Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní/platební zvyklosti zákazníka při online nákupech

Nákupní/platební zvyklosti zákazníka při online nákupech

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Čech
Šetření:27. 11. 2013 - 10. 12. 2013
Počet respondentů:229
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:84,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
reklamou se to kolem nás hemží ať chceme, či ne. Jak vnímáte marketing při online nákupech a jaké jsou Vaše nákupní zvyklosti. Vyplňte prosím dotazník a nechme se překvapit, co nás ovlivňuje. Výsledná data budou použita do diplomové práce

Petr Čech

Odpovědi respondentů

1. Nakupovali jste již na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO22899,56 %99,56 %  
NE10,44 %0,44 %  

Graf

2. Jaké zařízení používáte k nákupům na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
počítač či notebook22799,56 %99,13 %  
mobilní telefon3615,79 %15,72 %  
tablet198,33 %8,3 %  
notebook10,44 %0,44 %  

Graf

3. Plánujete v blízké době si pořídit nový mobilní telefon, tablet, počítač či notebook?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neplánuji si koupit žádné zařízení16272 %70,74 %  
chytrý mobilní telefon2712 %11,79 %  
tablet208,89 %8,73 %  
notebook146,22 %6,11 %  
počítač52,22 %2,18 %  
mobilní telefon41,78 %1,75 %  

Graf

4. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu bezprostředním nákupem zboží na tom eshopu?

reklama byla impulsem k nákupu a nakoupil/a jsem ihned ten den, kdy jsem viděl/a reklamu

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16873,68 %73,36 %  
ano6026,32 %26,2 %  

Graf

5. Vnímáte nové formy reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
QR kódy - znám13160,09 %57,21 %  
slevové karty a věrnostní programy - znám11452,29 %49,78 %  
location based reklama ( např. sms zpráva s akční nabídkou, pokud jsem v blízkosti prodejny ) - neznám10849,54 %47,16 %  
slevové karty a věrnostní programy, využívám či již jsem využil10447,71 %45,41 %  
location based reklama ( např. sms zpráva s akční nabídkou, pokud jsem v blízkosti prodejny ) - znám7735,32 %33,62 %  
QR kódy - neznám5424,77 %23,58 %  
QR kódy - využivám či již jsem využil3114,22 %13,54 %  
slevové karty a věrnostní program - neznám104,59 %4,37 %  
location based reklama ( např. sms zpráva s akční nabídkou, pokud jsem v blízkosti prodejny ) - využívám, či již jsem využil41,83 %1,75 %  
location based reklama ( např. sms zpráva s akční nabídkou, pokud jsem v blízkosti prodejny ) -10,46 %0,44 %  

Graf

6. Nad čím přemýšlíte, když vybíráte platební metodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bezpečnost15067,26 %65,5 %  
důvěra v internetový obchod14263,68 %62,01 %  
rychlost platby11551,57 %50,22 %  
podpora platební metody internetovým obchodem7834,98 %34,06 %  
oddálení platby52,24 %2,18 %  
cena20,9 %0,87 %  
chce se mi to vlastne koupit? ;-)10,45 %0,44 %  
jak ovlivní metoda dodací lhůtu10,45 %0,44 %  
vyjmenované platební metody nevyužívám,téměř ve 100% zboží nakupuji za hotové v amenných obchodech.10,45 %0,44 %  
Pohodlí 10,45 %0,44 %  
zda zboží vyzvednu na prodejně, nebo jej nechám poslat10,45 %0,44 %  

Graf

7. Jak byste popsali svůj přístup k internetovým nákupům?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Běžná záležitost13660,18 %59,39 %  
Používám výhradně ověřené eshopy, nevěřím prodejcům7131,42 %31 %  
Raději nakoupím v kamenném obchodě, na internetu výjimečně3515,49 %15,28 %  
Na internetu nakupuju jen když musím177,52 %7,42 %  
hodne si vybiram, kde nakoupim10,44 %0,44 %  
Raději nakoupím v kamenném obchodě, ale na internetu je mnohdy lepší nabídka a doprava až na místo určení.10,44 %0,44 %  
všechno co potřebuji, mám.Kupuji jen potraviny.10,44 %0,44 %  
internetové nákupy používám pro určitý okruh zboží, pro služby ne10,44 %0,44 %  
když potřebuji rychle zaplatit, volím internet10,44 %0,44 %  
využívám obojí10,44 %0,44 %  

