Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování při nakupování obuvi

Nákupní chování při nakupování obuvi

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Chýlková
Šetření:02. 04. 2012 - 09. 04. 2012
Počet respondentů:178
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,
Prosíme Vás o vyplnění krátkého dotazníku týkajícího se obecného nákupního chování při nakupování obuvi.
Získané údaje využijeme v seminární práci do předmětu Obchodní činnosti, ve které se budeme zabývat hodnocením vybrané prodejny obuvi a konfrontovat ji se zjištěným všeobecným trendem v této oblasti.
Tento dotazník je určen pro všechny spotřebitele starší 15 let, kteří nakupují obuv.
Výsledky průzkumu budou po skončení šetření k dispozici na této stránce.
Předem děkujeme za spolupráci
Kolektiv studentů Ekonomické fakulty VŠB

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete obuv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obuvní řetězce (Deichman, CCC, Reno)9754,49 %54,49 %  
Kamenná prodejna s více značkami a druhy obuvi4424,72 %24,72 %  
Značkové prodejny- Ara, Adidas2111,8 %11,8 %  
Na internetu73,93 %3,93 %  
Tržnice, vietnamští prodejci63,37 %3,37 %  
Jinde21,12 %1,12 %  
Hypermarkety10,56 %0,56 %  

Graf

2. Podle čeho si vybíráte prodejnu obuvi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ceny obuvi v prodejně6033,71 %33,71 %  
Značka3117,42 %17,42 %  
Dostupnost3117,42 %17,42 %  
Jiné2715,17 %15,17 %  
Tradice158,43 %8,43 %  
Doporučení105,62 %5,62 %  
Design prodejny42,25 %2,25 %  

Graf

3. Jak je pro Vás důležité v prodejně obuvi vystupování a rady prodavaček? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější) )

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35329,78 %29,78 %  
24726,4 %26,4 %  
43318,54 %18,54 %  
52312,92 %12,92 %  
12212,36 %12,36 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.93
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.21
Směrodatná odchylka:1.1
Medián:3
Modus:3

Graf

4. Jak je pro Vás důležitá značka obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36033,71 %33,71 %  
25933,15 %33,15 %  
42514,04 %14,04 %  
52111,8 %11,8 %  
1137,3 %7,3 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.89
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.96
Směrodatná odchylka:0.98
Medián:3
Modus:3

Graf

5. Jak je pro Vás důležitá u prodejny obuvi atmosféra (prostředí prodejny, osvětlení, hudba)? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36335,39 %35,39 %  
25732,02 %32,02 %  
43318,54 %18,54 %  
11910,67 %10,67 %  
563,37 %3,37 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.7
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.73
Směrodatná odchylka:0.86
Medián:3
Modus:3

Graf

6. Jak je pro Vás důležitý u prodejny rozsah sortimentu zboží? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19754,49 %54,49 %  
26737,64 %37,64 %  
3105,62 %5,62 %  
521,12 %1,12 %  
421,12 %1,12 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.49
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.33
Směrodatná odchylka:0.57
Medián:1
Modus:1

Graf

7. Jak je pro Vás důležitý přístup prodejny při reklamaci obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
110357,87 %57,87 %  
25430,34 %30,34 %  
3158,43 %8,43 %  
442,25 %2,25 %  
521,12 %1,12 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.49
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.41
Směrodatná odchylka:0.64
Medián:1
Modus:1

Graf

8. Jak moc Vás ovlivňuje reklama v TV, novinách či na internetu k tomu, abyste navštívili danou prodejnu obuvi? ( (hodnocení jako ve škole: 1=nejvíc ovlivňuje, 5=neovlivňuje))

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
55832,58 %32,58 %  
45128,65 %28,65 %  
33620,22 %20,22 %  
22514,04 %14,04 %  
184,49 %4,49 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.78
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:1.11
Směrodatná odchylka:1.05
Medián:4
Modus:5

Graf

9. Jak moc je pro Vás důležitý materiál a kvalita bot při jejich nakupování? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18950 %50 %  
26335,39 %35,39 %  
32312,92 %12,92 %  
431,69 %1,69 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.61
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.46
Směrodatná odchylka:0.68
Medián:1.5
Modus:1

