Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování

Nákupní chování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Štěpán Bahník
Šetření:22. 07. 2008 - 23. 07. 2008
Počet respondentů:15
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:nelze zjistit
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast v průzkumu na téma nakupování. Jedná se o výzkum týkající se myšlenkových procesů, které používáme při nákupu zboží. Sestává se z 10 otevřených otázek (a 3 otázek zjišťující doplňkové informace), přičemž předpokládaná doba vyplnění je cca 10-15 minut.

Předem všem děkuji za spolupráci.

Štěpán Bahník

Odpovědi respondentů

1. Vzpomeňte si prosím na poslední nákup dražšího zboží (např. v hodnotě od 1000 Kč). Uveďte základní informace o tomto nákupu (o jaké zboží se jednalo, případně kde jste ho nakupoval(a), s kým apod.).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Boty. Nakupoval jsem se svým penisem v kalhotách.

Druh zbozi - pocitacova skrin; nakupovano na internetu - sam ;)

foťák za 2000, nově otevřená prodejna - akční ceny, sám

hodinky D

Jako dražší zboží vnímám letenku, kterou jsem kupoval před týdnem, kupoval jsem ji na internetu, platil virtuální kartou a cena byla 1558Skk, tedy nějakých 1300Kč, kupoval jsem pouze jednu pro sebe

Jednalo se o trekové boty, nakupovala jsem s přítelem v Hudysportu

LCD monitor, zarezervovala jsem si ho pres internet, vyzvedla jsem si ho v prodejne spolu s mamou.

Nákup baterie do notebooku, nákup přes internet, sám, ve španělsku

oblečení, značkové prodejny, sám

parfém Calvin Klein Euforia Blossom. Poté, co jsem si vybrala tento parfém v parfumerii, jsem si ho koupila z důvodu nižší ceny na internetu. Parfém jsme nejdříve vybíraly s kamarádkou, objednávku přes internet jsem prováděla sama.

sama jsem kupovala epilační strojek v Datartu

Sandály Lizzard Creek za 1700 Kč ve sportshopu Hannibal s přítelkyní

trackové boty, sport (Hudy, Rock point, ...)

Trekové boty Hanwag Banks, cena 4.200, Hudy Sport. 21. 7. 2008. Nakupovala jsem sama, ale předtím se radila s přítelem.

Ventilátory (chlazení PC) 4*Noctua NF-P12-1300, 2000Kč cca Czech Computer, Háje Sám

2. Jak jste toto zboží nakupoval(a)? Jakým způsobem jste vybral(a) právě ten výrobek, který jste nakonec koupil(a)? Jakých atributů výrobku jste si všímal(a)? Jak probíhal celkově proces výběru a nakupování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

* Jak jste toto zboží nakupoval(a)? // V internetovem obchode * Jakým způsobem jste vybral(a) právě ten výrobek, který jste nakonec koupil(a)? // Jedna se o nevyhlaseneho viteze vsech skrini, slouzicich k utiseni pocitace - v podstate podle referenci uzivatelu a recenzi * Jakých atributů výrobku jste si všímal(a)? // rozmery, design, cena

CElkový proces nakupování probíhal dobře. :) Zboží jsem si objednal, přišlo mi v záilce v dodací lhůtě za stanovenou cenu. Potřeba právě tohto typu. Atributy žádný. Poteboval jsem náhradní baterii. Nákup přes internet.

internet - výběr možností, představa jaké jsou nabídky, udělání si obrázku o cenových relacích, dále návštěva jednotlivých sportů, zjištění problémů s výběrem (konkrétní vyzkoušení několika exemplářů) - snaha nalézt nejvhodnější výrobek (tj. správná výška boty, velikost, šířka, pohodlnost), informování se o vhodnosti výrobků u prodavačů - porada s nimi o podstatných atributech, vhodnosti obuvi vzhledem k mému osobnímu využití, konečný výběr byl nakonec náhodný, objevil se dosud neznámy styl boty, který vyhovoval nejvíce

jedině cena, hledal jsem nejnižší na trhu

Na doporučení přítele, který sleduje testy v outdoorových časopisech + jsem si prohlédla pár katalogů a bot přímo v obchodech. 1. kvalita 2. cena 3. design (vzhled) Prošla jsem několik outdoorových i sportovních obchodů (celkem tak 10), vyzkoušela si předem vybrané boty nějaké další, co mě zaujaly přímo tam. Předběžně jsem se pro jedny rozhodla a jejich parametry pak srovnala s jinými "adepty". Ty předběžně vybrané nakonec zvítězily a koupila jsem si je. Přestože už neměli barvu, kterou jsem chtěla :-) Celkem to trvalo tak 3 - 4 týdny.

