Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování sportovní výživy.

Nákupní chování sportovní výživy.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Schacherl
Šetření:22. 11. 2010 - 29. 11. 2010
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.36
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, v rámci své bakalářské práce provádím průzkum na trhu doplňkové výživy pro sportovce. Prosím, abyste mi pomohli získat potřebné údaje tím, že vyplníte následující dotazník. Zpracování Vás připraví přibližně o 5 minut Vašeho času.

Odpovědi respondentů

1. Sportujete rádi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pravidelně závodněotázka č. 2, Pravidelně rekreačněotázka č. 2, Nepravidelněotázka č. 2, Výjimečněotázka č. 2, Nikdyotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelně rekreačně4659,74 %59,74 %  
Pravidelně závodně1519,48 %19,48 %  
Nepravidelně1215,58 %15,58 %  
Výjimečně22,6 %2,6 %  
Nikdy22,6 %2,6 %  

Graf

2. Jakým druhům sportů se věnujete nejčastěji (možnost výběru více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kondiční posilování5370,67 %68,83 %  
Jiné sporty2837,33 %36,36 %  
Míčové sporty2533,33 %32,47 %  
Atletika810,67 %10,39 %  

Graf

3. Jak často kupujete sportovní výživu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pravidelně (každý měsíc)otázka č. 4, Občas (několikrát do roka)otázka č. 4, Nikdyotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas (několikrát do roka)2837,33 %36,36 %  
Pravidelně (každý měsíc)2634,67 %33,77 %  
Nikdy2128 %27,27 %  

Graf

4. Kterou značku si vybavíte jako první, když se řekne sportovní výživa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aminostar1731,48 %22,08 %  
Nutrend916,67 %11,69 %  
Weider814,81 %10,39 %  
BSN59,26 %6,49 %  
Syntrax47,41 %5,19 %  
AMIX23,7 %2,6 %  
Extrifit23,7 %2,6 %  
nic11,85 %1,3 %  
Isostar11,85 %1,3 %  
Steroidy11,85 %1,3 %  
Promil11,85 %1,3 %  
Reflex nutrition11,85 %1,3 %  
Laktofit11,85 %1,3 %  
Smartlabs11,85 %1,3 %  

Graf

5. Nakupujete-li sportovní výživu, co preferujete (možnost výběru více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aminokyseliny podporující produkci vlastních tělesných látek a zároveň podporující regeneraci růstu svalového objemu. Zvyšují sílu, fyzickou aktivitu a podílejí se na anabolizaci organismu. 2953,7 %37,66 %  
Gainery sloužící k dosažení správné tělesné váhy jak u všech sportovců, tak u běžné populace. Dočasně nahrazují jedno jídlo denně. Gainery slouží k vyšším výkonům a získání síly, která je nezbytná pro nárůst svalové hmoty.2648,15 %33,77 %  
Creatiny sloužící k nárůstu síly i novotvorbě svalových buněk.1935,19 %24,68 %  
proteiny611,11 %7,79 %  
L-Karnitiny zintenzivňující přeměnu tuků tím, že na sebe vážou mastné kyseliny obsažené v tucích a umožňují jim přechod přes mitochondrionální membránu buňky, kde se z nich tvoří energie.35,56 %3,9 %  
protein35,56 %3,9 %  
Spalovače tuku stimulující centrální nervový systém a mající tzv. termogenní účinek, jehož důsledkem je zrychlení metabolizmu a mírné zvýšení tělesné teploty. Základním předpokladem jejich použití je dobrý zdravotní stav.23,7 %2,6 %  
žádné11,85 %1,3 %  
Hlavně protein11,85 %1,3 %  
Taky nějaký anabolizer bez creatinu11,85 %1,3 %  
HMB, Beta Alanin, atd...11,85 %1,3 %  
Naposim11,85 %1,3 %  
protein 6011,85 %1,3 %  
Protein, Gainer, BCAA11,85 %1,3 %  
ANABOLIZÉRY11,85 %1,3 %  

Graf

6. Využíváte k nákupu sportovní výživy e-shopy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4481,48 %57,14 %  
Ne1018,52 %12,99 %  

Graf

7. Z jakých zdrojů získáváte nejvíce informaci o sportovní výživě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4990,74 %63,64 %  
Inzerce v časopisech, novinách35,56 %3,9 %  
Spojení značky se sportovcem, známou osobností11,85 %1,3 %  
Zaměstnanci kamenných prodejních sítí11,85 %1,3 %  

Graf

8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.0370.888
Reklama3.9631.369
Kvalita1.5561.099
Velikost balení2.3891.275
Značka2.9631.406

Graf

9. Zhodnoťte účinek Vámi odzkoušené sportovní výživy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen některé výrobky splnily očekávání2953,7 %37,66 %  
Výrobky splnily očekávání2546,3 %32,47 %  

