Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování starší generace na trhu kulturních produktů ve Zlíně

Nákupní chování starší generace na trhu kulturních produktů ve Zlíně

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Válková
Šetření:10. 05. 2012 - 06. 06. 2012
Počet respondentů:12
Počet otázek (max/průměr):30 / 27.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:35,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

anonymní dotazník k diplomové práci je určen starším osobám ("stříbrné generaci") ze Zlína a nejbližšího okolí a jeho tématem je návštěva kulturních zařízení ve městě.

 

Odpovědi respondentů

1. Navštěvujete v současné době některé z uvedených kulturních zařízení ve Zlíně: kino, divadlo, filharmonii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštěvuji650 %50 %  
kino433,33 %33,33 %  
divadlo433,33 %33,33 %  
filharmonie325 %25 %  

Graf

2. Navštěvoval/a jste některá z uvedených zařízení ve Zlíně (kino, divadlo, filharmonii) před Vaším odchodem do starobního důchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
divadlo758,33 %58,33 %  
kino541,67 %41,67 %  
nenavštěvoval/a jsem433,33 %33,33 %  
filharmonii18,33 %8,33 %  

Graf

3. Pokud jste na první otázku odpověděl/a ANO, kolikrát jste kino navštívil/a za poslední rok?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 5x466,67 %33,33 %  
6 -15x 116,67 %8,33 %  
16 a více116,67 %8,33 %  

Graf

4. Pokud jste na první otázku odpověděl/a ANO, kolikrát jste divadlo navštívil/a za poslední rok?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 -15x342,86 %25 %  
3 -5x228,57 %16,67 %  
1 - 2x114,29 %8,33 %  
16 a více114,29 %8,33 %  

Graf

5. Pokud jste na první otázku odpověděl/a ANO, kolikrát jste filharmonii navštívil/a za poslední rok?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 -15x360 %25 %  
3 - 5x240 %16,67 %  

Graf

6. Vlastníte předplatné (abonmá) na filharmonii?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne975 %75 %  
ano325 %25 %  

Graf

7. Vlastníte předplatné (abonmá) do divadla?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne975 %75 %  
ano325 %25 %  

Graf

8. Jak se nejčastěji dovídáte o nabídce kulturních akcí v těchto zařízeních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od přátel, známých, rodiny866,67 %66,67 %  
informace vyhledávám na internetu541,67 %41,67 %  
z regionálního rozhlasového nebo televizního vysílání433,33 %33,33 %  
z billboardů, poutačů ve městě325 %25 %  
v dopravních prostředcích216,67 %16,67 %  
z nekomerčních tiskovin, které dostávám zdarma do schránky, nebo jsou zdarma na vybraných distribučních místech ve městě (Magazín Zlín, Náš Zlín.cz, Okno do kraje, inZlín, Pět + 2dny, Tady a teď apod.)216,67 %16,67 %  
v Klubu seniorů216,67 %16,67 %  
z nekomerčních tiskovin, které dostávám zdarma do schránky, nebo jsou zdarma na vybraných distribučních místech ve městě (Magazín Zlín, Náš Zlín.cz, Okno do kraje, inZlín, Pět + 2dny, Tady a teď apod.)18,33 %8,33 %  
zajdu si přímo do kina/divadla/filharmonie18,33 %8,33 %  

Graf

9. Jaký repertoár v kině máte nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komedie450 %33,33 %  
horor225 %16,67 %  
drama112,5 %8,33 %  
dokument112,5 %8,33 %  

Graf

10. Jaký repertoár v divadle máte nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veselohra550 %41,67 %  
muzikál220 %16,67 %  
drama220 %16,67 %  
činohra110 %8,33 %  

Graf

11. Jaký repertoár máte na koncertech nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
populární hudba550 %41,67 %  
vážná hudba330 %25 %  
opera220 %16,67 %  

Graf

12. S kým nejčastěji/nejraději navštěvujete kulturní zařízení ve městě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s manželkou/manželem, partnerem/partnerkou541,67 %41,67 %  
s přáteli325 %25 %  
s jinými rodinnými příslušníky325 %25 %  
sám/sama18,33 %8,33 %  