Nejdřív jsem si sehnal co nejvíce informací o všemožných sandálech převážně na netu, nějaké jsem vybral, ale pak v obchodě jsem po drobné přednášce prodejce a po vyzkoušení těchto a jiných sandálů vybral jiné, jejichž cena téměř dvakrát převýšila částku, kderou jsem původně měl v úmyslu do nových bot investovat. Při výběru jsem se řídil částečně podle ceny a částečně podle toho, jaké byly recenze na boty, z jakého byly materiálu, jaké pásky, podrážka...

podle ceny, ze dvou stejně drahých důvěryhodnější značku. šlo to rychle, až na řadu u pokladny (velké slevy, takže bylo plno).

přišla jsem do obchodu, našla regál s epilačními strojky, podívala se, potom jsem našla prodavačku aby mi poradila který je dobrý, taky jsem si všímala ceny. Vybrala jsem si, zaplatila na pokladně a počkala u výdejního místa až ho přinesou ze skladu.

Přišla jsem do obchodu, prohlédla jsem si sortiment, zjistila jsem, že kotníkové dámské trekové body mají v 5 různých typech. Tyto typy jsem si podrobněji prohlédla, jejich váhu, materiál, do jakého terénu jsou, design. Nakonec zůstali dle mých požadavků troje, které jsem si vyzkoušela a vybrala ty nejpohodlnější. Mé požadavky: dostatečně lehké, nepromokové, určené na chození v terénu - v horách.

Sběr informací z internetu: web výrobce, recenze Výběr technicky vyhovujících (hlučnost, průtok vzduchu,otáčky, životnost, záruka, použitá ložiska, statický tlak, reputace výrobce), porovnání price/performance poměru. Objednání přes internet => zaplacení => vyzvednutí zboží ve skladu dodavatele.

v obchodě, všímal jsem si toho co se mi líbí, podle módy, pohodlnosti, trochu i ceny, vybíral jsem dlouho, hlavně kalhoty (džíny)... podle velikosti apod

Výběr parfému probíhal v několika fázích přivoňování k papírovým lístečkům a několikanásobného vracení se do parfumerie. Parfémů od Calvina Kleina má také maminka, takže mi tento druh vůní vyhovuje. Kromě vůně jsem si na parfému všímala ceny a designu flakonu.

Vyrobek jsem si vybrala na internetu, po jeho prohlednuti v realu jsem se rozhodla pro jeho koupi. Rozhodnoval hlavne design.

Výrobek jsem vybral zběžným pohledem, běžíce okolo regálu. Všímal jsem si ceny, barvy a provedení.

Zbozi jsem si vybrala pres internet, vyzvedla jsem si ho v kamenne prodejne. Vsimala jsem si hlavne ceny, znacky, funkci.

3. Nakolik jste byl(a) s daným nákupováním a výrobkem spokojen(a)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Jsem velice spokojena. z důvodu vetší velikosti flakonu je někdy problematičtější nosit ho s sebou v kabelce.

jsem velmi spokojena

nakupování bylo úspěšné, takže spokojenost veliká, proběhlo rychle, nemám pocit promarněného času, s výrobkem jsem velmi spokojená

Nakupování super, prodejci podali užitečné info, boty nosím chvíli, zatím spokojenost.

S nakupováním jsem byla spokojená, prodavač byl příjemný a dokázal podat pro mě důležité informace. V botech jsem již chodila, v děšti nepromokli a nohy mě nebolely. Takže s výrobkem jsem taky spokojená.

S nakupovanim jsem prilis spokojena nebyla-v prodejne mi hodinky nezkratili, musela jsem je nechat zkratit na vlastni pest. S vyrobkem jsem ale maximalne spokojena.

S obojim jsem byl velmi spokojen.

spokojen jsem příliš nebyl, neboť cena se stále zvyšovala o různé druhy poplatků a celková cena se dost lišila od původní inzerované

spokojen velmi dobře

Spokojený jsem, ale výrobek podobnéhot typu nemohu použít. Jsm odkázán jen na tento jeden.

Středně

Velmi

Výrobek splnil očekávání ze 100%

zatím ano, ale moc se zatím nepoužil

Zatím jsem spokojená, ale ještě jsem je nezkoušela v terénu, takže to se teprve uvidí.

