Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování zákazníků na módním trhu

Nákupní chování zákazníků na módním trhu

Jedl(a) jste již hmyz? Pokud ne, lákalo by Vás to?
Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-)

(cca 1 min, veřejné výsledky)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Cempírková
Šetření:16. 06. 2020 - 30. 08. 2020
Počet respondentů:345
Počet otázek (max/průměr):35 / 31.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
v rámci své diplomové práce si Vás dovoluji požádat o vyplnění dotazníku. Zatrhněte prosím vždy odpověď, která odpovídá Vašemu názoru, případně uveďte jinou, pokud je to možné. 
Předem děkuji za Váš čas, který jste věnovali vyplnění dotazníku. 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?( V případě, že Vám je 39 a více let prosím dále nevyplňujte)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-31 let15946,09 %46,09 %  
32-38 let10329,86 %29,86 %  
18-24 let8223,77 %23,77 %  
25-32 let10,29 %0,29 %  

Graf

2. Která věta nejvíce představuje, kdy / jak nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze když potřebuji něco konkrétního17751,3 %51,3 %  
Kdykoli mám chuť něco nového7622,03 %22,03 %  
Vždycky je to spontánní, když mě něco upoutá7220,87 %20,87 %  
Pouze v případě slevových akcí102,9 %2,9 %  
když potřebuji něco konkrétního nebo když mě něco upoutá10,29 %0,29 %  
když něco potřebuji nebo se mi to líbí a finance to dovolí10,29 %0,29 %  
po výplatě10,29 %0,29 %  
Kdykoli jdu nakupovat s přáteli10,29 %0,29 %  
Jak kdy, většinou jen když něco potřebuju, ale u menších věcí (obecně do 200,-) i spontánně10,29 %0,29 %  
Když na to mám a něco opravdu potřebuji nebo se mi to opravdu líbí. 10,29 %0,29 %  
průběžně sleduji nabídku a když je toho více hezkého, koupím to10,29 %0,29 %  
Pokud neco potrebuji nebo prilezitostne nakupy pri cestach do zahranici.10,29 %0,29 %  
když jsou trhy lokálních tvůrců10,29 %0,29 %  
někdy potřebuji, někdy se mi jen chce pořídit si něco nového10,29 %0,29 %  

Graf

3. Jakým způsobem nakupujete? Označte alespoň 2-3 kombinace..

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v řetězcích (H&M, Reserved, Zara ...)26577,03 %76,81 %  
Internetové obchody24069,77 %69,57 %  
Kamenné prodejny23668,6 %68,41 %  
Bazary, Second hand11633,72 %33,62 %  
Mobilní aplikace3610,47 %10,43 %  
Šiju sám(a), někdo v rodině šije.226,4 %6,38 %  
Design markety – pop-up story195,52 %5,51 %  
Zakázková výroba164,65 %4,64 %  

Graf

4. Jaký způsob nákupu preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v řetězcích (H&M, Reserved, Zara ...)19055,72 %55,07 %  
Kamenné prodejny18052,79 %52,17 %  
Internetové obchody16347,8 %47,25 %  
Bazary, Second hand8424,63 %24,35 %  
Mobilní aplikace236,74 %6,67 %  
Šiju sám(a), někdo v rodině šije.164,69 %4,64 %  
Zakázková výroba133,81 %3,77 %  
Design markety – pop-up story123,52 %3,48 %  

Graf

5. Jak často nakupujete oblečení nebo doplňky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4–6krát ročně12336,07 %35,65 %  
Jednou za měsíc10831,67 %31,3 %  
2–3krát ročně6017,6 %17,39 %  
Dvakrát měsíčně4312,61 %12,46 %  
Každý týden72,05 %2,03 %  

Graf

6. Kde získáváte peníze na nákup oblečení? (Můžete zvolit více odpovědí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z výplaty, jsem zaměstnán(a)25776,26 %74,49 %  
Chodím na brigády3510,39 %10,14 %  
Od rodiny236,82 %6,67 %  
podnikam20,59 %0,58 %  
když jsem zaměstnaná, tak z výplaty, teď od rodiny10,3 %0,29 %  
Dříve z výplaty. Dnes jsem vlivem nemoci nezaměstnaná a odkázaná na rodiče. Vlastně si nic nekupuji. Jen jídlo a základní oblečení.10,3 %0,29 %  
z podnikání10,3 %0,29 %  
Z invalidního důchodu a brigády10,3 %0,29 %  
Samozivitelka10,3 %0,29 %  
Rodičovský příspěvek10,3 %0,29 %  
Manželova výplata+rodičovský příspěvek+ jiné rodinné příjmy, nerozlišujeme to10,3 %0,29 %  
úspory10,3 %0,29 %  
Rodicovsky prispevek10,3 %0,29 %  
Kombinace výplaty, stipendia a peněz od rodiny10,3 %0,29 %  
Rodina a brigáda10,3 %0,29 %  
od manžela jsem na RD10,3 %0,29 %  
Brigáda, od rodiny10,3 %0,29 %  
rodičovská dovolená a brigáda10,3 %0,29 %  
Z invalidního důchodu 10,3 %0,29 %  
Přivýdělek při rodičovské dovolené10,3 %0,29 %  
Od rodičů i z brigád, záleží o co konkrétně se jedná.10,3 %0,29 %  
z úspor10,3 %0,29 %  
OSVČ10,3 %0,29 %  
Z mateřské10,3 %0,29 %  

Graf

7. Kolik utratíte v průměru každý měsíc za oblečení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 000 Kč23468,82 %67,83 %  
do 2 000 Kč7120,88 %20,58 %  
Do 5 000 Kč257,35 %7,25 %  
Do 10 000 Kč92,65 %2,61 %  
více10,29 %0,29 %  

Graf

8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena2.3612.125
Kvalita(materiál)2.1031.717
Značka4.223.702
Trend4.9592.391
Potřeba2.1412.115
Originalita(barvy, střih)3.4932.068

Graf

9. Pokud nakupujte oblečení také přes internet, v jakém rozsahu:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než polovinu16147,08 %46,67 %  
více než polovina nákupu10731,29 %31,01 %  
nenakupuji oblečení přes internet7421,64 %21,45 %  

Graf

10. Jaký je obvyklý/nejčastější průběh Vašeho nákupu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hledání informací v kamenné prodejně, nákup v kamenné prodejně13239,76 %38,26 %  
Hledání informací online, nákup online10531,63 %30,43 %  
Hledání informací online, nákup v kamenné prodejně7823,49 %22,61 %  
Hledání informací v kamenné prodejně, nákup online51,51 %1,45 %  
Nehledám informace, jdu prostě nakoupit co chci a co se mi líbí 10,3 %0,29 %  
nic nehledám. Koupím to, co mě zaujme, když to zrovna vidím.10,3 %0,29 %  
Nehledání informací, nákup v kamenné prodejne10,3 %0,29 %  
Když něco potřebují jdu a koupím 10,3 %0,29 %  
nahodilý10,3 %0,29 %  
informace nehledam10,3 %0,29 %  
Jak u čeho, tričko klidně koupím online, kalhoty si potřebuju zkusit10,3 %0,29 %  
různě10,3 %0,29 %  
kouknu a vidim10,3 %0,29 %  
hledání oblečení v secondhandech10,3 %0,29 %  
jak kdy10,3 %0,29 %  
je to různé10,3 %0,29 %  

