Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > NÁKUPOLOGIE

NÁKUPOLOGIE

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Vorlová
Šetření:15. 11. 2011 - 01. 12. 2011
Počet respondentů:170
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se zaměřuje na ovlivňující faktory, podle kterých se rozhoduje při nákupech, jaký produkt si koupíme. Účelem je zjistit, jestli většina lidí dbá na cenu, kvalitu, kvantitu, obal a nebo se rozhoduje na základě značky. Dotazník slouží jako materiá k vypracování středoškolské odborné činnosti!

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13478,82 %78,82 %  
muž3621,18 %21,18 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2513277,65 %77,65 %  
26-403218,82 %18,82 %  
41-6052,94 %2,94 %  
60+10,59 %0,59 %  

Graf

3. Nakupujete rádi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13478,82 %78,82 %  
ne3621,18 %21,18 %  

Graf

4. Když jdete nakoupit, snažíte se Váš nákup uspíšit, nebo si ho vychutnáváte a vybíráte dlouho a pečlivě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vybírám pečlivě10360,59 %60,59 %  
snažím se ho uspíšit6739,41 %39,41 %  

Graf

5. Vejdete-li do krámu a nad Vámi stojí obří reklama AKCE, zastavíte se a prohlédnete si, o jakou akci se jedná? Nebo Vás to nezajímá a jdete hledat, co potřebujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zastavím se, akce mě zajímají12875,29 %75,29 %  
vůbec si cedule nevšimnu4224,71 %24,71 %  

Graf

6. Nakupujete ve slevách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14987,65 %87,65 %  
ne2112,35 %12,35 %  

Graf

7. Koukáte na značku daného produktu, když nakupujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14384,12 %84,12 %  
ne2715,88 %15,88 %  

Graf

8. Jaký z těchto faktorů je u Vás rozhodující při volbě produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita5733,53 %33,53 %  
všechny tyto faktory4526,47 %26,47 %  
cena4425,88 %25,88 %  
značka105,88 %5,88 %  
nic mě neovlivňuje21,18 %1,18 %  
kvalita a cena21,18 %1,18 %  
líbivost10,59 %0,59 %  
cena i kvalita10,59 %0,59 %  
cena i kvalita zároveň10,59 %0,59 %  
celkový dojem10,59 %0,59 %  
originalita, barva10,59 %0,59 %  
poměr cena/kvalita10,59 %0,59 %  
obal10,59 %0,59 %  
kvalita, cena, zkušenost10,59 %0,59 %  
design10,59 %0,59 %  
poměr, kvality, ceny, místa původu a osobní zkušen10,59 %0,59 %  

Graf

9. Jste v krámě, sekci potravin. Před Vámi je regál a na něm leží jeden druh těstovin od čtyř různých výrobců, mající různou cenu. Jaké si dáte do svého nákupního košíku? (za předpokladu, že si chcete koupit těstoviny a nemáte žádnou jinou možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
značka Panzani, cena 29,-8147,65 %47,65 %  
značka Rosické těstoviny, cena 16.90,-5130 %30 %  
značka K-Classic, cena 12.50 2112,35 %12,35 %  
značka TESCO, cena 6.90,-1710 %10 %  

Graf

10. Pročítáte si reklamní letáky, které Vám chodí do schránky? Vytipováváte si , v jakých supermarketech mají AKCE?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10863,53 %63,53 %  
ano6236,47 %36,47 %  

Graf

11. Rozhodujete se, kam pojedete nakoupit, podle cenového faktoru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9757,06 %57,06 %  
ano7342,94 %42,94 %  

Graf

12. Nakupujete častěji v supermarketech a obchodních centrech, nebo v maloprodejnách či u soukromníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních centrech, supermarketech10561,76 %61,76 %  
rovnoměrně všude5431,76 %31,76 %  
maloprodejnách74,12 %4,12 %  
u soukromníků42,35 %2,35 %  

Graf

13. Zdůvodněte, proč jste u otázky č. 10 zadali danou odpověď

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Akce sleduji až při nákupu,neplánuju dopředu dle akcí kam půjdu nakoupit

čím levnější, tím lepší

Dělám to pouze na doporučení (v jakém obchodě mají danou akci - proto vyhledám akci v letáku), jinak podobnými věcmi neztrácím čas. A navíc na email mi chodí spousty dalších reklamních zpráv...

