Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů

Nákupní chování spotřebitelů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Balatková
Šetření:14. 01. 2009 - 28. 01. 2009
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.13
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:25,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím,

tento dotazník má za úkol zjistit, do jaké míry se spotřebitelé nechávají ovlivnit reklamou, popřípadě jaké další faktory ovlivňují jejich nákupní chování. Prostě a jednoduše - jak lidé nakupují.

Dotazník plánuji použít do své bakalářské práce, proto moc ocením Vaše odpovědi.

Díky moc! :)

Odpovědi respondentů

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet8584,16 %84,16 %  
televize5756,44 %56,44 %  
časopisy1716,83 %16,83 %  
noviny1413,86 %13,86 %  
rozhlas109,9 %9,9 %  

Graf

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize8483,17 %83,17 %  
internet2423,76 %23,76 %  
časopisy1817,82 %17,82 %  
rozhlas65,94 %5,94 %  
noviny21,98 %1,98 %  

Graf

3. Důvěřujete tvrzením, která se v reklamách uvádějí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne6867,33 %67,33 %  
spíše ano2120,79 %20,79 %  
určitě ne1211,88 %11,88 %  

Graf

4. Koupili jste si někdy nějaký výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5958,42 %58,42 %  
ne4241,58 %41,58 %  

Graf

5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, naprostootázka č. 7, ne, nevyhovoval miotázka č. 6, ne, nebyl takový, jako v reklaměotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, naprosto2745,76 %26,73 %  
ne, nebyl takový, jako v reklamě2745,76 %26,73 %  
ne, nevyhovoval mi58,47 %4,95 %  

Graf

6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1340,63 %12,87 %  
nevím1134,38 %10,89 %  
ano825 %7,92 %  

Graf

7. Důvěřujete spíše neznámým výrobkům, nebo výrobkům známým z reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
věřím svým známým, osvědčeným výrobkům6968,32 %68,32 %  
spíše výrobkům z reklam1716,83 %16,83 %  
nevím, je mi to jedno1211,88 %11,88 %  
spíše neznámým výrobkům32,97 %2,97 %  

Graf

8. Když je na trh uveden nový výrobek, koupíte si ho na zkoušku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen když zrovna ten konkrétní druh výrobku potřebuji4241,58 %41,58 %  
jen občas4039,6 %39,6 %  
ne, kupuji jen své osvědčené výrobky98,91 %8,91 %  
ne, reklamy nesleduji65,94 %5,94 %  
ano, zajímají mne všechny nové výrobky21,98 %1,98 %  
ne, nové výrobky mne nezajímají21,98 %1,98 %  

Graf

9. Kupujete si rádi nové výrobky na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen když vím, že je to opravdu kvalitní výrobek5453,47 %53,47 %  
ano, ale až po nějakém čase, popř. až když mi ho někdo doporučí3534,65 %34,65 %  
ne, mám své osvědčené značky a nechci je měnit87,92 %7,92 %  
ne, nedůvěřuji ničemu novému21,98 %1,98 %  
jen když ho potřebuji a mám chuť vyzkoušet10,99 %0,99 %  
občas něco vyzkouším, ale ne pravidelně10,99 %0,99 %  

Graf

10. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy, a druhý neznáte vůbec; který si raději koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodnu se podle složení výrobku3837,62 %37,62 %  
výrobek, který je levnější2625,74 %25,74 %  
výrobek známý z reklamy1716,83 %16,83 %  
výrobek, který má atraktivnější obal109,9 %9,9 %  
vyberu si podle ceny a obalu výrobku10,99 %0,99 %  
záleží na situaci10,99 %0,99 %  
Záleží na tom, o jaký výrobek by se jednalo.10,99 %0,99 %  
výrobek, který je dražší10,99 %0,99 %  
jak kdy, je to různé10,99 %0,99 %  
Dle výrobce a původu výrobku10,99 %0,99 %  
Podle ceny a slozeni vyrobku.10,99 %0,99 %  
podle ceny nebo podle kvality10,99 %0,99 %  
pokud kupuji 1 pravidelně, zůstanu většinou u něj10,99 %0,99 %  
ten, který lépe vyhovuje mým požadavkům10,99 %0,99 %  