Graf

11. Pokud nakupujete v obchodě, jaké důvody Vás k tomu vedou? *

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost vyzkoušet si oblečení32294,71 %93,33 %  
kontrola kvalita20359,71 %58,84 %  
mám zboží ihned19557,35 %56,52 %  
pohodlí4613,53 %13,33 %  
personál- rada od prodavače/ky144,12 %4,06 %  
Konzervativní povaha10,29 %0,29 %  
nechci platit poštovné nebo zboží složitě vracet do eshopu10,29 %0,29 %  
bez poštovného10,29 %0,29 %  
Neplatim poštovné10,29 %0,29 %  
Možnost si materiál "osahat"10,29 %0,29 %  
projdu se, v klidu se podívám, sama si vyberu, nebo taky ne.10,29 %0,29 %  
nemusim platit za postovne a balne10,29 %0,29 %  
Materiál na omak10,29 %0,29 %  
menší problémy s vracením, nemusím na poštu atd.10,29 %0,29 %  
zrovna jdu kolem10,29 %0,29 %  
Bez obalu10,29 %0,29 %  
když už musím zaplatit tak si to chci užít a né jen kliknout, na internetu není ten pocit že se mi někdo věnuje10,29 %0,29 %  

Graf

12. Pokud nakupujete v obchodě, necháte si v obchodě poradit od prodavačky (prodavače)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemám to rád(a), když mi do toho prodavač(ka) mluví.16147,49 %46,67 %  
Ne, nepotřebuji to. 10831,86 %31,3 %  
Ano, ale moc se tím nenechám ovlivnit. 5014,75 %14,49 %  
Ano, je to pro mě užitečná informace, rád(a) si nechám poradit.205,9 %5,8 %  

Graf

13. Pokud nakupujete online, jaké vidíte výhody v online nakupování? (Můžete zvolit více možností)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Větší výběr zboží19064,41 %55,07 %  
Úspora času15853,56 %45,8 %  
Pohodlnost15753,22 %45,51 %  
Dostupnost produktů v obchodech mimo vaše okolí12442,03 %35,94 %  
Nižší ceny zboží9030,51 %26,09 %  
Nedostupnost v kamenných obchodech8930,17 %25,8 %  
Slevy, popřípadě výprodeje7726,1 %22,32 %  
Možnost rychlého a jednoduchého srovnání zboží6622,37 %19,13 %  
Doprava zdarma4916,61 %14,2 %  
Lepší prezentace zboží289,49 %8,12 %  
nenakupuji20,68 %0,58 %  
můžu vybírat kdykoliv a kdekoliv10,34 %0,29 %  
Nenakupuji online10,34 %0,29 %  
Na internetu nejsou nepříjemné prodavačky.10,34 %0,29 %  
Nemusím být ve stresu z vměšování prodavaček a klišé pohledů ochranky (muž 38 let je pro ochranku totiž v obchodech s oblečením vždy zloděj už tím že vkročí)10,34 %0,29 %  
Moznost nakupovat kdykoliv i o pulnoci10,34 %0,29 %  
dostupnost zboží, které je jinak pouze v pop-up formě na design marketech10,34 %0,29 %  
klid a čas na výběr10,34 %0,29 %  

Graf

14. Pokud nakupujete online, přes jaké webové stránky nakupujete online?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zoot75,51 %2,03 %  
zalando43,15 %1,16 %  
Vinted21,57 %0,58 %  
Aliexpres21,57 %0,58 %  
Bonprix21,57 %0,58 %  
zoot.cz21,57 %0,58 %  
různé21,57 %0,58 %  
vinted.cz21,57 %0,58 %  
zalando, asos, mango10,79 %0,29 %  
Přes stránky prodejce.10,79 %0,29 %  
ostatní odpovědi stránky na FB nebo Instagramu
zoot, asos, lindex
stránky konkrétních výrobců
Dle konkretniho produktu, zalezi
Zoot, About you, Zalando
glami, e-obuv
Nenakupuji online
To bych tu byla dlouho :D
Glami, bonprix
aboutyou
n/a
About you, H&M
bonprix.cz, saty-sukne.cz
About You
answear
Zalando About you
Lidl, mango, Adidas, eshopy s kvalitním zbožím bez potisku
Reserved, mohito, cropp
nepamatuju si
duckduckgo
h&m, lidl
allaboutyou
About you, zoot
Asos, Topshop, Sezane, M&S, Gant, Dance and Jump, Equiservis
tchibo, fler
zalando,asos
lidl, orsay, zoot
lindex, www.spravnapodprsenka.cz
Wish, AliExpress
Bonprix, Bezpotisku, Lidl, Decathlon..
Přes e-shopy, kde nabízí konkrétní produkt, který sháním
bevasport.cz, alpinepro.cz lionsport.cz
Answear, About You, Cropp, House
Bon prix
Aliexpress, Wish
queens, footshop, vinted, sizeer, freshlabels
Zahraniční i lokální weby malých značek, Zalando, Monki
různé facebookové stránky
Asos, zoot, zalando.
Zalando, sportisimo, personal shopping na Instagram
Killabeez.cz
tchibo, bonprix, sinsay, HaM, eobuv, bata, orsay, sportovní obchody....
Brumla.cz, Erika fashion, Sinsay
Lidlshop
Aboutyou, Deichmann...
EMP, různé metalshopy, Ebay
www.bonprix.cz, www.c-and-a.com
zalando, bonprix
zoot, litex
Zalando, aboutyou
Jakékoliv, kde mají daný produkt, který si vyberu
bonprix.cz, online-sekac.cz
Karen millen
Zoot, Zalando, Orsay
přes weby prodejců nebo na Fler, Sashe
Facebook - nákup z Primarku
about you, decathlon, bonprix
freshlabels.cz
ABOUT you, zalando
Tchibo, Altisport, Lidlshop, Takko, Thao
Tchibo.cz
bonprix, HM
Bonprix, Lidl, Sinsay
bonprix.cz zalando.cz
laklara.cz, ZOOT, bambutik.cz
Bonprix, Humanic, Orsay, Baťa, nakupuji všude
Slevomat.cz
webové stránky konkrétních prodejců
zoot, zalando
Bezvasport
Rosegal.com
Tchibo; specializované malé obchody pro oblečení na jógu
Tennispoint, astratex, Nike
hanibal.cz, hudy.cz, moira.cz, norskamoda.cz
Ještě jsem nikdy módu nenakupovala dvakrát na jednom serveru (např. korzety.cz, draculaclothing.com, metalshop.cz, emp-shop.cz...)
nechci odpovidat
konkrétní řetězce nebo značky, bezvasport.cz
Zoot, About you, Freshlabels
metalshop
Orsay
Zalando, about you, ruzne weby pres heureku
nenakupuji
datart, okay, electroworld, svetauticek
přímo v eshopech obchodu, např. Metalshop
Bibloo, Mode.cz, ILoveSale.cz, Answear.cz, BigBrands.cz, Glami.cz, UrbanStore.cz
Altisport
ali, wish, ebay. Sem tam metalshop, emp
bonprix, astratex
zoot bonprix
e-shopy konkrétních obchodů, Zoot
Erika fashion, Bonprix
Zalando, about you
to je hodně různé
zoot, etam, intimissimi
Zoot, reserved, Orsay
Nepreferuji konkrétní eshop nebo stránky, vyhledám si co potřebuji, nebo si projdu více eshopů/nabídek. Nevadí ani Ebay a pod.
různě, nemám preference
Přímo daného obchodu, který má i kamenné pobočky
Vinted, Zalando
Aboutyou, zoot
About You, Zalando, H&M,...
zalando, abouyou
10280,31 %29,57 % 

