Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování dětského zboží

Nakupování dětského zboží

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dana Dvořáková
Šetření:28. 09. 2015 - 11. 10. 2015
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):16 / 4.24
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je součástí podnikatelského plánu na realizaci internetového obchodu s kvalitními a cenově dostupnými produkty určenými především pro děti, a to od narození po školní věk. 

Primárním cílem tohoto průzkumu je získání informací o nákupním chování a preferencích zákazníků zejména z řad rodičů dětí výše zmíněné věkové kategorie. 

Za vyplnění dotazníku předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete produkty pro děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [internetotázka č. 2, kamenný obchod → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod6962,16 %62,16 %  
internet4237,84 %37,84 %  

Graf

2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [dětská výživa, plenky a kosmetikaotázka č. 3, hračkyotázka č. 7, oblečeníotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení1945,24 %17,12 %  
hračky1330,95 %11,71 %  
dětská výživa, plenky a kosmetika1023,81 %9,01 %  

Graf

3. Kterou značku dětské výživy nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hamánek330 %2,7 %  
Bebivita330 %2,7 %  
HiPP220 %1,8 %  
vice znacek110 %0,9 %  
Nestlé110 %0,9 %  

Graf

4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pampers10100 %9,01 %  

Graf

5. Kterou značku dětské kosmetiky nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Johnons Baby330 %2,7 %  
Nivea220 %1,8 %  
Batole220 %1,8 %  
Střídáme všechny110 %0,9 %  
HiPP110 %0,9 %  
vice znacek110 %0,9 %  

Graf

6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cenu a delší dodací lhůtu10100 %9,01 %  

Graf

7. Jaký typ hraček preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dřevěné a edukativní hračky1076,92 %9,01 %  
známé hračky "z reklam"215,38 %1,8 %  
ručně vyrobené hračky215,38 %1,8 %  
stavebnice, figurky zvířátek, skládanky atp.17,69 %0,9 %  
Z dřevěných a edukativních hraček se věkem dostáváme i k hračkám z reklam, především se snažím kloubit svou představu (kvalitní zpracování, vkusnost) s tím, co má rád můj syn.17,69 %0,9 %  
hračky, které děti aktuálně baví, nejdeme s trendem, co teď frčí17,69 %0,9 %  
Ty které chce a slučují se s mými představami.17,69 %0,9 %  

Graf

8. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitními použitými hračkami?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano969,23 %8,11 %  
ne430,77 %3,6 %  

Graf

9. Jaký typ oblečení pfererujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trendové oblečení1052,63 %9,01 %  
outdoorové oblečení842,11 %7,21 %  
pohodlné15,26 %0,9 %  
to, co zrovna potřebuji15,26 %0,9 %  
pohodlné do školky/školy ven i do třídy15,26 %0,9 %  
Bazarové - cokoli, co mě zaujme15,26 %0,9 %  

Graf

10. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitním použitým oblečením?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1473,68 %12,61 %  
ne526,32 %4,5 %  

Graf

11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?

Oznámkujte, prosím, dle důležitosti (1 - nejdůležitější, 6 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena zboží1.6190.902
okamžitá dostupnost zboží2.9762.118
cena za dopravu3.2141.121
šíře sortimentu3.3811.855
doplňkové služby5.2141.168
možnost osobního vyzvednutí4.5952.289

Graf

12. Jaký typ dopravy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní převzetí1535,71 %13,51 %  
kurýrní služba1126,19 %9,91 %  
Uloženka, Zásilkovna apod.819,05 %7,21 %  
Česká pošta819,05 %7,21 %  

Graf

13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3173,81 %27,93 %  
ne1126,19 %9,91 %  

Graf

14. Jaký srovnávač cen nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
heureka.cz2580,65 %22,52 %  
zboží.cz412,9 %3,6 %  
zboží.cz a heureka.cz13,23 %0,9 %  
heureka, ale používám ho jen u nákupu nového zboží a jen u něčeho (zřídka)13,23 %0,9 %  

Graf

15. Kterou variantu nákupu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nákup bez registrace → konec dotazníku, nákup s registrací a se zvýhodněnímotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup bez registrace2764,29 %24,32 %  
nákup s registrací a se zvýhodněním1535,71 %13,51 %  

Graf

16. Jaký typ zvýhodnění je pro Vás nejzajímavější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
okamžitá % sleva dle výše objednávky1066,67 %9,01 %  
slevová poukázka na další nákup213,33 %1,8 %  
dárek k nákupu213,33 %1,8 %  
jakykoli16,67 %0,9 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kde nejčastěji nakupujete produkty pro děti?

