Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování oblečení mladých lidí od 15-26 let

Nákupní chování oblečení mladých lidí od 15-26 let

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Thu Hang Do
Šetření:25. 02. 2019 - 03. 03. 2019
Počet respondentů:445
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentkou Vysoké školy finanční a správní, v rámci své diplomové práce, na téma Zvláštnosti nákupního chování vybrané skupiny spotřebitelů, bych Vás chtěla poprosit o vyplnění tohoto dotazníku. Cílem je zjistit zvláštnosti nákupního chování při výběru módního oblečení u mladých lidí ve věku od 15 do 26 let. Dotazník je anonymní, neměl by Vám zabrat víc jak 5 min.

Děkuji za Váš čas a spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-26 let33074,16 %74,16 %  
15-19 let11525,84 %25,84 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena37183,37 %83,37 %  
muž7416,63 %16,63 %  

Graf

3. Jak často přibližně nakupujete nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc24354,61 %54,61 %  
jednou za půl roku10222,92 %22,92 %  
4x za rok (podle ročního období)4911,01 %11,01 %  
jednou týdně398,76 %8,76 %  
jednou za rok122,7 %2,7 %  

Graf

4. Kde nejčastěji nakupujete módní oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních centrech37584,27 %84,27 %  
na internetu (e-shopy)20646,29 %46,29 %  
v supermarketech a hypermarketech (typu Lidl, F&F-Tesco, atd.)10323,15 %23,15 %  
v kamenném second handu9120,45 %20,45 %  
v internetovém bazaru/second handu (FB marketplace, bazos.cz, vinted.cz, atd.)5311,91 %11,91 %  
v outletových centrech5111,46 %11,46 %  
u designérů se svoji vlastní značkou276,07 %6,07 %  
na tržišti/v neznačkových prodejnách143,15 %3,15 %  
u Quang ve večerce10,22 %0,22 %  
sportovní obchody10,22 %0,22 %  
Farma10,22 %0,22 %  
butiky10,22 %0,22 %  
nikde10,22 %0,22 %  
v normálních obchodech, nevím, co považujete za "neznačkové".10,22 %0,22 %  
Dědím oblečení po brahovo přítelkyni, která je nákupní maniak10,22 %0,22 %  
Vietnamci10,22 %0,22 %  
wish10,22 %0,22 %  
V Army Shopu10,22 %0,22 %  
Sportovně specializované obchody (Sportisimo, Adidas...)10,22 %0,22 %  
Vinted10,22 %0,22 %  

Graf

5. Proč obvykle nakupujete nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezbytnost, oblečení doma mi je např. malé, onošené či poškozené19243,15 %43,15 %  
nakupování oblečení mi dělá radost a považuji to za zábavu10724,04 %24,04 %  
jsou sezónní slevy a výprodeje10122,7 %22,7 %  
chci se oblékat podle posledních módních trendů245,39 %5,39 %  
Neco mi padne do oka20,45 %0,45 %  
všechny 4 nabízené možnosti jo a Quang smrdí10,22 %0,22 %  
pokud mě něco zaujme10,22 %0,22 %  
Když vidím něco co se mi líbí (třeba když jdu okolo obchodu) 10,22 %0,22 %  
Nemam pračku10,22 %0,22 %  
Potřebuji a chci nový kousek do skříně. 10,22 %0,22 %  
Když se mi něco líbí a je to za přijatelnou cenu, vím, že to budu nosit, nevidím důvod proč si to nekoupit.10,22 %0,22 %  
Vsechny horni duvody10,22 %0,22 %  
Obnošené oblečení mi nevadí, ale pokud nějaký hudební interpret vydá "merchandise", chci ho podpořit10,22 %0,22 %  
protože doma "nic nemám"10,22 %0,22 %  
pro radost10,22 %0,22 %  
chci vypadat dobře10,22 %0,22 %  
kvalita a vlastní volba, styl10,22 %0,22 %  
líbí se mi (nezbytně ho nepotřebuji)10,22 %0,22 %  
podnikání10,22 %0,22 %  
něco mi někde padne do oka10,22 %0,22 %  
Většinou potřebuji na určitou událost pr.svatba přátel,návštěva divadla,krtiny10,22 %0,22 %  
mění se mi vkus a chci si vyměnit šatník10,22 %0,22 %  
vše výše zmíněno10,22 %0,22 %  
Zásobování fronty10,22 %0,22 %  