Graf

15. Co pro Vás znamená pojem móda a design?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mít hezké oblečení11033,03 %31,88 %  
nic, módu neřeším10732,13 %31,01 %  
sebevyjádření9428,23 %27,25 %  
odlišit se, vyčnívat z davu133,9 %3,77 %  
Potřebuji se hlavně cítit dobře a pohodlně, ostatní je druhotné.10,3 %0,29 %  
Schopnost Brand managera přesvědčit lidi ke koupi něčeho, o co by jinak okem ani nezavadili.10,3 %0,29 %  
Mít oblečení, ve kterém se cítím dobře, sluší mi a potřebuji ho10,3 %0,29 %  
komerce10,3 %0,29 %  
cítit se pohodlně a vypadat skvěle10,3 %0,29 %  
kupuju jen to co se mi líbí, bez ohledu na aktuální trendy10,3 %0,29 %  
móda pro mě znamená být ovce, vypadat jako všichni ostatní10,3 %0,29 %  
hledám praktičnost , dobrý střih a kvalitní materiál, vzhled je pro mě vedlejší10,3 %0,29 %  
mít různéoblečení hodící se na různé příležitosti10,3 %0,29 %  

Graf

16. Z jaké módy je převážně sestaven Váš šatník?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rychlá móda (Zara, Promod, H&M...)15348,42 %44,35 %  
Nezávislé butiky Vintage/Second hand4112,97 %11,88 %  
Udržitelná móda309,49 %8,7 %  
Střední trh (Pietro Filipi, Gant...)257,91 %7,25 %  
Streetwearová móda216,65 %6,09 %  
kombinace vysoké a střední módy10,32 %0,29 %  
sportovní10,32 %0,29 %  
od každého něco10,32 %0,29 %  
rifle a trička, nevím jak se tomu říká10,32 %0,29 %  
půl na půl second hand a vlastní výroba10,32 %0,29 %  
Praktické a kvalitní (outdoor, pohodlnost,...). Móda jde mimo mě.10,32 %0,29 %  
pohodlne a prakticke obleceni, moda me nezajima10,32 %0,29 %  
Vůbec netuším, mám od každého něco10,32 %0,29 %  
nevim, co to je10,32 %0,29 %  
Z toho co se mi líbí 10,32 %0,29 %  
prostě to co se mi líbí a co mi sluší10,32 %0,29 %  
Lidl, C&A a outdoor (Alpine Pro, Rockpoint, The North Face...)10,32 %0,29 %  
army, outdoor10,32 %0,29 %  
nevim10,32 %0,29 %  
Siji vlastni obleceni10,32 %0,29 %  
střídám to10,32 %0,29 %  
CA, AlpinePro, Kenvelo, Gant, Adidas, Piere Cardin10,32 %0,29 %  
mix všeho10,32 %0,29 %  
:D :D většinu věcí mám od Vietnamců nebo zcela neznačkových, obchody jako Promod nebo Zara jsou na mě příliš drahé.10,32 %0,29 %  
Kašlu na značky, jde mi pouze o design. 10,32 %0,29 %  
Polovině názvů nerozumím :) normální trika, mikiny, kostýmky10,32 %0,29 %  
od kazdeho neco10,32 %0,29 %  
Černé, metalové oblečení... 10,32 %0,29 %  
Vysoká móda (luxusní značky)10,32 %0,29 %  
Jakákoliv, pokus dané výrobky splňují praktickou potřebu (týká se i provedení, materiálu ap.)10,32 %0,29 %  
mix10,32 %0,29 %  
Lokální producenti10,32 %0,29 %  
kdeco10,32 %0,29 %  
Kombinace rychlé a udržitelné módy, bio kvalita pro děti10,32 %0,29 %  
sportovní outdoorové oděvy vyšší třídy10,32 %0,29 %  
sportovní, pohodlná, elegantní10,32 %0,29 %  
normální oblečení10,32 %0,29 %  
outdoor, skate, pohodlí10,32 %0,29 %  
je mi to jedno10,32 %0,29 %  
více průsečíků10,32 %0,29 %  
Nezávislé butiky, sportovní, společenská (myšleno na úřady,...)10,32 %0,29 %  
Mix střední móda, rychlá móda, butik10,32 %0,29 %  
gothické značky10,32 %0,29 %  
co se mi líbí10,32 %0,29 %  
Většina pořád ještě rychlá móda, ale v poslední době už tam téměř nenakupuju, pohybuju se mezi středním trhem a udržitelnou módou10,32 %0,29 %  
Nenakupuju podle značky, soustředím se na poměr cena/výkon, jinak řečeno koupím si co mi sluší, je to dostatečně kvalitní,ale není to drahé... Módní výstřelky přenechávám "celebritám" a bohatým :) 10,32 %0,29 %  
jiná10,32 %0,29 %  
pohodlné a zajímavé10,32 %0,29 %  
z druhé ruky, ale kvalitní značkové oblečení10,32 %0,29 %  
Módu neřeším, vybírám si, co se mi líbí.10,32 %0,29 %  
Mix luxusních značek i oblečení z řetězců10,32 %0,29 %  

Graf

17. Pokuste se odhadnout, příp. spočítejte, kolik kusů níže uvedených oděvů vlastníte:

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé podotázky vyplnit celé číslo.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Trička27.798350.962
Kalhoty9.64474.415
Svetr, Mikina10.89764.092
Bunda, Kabát6.31117.041

