš věk:

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

25. Čistý měsiční příjem domácnosti:

26. Pro kolik osob nakupujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Es., L.Nákupní chování na trhu potravin (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nakupni-chovani-na-trhu-potr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.