Graf

13. Co je důvodem k Vaší návštěvě kulturní akce v kině/divadle/filharmonii ve Zlíně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení známých, přátel541,67 %41,67 %  
změna každodenního stereotypu433,33 %33,33 %  
chci se bavit325 %25 %  
nové zážitky325 %25 %  
zajímá mě216,67 %16,67 %  
je mojí celoživotní zálibou 216,67 %16,67 %  
je mojí celoživotní zálibou =218,33 %8,33 %  
zajímá mě=318,33 %8,33 %  
mám předplatné=118,33 %8,33 %  
chci se bavit=518,33 %8,33 %  
setkávání s přáteli=1118,33 %8,33 %  
změna každodenního stereotypu=418,33 %8,33 %  
výhodná cena=618,33 %8,33 %  
zvědavost=718,33 %8,33 %  
náhoda=818,33 %8,33 %  
doporučení známých, přátel=918,33 %8,33 %  
nové zážitky=1218,33 %8,33 %  
lákavá reklama=1018,33 %8,33 %  
zvědavost18,33 %8,33 %  
zvědavost18,33 %8,33 %  
setkávání s přáteli18,33 %8,33 %  
mám předplatné18,33 %8,33 %  

Graf

14. S celkovými příjmy Vaší domácnosti jste v současné době:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nespokojen/a433,33 %33,33 %  
spíše spokojen/a433,33 %33,33 %  
spokojen/a433,33 %33,33 %  

Graf

15. Omezuje výše vstupného četnost Vašich návštěv kulturních produkcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano541,67 %41,67 %  
ne433,33 %33,33 %  
za zvýhodněnou cenu bych chodil/a častěji325 %25 %  

Graf

16. Jakou finanční částku měsíčně vydáváte za kulturu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 200 Kč541,67 %41,67 %  
žádnou216,67 %16,67 %  
do 400 Kč216,67 %16,67 %  
500 Kč a více216,67 %16,67 %  
do 100 Kč18,33 %8,33 %  

Graf

17. Pokud byste se dozvěděl/a o možnosti pořízení tzv. „kulturního pasu“ (zvýhodněné ceny kombinovaného ročního předplatného na všechna tři kulturní zařízení: divadlo, filharmonie, kino) dotovaná Statutárním městem Zlín, využil/a byste ji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano433,33 %33,33 %  
spíše ne325 %25 %  
určitě ne216,67 %16,67 %  
nevím216,67 %16,67 %  
spíše ano18,33 %8,33 %  

Graf

18. Jaká cena takového „kulturního pasu“ na kalendářní rok by pro Vás byla akceptovatelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2 000 Kč325 %25 %  
do 1 000 Kč325 %25 %  
do 600 Kč216,67 %16,67 %  
méně než 600 Kč18,33 %8,33 %  
do 800 Kč18,33 %8,33 %  
do 1 200 Kč18,33 %8,33 %  
žádná18,33 %8,33 %  

Graf

19. Využíváte seniorských slev na kulturní produkce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně433,33 %33,33 %  
ano, vždy433,33 %33,33 %  
ne433,33 %33,33 %  

Graf

20. Vyhledáváte kulturní představení určená speciálně seniorům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně541,67 %41,67 %  
ne433,33 %33,33 %  
nezáleží mi na tom216,67 %16,67 %  
o takových vůbec nevím18,33 %8,33 %  

Graf

21. Je pro Vás stávající nabídka kulturního vyžití v kině/divadle/filharmonii ve Zlíně dostatečná, vyhovuje vám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím541,67 %41,67 %  
spíše ano433,33 %33,33 %  
nabídky nesleduji18,33 %8,33 %  
ne18,33 %8,33 %  
spíše ne18,33 %8,33 %  

Graf

22. Jaký typ reklamního sdělení ve vztahu ke kulturním produktům Vám nejvíce vyhovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
leták758,33 %58,33 %  
televize541,67 %41,67 %  
tiskoviny433,33 %33,33 %  
rádio325 %25 %  
v MHD325 %25 %  
reklamy vůbec neregistruji216,67 %16,67 %  
kinoreklama216,67 %16,67 %  
billboard18,33 %8,33 %  