18. Máte své oblíbené oděvní značky? jaké? Můžete až 5 odpovědí.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1710,24 %4,93 %  
nemam31,81 %0,87 %  
Orsay31,81 %0,87 %  
Asos,Puma10,6 %0,29 %  
Bugatti10,6 %0,29 %  
Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Nike, Imperial Fashion10,6 %0,29 %  
Adidas, Hm, Happy socks10,6 %0,29 %  
sinsay, ny, terranova, bershka, gate10,6 %0,29 %  
Merrel 10,6 %0,29 %  
zara, mango, topshop, gucci, allsaints10,6 %0,29 %  
ostatní odpovědi Značka je druhotná.
Desigual, Zara
salewa, northfinder, kilpi, loap, alpine pro
Guess, Pepe Jeans, Replay
Lindex, Dorothy Perkins
Adidas
Zara, HM, Orsay
Goddog, Gappay, Dogs4me
Mango, reserved, zara,
Calvin Klein, vagabond, dkny, guess, esprit
Esprit, Only, Vero Moda, HM
Engelbert Straus
New Yorker, Reserved, Tally weijl
Lacoste, Thor Steinaar, Napapijri
Reserved, Mohito, Vero Moda, Zara, Orsay
New Yorker, C&A
Abercrombie&Fitch, Nike,
desigual, zara, puma, FF
Levi’s, Nike, Adidas, H&M
Ragwear
Pepco
ZARA GANT KARL Lagerfeld
Reserved, orsay, hm, new yorker
Flick the system, Armada,, Nugget
Sinsay
Velmi se různí... Vybírám určité kusy od různých značek - nebo spíše co mi "sedí", neboť je toho velmi málo.
Bersha, Zara
Calvin klein, Armani, Nike, Adidas
OP Prostějov
anna field, nobo, ck
Zara, Nike
Only, h&m, roxy, woox
Orsay, C&A, H+M,F&F, Kik
Prada, Pikeur, Spooks, Ariat, Sézane, M&S, Tommy Jeans, Vasky
Orsay, Marks and Spencer
Chic&Lovely, F&F, Clockhous, DARK Concept store
Girls without clothes, Bioga, City Folklore, Wolfgang...
Cropp
AlpinePro
Vans
Marks and Spencer, Levis
Ani ne, vždy projdu více obchodů a koupím to, co mi zrovna padne
AlpinePro, CA, Kenvelo, Gant
Converse, Adidas
Camaieu, Orsay
Lindex, HM, Bon prix, nezávislí designéři
Bershka, Stradivarius, Puma...
Pepco, F&F, House
nike, ellese, champion, adidas, tommy jeans
Nemám žádné vyhrazené
Guess, Adidas, Only
regatta
Wu-Wear
Sinsay, New Yorker
tchibo, orsay
Promod
Orsay, HM
Reserved, Vans, C&A, H&M
Asos
Tally Weijl, Teranova, New Yorker, Sam
Calvin klein, Nike, Adidas
Moschino, Tommy Hilfiger, Versace, Chanel, Gucci
Orsay, hm, crivit
H&M, Gucci, Karl Lagrfeld, Marks&Spencer, Zara
Bohner, Hugo Boss, Prada, Tods
vero moda, anna field, dorothy perkins
Gant, Tommy hilfiger, Michael kors
Bushman, Marks and Spencer
Karen Millen. River woods. Other stories. Lady vintage. Stradivarius.
M&S
Dorothy Perkins, Orsay
Orsay, Reserved, H&M, Gate
Olé made of stars, La Klara, Vuchu, Hank, Design Empathy
Reserved, H&M, C&A
Hannah, Primark, Mustang, S.Oliver, TimeOut
C&A, Lidl,
Esmara, Rainbow, JohnBaner
Cropp, Bushman, Adidas
WOLFGANG
Orsay, H&M, Mohito
Marks and spencer, sOliver, Helly Hansen, Ecko Unlmtd.
Lindex
Lacosta, Adidas, Sam73
C&A
LaKlara, SCURA, Bambutik
Gant, Massimo Dutti, Barbour, Ralph Lauren
timeout, CaA, Represent
Orsay, Bonprix
M&S, Camper
Promod , Zara
Takko, Pepco
Nike
Tilak, Sirjoseph, Direct alpine, Hlaváček, Moira
Např. Killstar, ale nic od nich nemám
Collectif, Hell Bunny, Lady Vintage
HM, Zara, Bershka, Sinsay, Stradivarius
Miss Candyfloss, Collectif, Voodoo Vixen
Puma
S. Oliver
Only, Orsay
New Yorker, H&M, Mayoral
Zara
Zara, Reserved, Orsay
Zara, Promod, S.Oliver, Mohito, Next
s průběhem času se to mění, ale asi příjemným překvapením pro mne byl Lindex, ve kterém vždy najdu něco zajímavého a pěkného na sebe
Dorothy Perkins, Pieces, HM, Fever, Trollied Dolly
Oblíbené značky nemám
Tommy Hilfiger, H&M, Adidas, Ralph Lauren, Saint Oliver
Ne nemám
PepeJeans, Diesel, Lacoste, Replay, Guess
Altisport, Kilpi, Trimm
Eva Lhotáková, Cherokee
Orsay, Calvin Klein, Pietro Filipi, Reserved, Promod
killstar, spiral direct, etc.
je mi to jedno
Pull and Bear, Timeout,
Timeout, Alpine pro, Terranova, Caliope
Lindy Bop
Reserved, Mohito, Gate
Punkrave, Dark in Closet
Reserved, HM, Nike, CA
C&A, Etam
Zara,
Reserved, Orsay
Nevěnuji pozornost značce, ale vzhledem k přecijen o něco častějšímu výskytu asi snad jen F&F, spíš ale jen proto, že se prodává v Tescu, a je tedy "po ruce" během běžného nákupu. Nevyhledávám ji nějak cíleně
Esmara
zara, lindex h&m, c&a, new yorker
NEXT
Orsay, Timeout, House, H&M, C&A, Reservered
Kik, FSBN, Primark
Rejoice, Hannah, UAX, Camaieu
CaA, Gate, NewYorker, Bonprix
Jack and jones, nike
Guess
H&M
Crocs
13681,93 %39,42 % 

Graf

19. Máte pocit, že jste svým oblíbeným značkám věrní?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11939,4 %34,49 %  
Ano11237,09 %32,46 %  
Nevím7123,51 %20,58 %  

