Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování BIO potravin

Nakupování BIO potravin

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Popelková
Šetření:27. 02. 2014 - 04. 03. 2014
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):13 / 9.64
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosíme o vyplnění dotazníku pro účely seminární práce.

Dotazník je určen pro všechny věkové kategorie a týká se povědomí o BIO potravinách, jejich nákupu, nezájmu atd.

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7671,7 %71,7 %  
muž3028,3 %28,3 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 30 let8277,36 %77,36 %  
31 - 50 let2018,87 %18,87 %  
51 let a více43,77 %3,77 %  

Graf

3. Jaký je Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5652,83 %52,83 %  
zaměstnaný3734,91 %34,91 %  
nezaměstnaný87,55 %7,55 %  
mateřská dovolená43,77 %3,77 %  
důchodce10,94 %0,94 %  

Graf

4. Jaký je kraj Vašeho trvalého bydliště?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha3129,25 %29,25 %  
Ústecký109,43 %9,43 %  
Olomoucký87,55 %7,55 %  
Středočeský76,6 %6,6 %  
Jihomoravský76,6 %6,6 %  
Vysočina65,66 %5,66 %  
Plzeňský43,77 %3,77 %  
jihočeský43,77 %3,77 %  
Liberecký32,83 %2,83 %  
Středočeský kraj21,89 %1,89 %  
ostatní odpovědi vysocina
Jihlava
Královéhradecký
Pardubický
kv
MSK
Beroun
Praha 4
jm
moravskoslezský
ov
Trnavský
jihoceskyy
jihomoavský
Ústecký kraj
Liberecký kraj
Karlovarský
karlovarský kraj
Hlavní město Praha
jihocesky
2422,64 %22,64 % 

Graf

5. Znáte z prodejen nebo z vlastní zkušenosti výrobky označené jako BIO potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano znám a pravidelně je nakupuji.otázka č. 6, Ano znám, kupuji nepravidelně.otázka č. 6, Ano znám, ale nekupuji vůbec.otázka č. 12, Neznám, nekupuji. → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano znám, kupuji nepravidelně.4845,28 %45,28 %  
Ano znám, ale nekupuji vůbec.4643,4 %43,4 %  
Ano znám a pravidelně je nakupuji.98,49 %8,49 %  
Neznám, nekupuji.32,83 %2,83 %  

Graf

6. Kde jste se o značce BIO dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v prodejně1627,59 %15,09 %  
sám/sama z vlastní iniciativy1220,69 %11,32 %  
z televize712,07 %6,6 %  
z internetu712,07 %6,6 %  
z denního tisku, časopisů58,62 %4,72 %  
prostřednictvím reklamy výrobců35,17 %2,83 %  
v práci, ve škole35,17 %2,83 %  
od známých23,45 %1,89 %  
nevim11,72 %0,94 %  
považuji to za všeobecnou znalost11,72 %0,94 %  
na veřejných akcí (např. na výstavách)11,72 %0,94 %  

Graf

7. V jakém typu prodejny nakupujete BIO potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hypermarket, supermarket1933,33 %17,92 %  
Specializované prodejny zdravé výživy1831,58 %16,98 %  
Farmářské trhy1017,54 %9,43 %  
Specializované prodejny biopotravin915,79 %8,49 %  
Internet11,75 %0,94 %  

Graf

8. Jaké produkty ze sortimentu BIO kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléko, mléčné výrobky1831,58 %16,98 %  
Zelenina, ovoce1119,3 %10,38 %  
Zrniny, luštěniny, mouka1017,54 %9,43 %  
Pochutina (čaje, koření, sladkosti)58,77 %4,72 %  
Nápoje (mošty, džusy, víno)47,02 %3,77 %  
Maso, masné výrobky23,51 %1,89 %  
Pečivo11,75 %0,94 %  
všechny uvedené11,75 %0,94 %  
Z kazdeho neco11,75 %0,94 %  
maso, ovoce+zelenina, nápoje, mléko.11,75 %0,94 %  
Všetky vymenované11,75 %0,94 %  
skoro vše uvedené11,75 %0,94 %  
Vše výše uvedené, hlavně maso.11,75 %0,94 %  

Graf

9. Kupujete bioprodukty bez ohledu na zemi původu/výroby nebo preferujete české výrobce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kupuji spíše české bioprodukty3561,4 %33,02 %  
Kupuji výhradně české bioprodukty1221,05 %11,32 %  
Nezajímám se o zemi původu814,04 %7,55 %  
Kupuji výhradně zahraniční bioprodukty23,51 %1,89 %  

