Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní rozhodování v kategorii spotřební elektroniky
Nákupní rozhodování v kategorii spotřební elektroniky
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jiří Stara |
---|---|
Šetření: | 29. 03. 2010 - 11. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 224 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Jiří Stara a v současné době píši na VŠE bakalářskou práci na téma "Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky". Její součástí je i tento dotazník, který by měl zmapovat nákupní rozhodování českých spotřebitelů. Obsahuje 20 krátkých otázek a jeho vyplnění Vám zabere přibližně 5 minut.
Pokud Vy nebo někdo z Vašeho okolí pracuje v marketingu nebo pro výrobce či prodejce spotřební elektroniky, dotazník prosím nevyplňujte.
Odpovědi respondentů
1. Jakou značku spotřební elektroniky preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádnou | 89 | 39,73 % | 39,73 % |
Sony | 37 | 16,52 % | 16,52 % |
Panasonic | 32 | 14,29 % | 14,29 % |
Samsung | 29 | 12,95 % | 12,95 % |
Philips | 14 | 6,25 % | 6,25 % |
LG | 14 | 6,25 % | 6,25 % |
Jiný značkový výrobce (například Sharp, Toshiba) | 9 | 4,02 % | 4,02 % |
2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké specializované prodejny (například Datart, Electroworld) | 87 | 38,84 % | 38,84 % |
Internetové obchody (například Alza, Mironet, Mall) | 85 | 37,95 % | 37,95 % |
Menší místní specializované prodejny | 35 | 15,63 % | 15,63 % |
Značkové prodejny (například Samsung Centrum, Sony Centrum) | 12 | 5,36 % | 5,36 % |
Hypermarkety (například Tesco, Globus) | 5 | 2,23 % | 2,23 % |
3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internetové obchody | 61 | 27,23 % | 27,23 % |
Oficiální informace od výrobců (katalogy, internetová prezentace, infolinky) | 51 | 22,77 % | 22,77 % |
Členové rodiny, přátelé a známí | 38 | 16,96 % | 16,96 % |
Specializované časopisy a portály (například Stereo | 34 | 15,18 % | 15,18 % |
Personál prodejen | 18 | 8,04 % | 8,04 % |
Nabídkové letáky | 16 | 7,14 % | 7,14 % |
Noviny a časopisy | 6 | 2,68 % | 2,68 % |
4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 149 | 66,52 % | 66,52 % |
Žena | 48 | 21,43 % | 21,43 % |
Příbuzní, přátelé a známí | 15 | 6,7 % | 6,7 % |
Děti | 12 | 5,36 % | 5,36 % |
5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 3.045 | 1.498 |
Značka | 3.33 | 2.177 |
Vlastnosti výrobku (technické parametry, například rozlišení obrazovky) | 2.473 | 2.214 |
Design (vzhled, rozměry a hmotnost) | 3.272 | 1.662 |
Nabídka funkcí (například přehrávání hudby z USB flashky) | 2.879 | 1.972 |
6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, když uvidím zajímavý článek, rád si ho přečtu | 129 | 57,59 % | 57,59 % |
Ne | 84 | 37,5 % | 37,5 % |
Ano, sleduji je pravidelně | 11 | 4,91 % | 4,91 % |
7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám několik oblíbených značek, ze kterých vybírám | 163 | 72,77 % | 72,77 % |
Žádnou | 43 | 19,2 % | 19,2 % |
Mám svou oblíbenou značku, které jsem většinou věrný | 18 | 8,04 % | 8,04 % |
8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 106 | 47,32 % | 47,32 % |
dobrý | 69 | 30,8 % | 30,8 % |