Do mé schránky letáky nechodí. LETÁKY STOP! :D

dve otazka a jedna mozna odpoved? procitam si letaky, ale moc si to nevytipovavam, jen kdyz me neco opravdu zaujme.

Hledám akce na alkohol, nebo zlevněné oblečení.

Hledám výhodné ceny, které jsou časově omezeny

Chodím nakupovat tam, kde jsem zvyklá. Reklamní letáky si sice občas pročtu, ale nejsou pro mě směrodatné.

Chodím pravidelně jen do jednho řetězce, takze mi je jedno, zda jsou slevy někde jinde.

Jdu do nejbližšího obchodu, nebo do obchodu, kde mají požadovyný druh zboží

jdu tam kde je akce na to co zrovna potřebuji, jinak jdu tam kde je to nejblíže , letáky si prohlížím jen pro obraz, zda není výhodná akce

Je jich moc, chodí mi dokonce i z obchodů v jiném městě. Nakupuji co nejblíže od domova a leták na to nemám vliv. Nemám čas je všechny pročítat.

je tam méně lidí než supermarketech a obchodních centrech

Je to ztráta času, zboží z letáků stejně v regálech už není.

Je to ztráta času. Vybírám podle toho, co potřebuji, ne podle toho, co je v akci.

jeden z oblíbených marketingových tahů zní "nechci slevu zadarmo". Do letáku uměle navýší cenu před slevou a nabídka po slevě tak mnohdy odpovídá původní ceně. Vybírám si značky, které znám - u potravin nejčastěji označenou symbolem Klasa a snažím se kupovat produkty vyrobené v ČR nebo na Slovensku. Tyto většinou v akci nebývají

Jelikož nejezdím autobusy, tak neutratím za dopravu a tak nevidím důvod proč nejít za levnějším, protože to pro mě opravdu levnější bude.

jelikož to pročítám ale vubec to nevitipovávám :)

Jsem velmi konzervativní, takže si potrpím na stejné, prozkoušené výrobky (někdy nehledě na cenu). Proto vybírám místo nakupování podle toho, kde mají právě potřebný výrobek.

jsou kvalitní

jsou v dosahu

Když potřebuju nakoupit, zajedu si tam, kde je to nejblíž, letáky mě nezajímají.

Když v letáku obchodu kam pravidelně chodím mají akci na zboží, které potřebuji či budu potřebovat, nemám důvod akci nevyužít.

Kvůli ceně,každá koruna je dobrá

kvůli nižší ceně

kvůli ušetření

Leckdy tam člověk najde věci, které zrovna potřebuje za super cenu.

Lenost, slabá důvěra v najítí čehokoliv převratného..

Letáky mě značně obtěžují a automaticky je vyhazuji.

Letáky mi na vyžádání nechodí.

Letáky rovnou vyhazuji do koše, nezajímají mě.

Letáky si pročtu, ale nevytipovávám si obcody, ve kterých jsou akce.

Letáky většinou vyhazuji rovnou u chránky, až na výjimky mě nezajímají...

letáky vyhazuji, obtěžují mě

Lze v nich najít velmi výhodné nabídky.

Mají tam vše na jednom místě.

Mám své oblíbené obchody, či supermarkety a tam chodím.

Možnost výhodného nákupu.

Na letáky nekoukám, ptž to je ztráta času. Porovnat zboží můžu až na místě.

Na letáky většinou nemám čas, prohlížím jen některé

nebaví mě to

Nebaví mě to.

Nečtu letáky

nedostatek peněz

nechci to číst

Některé akce platí pouze v určité dny či v určité hodiny a to se mi obvykle nehodí, popřípadě mě tento druh zboží nezajímá.

nemám čas

nemám čas na čtení letáků

Nemám na takové věci čas.

Nemáme schránku, nejsou tedy letáky :)

Nenašla som dostatočnú odpoveď - ak by som mala možnosť, zadala by som, že si čítam reklamné letáky, ale nevytipovávam si akcie. Zaujíma ma, aké produkty majú v obchodoch aby som mala prehľad, ale môj nákup nezávisí len od ceny.

neni na to cas, nezajima me to

nepamatuji si ceny zboží, takže mě to ani neoslovuje

Nepročítám si všechno, ale jen některé. Především koukám, jestli tam není něco v akci, co se momentálně hodí. (v penny např. deky pro psa, žehlička na vlasy, propisky do školy...) Neříkám koupíme tohle, protože to je ve slevě, ale potřebujeme tohle a hele tady to mají ve slevě.