Graf

10. Proč se pro nákup biopotravin rozhodnete? Stručně napište jedním slovem.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita1322,81 %12,26 %  
Zdraví814,04 %7,55 %  
Chut712,28 %6,6 %  
-11,75 %0,94 %  
Kvalita a chuť je lepší11,75 %0,94 %  
z hlediska ekologie a ochrany přírody11,75 %0,94 %  
chutnejsi11,75 %0,94 %  
.11,75 %0,94 %  
Mám pocit, že jsou zdravější a méně škodlivé pro organismus. Navíc mají lepší chuť. 11,75 %0,94 %  
zdraví, životní prostředí11,75 %0,94 %  
ostatní odpovědi ...
jsou kvalitní
bez chemie
Ekologičtější
jsou kvalitnější- snad :D
zdravější
je to zdravější
Snažím se tímto krokem podporovat návrat k potravinářství bez chemie, přírodní.
lepší chuť
zdraví, ekologie
Ze zajímavosti
viz ot 13
nehnojené
podpora domácích zemědělců
Kvalita.
souhlasím si filozofií bioproduktu
přírodní
Jsou zdravé
přirozenější vývoj potraviny (ovoce dozrává na stromě, ne na lodi při přepravě)
šetrné
Malovýroba
je chutnější
2238,6 %20,75 % 

Graf

11. Hraje hlavní roli ve Vašem rozhodování o nákupu cena biopotravin?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3866,67 %35,85 %  
ne1933,33 %17,92 %  

Graf

12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena2963,04 %27,36 %  
nedůvěra, nevěřím původu2043,48 %18,87 %  
mám své oblíbené a tradiční značky/výrobce1021,74 %9,43 %  
vypěstuji si potraviny sám/sama613,04 %5,66 %  
kvalita48,7 %3,77 %  
nedostatek informací48,7 %3,77 %  
úzký sortiment biopotravin36,52 %2,83 %  
nejsou k dostání na místech kde nakupuji12,17 %0,94 %  
nevidím žádný důvod12,17 %0,94 %  
BIO je pouze marketingový tah, zásadně nekupuji BIO 12,17 %0,94 %  
to, co je dnes označované jako bio, bylo před 10 lety standardní12,17 %0,94 %  
nebezpečnost12,17 %0,94 %  
upřednostňuji domácí potraviny (farmářské), i když nemají status BIO12,17 %0,94 %  
jsou dražší, ale nejsou lepší jenž "normální"12,17 %0,94 %  

Graf

13. Co si pod názvem BIO potravina vybavíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bez chemie/chemického hnojení4442,72 %41,51 %  
ekologické výrobky/přírodní2221,36 %20,75 %  
drahé výrobky, vysoká cena1413,59 %13,21 %  
kvalitnější potraviny1110,68 %10,38 %  
zdravé produkty/nezávadné98,74 %8,49 %  
ekofarmy32,91 %2,83 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Znáte z prodejen nebo z vlastní zkušenosti výrobky označené jako BIO potraviny?

  • odpověď Ano znám, ale nekupuji vůbec.:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi mám své oblíbené a tradiční značky/výrobce na otázku 12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěra, nevěřím původu na otázku 12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi drahé výrobky, vysoká cena na otázku 13. Co si pod názvem BIO potravina vybavíte?
  • odpověď Ano znám, kupuji nepravidelně.:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Hraje hlavní roli ve Vašem rozhodování o nákupu cena biopotravin?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi v prodejně na otázku 6. Kde jste se o značce BIO dozvěděli?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita na otázku 10. Proč se pro nákup biopotravin rozhodnete? Stručně napište jedním slovem.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaký je Váš status?

4. Jaký je kraj Vašeho trvalého bydliště?

5. Znáte z prodejen nebo z vlastní zkušenosti výrobky označené jako BIO potraviny?

6. Kde jste se o značce BIO dozvěděli?

7. V jakém typu prodejny nakupujete BIO potraviny?

8. Jaké produkty ze sortimentu BIO kupujete?

9. Kupujete bioprodukty bez ohledu na zemi původu/výroby nebo preferujete české výrobce?

10. Proč se pro nákup biopotravin rozhodnete? Stručně napište jedním slovem.

11. Hraje hlavní roli ve Vašem rozhodování o nákupu cena biopotravin?

12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?

13. Co si pod názvem BIO potravina vybavíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaký je Váš status?

4. Jaký je kraj Vašeho trvalého bydliště?

5. Znáte z prodejen nebo z vlastní zkušenosti výrobky označené jako BIO potraviny?

6. Kde jste se o značce BIO dozvěděli?

7. V jakém typu prodejny nakupujete BIO potraviny?

8. Jaké produkty ze sortimentu BIO kupujete?

9. Kupujete bioprodukty bez ohledu na zemi původu/výroby nebo preferujete české výrobce?

10. Proč se pro nákup biopotravin rozhodnete? Stručně napište jedním slovem.

11. Hraje hlavní roli ve Vašem rozhodování o nákupu cena biopotravin?

12. Co je pro Vás hlavní překážkou pro nákup BIO potravin, proč tyto potraviny nekupujete?

13. Co si pod názvem BIO potravina vybavíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Popelková, P.Nakupování BIO potravin (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nakupovani-bio-potravin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.