Graf

20. Jaké značky oblečení máte zrovna teď na sobě?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím73,41 %2,03 %  
H&M41,95 %1,16 %  
lidl41,95 %1,16 %  
reserved31,46 %0,87 %  
pyžamo31,46 %0,87 %  
F&F31,46 %0,87 %  
Primark31,46 %0,87 %  
C&A31,46 %0,87 %  
Orsay31,46 %0,87 %  
Adidas20,98 %0,58 %  
ostatní odpovědi Livergy
Zara
Bez značky
Žádnou
F&F, Takko
C&A, H&M
HM
HM, Mango
Urban-X
Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Levi´s, Happy Socks
sinsay
Jsem nahá
mango, zara, topshop
Ani nevím, něco z
Desigual
loap
Calvin Klein, Puma
Lindex, Primark, HM
Adler
Česká výroba
Only, calvin Klein, s Oliver
Vero Moda, Tchibo, Jake´s, HM, vlastní výrobek
Netuším
Tally weijl, New Yorker, Primark
Marvel (tričko Captain of Aamerica), US Army (maskáče acu digital), Nike (boty), Umbro (ponožky a trenky)
spodky
Domácí oblečení, takže nějaké Takko
Terranova + H&M
Pepco
amisu, hm
bez konkretni znacky
Lindex
nemám na sobě oblečení
Mohito
Ragwear
Next
Firemní
bushmann a no name značky
Flick the system, nike, horsefeathers
esmara, noisy may, deichmann
Netuším, mám na sobě pyžamo...
Plavky mají na cedulce Gabbiano, šaty DESIGNERS, až do teď jsem to netušila
nic, doma jsem nahý
gate, under armour, a dalej neviem znacku
Letní šaty z Kiku
Tommy Jeans, Levis, Vasky, Sinsay
Only, Gate
orsay, terranova, bench
yessica, decathlon
misguided
Santé, Malfini, H&M - mám na sobě pracovní oblečení
Doma site obleceni
něco od vitnamců asi
City Folklore, Karl Lagerfeld, Tommy Hilfilger
Bonprix, Bezpotisku
Bonprix
Ručně vyšité tričko z Indie (bez značky), legíny značky Evona
AlpinePro
New yorkej C a A
Bon prix
Kalenji, New Yorker, Nike
Levis tričko
New Yorker, Gate, Zara
Puma, H&M, kangaroos
Lindex, Gate, Jupiter.
Lidl, Tchibo
Only
hm, něco z hervis sportu, teva
Trenky z tesca
HM, Adidas
Charlize
orsay, bonprix, spodní prádlo tchibo
Promod, Camaieu
Opět, značky? :D :D je to z Terranovy a Jeans Clubu (mám to tričko už asi 10 let)
Esmara a Kik a vietnamci :D Co byste chtěli od pyžama. :D
AMENOMEN, STEEL, H&M, Baťa
Tom Tailor
Reserved, Orsay, Baťa
Only and Sons, Puma
AlpinePro, Solognac
Chanel
HighPeak, Reserved, Colours of the world
Zoot
nevim, odstrihavam cedulky
zara, H&M
Značku neznám (kapelové triko, kalhoty černé)
Baldinini, Lacoste
neni uvedeno
F & E
Tílko, legíny, mikina
asi žádné
Obávám se, že to už opravdu nezjistím (staré no name tričko a kraťasy)
Coast
bílé tričko Wrangler bez loga a šortky M&S bez loga
vlastní výroba
Nevím, mám šaty od kamarádky, které jí již byly malé
Design Empathy, Calvin Klein, Freeshion
Tričko z Pepca a kraťasy z Lidlu (domácí oblečení)
House, Terranova
Bonprix, Pepco, C&A,
Esmara
nevím =) (něco bez značky)
nevím, neřeším
Tchibo + čína
WOLFGANG
Vlastní site
Terranova, Alpinepro
Marks and spencer, Helly Hansen
F&F, tchibo
domácí, neznačkové
Massimo Dutti
Represent, Smog Denim, Litex, Livergy
reserved, orsay
Lupilu těhotenské oblečení
Esmara, Crivit
neznačkové, jsem doma
Promod
reserved, primark
Mango, secondhand
Od Vietnamců
kalhoty Tilak qualido, tričko Gildan atleticwear, trenky Avax, ponožky Moira trek, boty Prabos Anapurna
Triko a podprsenku ze sekáče
New yorker
Hell Bunny
HM, Sinsay
Collectif, Miss Candyfloss
Clockhouse, Atmosphere, Loap
S. Oliver
Jinx, Marks & Spencer
H&M, Lindex
Tílko - secondhand, kalhotky - Next
žádné... ehm :D
Neznackove, neco z h&m
fusida, puma
Nemám značkové oblečení
Jakub Polanka, Bershka
kalhoty Mango a halenku Papaya (takové ovocné kombo, že :-)
Replay
C&A, Tchibo, Lindex
jsem nahý
Lidl, Cherokee
New Yorker, Orsay, H-M
Puma, Bushman
Etam
Dorothy Perkins
Adidas, NewYorker
Orsay, Tezenis
kalhoty HM, top Camaieu, boty Puma, cardigan Reserved
sukni co jsem si šila a tričko po mámě
Oyanda (Kaufland), Pepco
Šaty od módní návrhářky Gábiny Páralové
žádné, běžná konfekce
h&m, new yorker
blackcraft
adidas, primark
seconhand
No name
H&M, New Yorker, Reservered
Triumph
CaA
H&M, F&F
Puma
H&M, Reserved, s.Oliver, svetr po babicce
17082,93 %49,28 % 

Graf

21. Kde získáváte informace o nových oděvech, kde hledáte inspiraci? (Můžete zvolit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na Internetu16853,16 %48,7 %  
sám(a) chodím po obchodech dívat se, co mají nového15649,37 %45,22 %  
přes sociální média(Instagram, Facebook)12639,87 %36,52 %  
v propagačních materiálech výrobců (letáky, katalogy, aj.)4614,56 %13,33 %  
od známých4112,97 %11,88 %  
v časopisech309,49 %8,7 %  
nehledám41,27 %1,16 %  
kupuju si časopisy se střihy a látky-podle toho, co se mi líbí10,32 %0,29 %  
Když něco potřebuji jdu do obchodu. Zbytečnosti nekupuji.10,32 %0,29 %  
když mi někde něco padne do oka, koupím si to. Cíleně nehledám.10,32 %0,29 %  
nijak, vubec to nesleduji10,32 %0,29 %  
nehledám inspiraci, kupuju vždy totéž - džíny a triko, případně nějaké tepláky10,32 %0,29 %  
nikde, prostě se mi něco zalíbí10,32 %0,29 %  
dle potřeby10,32 %0,29 %  
kupuji co se mi líbí a v čem se cím dobře10,32 %0,29 %  
nehledám tyto informace10,32 %0,29 %  
Nezajimam se10,32 %0,29 %  
Od lidí co potkám10,32 %0,29 %  
nikde10,32 %0,29 %  
svůj styl tvořím kombiací z toho, co je in a z retro kousků viděných v mých oblíbených seriálech a filmech.10,32 %0,29 %  
televize10,32 %0,29 %  
Na designmarketech, ve Cvrku10,32 %0,29 %  
nehledám je =)10,32 %0,29 %  
ispo veletrh10,32 %0,29 %  
nesleduji novou módu, řídím se instinktem a pohodlím10,32 %0,29 %  
nezískávám10,32 %0,29 %  
Vubec neřeším 10,32 %0,29 %  
je co zahlídnu okolo sebe10,32 %0,29 %  
Nehledám, neřeším.10,32 %0,29 %  

Graf

22. Seřaďte, jakou váhu (význam) mají pro vás při rozhodování o koupi oblečení doporučení od níže uvedených osob. (1 = největší, 5 = nejmenší) (Vyplňte tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Rodina2.8131.987
Přítel/Přítelkyně2.2541.584
Přátelé2.9821.309
Spoléhám sám/sama na sebe1.3670.746
Influenceři, blogeři4.590.964