Graf

10. Kolikrát ročně navštěvujete prodejnu obuvi za účelem koupě obuvi?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23821,35 %21,35 %  
33117,42 %17,42 %  
51810,11 %10,11 %  
1179,55 %9,55 %  
4168,99 %8,99 %  
10168,99 %8,99 %  
6158,43 %8,43 %  
1273,93 %3,93 %  
2052,81 %2,81 %  
842,25 %2,25 %  
ostatní odpovědi 7
15
100
0
30
0.5
116,18 %6,18 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.68
Minimum:1
Maximum:15
Variační rozpětí:14
Rozptyl:10.26
Směrodatná odchylka:3.2
Medián:4
Modus:2

Graf

11. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jeden pár bot?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20003921,91 %21,91 %  
15003720,79 %20,79 %  
10002212,36 %12,36 %  
30002111,8 %11,8 %  
2500168,99 %8,99 %  
350063,37 %3,37 %  
120063,37 %3,37 %  
80052,81 %2,81 %  
500052,81 %2,81 %  
50042,25 %2,25 %  
ostatní odpovědi 1800
600
4000
700
1999
1.500
1.000
900
400
1300
4500
179,55 %9,55 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1876.54
Minimum:600
Maximum:3500
Variační rozpětí:2900
Rozptyl:532860.98
Směrodatná odchylka:729.97
Medián:2000
Modus:2000

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13978,09 %78,09 %  
Muž3921,91 %21,91 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let11866,29 %66,29 %  
15-20 let3720,79 %20,79 %  
31-40 let 158,43 %8,43 %  
41-50 let63,37 %3,37 %  
Více než 50 let21,12 %1,12 %  

Graf

14. Jaký je Váš měsíční čistý příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 5 000 Kč9352,25 %52,25 %  
5001- 10 000 Kč3620,22 %20,22 %  
Více než 20 000Kč 2011,24 %11,24 %  
15 001- 20 000 Kč1810,11 %10,11 %  
10 001- 15 000 Kč116,18 %6,18 %  

Graf

15. Kolik obyvatel má obec/město Vašeho trvalého bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 001 a více5530,9 %30,9 %  
do 50005128,65 %28,65 %  
10 001 – 50 0003419,1 %19,1 %  
50 001 – 100 0003016,85 %16,85 %  
5 001 – 10 00084,49 %4,49 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete obuv?

2. Podle čeho si vybíráte prodejnu obuvi?

3. Jak je pro Vás důležité v prodejně obuvi vystupování a rady prodavaček? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější) )

4. Jak je pro Vás důležitá značka obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

5. Jak je pro Vás důležitá u prodejny obuvi atmosféra (prostředí prodejny, osvětlení, hudba)? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

6. Jak je pro Vás důležitý u prodejny rozsah sortimentu zboží? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

7. Jak je pro Vás důležitý přístup prodejny při reklamaci obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

8. Jak moc Vás ovlivňuje reklama v TV, novinách či na internetu k tomu, abyste navštívili danou prodejnu obuvi? ( (hodnocení jako ve škole: 1=nejvíc ovlivňuje, 5=neovlivňuje))

9. Jak moc je pro Vás důležitý materiál a kvalita bot při jejich nakupování? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

10. Kolikrát ročně navštěvujete prodejnu obuvi za účelem koupě obuvi?

11. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jeden pár bot?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaký je Váš měsíční čistý příjem?

15. Kolik obyvatel má obec/město Vašeho trvalého bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete obuv?

2. Podle čeho si vybíráte prodejnu obuvi?

3. Jak je pro Vás důležité v prodejně obuvi vystupování a rady prodavaček? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější) )

4. Jak je pro Vás důležitá značka obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

5. Jak je pro Vás důležitá u prodejny obuvi atmosféra (prostředí prodejny, osvětlení, hudba)? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

6. Jak je pro Vás důležitý u prodejny rozsah sortimentu zboží? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

7. Jak je pro Vás důležitý přístup prodejny při reklamaci obuvi? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

8. Jak moc Vás ovlivňuje reklama v TV, novinách či na internetu k tomu, abyste navštívili danou prodejnu obuvi? ( (hodnocení jako ve škole: 1=nejvíc ovlivňuje, 5=neovlivňuje))

9. Jak moc je pro Vás důležitý materiál a kvalita bot při jejich nakupování? (hodnocení jako ve škole: 1=nejdůležitější)

10. Kolikrát ročně navštěvujete prodejnu obuvi za účelem koupě obuvi?

11. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jeden pár bot?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaký je Váš měsíční čistý příjem?

15. Kolik obyvatel má obec/město Vašeho trvalého bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chýlková, L.Nákupní chování při nakupování obuvi (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupni-chovani-pri-nakupova.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.