Graf

6. Kde nejčastěji vyhledáváte inspirace na nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
inspiruji se přímo na místě v obchodech/e-shopech30768,99 %68,99 %  
inspiruji se okolím (rodina, kamarádi, kolegové v práci, atd.)20546,07 %46,07 %  
na Instagramu14031,46 %31,46 %  
na Youtube327,19 %7,19 %  
v časopisech245,39 %5,39 %  
inspirují mě newslettery, které odebírám173,82 %3,82 %  
pinterest40,9 %0,9 %  
nikde30,67 %0,67 %  
Nakupuji podle toho, v čem se cítím dobre10,22 %0,22 %  
mám svůj styl, vím v čem se cítím dobře a sama sebou a to vyhledávám10,22 %0,22 %  
Nehledám inspiraci. Většinou vím co chci.10,22 %0,22 %  
Vlastní styl10,22 %0,22 %  
Sama sebe 10,22 %0,22 %  
Životním stylem 10,22 %0,22 %  
Mam rada basicy, takze j tomu zadnou inspiraci nepotrebuju, kdyztak moje "vize" 10,22 %0,22 %  
Nehledám inspiraci, když se mi něco líbí, tak si to prostě vezmu.10,22 %0,22 %  
To čo sa mi pači si kupim10,22 %0,22 %  
nekoukám na ostatní10,22 %0,22 %  
Neřeším módní trendy. Oblékám si to, co je pohodlné, kombinovatelné a splňuje mé požadavky. 10,22 %0,22 %  
koupím to, co se mi zalíbí, nikde se neinspiruji10,22 %0,22 %  
inspirace nikde nevyhledávám, koupím co se mi líbí10,22 %0,22 %  
Hudební interpreti10,22 %0,22 %  
kupuji si to, co se mi nejvíce líbí10,22 %0,22 %  
Dle vlastního pocitu a uvážení.10,22 %0,22 %  
užitnost a odolnost10,22 %0,22 %  
nikdo10,22 %0,22 %  
vlastní vkus10,22 %0,22 %  
můj vkus10,22 %0,22 %  
inspiraci nemám, když se mi ošoupou kalhoty, koupím si kalhoty apod.10,22 %0,22 %  
Kupuji si to co se mi prostě líbí10,22 %0,22 %  
nakupuju,co potrebuje,nic me neinspiruje 10,22 %0,22 %  
U ostatních armád10,22 %0,22 %  
internet - články, co se bude nosit apod.10,22 %0,22 %  
Kupuji co se mně líbí, nemám žádnou inspiraci10,22 %0,22 %  
kupuji si to, co se mi líbí10,22 %0,22 %  
Koupím si zrovna to z nabídky, co se mi líbí.10,22 %0,22 %  
Neinspiruje mě nic a nikdo, mám různorodý styl.10,22 %0,22 %  

Graf

7. S kým obvykle vybíráte nebo nakupujete nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sám/sama21347,87 %47,87 %  
s rodinou (rodiče, sourozenci, sestřenice, ..)10022,47 %22,47 %  
s přítelem/přítelkyní6915,51 %15,51 %  
s kamarády6314,16 %14,16 %  

Graf

8. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena2.1390.826
kvalita2.0180.836
značka3.6561.394
jak v oblečení vypadám1.3730.814
jak se v oblečení cítím1.4070.722
názor člověka, se kterým nakupuji2.9211.075
společenská prestiž značky (pověst značky)3.7511.365
společenská odpovědnost značky (ekologie)3.5511.344

Graf

9. Vyhledáváte informace o oblečení na internetu při výběru v prodejně (cena, dostupné jiné barvy, atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas ano15133,93 %33,93 %  
spíše ne14031,46 %31,46 %  
vůbec ne10423,37 %23,37 %  
často5011,24 %11,24 %  

Graf

10. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení na internetu. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
rychlost dodání2.671.084
více možností při výběru způsobu platby (hotově, kartou, na dobírku, ..)2.3391.429
přehlednost a snadná orientace e-shopu1.8850.933
široký výběr (značek, materiálu, barev, atd.)2.0431.187
značka má svoji online aplikaci4.1331.234
sleva na první nákup, sbírání kreditů3.471.705

Graf

11. Využíváte srovnávače cen na internetu při nákupu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec ne16937,98 %37,98 %  
spíše ne14632,81 %32,81 %  
občas ano10323,15 %23,15 %  
často276,07 %6,07 %  