Graf

10. Kolik Kč jste ochotni zaplatit měsíčně za sportovní výživu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 - 2000 Kč3666,67 %46,75 %  
Do 500 Kč1629,63 %20,78 %  
2000 Kč a více23,7 %2,6 %  

Graf

11. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let5875,32 %75,32 %  
Do 18 let1114,29 %14,29 %  
26 a více let810,39 %10,39 %  

Graf

12. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž7293,51 %93,51 %  
Žena56,49 %6,49 %  

Graf

13. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Student/ka SŠ → konec dotazníku, Student/ka VŠotázka č. 14, Pracující → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka VŠ3950,65 %50,65 %  
Student/ka SŠ2228,57 %28,57 %  
Pracující1620,78 %20,78 %  

Graf

14. Uveďte jakou VŠ navštěvujete.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČVUT820,51 %10,39 %  
ČVUT FEL717,95 %9,09 %  
CVUT615,38 %7,79 %  
ČVUT - FEL25,13 %2,6 %  
CVUT - FEL12,56 %1,3 %  
PřF UK12,56 %1,3 %  
UK FSV12,56 %1,3 %  
CVUT FEL12,56 %1,3 %  
UPCE12,56 %1,3 %  
všbtu12,56 %1,3 %  
ostatní odpovědi FTVS
FVP SLU Opava
MZLU
vše v praze
Univerzita Karlova, Vysoká škola ekonomická
ČVUT v Praze
jihočeská univerzita
Vyšší odborná škola Živnostenská
VOŠ zdravotnická
Pardubicka univ.
1025,64 %12,99 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Sportujete rádi?

  • odpověď Pravidelně rekreačně:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita=2 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

3. Jak často kupujete sportovní výživu?

  • odpověď Občas (několikrát do roka):
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita=2 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 500 Kč na otázku 10. Kolik Kč jste ochotni zaplatit měsíčně za sportovní výživu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=4 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

5. Nakupujete-li sportovní výživu, co preferujete (možnost výběru více odpovědí)?

  • odpověď Aminokyseliny podporující produkci vlastních tělesných látek a zároveň podporující regeneraci růstu svalového objemu. Zvyšují sílu, fyzickou aktivitu a podílejí se na anabolizaci organismu. :
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=3 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

6. Využíváte k nákupu sportovní výživy e-shopy?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama=3 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=3 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pravidelně (každý měsíc) na otázku 3. Jak často kupujete sportovní výživu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velikost balení=1 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

7. Z jakých zdrojů získáváte nejvíce informaci o sportovní výživě?

  • odpověď Internet:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pravidelně (každý měsíc) na otázku 3. Jak často kupujete sportovní výživu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama=3 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama=4 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velikost balení=1 na otázku 8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobky splnily očekávání na otázku 9. Zhodnoťte účinek Vámi odzkoušené sportovní výživy
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Využíváte k nákupu sportovní výživy e-shopy?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka SŠ na otázku 13. Jste:

10. Kolik Kč jste ochotni zaplatit měsíčně za sportovní výživu?

  • odpověď 500 - 2000 Kč:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pravidelně (každý měsíc) na otázku 3. Jak často kupujete sportovní výživu?

13. Jste:

  • odpověď Student/ka SŠ:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 18 let na otázku 11. Jaký je Váš věk?
  • odpověď Student/ka VŠ:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 3. Jak často kupujete sportovní výživu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sportujete rádi?

2. Jakým druhům sportů se věnujete nejčastěji (možnost výběru více odpovědí)?

3. Jak často kupujete sportovní výživu?

4. Kterou značku si vybavíte jako první, když se řekne sportovní výživa?

5. Nakupujete-li sportovní výživu, co preferujete (možnost výběru více odpovědí)?

6. Využíváte k nákupu sportovní výživy e-shopy?

7. Z jakých zdrojů získáváte nejvíce informaci o sportovní výživě?

8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

9. Zhodnoťte účinek Vámi odzkoušené sportovní výživy

10. Kolik Kč jste ochotni zaplatit měsíčně za sportovní výživu?

11. Jaký je Váš věk?

12. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sportujete rádi?

2. Jakým druhům sportů se věnujete nejčastěji (možnost výběru více odpovědí)?

3. Jak často kupujete sportovní výživu?

4. Kterou značku si vybavíte jako první, když se řekne sportovní výživa?

5. Nakupujete-li sportovní výživu, co preferujete (možnost výběru více odpovědí)?

6. Využíváte k nákupu sportovní výživy e-shopy?

7. Z jakých zdrojů získáváte nejvíce informaci o sportovní výživě?

8. Uveďte pomocí hodnocení 1-5 (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité), jak jsou pro Vás důležité jednotlivé atributy nákupního rozhodování.

9. Zhodnoťte účinek Vámi odzkoušené sportovní výživy

10. Kolik Kč jste ochotni zaplatit měsíčně za sportovní výživu?

11. Jaký je Váš věk?

12. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Schacherl, J.Nákupní chování sportovní výživy. (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-chovani-spor.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.