Graf

23. Jaké pocity míváte nejčastěji po nákupu oblečení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám radost, že jsem si pořídil(a) nový kousek do svého šatníku.22066,47 %63,77 %  
Přemýšlím, zda jsem udělal(a) dobře.7121,45 %20,58 %  
Jsem rozzloben(a) sám (sama) na sebe, nechal(a) jsem se zlákat cenou, způsobem vystavení oblečení, a přitom ho vůbec nepotřebuji.72,11 %2,03 %  
Oddechnu si, že jsem konečně po půlročním zkoušení sehnala něco, co mi padne.10,3 %0,29 %  
kombinace radosti z nového produktu a rozzlobení, že jsem se nechala zlákat, když to nepotřebuju10,3 %0,29 %  
jsem ráda, že to mám z krku a zas bude chvilku pokoj10,3 %0,29 %  
Konečně mám nakoupeno a hurá pryč. Nesnáším nakupování10,3 %0,29 %  
naprosto žádné10,3 %0,29 %  
konecne je to za mnou, nesnasim nakupovani10,3 %0,29 %  
nesnasim nakupovani obleceni10,3 %0,29 %  
když mi to sedí a vypadá to dobře, cítím úlevu, že jsem konečně sehnala, co jsem potřebovala. Když mi to nesedí/nelíbí se mi to, jsem naštvaná, že tu věc budu muset dál shánět jinde /myšleno vše při nákupu online, což je můj nejčastější způsob nakupování oblečení/10,3 %0,29 %  
uleví se mi, že se mi vůbec povedlo něco normálního sehnat10,3 %0,29 %  
Jsem ráda, že mám novou pěknou věc a zároveň i že je už nákup za mnou10,3 %0,29 %  
žádné10,3 %0,29 %  
jsem ráda, že je to vyřešené10,3 %0,29 %  
Mám radost, že jsem sehnala to, co potřebuji10,3 %0,29 %  
Jsem spokojená, že jsem koupila, co potřebuju.10,3 %0,29 %  
Vadi mi to10,3 %0,29 %  
je to třeba10,3 %0,29 %  
radost že mám nákup za sebou a zklamání že sem nesehnala to co by dokonale odpovídalo mojí představě10,3 %0,29 %  
Spokojenost. Mám to, co jsem potřebovala10,3 %0,29 %  
Depresivní, protože se mi většinou zdá, že mi oblečení nesedí jak bych chtěla... (Je jen opravdu málo věcí, ve kterých se cítím a vypadám dobře.)10,3 %0,29 %  
Konečně mám tu otravnou věc za sebou.10,3 %0,29 %  
Třídají se u mě všechny uvedené pocity. Jak kdy.10,3 %0,29 %  
Jsem rozzlobený, že jsem musel koupit něco, co mi nesedí (a zřejmě bude potřeba to předělat), protože oblečení podle mých představ není k sehnání.10,3 %0,29 %  
Konečně hotovo a bude zase chvíli klid10,3 %0,29 %  
jsem rád, že mám zase na chvíli pokoj10,3 %0,29 %  
NEUTRÁLNÍ10,3 %0,29 %  
hurá, vyřešeno10,3 %0,29 %  
neřeším to, oblečení je pro me spotřební zboží10,3 %0,29 %  
Spokojenost, že jsem pořídila, co jsem potřebovala.10,3 %0,29 %  
Jsem ráda, když se mi podaří sehnat, co zrovna potřebuji10,3 %0,29 %  
Snažím se kupovat to, co opravdu potřebuji. Nákup si obvykle poctivě promýšlím, tudíž bývám s nákupem spokojená. Občas sklouznu k impulzivnějšímu nákupu a to někdy rychle lituji.10,3 %0,29 %  
jsem rád že mám nákup na nějakou dobu zase z krku10,3 %0,29 %  
konečně to mám za sebou, snad na dlouho10,3 %0,29 %  
nikde nemaji to, co chci, kdyz to zrovna potrebuju10,3 %0,29 %  

Graf

24. Jak se zbavujete oblečení, které je Vám malé, nebo ho už nechcete nosit? (Můžete zvolit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dám do kontejneru na textil.23770,33 %68,7 %  
Daruji ho známým nebo rodině.20159,64 %58,26 %  
Použiji ho pro jiné domácí účely.16950,15 %48,99 %  
Věnuji na charitu.11634,42 %33,62 %  
Věnuji potřebným.9026,71 %26,09 %  
Prodám ho na internetu.7321,66 %21,16 %  
Vyhodím ho.5616,62 %16,23 %  
Hodím do koše, do netříděného odpadu.195,64 %5,51 %  
swap20,59 %0,58 %  
Dám ho na chatu10,3 %0,29 %  
Uschovám pro případ, že bych třeba zhubnul.10,3 %0,29 %  
swapnu za něco jiného10,3 %0,29 %  
Pokud je to pouze velikost která není aktuální jednoduse obleceni zabalim a uskladnim doma10,3 %0,29 %  
rozdám kamarádkám či rodině10,3 %0,29 %  
nejcasteji na hadry, protoze obleceni vetsinou nosim do roztrhani10,3 %0,29 %  
Daruji na sociálních sítích10,3 %0,29 %  
Malé oblečení schovám ho pro případ, že v budoucnu zhubnu, a to, které už nechci nosit na ven, nosím pro doma10,3 %0,29 %  
vše schovávám10,3 %0,29 %  
Swap. 10,3 %0,29 %  
nijak.10,3 %0,29 %  
Chtěla bych i darovat na charitu, ale nevím jak.10,3 %0,29 %  
Pokud je hodně roztrhané, vezmu ho na cesty jako pracovní a před zpáteční cestou ho vyhodím.10,3 %0,29 %  
Necham si ho10,3 %0,29 %  
pripadne chodim na swapy10,3 %0,29 %  
Po mně dávám neteři (má stejnou postavu), obnošené daruji na charitu, po dětech část prodávám, část dávám kamarádkám a část na charitu10,3 %0,29 %  
Nechám si ho "kdyby náhodou"10,3 %0,29 %  
ušiju z něho obal nebo pytlík na něco a zbytek vyhodím10,3 %0,29 %  
Vyřadím ho, zdědí ho mamka a zbytek myslím zabalí do pytle do sklepa...10,3 %0,29 %  
dám ho na darovací stůl10,3 %0,29 %  
použiju na uklízení jako hadr10,3 %0,29 %  
prodat na bleším trhu10,3 %0,29 %  
Vyhodím jen to, co se už nedá jinak využít. Protože oblečení nosím dokdu není obnošené, nelze ho prodat, a k darování na charitu se stále odhodlávám, ale považuji ho za velmi pozitivní a potřebné :)10,3 %0,29 %  

Graf

25. Sledujete módní trendy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne22868,26 %66,09 %  
Ano10631,74 %30,72 %  

Graf

26. Jaký je Váš postoj k novým módním trendům?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nijak mě neovlivňují, mám svůj styl.20661,31 %59,71 %  
Sleduji je, ale beru je spíše jako inspiraci.11032,74 %31,88 %  
Rád(a) bych si moderní oblečení koupil(a), ale je moc drahé.51,49 %1,45 %  
Nakupuji zásadně oblečení, které je „in“ ̈. 20,6 %0,58 %  
Cíleně bojkotuji trendové oblečení.10,3 %0,29 %  
vubec neresim10,3 %0,29 %  
Mám ráda styl, který se může nosit kdykoliv a ne jen 3 měsíce. #minimalismus10,3 %0,29 %  
štvou mě, zbytečně nás ponoukají k nákupům něčeho,co ani vlastně nepotřebujeme10,3 %0,29 %  
oblečení má být praktické10,3 %0,29 %  
ani jedno, módní trendy nenávidím a vždycky mě naštve, když přijde do módy něco, co nosím ráda, a má to pak na sobě každý.10,3 %0,29 %  
Přesně toto je to, na co by se měli zaměřit ekoaktivisti, k čemu zbytečně každý rok nové trendy a nutit lidi kupovat nové věci. Koupím oblečení a nosím než se roztrhá. 10,3 %0,29 %  
trendy jsou v obchodech, kde nakupuji, nedá se jim vyhnout, i když je aktivně nesleduju10,3 %0,29 %  
sleduji nové technické materiály, design nesleduji10,3 %0,29 %  
Beru jako, inspiraci, ale je drahé a většinou to není můj styl10,3 %0,29 %  
Nijak mě neovlivňují, nemám svůj styl.10,3 %0,29 %  
Jsem z nich zoufalá, pokud mi v šatníku něco chybí, jsou to konzervativní a nadčasové kousky, které se paradoxně hrozně špatně shání10,3 %0,29 %  
Clovek je pasivne/podvedome vnima, navic se jim prizpusobuje nabidka 10,3 %0,29 %  

