Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní rozhodování v kategorii spotřební elektroniky

Nákupní rozhodování v kategorii spotřební elektroniky

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Stara
Šetření:29. 03. 2010 - 11. 04. 2010
Počet respondentů:224
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Jiří Stara a v současné době píši na VŠE bakalářskou práci na téma "Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky". Její součástí je i tento dotazník, který by měl zmapovat nákupní rozhodování českých spotřebitelů. Obsahuje 20 krátkých otázek a jeho vyplnění Vám zabere přibližně 5 minut.

Pokud Vy nebo někdo z Vašeho okolí pracuje v marketingu nebo pro výrobce či prodejce spotřební elektroniky, dotazník prosím nevyplňujte.

Odpovědi respondentů

1. Jakou značku spotřební elektroniky preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádnou8939,73 %39,73 %  
Sony3716,52 %16,52 %  
Panasonic3214,29 %14,29 %  
Samsung2912,95 %12,95 %  
Philips146,25 %6,25 %  
LG146,25 %6,25 %  
Jiný značkový výrobce (například Sharp, Toshiba)94,02 %4,02 %  

Graf

2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velké specializované prodejny (například Datart, Electroworld)8738,84 %38,84 %  
Internetové obchody (například Alza, Mironet, Mall)8537,95 %37,95 %  
Menší místní specializované prodejny3515,63 %15,63 %  
Značkové prodejny (například Samsung Centrum, Sony Centrum)125,36 %5,36 %  
Hypermarkety (například Tesco, Globus)52,23 %2,23 %  

Graf

3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové obchody6127,23 %27,23 %  
Oficiální informace od výrobců (katalogy, internetová prezentace, infolinky)5122,77 %22,77 %  
Členové rodiny, přátelé a známí3816,96 %16,96 %  
Specializované časopisy a portály (například Stereo3415,18 %15,18 %  
Personál prodejen188,04 %8,04 %  
Nabídkové letáky167,14 %7,14 %  
Noviny a časopisy62,68 %2,68 %  

Graf

4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž14966,52 %66,52 %  
Žena4821,43 %21,43 %  
Příbuzní, přátelé a známí156,7 %6,7 %  
Děti125,36 %5,36 %  

Graf

5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena3.0451.498
Značka3.332.177
Vlastnosti výrobku (technické parametry, například rozlišení obrazovky)2.4732.214
Design (vzhled, rozměry a hmotnost)3.2721.662
Nabídka funkcí (například přehrávání hudby z USB flashky)2.8791.972

Graf

6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, když uvidím zajímavý článek, rád si ho přečtu12957,59 %57,59 %  
Ne8437,5 %37,5 %  
Ano, sleduji je pravidelně114,91 %4,91 %  

Graf

7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám několik oblíbených značek, ze kterých vybírám16372,77 %72,77 %  
Žádnou4319,2 %19,2 %  
Mám svou oblíbenou značku, které jsem většinou věrný188,04 %8,04 %  

Graf

8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný10647,32 %47,32 %  
dobrý6930,8 %30,8 %  
výborný3816,96 %16,96 %  
dostatečný83,57 %3,57 %  
nedostatečný31,34 %1,34 %  

Graf

9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7131,7 %31,7 %  
spíše nesouhlasím6930,8 %30,8 %  
spíše souhlasím6529,02 %29,02 %  
nesouhlasím114,91 %4,91 %  
souhlasím83,57 %3,57 %  

Graf

10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý9542,41 %42,41 %  
chvalitebný5926,34 %26,34 %  
dostatečný4118,3 %18,3 %  
nedostatečný177,59 %7,59 %  
výborný125,36 %5,36 %  

Graf

11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný10747,77 %47,77 %  
dobrý5424,11 %24,11 %  
výborný4218,75 %18,75 %  
dostatečný188,04 %8,04 %  
nedostatečný31,34 %1,34 %  

Graf

12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý7633,93 %33,93 %  
dostatečný5323,66 %23,66 %  
chvalitebný4821,43 %21,43 %  
nedostatečný3716,52 %16,52 %  
výborný104,46 %4,46 %  