Graf

23. Jak převážně trávíte svůj volný čas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
věnuji se společenským aktivitám (setkávání s přáteli, kluby, kroužky...)541,67 %41,67 %  
trávím čas s rodinou, vnoučaty 541,67 %41,67 %  
věnuji se ženským zálibám (vaření, ruční práce)433,33 %33,33 %  
chodím na procházky, lehký sport, zdravotní cvičení433,33 %33,33 %  
aktivně sportuji325 %25 %  
dívám se na televizi, poslouchám rádio325 %25 %  
čtu, luštím křížovky325 %25 %  
zahrádkařím325 %25 %  
věnuji se mužským zálibám (kutilství) 216,67 %16,67 %  
cestuji (tuzemsko nebo zahraničí)216,67 %16,67 %  
pracuji (jsem výdělečně činný/á) =118,33 %8,33 %  
věnuji se ženským zálibám (vaření, ruční práce)=1418,33 %8,33 %  
věnuji se mužským zálibám (kutilství) =218,33 %8,33 %  
zahrádkařím=1118,33 %8,33 %  
věnuji se náročným kulturním aktivitám (divadlo, vážná hudba..)=318,33 %8,33 %  
věnuji se společenským aktivitám (setkávání s přáteli, kluby, kroužky...)=1218,33 %8,33 %  
věnuji se společenským aktivitám (setkávání s přáteli, kluby, kroužky...)=618,33 %8,33 %  
trávím čas s rodinou, vnoučaty =1018,33 %8,33 %  
aktivně sportuji=418,33 %8,33 %  
cestuji (tuzemsko nebo zahraničí)=518,33 %8,33 %  
chodím na procházky, lehký sport, zdravotní cvičení=918,33 %8,33 %  
dívám se na televizi, poslouchám rádio=818,33 %8,33 %  
nakupuji =718,33 %8,33 %  
čtu, luštím křížovky=1318,33 %8,33 %  
pracuji (jsem výdělečně činný/á) 18,33 %8,33 %  
věnuji se náročným kulturním aktivitám (divadlo, vážná hudba..)18,33 %8,33 %  

Graf

24. 19. Kdybyste měl/a možnost vybrat si příjemně strávený večer, jak by vypadal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kině, divadle, na koncertě866,67 %66,67 %  
doma u TV filmu, seriálu 433,33 %33,33 %  

Graf

25. Dokázal/a byste se zařadit do některé z uvedených kategorií o zdravotním stavu a jeho návaznosti na vaše životní aktivity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas se vyskytnou problémy, ale nijak významně můj život neomezují650 %50 %  
nemám závažnější zdravotní problémy, žiji aktivně, jsem spokojen/a433,33 %33,33 %  
mám zdravotní potíže, je to tak 50:5018,33 %8,33 %  
mám vážné zdravotní problémy18,33 %8,33 %  

Graf

26. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60 - 64 let 541,67 %41,67 %  
65 - 69 let433,33 %33,33 %  
70 -75 let18,33 %8,33 %  
53 -59 let18,33 %8,33 %  
76 +18,33 %8,33 %  

Graf

27. Kolik let jste ve starobním důchodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2541,67 %41,67 %  
5216,67 %16,67 %  
1518,33 %8,33 %  
1018,33 %8,33 %  
618,33 %8,33 %  
118,33 %8,33 %  
5218,33 %8,33 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.1
Minimum:2
Maximum:15
Variační rozpětí:13
Rozptyl:18.99
Směrodatná odchylka:4.36
Medián:3.5
Modus:2

Graf

28. Rodinný stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vdaná/ženatý866,67 %66,67 %  
žiji sám/sama433,33 %33,33 %  

Graf

29. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyučen541,67 %41,67 %  
středoškolské s maturitou541,67 %41,67 %  
středoškolské bez maturity18,33 %8,33 %  
vysokoškolské18,33 %8,33 %  

Graf

30. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena866,67 %66,67 %  
muž433,33 %33,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Válková, J.Nákupní chování starší generace na trhu kulturních produktů ve Zlíně (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupni-chovani-starsi-gener.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.