Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní zvyklosti na trhu s automobily a stanovisko ke značce Hyundai

Nákupní zvyklosti na trhu s automobily a stanovisko ke značce Hyundai

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Housková
Šetření:17. 12. 2010 - 24. 12. 2010
Počet respondentů:43
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jsem studentkou České Zemědělské Univerzity a v rámci vypracování své diplomové práce si Vás dovoluji požádat o vyplnění následujícího anonymního dotazníku, který se týká průzkumu trhu s automobily. Část dotazníku bude také zaměřena otázkami ohledně zájmu a názorů na automobily značky Hyundai. Prosím o vyplnění dotazníku pouze respondenty, jež jsou aktivními řidiči.

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1944,19 %44,19 %  
Sam/a nevlastním, ale mám automobil k dispozici1637,21 %37,21 %  
Ne818,6 %18,6 %  

Graf

2. Automobil využívám nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do práce/školy1637,21 %37,21 %  
Využívám jen v nutných případech920,93 %20,93 %  
Na výlety/dovolené818,6 %18,6 %  
Na nákupy716,28 %16,28 %  
automobil nevlastním12,33 %2,33 %  
Na vše výše uvedené a občasnou projížďku jen tak12,33 %2,33 %  
dojíždění z domova na kolej cca 200 km 2x za měsíc12,33 %2,33 %  

Graf

3. Po jaké době si v běžném případě (bez nehody) pořizujete nový automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám svůj vůz1944,19 %44,19 %  
po 5 - 10 letech818,6 %18,6 %  
Svůj první vůz jsem si pořídil/a nedávno613,95 %13,95 %  
po 10 letech613,95 %13,95 %  
do 5 let49,3 %9,3 %  

Graf

4. Kolk jste ochotný/á zaplatit za "nový" automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
150 001,- - 300 000,-1739,53 %39,53 %  
do 150 000,-1637,21 %37,21 %  
300 001,- - 500 000,-818,6 %18,6 %  
500 001,- a více24,65 %4,65 %  

Graf

5. Jaký typ vozu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodinný a prostorný2046,51 %46,51 %  
Malý vůz vhodný do dopravy velkoměsta1227,91 %27,91 %  
Všestranný s možností jízdy na silnici i v horších terénech (SUV)511,63 %11,63 %  
Sportovní s velkým výkonem motoru49,3 %9,3 %  
bezpečný, prostorný12,33 %2,33 %  
typ hatchback12,33 %2,33 %  

Graf

6. Podle čeho si nový vůz vybíráte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena vozu, dostupnost a cena náhradních dílů2046,51 %46,51 %  
Vzhled, značka, velikost a výbava1023,26 %23,26 %  
Výkonnost motoru, spotřeba a typ paliva920,93 %20,93 %  
Vysoká kvalita a spolehlivost49,3 %9,3 %  

Graf

7. Je pro Vás při nákupu nového automobilu důležitá barva karoserie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2865,12 %65,12 %  
Ne1534,88 %34,88 %  

Graf

8. Pokud ano, jakou barvu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
černá613,95 %13,95 %  
nepreferuji613,95 %13,95 %  
červená49,3 %9,3 %  
bílá36,98 %6,98 %  
Stříbrná24,65 %4,65 %  
modrou24,65 %4,65 %  
neutrální šedá12,33 %2,33 %  
šedá metalíza12,33 %2,33 %  
modrá12,33 %2,33 %  
jasnou12,33 %2,33 %  
ostatní odpovědi stříbrná metalíza
stříbrná,modrá
Buď světlejší pastelové, nebo tmavší metalické
růžovou
pěknou
černou, šedou
nepreferuji barvu
zluta
je mi to jedno
modra metaliza
červená, tmavě modrá
stříbrnou
žádnou
výraznou
záleží na značce a tvaru vozidla
zalezi na typu auta
1637,21 %37,21 % 

Graf

9. Nákup jakého vozu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ojetého 2660,47 %60,47 %  
nového 1739,53 %39,53 %  

Graf

10. Jaká je Vaše oblíbená značka aut? Vyberte maximálně 3 značky

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda2455,81 %55,81 %  
Ford1227,91 %27,91 %  
Volkswagen1023,26 %23,26 %  
Volvo1023,26 %23,26 %  
Jiné920,93 %20,93 %  
Toyota716,28 %16,28 %  
Peugeot716,28 %16,28 %  
Mazda613,95 %13,95 %  
Mercedes613,95 %13,95 %  
Hyundai511,63 %11,63 %  
Opel511,63 %11,63 %  
Citroën49,3 %9,3 %  
Renault24,65 %4,65 %  

Graf

11. Máte Vy nebo někdo z Vašich příbuzných zkušenosti s automobilem značky Hyundai?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2251,16 %51,16 %  
Ne2148,84 %48,84 %  

Graf

12. Pokud ano, byla s tímto vozem danná osoba spokojená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2660,47 %60,47 %  
Ne1739,53 %39,53 %  

Graf

13. Který vůz značky Hyundai ze současné nabídky Vás nejvíce oslovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný2251,16 %51,16 %  
i30920,93 %20,93 %  
Santa-Fe716,28 %16,28 %  
ix3536,98 %6,98 %  
i2012,33 %2,33 %  
Jiné12,33 %2,33 %  