Graf

11. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle ceny2827,72 %27,72 %  
na základě zkušeností2423,76 %23,76 %  
podle kvality1817,82 %17,82 %  
dám na doporučení přátel / známých / rodiny109,9 %9,9 %  
podle složení výrobku98,91 %8,91 %  
podle značky32,97 %2,97 %  
podle toho, jak je výrobek známý32,97 %2,97 %  
kombinace výše uvedených10,99 %0,99 %  
záleží na typu výrobku (př. jogurt vs. pračka)10,99 %0,99 %  
podle toho o co jde10,99 %0,99 %  
Cena, slozeni, pratele,obal10,99 %0,99 %  
kvalita, cena10,99 %0,99 %  
cena, zkušenost, složení (jen u některých), imge10,99 %0,99 %  

Graf

12. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7978,22 %78,22 %  
muž2221,78 %21,78 %  

Graf

13. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 306867,33 %67,33 %  
16 - 202019,8 %19,8 %  
31 - 4065,94 %5,94 %  
41 - 5054,95 %4,95 %  
méně než 1510,99 %0,99 %  
více než 6010,99 %0,99 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou5655,45 %55,45 %  
vysoká škola2423,76 %23,76 %  
základní109,9 %9,9 %  
střední s výučním listem87,92 %7,92 %  
vyšší odborná škola32,97 %2,97 %  

Graf

15. Pracujete, či studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pracujiotázka č. 16, studuji → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studuji6564,36 %64,36 %  
pracuji3635,64 %35,64 %  

Graf

16. Ve kterém oboru pracujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravotnictví313,04 %2,97 %  
Marketing28,7 %1,98 %  
školství28,7 %1,98 %  
polygrafie14,35 %0,99 %  
cestovní ruch14,35 %0,99 %  
elektroinstalační materiál14,35 %0,99 %  
vychovatelství14,35 %0,99 %  
skoda auto, delnik14,35 %0,99 %  
služby14,35 %0,99 %  
modeling14,35 %0,99 %  
ostatní odpovědi prodavačka (zároveň i studentka)
zdravotnictví - porodní asistence
elektro
automobilový průmysl
obchod
reklama
pohostinství
IT
školstvo
939,13 %8,91 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

  • odpověď televize:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi noviny na otázku 1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

4. Koupili jste si někdy nějaký výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, naprosto na otázku 5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nebyl takový, jako v reklamě na otázku 5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?

5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?

  • odpověď ne, nebyl takový, jako v reklamě:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?

15. Pracujete, či studujete?

  • odpověď studuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

3. Důvěřujete tvrzením, která se v reklamách uvádějí?

4. Koupili jste si někdy nějaký výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?

6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?

7. Důvěřujete spíše neznámým výrobkům, nebo výrobkům známým z reklam?

8. Když je na trh uveden nový výrobek, koupíte si ho na zkoušku?

9. Kupujete si rádi nové výrobky na trhu?

10. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy, a druhý neznáte vůbec; který si raději koupíte?

11. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

12. Jste:

13. Váš věk:

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Pracujete, či studujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která z těchto médií sledujete nejčastěji?

2. Ve kterém médiu si nejvíce všímáte reklam?

3. Důvěřujete tvrzením, která se v reklamách uvádějí?

4. Koupili jste si někdy nějaký výrobek pouze na základě reklamy, která Vás zaujala?

5. Byli jste s tímto výrobkem poté spokojeni?

6. Změnil se Váš přístup k reklamám, po této špatné zkušenosti?

7. Důvěřujete spíše neznámým výrobkům, nebo výrobkům známým z reklam?

8. Když je na trh uveden nový výrobek, koupíte si ho na zkoušku?

9. Kupujete si rádi nové výrobky na trhu?

10. Když v obchodě vedle sebe v regále vidíte dva výrobky stejného druhu, ale od různých výrobců, z nichž jeden produkt znáte dobře z reklamy, a druhý neznáte vůbec; který si raději koupíte?

11. Podle jakých kritérií se většinou při koupi výrobku rozhodujete?

12. Jste:

13. Váš věk:

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Pracujete, či studujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Balatková, K.Nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://nakupni-chovani-spotrebitelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.