Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní zvyklosti na trhu s automobily a stanovisko ke značce Hyundai
Nákupní zvyklosti na trhu s automobily a stanovisko ke značce Hyundai
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alena Housková |
---|---|
Šetření: | 17. 12. 2010 - 24. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 43 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Jsem studentkou České Zemědělské Univerzity a v rámci vypracování své diplomové práce si Vás dovoluji požádat o vyplnění následujícího anonymního dotazníku, který se týká průzkumu trhu s automobily. Část dotazníku bude také zaměřena otázkami ohledně zájmu a názorů na automobily značky Hyundai. Prosím o vyplnění dotazníku pouze respondenty, jež jsou aktivními řidiči.
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 19 | 44,19 % | 44,19 % |
Sam/a nevlastním, ale mám automobil k dispozici | 16 | 37,21 % | 37,21 % |
Ne | 8 | 18,6 % | 18,6 % |
2. Automobil využívám nejčastěji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do práce/školy | 16 | 37,21 % | 37,21 % |
Využívám jen v nutných případech | 9 | 20,93 % | 20,93 % |
Na výlety/dovolené | 8 | 18,6 % | 18,6 % |
Na nákupy | 7 | 16,28 % | 16,28 % |
automobil nevlastním | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
Na vše výše uvedené a občasnou projížďku jen tak | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
dojíždění z domova na kolej cca 200 km 2x za měsíc | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
3. Po jaké době si v běžném případě (bez nehody) pořizujete nový automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám svůj vůz | 19 | 44,19 % | 44,19 % |
po 5 - 10 letech | 8 | 18,6 % | 18,6 % |
Svůj první vůz jsem si pořídil/a nedávno | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
po 10 letech | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
do 5 let | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
4. Kolk jste ochotný/á zaplatit za "nový" automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
150 001,- - 300 000,- | 17 | 39,53 % | 39,53 % |
do 150 000,- | 16 | 37,21 % | 37,21 % |
300 001,- - 500 000,- | 8 | 18,6 % | 18,6 % |
500 001,- a více | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
5. Jaký typ vozu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodinný a prostorný | 20 | 46,51 % | 46,51 % |
Malý vůz vhodný do dopravy velkoměsta | 12 | 27,91 % | 27,91 % |
Všestranný s možností jízdy na silnici i v horších terénech (SUV) | 5 | 11,63 % | 11,63 % |
Sportovní s velkým výkonem motoru | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
bezpečný, prostorný | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
typ hatchback | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
6. Podle čeho si nový vůz vybíráte
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena vozu, dostupnost a cena náhradních dílů | 20 | 46,51 % | 46,51 % |
Vzhled, značka, velikost a výbava | 10 | 23,26 % | 23,26 % |
Výkonnost motoru, spotřeba a typ paliva | 9 | 20,93 % | 20,93 % |
Vysoká kvalita a spolehlivost | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
7. Je pro Vás při nákupu nového automobilu důležitá barva karoserie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 28 | 65,12 % | 65,12 % |
Ne | 15 | 34,88 % | 34,88 % |
8. Pokud ano, jakou barvu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
černá | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
nepreferuji | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
červená | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
bílá | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
Stříbrná | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
modrou | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
neutrální šedá | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
šedá metalíza | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
modrá | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
jasnou | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 16 | 37,21 % | 37,21 % |
9. Nákup jakého vozu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ojetého | 26 | 60,47 % | 60,47 % |
nového | 17 | 39,53 % | 39,53 % |
10. Jaká je Vaše oblíbená značka aut? Vyberte maximálně 3 značky
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Škoda | 24 | 55,81 % | 55,81 % |
Ford | 12 | 27,91 % | 27,91 % |
Volkswagen | 10 | 23,26 % | 23,26 % |
Volvo | 10 | 23,26 % | 23,26 % |
Jiné | 9 | 20,93 % | 20,93 % |
Toyota | 7 | 16,28 % | 16,28 % |
Peugeot | 7 | 16,28 % | 16,28 % |
Mazda | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
Mercedes | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
Hyundai | 5 | 11,63 % | 11,63 % |
Opel | 5 | 11,63 % | 11,63 % |
Citroën | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
Renault | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
11. Máte Vy nebo někdo z Vašich příbuzných zkušenosti s automobilem značky Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 22 | 51,16 % | 51,16 % |
Ne | 21 | 48,84 % | 48,84 % |
12. Pokud ano, byla s tímto vozem danná osoba spokojená?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 26 | 60,47 % | 60,47 % |
Ne | 17 | 39,53 % | 39,53 % |
13. Který vůz značky Hyundai ze současné nabídky Vás nejvíce oslovuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádný | 22 | 51,16 % | 51,16 % |
i30 | 9 | 20,93 % | 20,93 % |
Santa-Fe | 7 | 16,28 % | 16,28 % |
ix35 | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
i20 | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
Jiné | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
14. Co je dle Vás na značce a vozech Hyundai pro zákazníka zajímavé?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Cena automobilů | 2.349 | 2.785 |
Kvalita a spolehlivost | 2.767 | 1.899 |
Velikost nabídky vozů a jejich výbava | 3.512 | 1.227 |
Reklama a propagace značky | 4.791 | 2.165 |
Dostupnost a cena náhradních dílů | 3.674 | 2.824 |
Design a vzhled | 3.907 | 2.875 |
15. Pamatujete si nějakou formu propagace na značku Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televizní reklama na model ix35 | 23 | 53,49 % | 53,49 % |
Bilboardy u silničních komunikací | 14 | 32,56 % | 32,56 % |
Reklama v časopisech a v jiném tisku | 14 | 32,56 % | 32,56 % |
Reklama v rádiu | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
nepamatuji | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
Webové stránky společnosti či autorizovaných prodejců | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
ne | 2 | 4,65 % | 4,65 % |
reklamy ignoruji | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
Prezentace v autosalonech a na veletrzích | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
nevzpomínám si | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
na "vlastenecký" hyundai | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
16. Je možné, že si jako příští automobil pořídíte vůz značky Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 23 | 53,49 % | 53,49 % |
Ano | 20 | 46,51 % | 46,51 % |
17. Jaká je Vaše charakteristika nabídky a vozů značky Hyundai? Je něco, co se Vám na značce Hyundai a jejich vozech líbí/nelíbí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-----
,cuhj,
...