4. Vzpomeňte si prosím na poslední nákup druhu zboží, které jste kupoval(a) poprvé, s jehož nakupováním tedy nemáte zatím žádné zkušenosti (pokud se jedná o shodný nákup, který jste popisoval(a) v první otázce, zkuste si prosím vzpomenout na jiný příklad). Uveďte základní informace o tomto nákupu (o jaké zboží se jednalo, případně kde jste ho nakupoval(a), s kým apod.).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Externní paměť k notebooku. Jednalo se rovněž o nákup přes internet z hlediska inanční výhodnosti. nákup probíhal prvotním srovnáním externích pamětí podle velikosti a finanční stránky na internetových stránkách. O tomto duhu zboží jsem měla pramalé znalosti, proto jsem srovnávala výrobky mezi sebou a díky toho si ujasnila, jaké parametry by měl výrobekm mít. Estetický dojem u mě nehrál roli. Zboží jsem objednala sama a vyzvedl ho přítel.

Horské kolo, před 3 lety. Kupovala jsem ho sama.

Jedná se o cyklistický dres, kupovala jsem ho se svým otcem (je téměř profesionální cyklista). Kupovala jsem ho ve specializované prodejně se zbožím pro cyklisty.

Jednalo se o kolečkové brusle, ve sportu, s přítelem.

Jízdní kolo, koupila jsem ho pres internet.

L-Glutamine 1000g. Nákup opět proběhl přes internet, sám. Zboží mi bylo zaslpáno pštou, platba kartou.

Mobil Siemens C 55, na Karlově náměstí (prodej, bazar), se spolužákem

nábytek, nákup po internetu, nejdříve konzultace s rodiči. objednání sám a vyřízení dovozu

notebook, vybírala jsem s tátou přes internet několik týdnů ten správný

o jaké zboží se jednalo // barovy stolek kde jste ho nakupoval // v OD IKEA s kym // s pritelkyni

osobní PC, vybral a objednal jsem si ho přes internet, potom jsem zašel do kamenného obchodu, předložil obědnávku, zaplatil, vyzvedl si zboží

Sluchátka Sennheiser HD595 4200Kč cca www.pixelmania.cz Sám

stan, sportovní potřeby (hannibal)

tak třeba luxfery. bylo to narychlo, chtěl jsem je vidět, ale neměli ten správný typ na prodejně, tak jsem to koupil podle katalogu. vypadaly nakonec jinak, než jsem čekal, ale v pohodě. šel jsem víceméně po ceně a vzhledu. nakupoval jsem je se ženou, která se vším souhlasila

Univerzální prací prášek. Nakupoval jsem s kamarádem.

5. Jak jste toto zboží nakupoval(a)? Jakým způsobem jste vybral(a) právě ten výrobek, který jste nakonec koupil(a)? Jakých atributů výrobku jste si všímal(a)? Jak probíhal celkově proces výběru a nakupování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

až na to, že prodejce o tom moc nevěděl, tak v pohodě

informace od přátel, doporučení firmy, ověření u přátel, kteří o tom něco ví, proběhla shoda u všech zdrojů co se značky týká, bylo třeba vybrat typ, návštěva obchodu, zjištění cen, doporučení od prodavačů - výběr nejvhodnější velikosti vzhledem k ceně a způsobu využití

Jakým způsobem jste vybral(a) právě ten výrobek, který jste nakonec koupil(a)? // jediny se mi rozmerove hodil a nevypadal k zbliti Jakých atributů výrobku jste si všímal(a)? // rozmery, design, cena Jak probíhal celkově proces výběru // po zjisteni, ze maji jenom par vhodnych na vyber, jsem se rozhodoval uz jenom podle designu, barvy -- a nakupování? // jako civilizovany clovek jsem jej hodil do kosiku a u pokladny zaplatil kartou.

Obešla jsem několik sportů a získávala informace o tom, jak by dobré kolečkové brusle měli vypadat. Tedy způsob upínání na nohu, typ koleček, jejich upevnění, pohodlnost, velikost. Pak jsem našla v jednom sporu typ, který splňoval všechna kritéria a měly i hezký design. Tak jsem je koupila.

podle ceny, kvality, desingu... procházel sem si internetový katalog a několik firem a vybíral cenu společně s rozměry a desingu. Také strukturu stránek a výhody nakupování

Pres internet, vybirala jsem na doporuceni zkusenych cyklistu. Vsimala jsem si hlavne pomeru cena/vybaveni.