  • odpověď internet:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dětská výživa, plenky a kosmetika na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hračky na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi oblečení na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pampers na otázku 4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena za dopravu=3 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena zboží=1 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi doplňkové služby=5 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi doplňkové služby=6 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost osobního vyzvednutí=5 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost osobního vyzvednutí=6 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi okamžitá dostupnost zboží=2 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi šíře sortimentu=4 na otázku 11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kurýrní služba na otázku 12. Jaký typ dopravy preferujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní převzetí na otázku 12. Jaký typ dopravy preferujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nižší cenu a delší dodací lhůtu na otázku 6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi heureka.cz na otázku 14. Jaký srovnávač cen nejčastěji používáte?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup bez registrace na otázku 15. Kterou variantu nákupu preferujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup s registrací a se zvýhodněním na otázku 15. Kterou variantu nákupu preferujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi okamžitá % sleva dle výše objednávky na otázku 16. Jaký typ zvýhodnění je pro Vás nejzajímavější?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dřevěné a edukativní hračky na otázku 7. Jaký typ hraček preferujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi trendové oblečení na otázku 9. Jaký typ oblečení pfererujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitním použitým oblečením?

2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?

  • odpověď dětská výživa, plenky a kosmetika:
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pampers na otázku 4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nižší cenu a delší dodací lhůtu na otázku 6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste
  • odpověď hračky:
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dřevěné a edukativní hračky na otázku 7. Jaký typ hraček preferujete?
  • odpověď oblečení:
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi trendové oblečení na otázku 9. Jaký typ oblečení pfererujete?
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitním použitým oblečením?

4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?

  • odpověď Pampers:
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi dětská výživa, plenky a kosmetika na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nižší cenu a delší dodací lhůtu na otázku 6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste

6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste

  • odpověď nižší cenu a delší dodací lhůtu:
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi dětská výživa, plenky a kosmetika na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • 11.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pampers na otázku 4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?

13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?

  • odpověď ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dětská výživa, plenky a kosmetika na otázku 2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pampers na otázku 4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nižší cenu a delší dodací lhůtu na otázku 6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi heureka.cz na otázku 14. Jaký srovnávač cen nejčastěji používáte?

15. Kterou variantu nákupu preferujete?

  • odpověď nákup s registrací a se zvýhodněním:
    • 7.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi okamžitá % sleva dle výše objednávky na otázku 16. Jaký typ zvýhodnění je pro Vás nejzajímavější?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete produkty pro děti?

2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?

4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?

6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste

7. Jaký typ hraček preferujete?

9. Jaký typ oblečení pfererujete?

10. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitním použitým oblečením?

11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?

12. Jaký typ dopravy preferujete?

13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?

14. Jaký srovnávač cen nejčastěji používáte?

15. Kterou variantu nákupu preferujete?

16. Jaký typ zvýhodnění je pro Vás nejzajímavější?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete produkty pro děti?

2. Jaké produkty pro děti na internetu nejčastěji nakupujete?

4. Kterou značku plenek nejčastěji kupujete?

6. V případě, že byste se mohl/a rozhodnout, volil/a byste

7. Jaký typ hraček preferujete?

9. Jaký typ oblečení pfererujete?

10. Uvítal/a byste "bazar" s kvalitním použitým oblečením?

11. Co je pro Vás při výběru elektronického obchodu nejdůležitější?

12. Jaký typ dopravy preferujete?

13. Využíváte při hledání produktů pro děti srovnávače cen?

14. Jaký srovnávač cen nejčastěji používáte?

15. Kterou variantu nákupu preferujete?

16. Jaký typ zvýhodnění je pro Vás nejzajímavější?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dvořáková, D.Nakupování dětského zboží (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nakupovani-detskeho-zbozi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.