aa
automobilka jako každá jiná
Bohuzel nabidku neznam
Cena odpovídá kvalitě. Auta jsou to extrémně spolehlivá.
design
dobrá
Je kvalitní,vyráběné v ČR,cena dostupná,líbí se mi.
Je moderní, kvalitní a komfortní vůz.
každopádně se mi líbí jejich vzhled, protože v poslední době se jim modely automobilů opravdu povedly. Zejména Hyundai Santa-Fe je obzvláště povedená.
konkurence schopné vozy,dle faktických údajů jedna z nejspolehlivějších značek, ideální k tlačení ceny dolů u konkurenčních vozů, výbava vozů
Korejský auto - taky auto, ale lepší je už radši osel
levné paštiky :-))
líbí se mi cena a design
Libí se mi design.
Líbí se mi modernost a designová propracovanost modelů vozů.
líbí se mi vzhled automobilu
Líbí se mi, že mají pobočku v ČR a prodloužená záruka
Líbí se mi,že kvalita jde nahoru,ale stále to není ještě tak dobré abych si ho koupil.
Líbí se mne dostupná cena, záruka a kvalita. Zároveň něco mezi Škodou Fábia a Octavia.
líbí: design
líbí: velký výběr vozů, do malých modelů až po velké SUV, cena
Nabídka značky Hyundai pokrývá téměř všechny segmenty automobilového trhu. Jedná se o celkem dobře vybavené vozy za dobrou cenu. Velice pozitivně mě překvapily jízdní vlastnosti modelů I30 a Santa-Fe, ostatní odpovídají průměru, což neberu jako negativum, spíše naopak. Za posledních pět let udělala značka obrovský skok a jejich auta začínají v mnohém předhánět tradiční evropské značky. Na každém novém modelu jsou tyto skoky patrné a v mém soukromém žebříčku značek prodávaných v Evropě zaujímá Hyundai místo řekněme v přední třetině. Nicméně bych si automobil této značky nekoupil. Hyundai je pro mě (zatím) zosobněnním průměru, obyčejnosti a určitého "ustrašenectví". Mám rád automobily, které v sobě mají jakousi drzost, agresivitu a hulvátství. Ale zároveň to vše musí podpořit odpovídajícími jízdními vlastnostmi, vytříbeným designem a technologickou vyspělostí. A když se k těmto vlastnostem připojí zvuk řadového šestiválce, zadní náhon a možnost ZCELA a JEDNODUŠE vypnout veškeré elektronické asistenční systémy. Těmto kritériím zcela vyhovují vozy značky BMW, s jejichž užíváním mám letité zkušenosti a jsem ochoten akceptovat vyšší spotřebu, menší praktičnost i průměrnou spolehlivost. Buhužel zatím takový vůz v nabídce značky Hyundai není, ale třeba s příchodem modelu Genesis na náš trh se to změní. Každopádně rád se nechávám překvapit.
ne
ne
Nejsem fandou této značky
nelíbí se mi image firmy
nelíbí se mi nic
Nemám přehled o nábídkách vozů Hyundai
nevím
nevím
nevybavuji si
Nic speciálního
Nic.
Nikdy bych nekoupil
nízká kvalita
O tuto značku se nezajímám
Spokojenost s modelem Getz.
Velké prostorné vozy vhodné pro rodinu, cenově dostupné, se zajíma vým designem
Zatím neuvažuji o koupi tohoto vozu, takže nabídku vozů nemohu popsat
18. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 26 | 60,47 % | 60,47 % |
Muž | 17 | 39,53 % | 39,53 % |
19. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 30 let | 38 | 88,37 % | 88,37 % |
31 - 45 let | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
45 - 65 let | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
65 a více let | 1 | 2,33 % | 2,33 % |
20. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10 000,- | 19 | 44,19 % | 44,19 % |
10 001,- - 20 000,- | 14 | 32,56 % | 32,56 % |
20 0001,- - 30 000,- | 6 | 13,95 % | 13,95 % |
nad 30 000,- | 4 | 9,3 % | 9,3 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.