Prošel jsem si katalogy a pár obchodů. řídil jsem se částečně podle ceny a částečně podle toho, jaké měl mobil funkce, hodně rozhodoval design.

Přes internet, hledal jsem rozumný poměr cena/užitná hodnota

Sběr informací z internetu: web výrobce, recenze Výběr technicky vyhovujících (typ, frekvenční rozsah, SPL, Total harmonic distortion, Impedance, reputace výrobce), porovnání price/performance poměru. Objednání přes internet => zaplacení => vyzvednutí na poště

šlo mi o vzhled, o to že to byl nový typ, o váhu a cenu a množství funkcí. Objednala jsem ho, a pak vyzvedla.

Všímal jsem si obrázků na obalu, aby byl co nejuniverzálnější. Vyhrál prací prášek s nejvíce obrázky pro nejvíce druhů prádla(včetně spodního prádla).

Vybírala jsem podle pohodlí, funkcí (množství kapes, délka rukávů atp.) a vzhledu.

výrobek jsem vybrala podle ceny a parametrů, velikosti. Vzhled nehrál roli. Výrobek jsem vybírala přes internet sama.

Zboží mi bylo doporučeno. Dobrá kvalita za přijatelnou cenu. Atributy- jaký ucinek, zdali jsou omezení ve stravě, nezadane účinky

Zjistila jsem si základní informace o kolech v odborných časopisech, na internetu a od přátel, co tomu rozumí, a rozhodla se pro horské kolo. Pak jsem si zjistila (tamtéž), co by mělo kvalitní kolo mít, součástky jakých značek jsou kvalitnější apod. Pak jsem prošla několik obchodů a vybrala si kolo, které se mi líbilo designově (a barevně) a odpovídalo mým požadavkům na kvalitu. To jsem pak koupila za nejnižší nabízenou cenu (vlastně jsem ji usmlouvala ještě o něco níž :-)

6. Nakolik jste byl(a) s daným nákupováním a výrobkem spokojen(a)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

až na dovoz výrobku spokojen

Jsem spokojen, ačkoli zatím nemám srovnání s jinými výrobky.

jsem spokojena

nakupování bylo velice rychlé, všehovšudy do hodiny jsem výrobek koupila. spokojená jsem, zatím ale stan nebyl ozkoušen v podmínkách, v jakých by měl být (déšt, vítr,...), abych byla velice spokojena

S nakupováním jsem byla spokojena částečně, protože jsem musela obejít přibližně 6-7 sportů, bylo to zdlouhavé a ještě všude nedokázali podat dobré onformace. Nakonec jsem ale s výrobkem spokojena.

S výrobkem jsem VELMI spokojena,nakupování bylo rychlé, bez problémů.

Spokojen

Spokojena jsem velice.

Tak nejak normalne, k napsani oslavneho haiku me neinspirovalo; nesralo me to

Velká spokojenost, mám mobil už přes pět let bez poruchy (jen výměna baterie)

Velmi

velmi spokojen

Velmi spokojená a to i dnes po třech letech.

Výrobek splnil očekávání ze 100%

zatím ano. ještě nejsou namontované

7. Vzpomeňte si prosím na poslední nákup levnějšího zboží (např. v hodnotě do 100 Kč), které nakupujete pravidelně. Uveďte základní informace o tomto nákupu (o jaké zboží se jednalo, případně kde jste ho nakupoval(a), s kým apod.).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cigarety za 53 kč, kupuji sama v trafice poblíž domu

cigarety, benzínka

Čistící utěrky D-Clean Jediný výrobce, bez výběru Sám

Jednalo se o chleba a a rohlíky, nakupovala jsem sama. Šla jsem do potravin (Norma), které mám blízko práce.

Jednalo se o ponožky v obchodě Tchibo. Tento obchod navštěvuji pravideně. Jsem spokojena jak s kvalitou výrobku, tak i s cenou. nakupovala jsem sama.

