Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky

Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Hráský
Šetření:23. 02. 2010 - 24. 02. 2010
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:92,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zpracování tohoto průzkumu je základní podmínkou k úspěšnému absolvování předmětu Předdiplomní statistický seminář v rámci magisterského studia České zemědělské univerzity. Po vyhodnocení průzkumu bude zváženo použití jeho výsledků při zpracování diplomové práce na téma Analýza reklamy ve společnosti Hewlett Packard.

Odpovědi respondentů

1. Který druh reklamy spíše zaujme vaší pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní2464,86 %64,86 %  
Internetová616,22 %16,22 %  
Outdoorová (billboardy atd.)38,11 %8,11 %  
Tisková38,11 %8,11 %  
Rozhlasová12,7 %2,7 %  

Graf

2. 2. Oceňujete, když v reklamní kampani figuruje známá osobnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1951,35 %51,35 %  
ne1848,65 %48,65 %  

Graf

3. Domníváte se, že by vás reklama mohla ovlivnit při nákupu elektroniky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2362,16 %62,16 %  
ne924,32 %24,32 %  
nevím513,51 %13,51 %  

Graf

4. Na co kladete hlavní důraz při koupi spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměr cena/výkon1848,65 %48,65 %  
Kvalita1129,73 %29,73 %  
Design+styl616,22 %16,22 %  
Značka25,41 %5,41 %  

Graf

5. Na jakém základě se rozhodujete o koupi konkrétního typu spotřební elektroniky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze na internetu1643,24 %43,24 %  
Podle vlastního uvážení1027,03 %27,03 %  
Doporučení od známých / kamarádů718,92 %18,92 %  
Rada personálu v prodejně410,81 %10,81 %  

Graf

6. Kde nakupujete nejčastěji elektroniku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové obchody2156,76 %56,76 %  
Kamenné obchody1643,24 %43,24 %  

Graf

7. V případě,že jste se stávajícím produktem spokojeni, jste při nákupu nového věrní stejné značce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2772,97 %72,97 %  
ne1027,03 %27,03 %  

Graf

8. Znáte firmu Hewlett Packard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3697,3 %97,3 %  
Ne12,7 %2,7 %  

Graf

9. Jaký produkt se vám vybaví jako první, když slyšíte jméno Hewlett Packard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tiskárna / scanner1850 %48,65 %  
Notebook1747,22 %45,95 %  
Jiný12,78 %2,7 %  

Graf

10. Kterou značku mimo HP byste upřednostnili při koupi notebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple719,44 %18,92 %  
Acer513,89 %13,51 %  
Asus513,89 %13,51 %  
Toshiba513,89 %13,51 %  
Dell513,89 %13,51 %  
Sony Vaio38,33 %8,11 %  
IBM - Lenovo38,33 %8,11 %  
Fujitsu - Siemens38,33 %8,11 %  

Graf

11. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2055,56 %54,05 %  
Muž1644,44 %43,24 %  

Graf

12. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-26 let3083,33 %81,08 %  
27-35 let38,33 %8,11 %  
36-50 let12,78 %2,7 %  
66 let a více12,78 %2,7 %  
16-19 let12,78 %2,7 %  

Graf

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola - bakalářské studium1644,44 %43,24 %  
odborná střední škola719,44 %18,92 %  
vysoká škola - magisterské studium513,89 %13,51 %  
gymnázium38,33 %8,11 %  
základní škola38,33 %8,11 %  
střední odborné učiliště12,78 %2,7 %  
vyšší odborná škola12,78 %2,7 %  

Graf

14. Jaký je přibližný příjem vaší domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 15.001 do 30.000 Kč1233,33 %32,43 %  
od 30.001 do 45.000 Kč1027,78 %27,03 %  
od 45.001 do 60.000 Kč513,89 %13,51 %  
do 15.001 Kč38,33 %8,11 %  
105.001 a více38,33 %8,11 %  
od 75.001 do 90.000 Kč25,56 %5,41 %  
od 60.001 do 75.000 Kč12,78 %2,7 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hráský, T.Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-chovani-spotrebitelu-v-oblasti-spotr-elektroniky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.