Graf

8. Jak byste vylepšil internetové obchody?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlepšit doručení (zrychlit/určit čas pro ... dodávku zboží)10655,21 %46,29 %  
Zjednodušit přihlašování5930,73 %25,76 %  
Zjednodušit placení4020,83 %17,47 %  
zjednodušili identifikaci a omezili získávání dat pro marketing10,52 %0,44 %  
Zlevnit doručení, u drobností je nákup silně neekonomický, globální sdílení služeb jako doručenka atp. existuje velice málo. Něco se dá sehnat jen na Internetu a poštovné je kámen úrazu celého nákupu10,52 %0,44 %  
možnost platit bez registrace by měla být naprosto samozřejmá a normální, nechci mít dvě stě uživatelských jmen a hesel10,52 %0,44 %  
PayPal10,52 %0,44 %  
3D zobrazení 10,52 %0,44 %  
lepší zabezpečení10,52 %0,44 %  
zakladem neni nabidka, ale reakce na poptavku10,52 %0,44 %  
cena za dopravu odpovídá velikosti/hmostnosti zboží (např. zaslání nálepek stojí stejně jako zaslání hrnců...)10,52 %0,44 %  
akceptace PK10,52 %0,44 %  
nevím10,52 %0,44 %  
záleží na konkrétním e-shopu10,52 %0,44 %  
platební brány10,52 %0,44 %  
vytvořit ucelenou databázi všch eshopů10,52 %0,44 %  
Jsem spokojený10,52 %0,44 %  
Možná více možností platby při vyzvednutí osobně na výdejním místě10,52 %0,44 %  
nemám připomínky10,52 %0,44 %  
zpřehlednit nabídku zboží10,52 %0,44 %  
nepožadovat přihlášení, umožnit platbu kartou, přesně deklarovat platbu poštovného již před pořízením zboží10,52 %0,44 %  
zlepšit prezentaci zboží, aby představa o něm vytvořená na základě prodejcem zveřejněných informací či obrázků více odpovídala skutečnosti. Zpřehlednit nabídku pořádně propracovanou možností filtrování hledaného zboží na základě určitých parametrů.10,52 %0,44 %  
Nemám návrh na vylepšení.10,52 %0,44 %  
Nemám zkušenosti s int.obchody.10,52 %0,44 %  
jsem spokojena zatim10,52 %0,44 %  
dal bych víc fotek10,52 %0,44 %  
vadí mi xy registrací, zboží, které je třeba vyzkoušet tak nekupuji. nejčastěji letenky, tam není co řešit10,52 %0,44 %  
ustanovil použití "skladem" pro zboží u dodavatele jako klamání zákazníka10,52 %0,44 %  
jedoduchost objednávky10,52 %0,44 %  
myslím že není třeba v současnosti nic zlepšovat10,52 %0,44 %  
Většina mnou vybraných obchodů je v tomto perfektní a nepotřebují nutně vylepšit10,52 %0,44 %  
zlevnit doručení10,52 %0,44 %  
na muj e-mail a me telefoni cislo ktere obchodu poskytnu, mi neustale chodi reklamy, je to obtezujici a nevhodne. to bych zakazala.10,52 %0,44 %  
Více zabezpečit platby10,52 %0,44 %  
Jak který e-shop. U většiny chybí přehlednost zboží a filtry10,52 %0,44 %  
nechám to na konkurenčním boji jednotlivých prodejců, už dnes když je požadováno přihlašování nebo je placení komplikované, jdu ke konkurenci, která to má vyřešeno příjemněji.10,52 %0,44 %  
u některých zpřehlednit stránky10,52 %0,44 %  
Povinnost uvádět pravdu zda je zboží skladem (opravdu u prodejce) - nebo se bude čekat na dodání z centrálního skladu nebo se bude čekat až to výrobce dodá. Nesnáším internetové překupníky bez vlastního skladu.10,52 %0,44 %  
Snížit marži10,52 %0,44 %  
nic mě teď nenapadá10,52 %0,44 %  
zlepšit komunikaci u menších e-shopů10,52 %0,44 %  
maximalni podpora co nejvetsiho poctu odbernych mist smluvnich partneru (ulozenka, zasilkovna...)10,52 %0,44 %  
nic10,52 %0,44 %  
zlepšit informace o dostupnosti zboží10,52 %0,44 %  
dal pryč poštovné10,52 %0,44 %  
nemám potřebu nic vylepšovat10,52 %0,44 %  
Moznost nakupovat bez prihlaseni.10,52 %0,44 %  

Graf

9. Jaký je Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-349040,18 %39,3 %  
18-246830,36 %29,69 %  
35-443314,73 %14,41 %  
45-643013,39 %13,1 %  
65 a více31,34 %1,31 %  

Graf

10. Jaké je Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11852,44 %51,53 %  
muž10747,56 %46,72 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupovali jste již na internetu?

2. Jaké zařízení používáte k nákupům na internetu?

3. Plánujete v blízké době si pořídit nový mobilní telefon, tablet, počítač či notebook?

4. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu bezprostředním nákupem zboží na tom eshopu?

5. Vnímáte nové formy reklamy?

6. Nad čím přemýšlíte, když vybíráte platební metodu?

7. Jak byste popsali svůj přístup k internetovým nákupům?

8. Jak byste vylepšil internetové obchody?

9. Jaký je Váš věk?

10. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupovali jste již na internetu?

2. Jaké zařízení používáte k nákupům na internetu?

3. Plánujete v blízké době si pořídit nový mobilní telefon, tablet, počítač či notebook?

4. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu bezprostředním nákupem zboží na tom eshopu?

5. Vnímáte nové formy reklamy?

6. Nad čím přemýšlíte, když vybíráte platební metodu?

7. Jak byste popsali svůj přístup k internetovým nákupům?

8. Jak byste vylepšil internetové obchody?

9. Jaký je Váš věk?

10. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čech, P.Nákupní/platební zvyklosti zákazníka při online nákupech (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakupni-platebni-zvyklosti-z.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.