Kredit do mobilu v Sazce sám. Nic jiného pravidelně nekupuji.

o jaké zboží se jednalo // sampon kde jste ho nakupoval // v nejakem obchodnim stredisku, bud to bylo tesco, nebo hypernova s kym // sam

PIVO Velkopopovický Kozel světlý 10˚, nakoupeno v supermarketu Tesco za bezkonkurenční cenu 7.50 Kč

potraviny, cena a dle potřeby.. nakupuji v obchodních domech, sám

potraviny, většinou tesco, mám v hlavě zhruba seznam, ale az v obchode reaguji treba na akce a slevy, seznamu se nedrzim striktne, spis mam napsane druhy zbozi, ale znacku vyrobku vybiram az na miste, dulezita je cena, vetsinou kupuji z tech levnejsich, kdyz mam ale dobrou zkusenost s drazsim, luxusnejsim zbozim, kupuju ho

pravidelne nakupuji potraviny-napriklad muesli znacky emco. pokazde ho nakupuji v tescu (nikde jinde ho nemaji).

Pravielně kupuji pivo.. Značka Ambar. Bud v lahvích a nebo v baru. Sám/kamarádi. Nákup- obchod s potravinami, bar.

Tělové mléko Kamill. Pravidelně, v DM drogerii. Sama.

třeba jogurt. s ženou v supermarketu. oblíbená značka, různé příchutě

Zubní pasta, v hypermarketu, koupila jsem ji, kdyz jsme byli na rodinnem nakupu.

8. Jak jste toto zboží nakupoval(a)? Jakým způsobem jste vybral(a) právě ten výrobek, který jste nakonec koupil(a)? Jakých atributů výrobku jste si všímal(a)? Jak probíhal celkově proces výběru a nakupování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cena, akce, slevy, platim vetsinou kartou

Koupil jsem ten samy, jako nekolikrat predtim, takze jedine, ceho jsem si vsimal, byla velikost lahvicky.

Mám T mobile, tak jsem vybral kredit k tomuto operátorovi. Vyplnil jsem ticket.

Objednání přes internet => zaplacení => vyzvednutí zboží ve skladu dodavatele. Alcohol based/nonAlcohol based cleaners Objednání přes internet => zaplacení => vyzvednutí zboží ve skladu dodavatele.

oblíbená značka, nevybírám jinou, hra na jistotu:)

oblíbená značka. žádné velké rozhodování

podle ceny a kvality výrobku, procházím mezi výrobky a rozhoduje jak na co mám chuť, tak co potřebuji.

Používám ho už roky. Poprvé se mi nejspíš líbilo, že dobře voní, pak to, že je příjemný na tělo, prostě kvalita za rozumnou cenu.

Proces probíhal dobře..:) V obchodě,v baru. Zakládám si na kvalitě.Pivo trochu dražší, klalita vysoká.

přišla jsem do trafiky, řekla co chci, položila na pult přesnou částku, vzala cigarety a šla. Všímám si hlavně ceny.

Vybrala jsem tuto zubni pastu, protoze ji pouzivam uz delsi dobu a jsem s ni spokojena.

Výrobek jsem potřebovala koupit a když jsem šla do tchiba, kam pravidelně chodím, nerozmýšlela jsem a zakoupila je. Několikrát jsem ja i moje rodina byly s jejich soritimentem spokojeni. všímala jsem si barevnosti, materiálu, zpracování, ceny.

Vzala jsem rohlíky, které pravidelně kupuji a chléb Šumavy, který máme doma rádi. Všímala jsem si jen toho, jestli je pečivo čerstvé.

zajimala me predevsim chut vyrobku, dulezity je i obal.

Zboží jsem nakupoval s nákupním košíkem. Na základě dlouhodobé zkušenosti jsem vybral právě tuto značku, neboť levnější výrobky zanechávají nepříjemnou pachuť a draší výrobky nepřinášejí mnoho navíc.

9. Nakolik jste byl(a) s daným nákupováním a výrobkem spokojen(a)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

jako obvykle

jsem spokojena

Jsem velice spokojena.

s vyrobkem jsem velmi spokojena.

spokojen

Spokojen jsem byl.

Spokojena

Spokojenost, kredit byl navýšen.

Vedel jsem, do ceho jdu a ze me opet nezklame.

velmi

velmi:)

Velmi.

Velmi.

vetsinou spokojen, jen me vzdycky prekvapi celkovy soucet u pokladny

Zhruba ze 75%, čistící roztok samovolně vysychá s časem

10. Uveďte jeden druh zboží, kterému dobře rozumíte a v jehož nabídce se dobře vyznáte. Představte si, že radíte kamarád(ovi/ce), jak vybrat správný výrobek ze sortimentu daného zboží. Jak by zněla vaše rada? Jak by měl váš kamarád (vaše kamarádka) při výběru daného zboží postupovat?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1) Stanovit si cenovou mez, kterou je schopny za vyrobek dat. 2) Podivat se na internetu, jaky vyrobky se v teto cenove relaci pohybuji. 3) Vybrat si vyrobky, ktere se mu / ji osobne libi. 4) Z toho vyberu pozadat o doporuceni zkusenejsiho...

