Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Jiří Stara a v současné době píši na VŠE bakalářskou práci na téma "Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky". Její součástí je i tento dotazník, který by měl zmapovat nákupní rozhodování českých spotřebitelů. Obsahuje 20 krátkých otázek a jeho vyplnění Vám zabere přibližně 5 minut.
Pokud Vy nebo někdo z Vašeho okolí pracuje v marketingu nebo pro výrobce či prodejce spotřební elektroniky, dotazník prosím nevyplňujte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádnou
89
39,73 %
39,73 %
Sony
37
16,52 %
16,52 %
Panasonic
32
14,29 %
14,29 %
Samsung
29
12,95 %
12,95 %
Philips
14
6,25 %
6,25 %
LG
14
6,25 %
6,25 %
Jiný značkový výrobce (například Sharp, Toshiba)
9
4,02 %
4,02 %
2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velké specializované prodejny (například Datart, Electroworld)
87
38,84 %
38,84 %
Internetové obchody (například Alza, Mironet, Mall)
85
37,95 %
37,95 %
Menší místní specializované prodejny
35
15,63 %
15,63 %
Značkové prodejny (například Samsung Centrum, Sony Centrum)
12
5,36 %
5,36 %
Hypermarkety (například Tesco, Globus)
5
2,23 %
2,23 %
3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internetové obchody
61
27,23 %
27,23 %
Oficiální informace od výrobců (katalogy, internetová prezentace, infolinky)
51
22,77 %
22,77 %
Členové rodiny, přátelé a známí
38
16,96 %
16,96 %
Specializované časopisy a portály (například Stereo
34
15,18 %
15,18 %
Personál prodejen
18
8,04 %
8,04 %
Nabídkové letáky
16
7,14 %
7,14 %
Noviny a časopisy
6
2,68 %
2,68 %
4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Muž
149
66,52 %
66,52 %
Žena
48
21,43 %
21,43 %
Příbuzní, přátelé a známí
15
6,7 %
6,7 %
Děti
12
5,36 %
5,36 %
5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Cena
3.045
1.498
Značka
3.33
2.177
Vlastnosti výrobku (technické parametry, například rozlišení obrazovky)
2.473
2.214
Design (vzhled, rozměry a hmotnost)
3.272
1.662
Nabídka funkcí (například přehrávání hudby z USB flashky)
2.879
1.972
6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, když uvidím zajímavý článek, rád si ho přečtu
129
57,59 %
57,59 %
Ne
84
37,5 %
37,5 %
Ano, sleduji je pravidelně
11
4,91 %
4,91 %
7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mám několik oblíbených značek, ze kterých vybírám
163
72,77 %
72,77 %
Žádnou
43
19,2 %
19,2 %
Mám svou oblíbenou značku, které jsem většinou věrný
18
8,04 %
8,04 %
8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
106
47,32 %
47,32 %
dobrý
69
30,8 %
30,8 %
výborný
38
16,96 %
16,96 %
dostatečný
8
3,57 %
3,57 %
nedostatečný
3
1,34 %
1,34 %
9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
71
31,7 %
31,7 %
spíše nesouhlasím
69
30,8 %
30,8 %
spíše souhlasím
65
29,02 %
29,02 %
nesouhlasím
11
4,91 %
4,91 %
souhlasím
8
3,57 %
3,57 %
10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
95
42,41 %
42,41 %
chvalitebný
59
26,34 %
26,34 %
dostatečný
41
18,3 %
18,3 %
nedostatečný
17
7,59 %
7,59 %
výborný
12
5,36 %
5,36 %
11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
107
47,77 %
47,77 %
dobrý
54
24,11 %
24,11 %
výborný
42
18,75 %
18,75 %
dostatečný
18
8,04 %
8,04 %
nedostatečný
3
1,34 %
1,34 %
12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
76
33,93 %
33,93 %
dostatečný
53
23,66 %
23,66 %
chvalitebný
48
21,43 %
21,43 %
nedostatečný
37
16,52 %
16,52 %
výborný
10
4,46 %
4,46 %
13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
119
53,13 %
53,13 %
chvalitebný
54
24,11 %
24,11 %
dostatečný
35
15,63 %
15,63 %
nedostatečný
11
4,91 %
4,91 %
výborný
5
2,23 %
2,23 %
14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
105
46,88 %
46,88 %
dobrý
74
33,04 %
33,04 %
dostatečný
25
11,16 %
11,16 %
výborný
18
8,04 %
8,04 %
nedostatečný
2
0,89 %
0,89 %
15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
117
52,23 %
52,23 %
dobrý
55
24,55 %
24,55 %
výborný
35
15,63 %
15,63 %
dostatečný
11
4,91 %
4,91 %
nedostatečný
6
2,68 %
2,68 %
16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
106
47,32 %
47,32 %
Ne, ale uvažuji o tom
49
21,88 %
21,88 %
Zcela výjimečně
46
20,54 %
20,54 %
Běžně, díky výhodnějším cenám
19
8,48 %
8,48 %
Běžně, díky nabídce zboží nedostupného v ČR
4
1,79 %
1,79 %
17. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
125
55,8 %
55,8 %
Muž
99
44,2 %
44,2 %
18. Patřím do věkové kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 35 let
124
55,36 %
55,36 %
36 - 55 let
51
22,77 %
22,77 %
do 18 let
36
16,07 %
16,07 %
56 - 65 let
7
3,13 %
3,13 %
66 a více let
6
2,68 %
2,68 %
19. Jsem především
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
133
59,38 %
59,38 %
zaměstnanec - vysokoškolák
44
19,64 %
19,64 %
zaměstnanec - středoškolák
30
13,39 %
13,39 %
důchodce
7
3,13 %
3,13 %
podnikatel - vysokoškolák
5
2,23 %
2,23 %
podnikatel - středoškolák
3
1,34 %
1,34 %
nezaměstnaný
2
0,89 %
0,89 %
20. Bydlím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v krajském městě a okolí
110
49,11 %
49,11 %
v Praze a okolí
48
21,43 %
21,43 %
v menším městě a okolí
42
18,75 %
18,75 %
na venkově
24
10,71 %
10,71 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatečný na otázku 13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?
18. Patřím do věkové kategorie
odpověď 19 - 35 let:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?
19. Jsem především
odpověď student:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 18 let na otázku 18. Patřím do věkové kategorie
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?
3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?
4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?
5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější
6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?
7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?
8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?
9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?
10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?
11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?
12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?
13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?
14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?
16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?
17. Jsem
18. Patřím do věkové kategorie
19. Jsem především
20. Bydlím
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.