Graf

14. Co je dle Vás na značce a vozech Hyundai pro zákazníka zajímavé?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena automobilů2.3492.785
Kvalita a spolehlivost2.7671.899
Velikost nabídky vozů a jejich výbava3.5121.227
Reklama a propagace značky4.7912.165
Dostupnost a cena náhradních dílů3.6742.824
Design a vzhled3.9072.875

Graf

15. Pamatujete si nějakou formu propagace na značku Hyundai?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní reklama na model ix352353,49 %53,49 %  
Bilboardy u silničních komunikací1432,56 %32,56 %  
Reklama v časopisech a v jiném tisku1432,56 %32,56 %  
Reklama v rádiu49,3 %9,3 %  
nepamatuji36,98 %6,98 %  
Webové stránky společnosti či autorizovaných prodejců24,65 %4,65 %  
ne24,65 %4,65 %  
reklamy ignoruji12,33 %2,33 %  
Prezentace v autosalonech a na veletrzích12,33 %2,33 %  
nevzpomínám si12,33 %2,33 %  
na "vlastenecký" hyundai12,33 %2,33 %  

Graf

16. Je možné, že si jako příští automobil pořídíte vůz značky Hyundai?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2353,49 %53,49 %  
Ano2046,51 %46,51 %  

Graf

17. Jaká je Vaše charakteristika nabídky a vozů značky Hyundai? Je něco, co se Vám na značce Hyundai a jejich vozech líbí/nelíbí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-----

,cuhj,

...

aa

automobilka jako každá jiná

Bohuzel nabidku neznam

Cena odpovídá kvalitě. Auta jsou to extrémně spolehlivá.

design

dobrá

Je kvalitní,vyráběné v ČR,cena dostupná,líbí se mi.

Je moderní, kvalitní a komfortní vůz.

každopádně se mi líbí jejich vzhled, protože v poslední době se jim modely automobilů opravdu povedly. Zejména Hyundai Santa-Fe je obzvláště povedená.

konkurence schopné vozy,dle faktických údajů jedna z nejspolehlivějších značek, ideální k tlačení ceny dolů u konkurenčních vozů, výbava vozů

Korejský auto - taky auto, ale lepší je už radši osel

levné paštiky :-))

líbí se mi cena a design

Libí se mi design.

Líbí se mi modernost a designová propracovanost modelů vozů.

líbí se mi vzhled automobilu

Líbí se mi, že mají pobočku v ČR a prodloužená záruka

Líbí se mi,že kvalita jde nahoru,ale stále to není ještě tak dobré abych si ho koupil.

Líbí se mne dostupná cena, záruka a kvalita. Zároveň něco mezi Škodou Fábia a Octavia.

líbí: design

líbí: velký výběr vozů, do malých modelů až po velké SUV, cena

Nabídka značky Hyundai pokrývá téměř všechny segmenty automobilového trhu. Jedná se o celkem dobře vybavené vozy za dobrou cenu. Velice pozitivně mě překvapily jízdní vlastnosti modelů I30 a Santa-Fe, ostatní odpovídají průměru, což neberu jako negativum, spíše naopak. Za posledních pět let udělala značka obrovský skok a jejich auta začínají v mnohém předhánět tradiční evropské značky. Na každém novém modelu jsou tyto skoky patrné a v mém soukromém žebříčku značek prodávaných v Evropě zaujímá Hyundai místo řekněme v přední třetině. Nicméně bych si automobil této značky nekoupil. Hyundai je pro mě (zatím) zosobněnním průměru, obyčejnosti a určitého "ustrašenectví". Mám rád automobily, které v sobě mají jakousi drzost, agresivitu a hulvátství. Ale zároveň to vše musí podpořit odpovídajícími jízdními vlastnostmi, vytříbeným designem a technologickou vyspělostí. A když se k těmto vlastnostem připojí zvuk řadového šestiválce, zadní náhon a možnost ZCELA a JEDNODUŠE vypnout veškeré elektronické asistenční systémy. Těmto kritériím zcela vyhovují vozy značky BMW, s jejichž užíváním mám letité zkušenosti a jsem ochoten akceptovat vyšší spotřebu, menší praktičnost i průměrnou spolehlivost. Buhužel zatím takový vůz v nabídce značky Hyundai není, ale třeba s příchodem modelu Genesis na náš trh se to změní. Každopádně rád se nechávám překvapit.

ne

ne

Nejsem fandou této značky

nelíbí se mi image firmy

nelíbí se mi nic

Nemám přehled o nábídkách vozů Hyundai

nevím

nevím

nevybavuji si

Nic speciálního

Nic.

Nikdy bych nekoupil

nízká kvalita

O tuto značku se nezajímám

Spokojenost s modelem Getz.

Velké prostorné vozy vhodné pro rodinu, cenově dostupné, se zajíma vým designem

Zatím neuvažuji o koupi tohoto vozu, takže nabídku vozů nemohu popsat

18. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2660,47 %60,47 %  
Muž1739,53 %39,53 %  

Graf

19. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 30 let3888,37 %88,37 %  
31 - 45 let36,98 %6,98 %  
45 - 65 let12,33 %2,33 %  
65 a více let12,33 %2,33 %  

Graf

20. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000,-1944,19 %44,19 %  
10 001,- - 20 000,-1432,56 %32,56 %  
20 0001,- - 30 000,-613,95 %13,95 %  
nad 30 000,-49,3 %9,3 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Housková, A.Nákupní zvyklosti na trhu s automobily a stanovisko ke značce Hyundai (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupni-zvyklosti-na.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.