Byl by to asi nábytek v obchodním domě Ikea, kterým jsem častým návštěvníkem. S jejich výrobky jsem velice spokojena, takže bych asi doporučila - kvalitní zpracování, dlouhá životnost, poměrně nízká cena, variabilita mezi druhy nábytku, tradice, ladící doplňky, služby, které Ikea nabízí navíc.

Cena/kvalita, zdali je pro něj vyhodny, dodací lhůta, záruka, proč upřednostnuju tenhle vyrobek

dobre se vyznam ve vyberu obleceni. dulezite je sledovat kvalitu materialu, design.

Chléb konzumní světlý. Kvalitnější a lepší chleby mají vespod malá kolečka. Při výběru štouchněte prstem do bochníku, když se měkce zaboří, bude to dobrý chleba, v opačném případě dobrý leda tak pro králíky.

jeden druh zboží, kterému dobře rozumíte a v jehož nabídce se dobře vyznáte. // syry Představte si, že radíte kamarád(ovi/ce), jak vybrat správný výrobek ze sortimentu daného zboží. Jak by zněla vaše rada? // zajit do obchodu specializovaneho na syry a ochutnavat a hledat

myslim, ze bych byl schopen dobre poradit pri vyberu ojeteho auta, dale rad vyhledavam informace o cestovani a jizdenkach, takze v teto oblasti se take dobre orientuju, spotrebni zbozi jako potraviny, drogerie aj. neshledavam zajimave pro zminku u kamaradu

nejsem si jistá, že něčemu tak dobře rozumím, že bych mohla radit.

nenapadá mě výrobek

není takový druh

PC hardware Nejlepší zdroj informací jsou recenze a srovnání na internetu Určit rozsah akceptovatelné ceny => vyběr nejlepších komponent podle recenzí => nákup

Sandály. Sehnat si maximum informací o výrobcích, na základě toho nějak omezit výběr. Dobré je podívat se na fóra a recenze, hlavně zahraniční. Důležité ale je si boty vyzkoušet, podle toho se nakonec rozhodnout. Nemá cenu kupovat to nejlevnější na trhu, lepší je se spolehnout na osvědčené značky.

společenské hry - určení v jaké společnosti je bude hrát - styl hry (komunikativní, strategická, zábavná), pro jaký min a max počet lidí, jak má být hra objemná (karty, hrací plán,...), konik peněz chce investovat, jak dlouho bude chtít hrát a jak často, dále bych doporučila náhled na internetu, případně aby si hru zkusil zahrát, vzhledem k odpovědím bych doporučila hru, kterou znám a baví mě ji hrát a více lidí sdílí tento názor, popsala bych její atributy a snažila se vyhledat tu nejvhodnější hru, další možností je odkázání na příslušné prodejny, možnost hru v reálu vidět

tak třeba foťák. jde o to, co s tím chce fotit, kam to chce tahat a jak vidí poměr cena a výkon. jsou různé nabídky v různých cenách, kvalitě a funkcích, takže jde o to, aby si každý zvážil, co opravdu chce.

Zvážit, na co bude danou věc používat a podle toho si vybrat typ výrobku. Pak se informovat o nabídce na trhu - odborné časopisy, katalogy výrobců, internet. Případně si najít testy na daný výrobek, zeptat se známých, zajít na internetové diskuse apod. Pak si vybrat výrobek, který má požadované kvality, pokud mu záleží na ceně, oslovit několik prodejců. Někdy zafunguje i říct cenu, kterou mi nabídla konkurence, pokud je nižší, oni pak často taky sleví (pokud se jedná o něco dražšího).

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž853,33 %53,33 %  
Žena746,67 %46,67 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21533,33 %33,33 %  
22426,67 %26,67 %  
23213,33 %13,33 %  
2416,67 %6,67 %  
3316,67 %6,67 %  
3016,67 %6,67 %  
1916,67 %6,67 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.54
Minimum:21
Maximum:30
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.94
Směrodatná odchylka:2.44
Medián:22
Modus:21

Graf

13. Povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student VŠ1493,33 %93,33 %  
poststudent VŠ16,67 %6,67 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Bahník, Š.Nákupní chování (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://nakupni-chovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.