Nepročítám, reklamy vyhazuju. Akcí si všimnu až v daném obchodě ...

Nepročítávám si letáky, protože je to pro mě ztráta času.

nesnáším je, je to zábavný program, pro ty, co nejsou schopni si přečíst knihu. navíc mě šve, že zatěžují životní prostředí. jejich přespříliš a na chodbě u schránek je z nich nepořádek. neberu si je.

Nestíhám.

Nestojí mi to za to.

Nezajímá mě to

nezajímá mě to

nezajímá mě to

Nezajímá mě to,nakupuji stále v jednom obchodě,je neblíž mému bydlišti a jsem s ním spokojená,rozhodně nejezdím kvůli pár korunám,které bych mohla ušestřit na druhou stranu města.

No...reklamní letáky chodí do schránky, tím pádem si je někdy přečtu. To, že si je přečtu, ale neznamená, že se podle daných slev podřizuju. Proto jsem vybrala NE. ikdyž neříkám, že se do nich nikdy nepodívám.. :-)

Odpuzuje mě design letáků. Ale hlavně i když je něco v akci, musím to vidět na vlastní oči - reklamám nevěřím.

Odreagování

opravdu chcete odůvodnit odpověď č. 10, nebo Vám jde o devítku? odpověď na č. 10: nakupuju to co potřebuju, ne to co je zrovna levnější. Akce mě nezajímají, protože můj čas strávený cestou na jiné místo je cennější než ušetřené poeníze. odpověď na č. 9: je zavádějicí, protože se nerozhoduju jen podle ceny a značky. Privátním značkám (tesco value, K-classic) se nevyhýbám, pokud je na nich uveden skutečný výrobce, nicméně podle mojí zkušenosti jsou těstoviny za 6,90 nejedlé. Proto jsem vybral vylučovací metodou:) Pokud ovšem seženu výborné suroviny na nedělní oběd, sáhnu po panzani, protože si nebudu kazit jídlo slabým článkem. A o panzani vím, že jsou solidní.

Otravují mě.

Peníze mi nerostou na stromě, každý chce ušetřit. Ale rozhodně neobjíždím všechny obchody, jen proto, že mají někde máslo o 50 haléřů levnější. Když něco potřebuji a vidím, že to je v nějakém obchodě zlevněné, jdu tam.

pokud opravdu myslíte ot. 10 - prostě mě baví si procházet reklamní letáky. pokud jste se ale spletla a myslela ot. 9 - tak protože panzani těstoviny nám chutnají a přijdou mi kvalitní, ale čas od času kupujeme i ty levné těstoviny

Pokud se vychytají slevy v každém obchoďáku, dá se na tom dost ušetřit...

Pouze pročítám, zpravidla během jídla

Pročítám si letáky, protože tam občas narazím na věc, kterou zrovna potřebuji a její zvýhodněná cena se zrovna hodí. Supermarket si nevytipovávám.

prohlížím letáky jen dvou oblíbených supermarketů, akční nabídku využiji jen v případě, že danou věc stejně chci koupit

proto

proto

protože často mají levněji věci, co pravidelně nakupuji, tak proč je nekoupit se slevou.

Protože když je něco v akci, tak si to půjdu spíše koupit...

Protože na položenou otázku odpovídám pravdivě.

protože nebudu jezdit daleko jen kvůli akci

Protože nenakupuji často.

protože neumim číst :D

protože zboží je v akcích levnější a ušetřit se snažíme všichni

rada se podivam, co kde maji, i kdyz si to treba nepujdu koupit

raději si projdu obchoďák sám a počkám, na co narazím, než abych lovil slevy a "moudra" v lejstru papírů :D

Radšej si akcie skontrolujem priamo v predajni.

radši ušetřím nějakou tu korunu

Reklamní letáky rovnou vyhazujeme (třídíme). ;)

reklamni letaky vetsinou ctu okrajove, na navsteve u pribuznych atd. bez auta z male vesnice jsem rada, ze nakoupim cestou do prace a tech 10 korun co bych usetrila nakupem nekde jinde ve sleve pro me neni tak dulezitych jako napriklad hodina casu kterou se pak mohu venovat rodine

reklamní letáky vůbec nechceme... Máme na schránce nápis, ať nám je neházejí. Nepotřebujeme vědět, kde mají co v akci..