výborný | 38 | 16,96 % | 16,96 % |
dostatečný | 8 | 3,57 % | 3,57 % |
nedostatečný | 3 | 1,34 % | 1,34 % |
9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 71 | 31,7 % | 31,7 % |
spíše nesouhlasím | 69 | 30,8 % | 30,8 % |
spíše souhlasím | 65 | 29,02 % | 29,02 % |
nesouhlasím | 11 | 4,91 % | 4,91 % |
souhlasím | 8 | 3,57 % | 3,57 % |
10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 95 | 42,41 % | 42,41 % |
chvalitebný | 59 | 26,34 % | 26,34 % |
dostatečný | 41 | 18,3 % | 18,3 % |
nedostatečný | 17 | 7,59 % | 7,59 % |
výborný | 12 | 5,36 % | 5,36 % |
11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 107 | 47,77 % | 47,77 % |
dobrý | 54 | 24,11 % | 24,11 % |
výborný | 42 | 18,75 % | 18,75 % |
dostatečný | 18 | 8,04 % | 8,04 % |
nedostatečný | 3 | 1,34 % | 1,34 % |
12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 76 | 33,93 % | 33,93 % |
dostatečný | 53 | 23,66 % | 23,66 % |
chvalitebný | 48 | 21,43 % | 21,43 % |
nedostatečný | 37 | 16,52 % | 16,52 % |
výborný | 10 | 4,46 % | 4,46 % |
13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 119 | 53,13 % | 53,13 % |
chvalitebný | 54 | 24,11 % | 24,11 % |
dostatečný | 35 | 15,63 % | 15,63 % |
nedostatečný | 11 | 4,91 % | 4,91 % |
výborný | 5 | 2,23 % | 2,23 % |
14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 105 | 46,88 % | 46,88 % |
dobrý | 74 | 33,04 % | 33,04 % |
dostatečný | 25 | 11,16 % | 11,16 % |
výborný | 18 | 8,04 % | 8,04 % |
nedostatečný | 2 | 0,89 % | 0,89 % |
15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 117 | 52,23 % | 52,23 % |
dobrý | 55 | 24,55 % | 24,55 % |
výborný | 35 | 15,63 % | 15,63 % |
dostatečný | 11 | 4,91 % | 4,91 % |
nedostatečný | 6 | 2,68 % | 2,68 % |
16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 106 | 47,32 % | 47,32 % |
Ne, ale uvažuji o tom | 49 | 21,88 % | 21,88 % |
Zcela výjimečně | 46 | 20,54 % | 20,54 % |
Běžně, díky výhodnějším cenám | 19 | 8,48 % | 8,48 % |
Běžně, díky nabídce zboží nedostupného v ČR | 4 | 1,79 % | 1,79 % |
17. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 125 | 55,8 % | 55,8 % |
Muž | 99 | 44,2 % | 44,2 % |
18. Patřím do věkové kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 35 let | 124 | 55,36 % | 55,36 % |
36 - 55 let | 51 | 22,77 % | 22,77 % |
do 18 let | 36 | 16,07 % | 16,07 % |
56 - 65 let | 7 | 3,13 % | 3,13 % |
66 a více let | 6 | 2,68 % | 2,68 % |
19. Jsem především
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 133 | 59,38 % | 59,38 % |
zaměstnanec - vysokoškolák | 44 | 19,64 % | 19,64 % |
zaměstnanec - středoškolák | 30 | 13,39 % | 13,39 % |
důchodce | 7 | 3,13 % | 3,13 % |
podnikatel - vysokoškolák | 5 | 2,23 % | 2,23 % |
podnikatel - středoškolák | 3 | 1,34 % | 1,34 % |
nezaměstnaný | 2 | 0,89 % | 0,89 % |
20. Bydlím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v krajském městě a okolí | 110 | 49,11 % | 49,11 % |
v Praze a okolí | 48 | 21,43 % | 21,43 % |
v menším městě a okolí | 42 | 18,75 % | 18,75 % |
na venkově | 24 | 10,71 % | 10,71 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (52,3 %)
- google.cz (16,6 %)
- facebook.com (14,3 %)
- spoluzaci.cz (9,3 %)
- vyplnto.cz (4,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.