Graf

13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý11953,13 %53,13 %  
chvalitebný5424,11 %24,11 %  
dostatečný3515,63 %15,63 %  
nedostatečný114,91 %4,91 %  
výborný52,23 %2,23 %  

Graf

14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný10546,88 %46,88 %  
dobrý7433,04 %33,04 %  
dostatečný2511,16 %11,16 %  
výborný188,04 %8,04 %  
nedostatečný20,89 %0,89 %  

Graf

15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný11752,23 %52,23 %  
dobrý5524,55 %24,55 %  
výborný3515,63 %15,63 %  
dostatečný114,91 %4,91 %  
nedostatečný62,68 %2,68 %  

Graf

16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10647,32 %47,32 %  
Ne, ale uvažuji o tom4921,88 %21,88 %  
Zcela výjimečně4620,54 %20,54 %  
Běžně, díky výhodnějším cenám198,48 %8,48 %  
Běžně, díky nabídce zboží nedostupného v ČR41,79 %1,79 %  

Graf

17. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12555,8 %55,8 %  
Muž9944,2 %44,2 %  

Graf

18. Patřím do věkové kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 35 let12455,36 %55,36 %  
36 - 55 let5122,77 %22,77 %  
do 18 let3616,07 %16,07 %  
56 - 65 let73,13 %3,13 %  
66 a více let62,68 %2,68 %  

Graf

19. Jsem především

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student13359,38 %59,38 %  
zaměstnanec - vysokoškolák4419,64 %19,64 %  
zaměstnanec - středoškolák3013,39 %13,39 %  
důchodce73,13 %3,13 %  
podnikatel - vysokoškolák52,23 %2,23 %  
podnikatel - středoškolák31,34 %1,34 %  
nezaměstnaný20,89 %0,89 %  

Graf

20. Bydlím

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v krajském městě a okolí11049,11 %49,11 %  
v Praze a okolí4821,43 %21,43 %  
v menším městě a okolí4218,75 %18,75 %  
na venkově2410,71 %10,71 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

17. Jsem

  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatečný na otázku 13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?

18. Patřím do věkové kategorie

  • odpověď 19 - 35 let:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?

19. Jsem především

  • odpověď student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 18 let na otázku 18. Patřím do věkové kategorie

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou značku spotřební elektroniky preferujete?

2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?

3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?

4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?

5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější

6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?

7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?

8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?

9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?

10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?

11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?

12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?

13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?

14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?

17. Jsem

18. Patřím do věkové kategorie

19. Jsem především

20. Bydlím

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou značku spotřební elektroniky preferujete?

2. Kde nejčastěji nakupujete spotřební elektroniku?

3. Jaký je hlavní zdroj informací o elektronice, kterou plánujete zakoupit?

4. Kdo má hlavní slovo při rozhodování o nákupu elektroniky ve Vaší domácnosti?

5. Seřaďte prosím uvedená kritéria od nejméně důležitého po nejdůležitější

6. Sledujete novinky a trendy v oblasti spotřební elektroniky?

7. Jakou roli hraje značka při výběru elektroniky?

8. Jak hodnotíte NABÍZENÝ SORTIMENT na českém trhu spotřební elektroniky?

9. Myslíte si, že jsou CENY elektroniky na českém trhu přiměřené?

10. Jak hodnotíte SLUŽBY PERSONÁLU českých prodejen elektroniky?

11. Jak hodnotíte DOSTUPNOST INFORMACÍ o elektronice nabízené na českém trhu?

12. Jak hodnotíte MOŽNOST VYZKOUŠENÍ elektroniky nabízené na českém trhu?

13. Jak hodnotíte SERVIS elektroniky zakoupené na českém trhu?

14. Jak hodnotíte ÚROVEŇ KAMENNÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

15. Jak hodnotíte ÚROVEŇ INTERNETOVÝCH PRODEJEN elektroniky na českém trhu?

16. Nakupujete elektroniku v zahraničí (včetně zahraničních e-shopů a aukcí)?

17. Jsem

18. Patřím do věkové kategorie

19. Jsem především

20. Bydlím

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stara, J.Nákupní rozhodování v kategorii spotřební elektroniky (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-rozhodovani-v-kategorii-spotrebni-elektroniky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.