Rozdíl většinou není tak velký, aby mi to stálo za to.

Slevové akce mě zaujmou, ale nevyhledávám je. Letáky mi nepřijdou natolik zajímavé a užitečné (kupuji co potřebuji, ne co je ve slevě) abych je četla.

snaha ušetřit (ale nakoupit jedeme jen do jednoho marketu, aby to s cestováním nakonec nevyšlo dráž)

snažím se ušetřit

srovnání cen

Škoda toho papíru, tak to aspoň prohlídnu, pokud mají někde víc věcí co chci jdu tam nakoupit. Rozhodně neobíhám jednu slevu za druhou.

velký rodinný nákup je lepší na místě kde je koncentace téměř všeho zaráz. Děti s tam zabaví, je to plán na celé odpoledne.

Všude jsou nějaké akce, nemá cenu to číst.

Za stejnou částku mám třeba dva produkty, v akci. a v jiným obchodně, bez akce bych měla jed jeden produkt

ztráta času

Zůstaneme-li u těstovin: Pokud v letáku najdu, že moje oblíbené těstoviny Panzani mají někde poblíž za výrazně nižší cenu a u toho mají slevněné ještě další oblíbené výrobky, které běžně kupuju, proč bych si je tam nezajela koupit


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Když jdete nakoupit, snažíte se Váš nákup uspíšit, nebo si ho vychutnáváte a vybíráte dlouho a pečlivě?

  • odpověď snažím se ho uspíšit:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Nakupujete rádi?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nakupujete rádi?

4. Když jdete nakoupit, snažíte se Váš nákup uspíšit, nebo si ho vychutnáváte a vybíráte dlouho a pečlivě?

5. Vejdete-li do krámu a nad Vámi stojí obří reklama AKCE, zastavíte se a prohlédnete si, o jakou akci se jedná? Nebo Vás to nezajímá a jdete hledat, co potřebujete?

6. Nakupujete ve slevách?

7. Koukáte na značku daného produktu, když nakupujete?

8. Jaký z těchto faktorů je u Vás rozhodující při volbě produktu?

9. Jste v krámě, sekci potravin. Před Vámi je regál a na něm leží jeden druh těstovin od čtyř různých výrobců, mající různou cenu. Jaké si dáte do svého nákupního košíku? (za předpokladu, že si chcete koupit těstoviny a nemáte žádnou jinou možnost)

10. Pročítáte si reklamní letáky, které Vám chodí do schránky? Vytipováváte si , v jakých supermarketech mají AKCE?

11. Rozhodujete se, kam pojedete nakoupit, podle cenového faktoru?

12. Nakupujete častěji v supermarketech a obchodních centrech, nebo v maloprodejnách či u soukromníků?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nakupujete rádi?

4. Když jdete nakoupit, snažíte se Váš nákup uspíšit, nebo si ho vychutnáváte a vybíráte dlouho a pečlivě?

5. Vejdete-li do krámu a nad Vámi stojí obří reklama AKCE, zastavíte se a prohlédnete si, o jakou akci se jedná? Nebo Vás to nezajímá a jdete hledat, co potřebujete?

6. Nakupujete ve slevách?

7. Koukáte na značku daného produktu, když nakupujete?

8. Jaký z těchto faktorů je u Vás rozhodující při volbě produktu?

9. Jste v krámě, sekci potravin. Před Vámi je regál a na něm leží jeden druh těstovin od čtyř různých výrobců, mající různou cenu. Jaké si dáte do svého nákupního košíku? (za předpokladu, že si chcete koupit těstoviny a nemáte žádnou jinou možnost)

10. Pročítáte si reklamní letáky, které Vám chodí do schránky? Vytipováváte si , v jakých supermarketech mají AKCE?

11. Rozhodujete se, kam pojedete nakoupit, podle cenového faktoru?

12. Nakupujete častěji v supermarketech a obchodních centrech, nebo v maloprodejnách či u soukromníků?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vorlová, K.NÁKUPOLOGIE (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakupologie.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.