Graf

27. Jakým způsobem módní trendy sledujete? Pokud módní trendy nesledujete, tuto otázku přeskočte.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Instagram7652,05 %22,03 %  
Facebook5839,73 %16,81 %  
weby oblíbených značek5034,25 %14,49 %  
módní časopisy4027,4 %11,59 %  
prostřednictvím kamarádů2617,81 %7,54 %  
módní blogy2315,75 %6,67 %  
Nesleduji74,79 %2,03 %  
weby novín10,68 %0,29 %  
Záběry z módních přehlídek, Youtube10,68 %0,29 %  
ulice10,68 %0,29 %  
Pinterest, WeHeartIt10,68 %0,29 %  
náhodný výběr na webu10,68 %0,29 %  
veletrh ispo v německu10,68 %0,29 %  
Ráda se podívám v nákupním centru, co je aktuálně v nabídce.10,68 %0,29 %  
Všímám si okolí, co kdo nosí, jaké jsou aktuální "trendy" obecně, ale nijak cíleně to nesleduji... 10,68 %0,29 %  
když se mi info připlete do cesty10,68 %0,29 %  
Nijak zvlášť je nesleduji10,68 %0,29 %  

Graf

28. Slyšeli jste pojem udržitelnost v módě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano26679,88 %77,1 %  
Ne6720,12 %19,42 %  

Graf

29. Byli byste ochotni změnit přístup ve svých spotřebních návycích, pokud jde o oblečení, kdyby to mělo pozitivní dopad na životní prostředí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Uvažoval/a bych o tom13339,94 %38,55 %  
Ano, už jsem změnil/a9327,93 %26,96 %  
Ano, změnil/a bych5516,52 %15,94 %  
Ne298,71 %8,41 %  
Nezajímá mě to236,91 %6,67 %  

Graf

30. Pokud ano, které prvky byste byli ochotni změnit(již jste změnili) v souvislosti s s udržitelností, s životním prostředím?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji méně, ale kvalitněji.17865,2 %51,59 %  
Zajímám se více i o materiály(např. vyhledávám přírodní).15757,51 %45,51 %  
Snažím se vytvořit udržitelnější šatník.11542,12 %33,33 %  
Zajímá mě původ oblečení.7126,01 %20,58 %  
Nakupuji oblečení od udržitelných značek.5118,68 %14,78 %  
Šiju si sám(a).259,16 %7,25 %  
je mi to egál10,37 %0,29 %  
hodně kupuju v second handu, příp. obnošené věci po kamarádkách10,37 %0,29 %  
je mi to úplně jedno10,37 %0,29 %  
nosim obleceni do rozpadnuti, pak kupuju nove. obleceni nakupuju minimalne10,37 %0,29 %  
ja asi nepotrebuji nic menit, ja tak asi funguju uz ted 10,37 %0,29 %  
Nosím oblečení, které už někdo nosil - ze second bandu nebo po někom, opravují oblečení, kupuji si jen to co potrebuji10,37 %0,29 %  
Toto opravdu neřeším. 10,37 %0,29 %  
Second handy10,37 %0,29 %  
nakupuji vintage, nevyhazuji věci10,37 %0,29 %  
nakupuji často v bazarech a secondhandech10,37 %0,29 %  
mít tak možnost nosit letní oblečení s menší spotřebou materiálu (dámské oblečení bývá obvykle mnohem kratší a tedy méně materiálově náročné, než pánské).10,37 %0,29 %  
využívám bazary - dávám věcem další šanci10,37 %0,29 %  
Nakupuji v second handu10,37 %0,29 %  
Nakupuji z druhé ruky10,37 %0,29 %  
nakupuji v sekáčích a internetových bazarech10,37 %0,29 %  
Nenakupuji nové, ale již nošené (bazar, secondhand). Nakupuji jen to, co opravdu nutně potřebuji.10,37 %0,29 %  
Secondhand, Akce zerovaste10,37 %0,29 %  
myslím že mé návyky jsou dostatečně šetrné k životnímu prostředí10,37 %0,29 %  
Nakupuji v secondhandech10,37 %0,29 %  
nosim stare obleceni10,37 %0,29 %  

Graf

31. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena28282,94 %81,74 %  
Muž5817,06 %16,81 %  

Graf

32. Povolání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pracující24471,76 %70,72 %  
Student4011,76 %11,59 %  
Pracující student298,53 %8,41 %  
Nepracující277,94 %7,83 %  

Graf

33. Plat

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 000 – 25 000 Kč12739,32 %36,81 %  
0 – 15 000 Kč9429,1 %27,25 %  
26 000 – 35 000 Kč5918,27 %17,1 %  
35+4313,31 %12,46 %  

Graf

34. Velikost místa bydliště

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
90000 a více obyv.15545,86 %44,93 %  
od 3000 do 89999 obyv.12135,8 %35,07 %  
do 3000 obyv.6218,34 %17,97 %  

Graf

35. Vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské16548,67 %47,83 %  
Středoškolské s maturitou12938,05 %37,39 %  
Vyšší odborné277,96 %7,83 %  
Základní185,31 %5,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaký je Váš věk?( V případě, že Vám je 39 a více let prosím dále nevyplňujte)

  • odpověď 18-24 let:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chodím na brigády na otázku 6. Kde získáváte peníze na nákup oblečení? (Můžete zvolit více odpovědí)

2. Která věta nejvíce představuje, kdy / jak nakupujete?

  • odpověď Pouze když potřebuji něco konkrétního:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2–3krát ročně na otázku 5. Jak často nakupujete oblečení nebo doplňky?

3. Jakým způsobem nakupujete? Označte alespoň 2-3 kombinace..

  • odpověď Bazary, Second hand:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bazary, Second hand na otázku 4. Jaký způsob nákupu preferujete?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezávislé butiky Vintage/Second hand na otázku 16. Z jaké módy je převážně sestaven Váš šatník?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šiju sám(a), někdo v rodině šije. na otázku 3. Jakým způsobem nakupujete? Označte alespoň 2-3 kombinace..
  • odpověď Mobilní aplikace:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobilní aplikace na otázku 4. Jaký způsob nákupu preferujete?

8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

  • odpověď Potřeba=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Svetr, Mikina=3 na otázku 17. Pokuste se odhadnout, příp. spočítejte, kolik kusů níže uvedených oděvů vlastníte:
  • odpověď Trend=6:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=5 na otázku 8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

13. Pokud nakupujete online, jaké vidíte výhody v online nakupování? (Můžete zvolit více možností)

  • odpověď Větší výběr zboží:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobilní aplikace na otázku 4. Jaký způsob nákupu preferujete?

