Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní zvyklosti dnešní doby

Nákupní zvyklosti dnešní doby

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Slavíková
Šetření:03. 12. 2010 - 24. 12. 2010
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

cílem toho dotazníku je zjistit nejčastější chování zákazníků v běžném kamenném obchodě se smíšeným zbožím.


Vaše odpovědi pomohou k sestavení seminární práce.

Odpovědi respondentů

1. Dáváte přednost velkým řetězcům nebo menším obchodům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jak kdy5252,53 %52,53 %  
Velké obchody3737,37 %37,37 %  
Malé obchody1010,1 %10,1 %  

Graf

2. Je pro Vás důležitější kvantita nebo kvalita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita8787,88 %87,88 %  
Kvantita1212,12 %12,12 %  

Graf

3. Drogistické zboží nakupujete v supermarketech nebo raději zajdete přímo do drogerie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogerie6969,7 %69,7 %  
Supermarket3030,3 %30,3 %  

Graf

4. Máte předem připravený nákupní seznam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas6868,69 %68,69 %  
Ne, nikdy1818,18 %18,18 %  
Ano, vždy1313,13 %13,13 %  

Graf

5. Ovlivňuje Vás reklama při nákupu v potravinách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5252,53 %52,53 %  
ano2525,25 %25,25 %  
nevím2222,22 %22,22 %  

Graf

6. Jak často děláte "velké" nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně, podle potřeby6161,62 %61,62 %  
1x týdně 3030,3 %30,3 %  
1x měsíčně88,08 %8,08 %  

Graf

7. Souhlasíte s omezeným počtem zakoupeného zboží na 1 osobu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4343,43 %43,43 %  
ano3838,38 %38,38 %  
nevím1818,18 %18,18 %  

Graf

8. Využíváte rad prodavačů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5858,59 %58,59 %  
ano4141,41 %41,41 %  

Graf

9. Jak vnímáte prodavače (muže) v běžném supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to příjemné zpestření7373,74 %73,74 %  
Nevím1717,17 %17,17 %  
Není to práce pro muže99,09 %9,09 %  

Graf

10. Platíte i malé nákupy potravin (do 10 ks zboží) platební kartou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5858,59 %58,59 %  
ano4141,41 %41,41 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7676,77 %76,77 %  
Muž2323,23 %23,23 %  

Graf

12. Žijete ve městě nebo na vesnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město7979,8 %79,8 %  
Vesnice2020,2 %20,2 %  

Graf

13. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 655252,53 %52,53 %  
20 - 502525,25 %25,25 %  
15 - 181212,12 %12,12 %  
15 - 201010,1 %10,1 %  

Graf

14. Jaký je Váš rodinný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svobodný / Svobodná8989,9 %89,9 %  
Ženatý / Vdaná88,08 %8,08 %  
Vdovec / Vdova11,01 %1,01 %  
Rozvedený / Rozvedená11,01 %1,01 %  

Graf

15. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou3333,33 %33,33 %  
Vysokoškolské2626,26 %26,26 %  
Základní2020,2 %20,2 %  
Střední odborné s maturitou1919,19 %19,19 %  
Střední odborné s výučním listem11,01 %1,01 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Dáváte přednost velkým řetězcům nebo menším obchodům?

2. Je pro Vás důležitější kvantita nebo kvalita?

3. Drogistické zboží nakupujete v supermarketech nebo raději zajdete přímo do drogerie?

4. Máte předem připravený nákupní seznam?

5. Ovlivňuje Vás reklama při nákupu v potravinách?

6. Jak často děláte "velké" nákupy?

7. Souhlasíte s omezeným počtem zakoupeného zboží na 1 osobu?

8. Využíváte rad prodavačů?

9. Jak vnímáte prodavače (muže) v běžném supermarketu?

10. Platíte i malé nákupy potravin (do 10 ks zboží) platební kartou?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Žijete ve městě nebo na vesnici?

13. Kolik je Vám let?

14. Jaký je Váš rodinný stav?

15. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Dáváte přednost velkým řetězcům nebo menším obchodům?

2. Je pro Vás důležitější kvantita nebo kvalita?

3. Drogistické zboží nakupujete v supermarketech nebo raději zajdete přímo do drogerie?

4. Máte předem připravený nákupní seznam?

5. Ovlivňuje Vás reklama při nákupu v potravinách?

6. Jak často děláte "velké" nákupy?

7. Souhlasíte s omezeným počtem zakoupeného zboží na 1 osobu?

8. Využíváte rad prodavačů?

9. Jak vnímáte prodavače (muže) v běžném supermarketu?

10. Platíte i malé nákupy potravin (do 10 ks zboží) platební kartou?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Žijete ve městě nebo na vesnici?

13. Kolik je Vám let?

14. Jaký je Váš rodinný stav?

15. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Slavíková, M.Nákupní zvyklosti dnešní doby (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-zvyklosti-dn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.