Graf

12. Využíváte slevy (slevové kódy) při nákupu oblečení, které jsou propagovány influencery na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec ne23352,36 %52,36 %  
spíše ne10222,92 %22,92 %  
občas ano9220,67 %20,67 %  
často184,04 %4,04 %  

Graf

13. Nakupujete merch svých idolů (např. tričko, mikina s potisky značek svých oblíbených hudebních interpretů/skupin, youtuberů, influencerů, atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec ne26960,45 %60,45 %  
spíše ne8819,78 %19,78 %  
občas ano6915,51 %15,51 %  
často194,27 %4,27 %  

Graf

14. Jste ochotni za nákup limitované kolekce oblečení čekat několika hodinovou frontu v den prodeje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne42294,83 %94,83 %  
ano235,17 %5,17 %  

Graf

15. Kolik obvykle měsíčně utratíte za nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně jak polovinu z mého čistého měsíčního příjmu34276,85 %76,85 %  
0 Kč6815,28 %15,28 %  
polovinu z mého čistého měsíčního příjmu245,39 %5,39 %  
skoro celou částku z mého čistého měsíčního příjmu92,02 %2,02 %  
celý můj čistý měsíční příjem20,45 %0,45 %  

Graf

16. Jaký je Váš čistý měsíční příjem (včetně kapesného)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 5 001 - 15 000 Kč13029,21 %29,21 %  
0 - 2 000 Kč10222,92 %22,92 %  
od 15 001 - 25 000 Kč9521,35 %21,35 %  
od 2 001 - 5 000 Kč7115,96 %15,96 %  
od 25 001 Kč a více4710,56 %10,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Proč obvykle nakupujete nové oblečení?

  • odpověď nezbytnost, oblečení doma mi je např. malé, onošené či poškozené:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou za rok na otázku 3. Jak často přibližně nakupujete nové oblečení?

8. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

  • odpověď značka=5:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi na tržišti/v neznačkových prodejnách na otázku 4. Kde nejčastěji nakupujete módní oblečení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké věkové kategorie spadáte?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Jak často přibližně nakupujete nové oblečení?

4. Kde nejčastěji nakupujete módní oblečení?

5. Proč obvykle nakupujete nové oblečení?

6. Kde nejčastěji vyhledáváte inspirace na nové oblečení?

7. S kým obvykle vybíráte nebo nakupujete nové oblečení?

8. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

9. Vyhledáváte informace o oblečení na internetu při výběru v prodejně (cena, dostupné jiné barvy, atd.)?

10. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení na internetu. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

11. Využíváte srovnávače cen na internetu při nákupu oblečení?

12. Využíváte slevy (slevové kódy) při nákupu oblečení, které jsou propagovány influencery na sociálních sítích?

13. Nakupujete merch svých idolů (např. tričko, mikina s potisky značek svých oblíbených hudebních interpretů/skupin, youtuberů, influencerů, atd.)?

14. Jste ochotni za nákup limitované kolekce oblečení čekat několika hodinovou frontu v den prodeje?

15. Kolik obvykle měsíčně utratíte za nové oblečení?

16. Jaký je Váš čistý měsíční příjem (včetně kapesného)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké věkové kategorie spadáte?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Jak často přibližně nakupujete nové oblečení?

4. Kde nejčastěji nakupujete módní oblečení?

5. Proč obvykle nakupujete nové oblečení?

6. Kde nejčastěji vyhledáváte inspirace na nové oblečení?

7. S kým obvykle vybíráte nebo nakupujete nové oblečení?

8. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

9. Vyhledáváte informace o oblečení na internetu při výběru v prodejně (cena, dostupné jiné barvy, atd.)?

10. Jak jsou pro Vás důležité následující kritéria při nákupu oblečení na internetu. (1-nejdůležitější;5-nejméně důležitý)

11. Využíváte srovnávače cen na internetu při nákupu oblečení?

12. Využíváte slevy (slevové kódy) při nákupu oblečení, které jsou propagovány influencery na sociálních sítích?

13. Nakupujete merch svých idolů (např. tričko, mikina s potisky značek svých oblíbených hudebních interpretů/skupin, youtuberů, influencerů, atd.)?

14. Jste ochotni za nákup limitované kolekce oblečení čekat několika hodinovou frontu v den prodeje?

15. Kolik obvykle měsíčně utratíte za nové oblečení?

16. Jaký je Váš čistý měsíční příjem (včetně kapesného)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hang Do, T.Nákupní chování oblečení mladých lidí od 15-26 let (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://nakupni-chovani-obleceni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.