Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní rozhodování studentů

Nákupní rozhodování studentů

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Blažková
Šetření:06. 03. 2012 - 10. 03. 2012
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ráda bych vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku na téma nákupního rozhodování. Prosím o vyplňování pouze studenty, ale děkuji za zájem všech :-)

Jedná se o několik otázek, jejichž výsledky využiji v praktické části své bakalářské práce a zajímají mne všechny informace o vašem nakupování :-))

 

DÍKY MOC!

 

Odpovědi respondentů

1. Jste studentem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano114100 %100 %  

Graf

2. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9785,09 %85,09 %  
muž1714,91 %14,91 %  

Graf

3. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 255043,86 %43,86 %  
19 - 214337,72 %37,72 %  
15 - 18119,65 %9,65 %  
25 a více108,77 %8,77 %  

Graf

4. Na jaké škole studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
9684,21 %84,21 %  
1412,28 %12,28 %  
SOŠ, SOU21,75 %1,75 %  
VOŠ21,75 %1,75 %  

Graf

5. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u rodičů, příbuzných5346,49 %46,49 %  
sám v bytě či se spolubydlícími4337,72 %37,72 %  
na koleji1815,79 %15,79 %  

Graf

6. Kde studujete/žijete/trávíte nejvíce času?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město s více než 100 000 obyvateli6758,77 %58,77 %  
město s méně než 100 000 obyvateli3026,32 %26,32 %  
vesnice1714,91 %14,91 %  

Graf

7. Jaké jsou vaše příjmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kapesné od rodičů4539,47 %39,47 %  
občasné brigády4236,84 %36,84 %  
práce na poloviční pracovní úvazek2219,3 %19,3 %  
práce na hlavní pracovní poměr54,39 %4,39 %  

Graf

8. Jak často nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 - 3 x týdně6052,63 %52,63 %  
1 x týdně3328,95 %28,95 %  
denně1513,16 %13,16 %  
1 x měsíčně65,26 %5,26 %  

Graf

9. Potraviny nakupujete většinou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen pro svou potřebu7767,54 %67,54 %  
pro celou rodinu2118,42 %18,42 %  
střídáte se se spolubydlícími1614,04 %14,04 %  

Graf

10. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
po cestě do/ze školy5144,74 %44,74 %  
v blízkosti místa bydliště5144,74 %44,74 %  
po cestě do/ze zaměstnání97,89 %7,89 %  
na okrajích měst ve velkých nákupních centrech32,63 %2,63 %  

Graf

11. Jakému typu prodejen dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarkety (Billa, Tesco)5850,88 %50,88 %  
hypermarkety (Hypermarket Albert, Interspar)3228,07 %28,07 %  
specializované prodejny (řeznictví, pekárna, ...)1210,53 %10,53 %  
smíšené prodejny1210,53 %10,53 %  

Graf

12. Zaškrtněte, co vás ovlivní při nákupu - podle jakých kritérií se rozhodujete. (seřaďte podle důležitosti - 1 = nejvíc)::

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
kvalita a vlastnosti produktu3.3778.165
cena2.866.77
země původu7.2199.382
značka6.2817.026
vlastní zkušenost, doporučení3.7636.479
nákupní podmínky - prostředí prodejny, otevírací doba, ...6.6325.198
vzhled potraviny, obal6.365.722
dostupnost prodejny a čas strávený nakupováním6.5796.735
propagace - reklama8.2376.286
zdravotní hledisko6.6147.904
konkrétní prodejce8.0796.459

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kde bydlíte?

  • odpověď u rodičů, příbuzných:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 4. Na jaké škole studujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste studentem?

2. Jakého jste pohlaví?

3. Kolik je vám let?

4. Na jaké škole studujete?

5. Kde bydlíte?

6. Kde studujete/žijete/trávíte nejvíce času?

7. Jaké jsou vaše příjmy?

8. Jak často nakupujete potraviny?

9. Potraviny nakupujete většinou:

10. Kde nejčastěji nakupujete?

11. Jakému typu prodejen dáváte přednost?

12. Zaškrtněte, co vás ovlivní při nákupu - podle jakých kritérií se rozhodujete. (seřaďte podle důležitosti - 1 = nejvíc)::

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste studentem?

2. Jakého jste pohlaví?

3. Kolik je vám let?

4. Na jaké škole studujete?

5. Kde bydlíte?

6. Kde studujete/žijete/trávíte nejvíce času?

7. Jaké jsou vaše příjmy?

8. Jak často nakupujete potraviny?

9. Potraviny nakupujete většinou:

10. Kde nejčastěji nakupujete?

11. Jakému typu prodejen dáváte přednost?

12. Zaškrtněte, co vás ovlivní při nákupu - podle jakých kritérií se rozhodujete. (seřaďte podle důležitosti - 1 = nejvíc)::

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Blažková, L.Nákupní rozhodování studentů (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupni-rozhodovani-studentu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.