21. Kde získáváte informace o nových oděvech, kde hledáte inspiraci? (Můžete zvolit více odpovědí.)

  • odpověď na Internetu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi módní blogy na otázku 27. Jakým způsobem módní trendy sledujete? Pokud módní trendy nesledujete, tuto otázku přeskočte.
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobilní aplikace na otázku 4. Jaký způsob nákupu preferujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi v propagačních materiálech výrobců (letáky, katalogy, aj.) na otázku 21. Kde získáváte informace o nových oděvech, kde hledáte inspiraci? (Můžete zvolit více odpovědí.)

25. Sledujete módní trendy?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Originalita(barvy, střih)=6 na otázku 8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 28. Slyšeli jste pojem udržitelnost v módě?

26. Jaký je Váš postoj k novým módním trendům?

  • odpověď Nijak mě neovlivňují, mám svůj styl.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Trička=10 na otázku 17. Pokuste se odhadnout, příp. spočítejte, kolik kusů níže uvedených oděvů vlastníte:
  • odpověď Sleduji je, ale beru je spíše jako inspiraci.:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi módní blogy na otázku 27. Jakým způsobem módní trendy sledujete? Pokud módní trendy nesledujete, tuto otázku přeskočte.

32. Povolání

  • odpověď Pracující:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35+ na otázku 33. Plat
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26 000 – 35 000 Kč na otázku 33. Plat
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 5 000 Kč na otázku 7. Kolik utratíte v průměru každý měsíc za oblečení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?( V případě, že Vám je 39 a více let prosím dále nevyplňujte)

2. Která věta nejvíce představuje, kdy / jak nakupujete?

3. Jakým způsobem nakupujete? Označte alespoň 2-3 kombinace..

4. Jaký způsob nákupu preferujete?

5. Jak často nakupujete oblečení nebo doplňky?

6. Kde získáváte peníze na nákup oblečení? (Můžete zvolit více odpovědí)

7. Kolik utratíte v průměru každý měsíc za oblečení?

8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

9. Pokud nakupujte oblečení také přes internet, v jakém rozsahu:

10. Jaký je obvyklý/nejčastější průběh Vašeho nákupu?

11. Pokud nakupujete v obchodě, jaké důvody Vás k tomu vedou? *

12. Pokud nakupujete v obchodě, necháte si v obchodě poradit od prodavačky (prodavače)?

13. Pokud nakupujete online, jaké vidíte výhody v online nakupování? (Můžete zvolit více možností)

15. Co pro Vás znamená pojem móda a design?

16. Z jaké módy je převážně sestaven Váš šatník?

17. Pokuste se odhadnout, příp. spočítejte, kolik kusů níže uvedených oděvů vlastníte:

19. Máte pocit, že jste svým oblíbeným značkám věrní?

21. Kde získáváte informace o nových oděvech, kde hledáte inspiraci? (Můžete zvolit více odpovědí.)

22. Seřaďte, jakou váhu (význam) mají pro vás při rozhodování o koupi oblečení doporučení od níže uvedených osob. (1 = největší, 5 = nejmenší) (Vyplňte tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

23. Jaké pocity míváte nejčastěji po nákupu oblečení?

24. Jak se zbavujete oblečení, které je Vám malé, nebo ho už nechcete nosit? (Můžete zvolit více odpovědí.)

25. Sledujete módní trendy?

26. Jaký je Váš postoj k novým módním trendům?

27. Jakým způsobem módní trendy sledujete? Pokud módní trendy nesledujete, tuto otázku přeskočte.

28. Slyšeli jste pojem udržitelnost v módě?

29. Byli byste ochotni změnit přístup ve svých spotřebních návycích, pokud jde o oblečení, kdyby to mělo pozitivní dopad na životní prostředí?

30. Pokud ano, které prvky byste byli ochotni změnit(již jste změnili) v souvislosti s s udržitelností, s životním prostředím?

31. Pohlaví

32. Povolání

33. Plat

34. Velikost místa bydliště

35. Vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?( V případě, že Vám je 39 a více let prosím dále nevyplňujte)

2. Která věta nejvíce představuje, kdy / jak nakupujete?

3. Jakým způsobem nakupujete? Označte alespoň 2-3 kombinace..

4. Jaký způsob nákupu preferujete?

5. Jak často nakupujete oblečení nebo doplňky?

6. Kde získáváte peníze na nákup oblečení? (Můžete zvolit více odpovědí)

7. Kolik utratíte v průměru každý měsíc za oblečení?

8. Seřaďte (přiřaďte čísla 1 až 6, 1 = nejdůležitější) následující kritéria podle toho, jaký význam jim přikládáte při vašich nákupech oblečení. (Např. Je-li pro vás cena nejdůležitější, přidělte jí č. 1, je-li druhé nejdůležitější kritérium kvalita, přiřaďte jí číslo 2, atd. – tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

9. Pokud nakupujte oblečení také přes internet, v jakém rozsahu:

10. Jaký je obvyklý/nejčastější průběh Vašeho nákupu?

11. Pokud nakupujete v obchodě, jaké důvody Vás k tomu vedou? *

12. Pokud nakupujete v obchodě, necháte si v obchodě poradit od prodavačky (prodavače)?

13. Pokud nakupujete online, jaké vidíte výhody v online nakupování? (Můžete zvolit více možností)

15. Co pro Vás znamená pojem móda a design?

16. Z jaké módy je převážně sestaven Váš šatník?

17. Pokuste se odhadnout, příp. spočítejte, kolik kusů níže uvedených oděvů vlastníte:

19. Máte pocit, že jste svým oblíbeným značkám věrní?

21. Kde získáváte informace o nových oděvech, kde hledáte inspiraci? (Můžete zvolit více odpovědí.)

22. Seřaďte, jakou váhu (význam) mají pro vás při rozhodování o koupi oblečení doporučení od níže uvedených osob. (1 = největší, 5 = nejmenší) (Vyplňte tak, aby byla všechna čísla použita a to jen jednou.)

23. Jaké pocity míváte nejčastěji po nákupu oblečení?

24. Jak se zbavujete oblečení, které je Vám malé, nebo ho už nechcete nosit? (Můžete zvolit více odpovědí.)

25. Sledujete módní trendy?

26. Jaký je Váš postoj k novým módním trendům?

27. Jakým způsobem módní trendy sledujete? Pokud módní trendy nesledujete, tuto otázku přeskočte.

28. Slyšeli jste pojem udržitelnost v módě?

29. Byli byste ochotni změnit přístup ve svých spotřebních návycích, pokud jde o oblečení, kdyby to mělo pozitivní dopad na životní prostředí?

30. Pokud ano, které prvky byste byli ochotni změnit(již jste změnili) v souvislosti s s udržitelností, s životním prostředím?

31. Pohlaví

32. Povolání

33. Plat

34. Velikost místa bydliště

35. Vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Cempírková , K.Nákupní chování zákazníků na módním trhu (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://nakupni-chovani-zakazniku-na.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.